Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Maarten-Annique
Amerikakenner

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Maarten-Annique »

Oei...

LET WEL OP!!!

Bellen met de app van Simple Mobile werkt, maar dan bel je wel via je 4G verbinding en niet via je gsm lijn. Ik ontdekte dit vandaag toen ik tijdens het bellen 4G uitschakelde. Direct viel de verbinding weg.
Ik heb dus nog geen andere manier gevonden om te bellen dan via het access nummer dat ik hier eerder plaatste.
Sunsina
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Sunsina »

Ik ben net wakker, 1e vakantiedag..., maar 4G is net als 3G toch ook gewoon telefoon? Bedoel je dat je door via de app te bellen data verbruikt die je anders niet hebt?

Ik heb trouwens ooit begrepen, maar me er verder niet in verdiept, dat je sowieso meer data verbruikt op 4G dan op 3G. Weet iemand toevallig of dat klopt en hoe dat dan komt?
Anita

Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Sunsina,

Dit klopt niet. 3G en 4G zijn aanduidingen van het telefoon data netwerk. Of je nou 3G hebt of 4G hebt het ligt aan jouw brows gedrag. Ik heb een hele poos een Nexus 4 gehad waar ik alleen 3G data mee kon ontvangen. Heb nu een HTC m7 die heeft de mogelijkheid tot 4G te ontvangen. Is mijn data-verbruik veranderd? Nee.

Wat betreft het SimpleMobile verhaal. Als het echt zo is dat je er niet meer mee naar Nederland kan bellen en alleen via de App kan bellen zou ik zeker de vendor even aanspreken EN SimpleMobile dit probleem even aankaarten. Je koopt iets en verwacht dat het werkt. Als dit niet het geval is, gelijk dit aankaarten bij beide bedrijven!
Sunsina
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Sunsina »

Dank voor je reactie, dat is helder!
Ik vertrek zelf pas over een paar dagen en kan pas uittesten hoe het bellen bij mij gaat.
Maar mocht het zo zijn, dat het alleen via die app gaat, dan zal ik het inderdaad beide bedrijven laten weten!
Anita

Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
Purk87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Purk87 »

Dus als ik het goed begrijp dan is, zonder een MIFI, Arieli 10GB wel een goede optie.
Wat raden jullie dan aan als je wel een MIFI wil?
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
matthijst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door matthijst »

Ga zelf volgend weekend weer naar de VS en zag dit bij tmobile:
https://prepaid-phones.t-mobile.com/pre ... urist-plan

Speciaal voor toeristen:
3 weken geldig.
4G
2GB (daarna verder op 2G)
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Maarten-Annique
Amerikakenner

Op zich tevreden hoor met Simple Mobile. Het is alleen even wennen dat het bellen naar Nederland nu via het access nummer moet. Ik heb hem ingesteld onder sneltoets 2. Daarna toets ik 011-31-20-...dan de rest van het nummer. Werkt goed.
Bellen via de app doe ik niet. Kost me teveel data over 4G.
Toetie013
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Toetie013 »

Weet iemand hoe je het beste een three sim kunt opwaarderen naar de 12GB variant vanuit Nederland (voordat we vertrekken naar USA en daar de 12GB willen gebruiken).

Ik heb de top up code al.
SteffenV
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door SteffenV »

Nou, Arieli sim op de 2e besteld, 3e verstuurd en vandaag binnen gekomen vanuit NYC.

Ga hem vanaf de 23e testen in Yellowstone, Grand Teton, Bryce, Zion, Death Valley en Yosemite, ben benieuwd!
2009: FL / 2010: FL / 2013: NYC - CA - NV / 2016: UT - NV - CA - MT - WY
2018: CO - UT - NV - CA / 2019: West Canada - MT- OR - WA / 2022: NH - MS - MA -NY - DC - GA
2023: West Canada / 2023: OR - CA / 2024: West Canada - WY - MT
Purk87
Amerikafan

Bericht door Purk87 »

Kan je met Arieli nu wel of niet tetheren?
Want ik lees wel dat het niet mag, maar ik dacht dat mensen het hier wel deden?
[2016] Zuidwest Amerika
[2018] Deep South
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Maarten-Annique schreef:Wijreizen op dit moment door de USA met een Arieli Mobile SIM. De eerste dagen niets dan lof...maar...
Sinds een dag of drie kan ik vanaf mijn mobiel niet meer rechtstreeks naar Nederland bellen. Na wat contact met Simple Mobile (daar is de sim van) blijkt dat je alleen maar zou moeten kunnen bellen via het access nummer 786-2336-502. Bijzonder, want de eerste dagen belden we gewoon direct vanaf de gsm. Op de vraag of ze het bedrijf Arieli Mobile kende, kreeg ik een negatief antwoord.

