Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Moonen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Moonen »

Wij nemen een iPhone 5 simlock vrij, kan ik aldaar gewoon een sim kaart kopen met behoud van mijn nummer?
Volgens medewerker bij Vodafone zou dit gewoon mogelijk zijn :oops:
dvidur
Amerika-ontdekker

Bericht door dvidur »

Hallo !

Inmiddels terug ( http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 0#p1055581 ) Ik moet zeggen dat de three SIM perfect gewerkt heeft in mijn iphone 6 (met een hoesje waarbij je de sim als tweede sim kan gebruiken, wel handmatig omschakelen). Zowel T-mobile als AT&T goede tot zeer goede (3G) dekking gehad in NY, NJ, VT, IL, MI, CA. Snelheid varieerde wat, maar was altijd OK (ik had het idee dat AT&T sneller was), zeker voor incidenteel google maps, yelp, E-mail, whatsapp, iMessage en af en toe even googelen.

Ik had 12 Gbyte gekocht voor 1 maand (top up voucher) maar dat lang niet opgebruikt....

Ga dit volgende keer weer doen, (waarsch. zelfde sim, als die nog werkt na een jaar ofzo, en opnieuw tegoed kopen) beviel prima !

NOTE: Tethering wil niet bij deze oplossing, (je krijgt een waarschuwings website van three voor je neus als je op het gethertered apparaat (het apparaat wat op de mobiele hotspot is aangemeld) dat tethering met deze sim / top up oplossing niet kan) en ik denk (dus) ook niet dat dit met een WiFi router werkt. Eerdere meldingen in dit forum hadden het over een andere three sim waarbij je een (duurder) tegoed had (wat ook langer geldig was) waarbij je wel kon tetheren.

Rudi
Lochpatje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lochpatje »

Klopt je hebt ook een simkaart van Three voor mifi's en tablets en daarbij is het tegoed 12 maanden geldig, heb deze dus ook perongeluk besteld (lette gewoon niet op) maar heb er nu een Huawei mifi bij gekocht.
Vorig jaar hebben we toch niet hoeven te bellen dus als we dat dit jaar zouden moeten doen dan bel ik wel gewoon met mijn Nederlands nummer.
Afbeelding
kustbewoner
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door kustbewoner »

Ben net terug van 3 weken Florida. Had en Arieli sim kaart met 10 GB . Dekking geen probleem, en wanneer ik in mijn Iphone de hotspot inschakelde, konden de kinderen van hun telefoon / iPad op het internet
Ron76
Amerika-ontdekker
Partner van: Vivian

Bericht door Ron76 »

Hallo allemaal,

Wij zijn op dit moment in New York.
Helaas hebben wij alleen maar 2G snelheid op onze Three Sim kaart (12 GB) data only. Deze sim zit in onze TPlink 7350 Mifi router.

Als APN heb ik three.co.uk ingevuld. Ww & password zijn leeg.

Met 2g is het niet vooruit te branden.

Weet iemand een oplossing? Of werkt 3g of 4g niet meer?

Groet Ron.
2010: Californië-Arizona-Utah-Nevada
2011: Colorado-Wyoming-South Dakota-Montana-Utah
2012: Turkije / Schotland/Londen
2013: Californië-Arizona-Nevada-Utah
2014: Oostenrijk - Slovenië - Italië
2015: Letland - Estland - Litouwen
2016: New York-Californië-Arizona-Nevada-Utah
Sunsina
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunsina »

@Kustbewoner:

Dat is goed nieuws, hopelijk werkt de hotspot functie bij mij ook, straks! Ander vraagje: heb je geprobeerd om buiten de USA te bellen. Forumlid SuzieQ meldde dat ze daar problemen mee heeft/had. Dus ik ben wel benieuwd naar ervaringen die andere forumleden hebben met de Arieli-SIM.
Anita

Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ron76 schreef:
Helaas hebben wij alleen maar 2G snelheid op onze Three Sim kaart (12 GB) data only. Deze sim zit in onze TPlink 7350 Mifi router.
Wij hadden ditzelfde probleem toen we het kaartje in een dongel stopten. Ergens in de kleine lettertjes stond toen dat dit niet werkte. Misschien is dat bij jou ook het geval?
kustbewoner
Amerikafan
Contacteer:

Sunsina schreef:@Kustbewoner:

Dat is goed nieuws, hopelijk werkt de hotspot functie bij mij ook, straks! Ander vraagje: heb je geprobeerd om buiten de USA te bellen. Forumlid SuzieQ meldde dat ze daar problemen mee heeft/had. Dus ik ben wel benieuwd naar ervaringen die andere forumleden hebben met de Arieli-SIM.

Ik heb vrij veel gebeld naar België, zowel naar vaste als mobiele nummers, heb op een paar maal na geen problemen gehad
ryan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ryan »

Ik heb wel gelezen dat je alleen naar Nederlandse vaste-lijnen kunt bellen...
Ik ben ook erg benieuwd of de hotspot-functie goed werkt in een iPhone met een arieli-sim!
Ryan en Hannah

Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com
kustbewoner
Amerikafan
Contacteer:

@ Ryan : Ik denk dat je mijn post hierboven gemist hebt. , ik werk met een Iphone en Airieli sim, Hotspot geen enkel probleem en ik heb naar Belgie en NL gebeld zonder problemen
ryan
Amerika-ontdekker

Bericht door ryan »

@kustbewoner Ik had je post wel gezien, maar ben benieuwd of je hem al een tijdje had voordat je hem ging gebruiken. Ze zijn overgestapt op een ander soort toch? Vandaar mijn vraag... Ik wil dan gaan voor de 4GB-versie. Lijkt me genoeg voor een kleine week New York :D
Ryan en Hannah

Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com
kustbewoner
Amerikafan
Contacteer:

ik heb mijn simkaart ontvangen begin juni en geactiveerd op 4 juli
Lochpatje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lochpatje »

Ron76 schreef:Hallo allemaal,

Als APN heb ik three.co.uk ingevuld. Ww & password zijn leeg.

Met 2g is het niet vooruit te branden.

Weet iemand een oplossing? Of werkt 3g of 4g niet meer?

Groet Ron.
Ik zie dat jullie mifi de 1900MHZ band niet ondersteund op 3G en wel op 2G, daarom werkt 3G niet in de Verenigde Staten.
1900MHZ word geloof ik het meeste gebruikt daar.

Frequenties amerika:
2G capabilities GSM 850, GSM 1900
3G capabilities UMTS 850, UMTS 1900, UMTS 1700, UMTS 2100
4G capabilities LTE 700, LTE 800, LTE 1700, LTE 1900, LTE 2100

Frequenties van de M7350:
2G: EDGE/GPRS/GSM Quad Band (850/900/1800/1900MHz)
3G: DC-HSPA+/HSPA/UMTS B1/B8 (2100/900MHz)
2G: EDGE/GPRS/GSM Quad Band (850/900/1800/1900MHz)

Enige oplossing zou een andere mifi zijn.
Afbeelding
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Ik heb de Huawei E5770 gekocht, goede allrounder en is meteen een kleine powerbank. Voor de Sim heb ik gekozen voor een 12 GB Three kaartje voor de zekerheid met thethering, ik ben erg benieuwd!
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door OpreismetCo »

Ik heb de afgelopen maand ook een simkaart Three gebruikt (alleen smartphone) en dat werkte heel goed. Let er wel op dat je als voorkeursnetwerk AT&T selecteerd, met T-Mobile had ik erg weinig bereik.
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Wijreizen op dit moment door de USA met een Arieli Mobile SIM. De eerste dagen niets dan lof...maar...
Sinds een dag of drie kan ik vanaf mijn mobiel niet meer rechtstreeks naar Nederland bellen. Na wat contact met Simple Mobile (daar is de sim van) blijkt dat je alleen maar zou moeten kunnen bellen via het access nummer 786-2336-502. Bijzonder, want de eerste dagen belden we gewoon direct vanaf de gsm. Op de vraag of ze het bedrijf Arieli Mobile kende, kreeg ik een negatief antwoord.

Op zich niet heel schokkend, maar wel lastig. Ik ga Arieli maar eens mailen... :shock:
Sunsina
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunsina »

Dank voor de waarschuwing. Zal het nummer meteen noteren...
Je zegt, dat het sinds een dag of 3 is? Eigenlijk bij de overgang van juli naar augustus dan?
Misschien dat het daar aan ligt? Nieuwe voorwaarden, instellingen o.i.d?

Maar apart is het wel, ja!
Anita

Zuid-West 2016
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Even van Arieli site geplukt:
** Each account is allowed to dial up to 15 unique international telephone numbers during a 30-day plan cycle, which resets each time a new plan
is redeemed. Unlimited international calls are available to landline and mobile numbers in select destinations only, which are subject to change at
any time. Calls must originate from the US, Puerto Rico or Mexico. Other terms and conditions apply
Maarten-Annique schreef:Sinds een dag of drie kan ik vanaf mijn