Op zich niet heel schokkend, maar wel lastig. Ik ga Arieli maar eens mailen... :shock:
Ik heb de tijd niet genomen om simple te bellen en wist dit dus niet. Ik heb het opgelost door mijn ouders mij te laten bellen via een 020 nr dat tegen lokaal tarief is, icm hun onbeperkt bellen was het dan toch gratis. Precies tijdens die overgang zijn wij naar Amerika gegaan ik heb dus nog nooit internationaal gebeld. Ook qua internet heb ik nog geen 1 gb gebruikt. Ik zal dus een volgende keer minder kopen.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Update: ik kan via het eerder genoemde nummer niet bellen. Ik krijg te horen dat ik een kaart voor het buitenland moet kopen.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Kombat
Amerika-ontdekker

Bericht door Kombat »

Eigenlijk nooit een actief forumlid maar wilde mijn dank betuigen aan de gebruikers die de simcard opties hebben uitgezocht.

Ik vond een andere Ebay verkoper voor de Three 12gb Data Sim
24,35GBP + 2,95 GBP shipping: http://www.ebay.co.uk/itm/371598351562

Net wat goedkoper dan de hier genoemde 'simdropshop' (28,50+3,99GBP). Goedkoper is altijd goed. :)
Autogek!
Evandijk
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Evandijk »

Hallo,

Wij vertrekken 31 augustus voor 2 weken naar de westkust.
Ik lees allemaal verschillende verhalen over het gebruik van 3g/4g internet.

Is het te doen om ter plaatse bij bijvoorbeeld Walmart ofzo een Prepaid pakket te kopen? en deze dan in de iPhone 6 te doen?
Het is echter wel belangrijk dat we hem ook als hotspot kunnen gebruiken.

Weet iemand of dit met de simkaarten die we ter plaatse kopen ook mogelijk is?

Alvast bedankt voor de informatie en tips.
Maarten-Annique
Amerikakenner

Hierbij een Arieli update van mijn kant. Ik reis er inmiddels drie weken mee rond.

Het bestellen en leveren ging super snel. Binnen een week de sim binnen.
Activeren ging als een speer. Binnen 15 minuten de bevestiging binnen inclusief het toegewezen nummer van de sim.
Eerste gebruik in de USA: top. Zowel bellen als internet werkten super.
Na enige tijd kon ik niet meer uitgaand bellen door simpelweg het nummer in NL te bellen. Contact met Simple hielp me niet. Bellen lukte enkel nog maar door eerst in te bellen naar een door Simple opgegeven toegangsnummer. (eerder hierboven door mij vermeld). Dit werkte, weliswaar iets omslachtiger, prima.
Uiteraard ben ik blijven proberen en op enig moment kon ik weer gewoon bellen door rechtstreeks te bellen. Ik ben er nu achter dat het van de staat afhangt of je meteen kunt bellen, of eerst moet bellen naar dat toegangsnummer.

Volgens de website is tethering niet mogelijk. Ik kan verklappen dat het met mijn sim gewoon werkt.

Conclusie: een aanrader. Het werkt verdraait goed. Het bereik is op de Interstates goed, maar in Yellowstone vaak nul en in sommige andere parken ook maar matig. Voor mij geen enkel probleem om zo af en toe geen bereik te hebben. Het is voor mij een hulpmiddel en geen noodzaak.
Ik kan iedereen Arieli aanbevelen.~Via de app kun je heel simpel de stand van je data verbruik zien. Ik sta nu op 800 mb in drie weken tijd...nog 3,2 GB te gaan.

Mocht er iemand nog vragen hebben dan vuur ze gerust af!
Laatst gewijzigd door Maarten-Annique op 17 aug 2016, 06:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Purk87
Amerikafan

Bericht door Purk87 »

Leuk om te lezen!
Wij hebben gisteren twee simkaartjes gekocht en hebben 10GB genomen :lol: Dat moet dan wel goedkomen!
[2016] Zuidwest Amerika
[2018] Deep South
ryan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ryan »

Maarten-Annique schreef:Hierbij een Arieli update van mijn kant. Ik reis er inmiddels drie weken mee rond.
Conclusie: een aanrader. Het werkt verdraait goed. Het bereik is op de Interstates goed, maar in Yellowstone vaak nul en in sommige andere parken ook maar matig. Voor mij geen enkel probleem om zo af en toe geen bereik te hebben. Het is voor mij een hulpmiddel en geen noodzaak.
Ik kan iedereen Arieli aanbevelen.~Via de app kun je heel simpel de stand van je data verbruik zien. Ik sta nu op 800 mb in drie weken tijd...nog 3,2 GB te gaan.
Dank voor je duidelijke verhaal! Ik heb inmiddels 2 kaartjes van 4GB binnen. Ook binnen een week binnen :thumbup:
Wij gaan ze in New York gebruiken.
Ik begrijp van je dat je bij het activeren al gelijk je nummer krijgt? Dat is wel handig, dan kunnen we dat vast doorgeven aan de achterblijvers :) Doe ik wel een paar dagen voordat we weggaan, dan is dat geregeld :)
Welke app van Simple hebben jullie gebruikt om te bellen en om je gebruik te zien? Zie er twee in de app-store van Apple staan...
Ryan en Hannah

Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Hallo,

Naar aanleiding van dit topic hebt ik gisteren een mail gestuurd met de vraag of het bij Arieli Mobile bekend is dat je (soms) van een access number gebruik moet maken. In de inleiding verteld dat ik dit vraag om dat ze op "ons forum" worden besproken :wink: . Ik kreeg direct om 2 uur in de middag antwoord dus toen was in NYC kantoor net open, snel dus :thumbup: .

Hieronder het hele antwoord.

Thank you for submitting the question, and we are happy that there are forums discussing our services. To answer your questions,Our SIM cards work in T-Mobile network and they are already preloaded with a 4g LTE data plan and unlimited minutes/calling to Europe (i.e.:Netherlands) but only to landline phone numbers. There is no special number to dial, the right way is 011+Netherlands code + Netherlands number.

We don't know how the T-mobile /Simple Mobile telecom companies figure out if the number you are dialing is landline or mobile. However there were instances where our customers tried to dial landline numbers but phone company thought it was a mobile and therefore blocked the call. In those cases there is nothing we can do, so we suggest to call with Whatsapp/Viber/FaceTime or other apps. Yes it does use your data connection however I always recommend to call from your hotel or walk into any Starbucks which has free wifi and make your calls from there (obviously this is only true for big cities like NYC)

There is no special access number to dial that we are aware of, though I suspect some people might have bought an additional international calling card around $5- $10 in any grocery store in which case they dial the access number first.

Wij hebben voor de 10GB bundel gekozen voor 30 dagen, we zullen het zien.
Hoe dan ook, zou het veel waarde toekennen aan een niet (goed/altijd) werkende SIM niet ook in het topic van de beginnersfouten thuis horen :) ??
Nog minder dan een maand, en aan het aftellen!
Grote Amerika fan
Duklo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Duklo »

Ook hier een Arieli gebruiker. Vorige week woensdag geactiveerd, keurig meer dan 48 voor aankomst in the USA. Aangekomen in the USA, niets, noppes nada. Nu had ik 2 keer 50% terug gestort gekregen nadat ik had gereclameerd over tethering. Op de site stond dat het wel kon en ineens niet. Dus kreeg ik 50% ter compensatie. Bleek achteraf dat ze 2 keer de terugbetaling hadden gedaan. Oké niet gek dus dat de kaart het niet deed.

Zaterdag, 72 uur na activatie, kreeg ik ineens een mailtje dat mijn kaart het zou moeten doen. Geprobeerd en ja hoor een prima werkende kaart :thumbup: En wat blijkt, de telefoon kan gewoon als hotspot gebruikt worden :thumbup: Kids blij, iedereen blij en met 011-31-xxxxx kan er gewoon naar Nederland gebeld worden :clap:
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Wij gaan in December een week naar New York en in ons hotel kost wifi $15 per dag voor 2 devices.
Nu gaan we met z'n drieën en hebben allemaal een telefoon en ipad of laptop mee.
Het lijkt mij dus beter om een mifi aan te schaffen.
Nu heb ik dit hele topic doorgespit en kom tegenstrijdigheden tegen over b.v Arieli. Kan deze sim nu wel of niet in een wifi gebruikt worden?
En bij de three simkaart moet je een speciale hebben voor de mifi die kan weer niet in een telefoon begrijp ik.
Is deze voor een mifi? http://www.ebay.co.uk/itm/371598351562
Kan ik een mifi beter mee laten nemen uit Amerika of kan ik beter hier alles kopen en testen bv Huawei E 5330 of E 5770.(wat is het verschil tussen deze 2)
Oh ja, ik heb ook geen flauw idee hoeveel data we nodig hebben voor wat surfen op internet what's appen fb etc.
En hoe zit het met beveiliging? Kan iemand in de hotelkamer naast ons niet stiekem ook op ons wifi?
Deze is sowieso wel beveiligd maar ook een stuk duurder: http://www.bitebird.com/nl/
Laatst gewijzigd door asv60 op 21 aug 2016, 13:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer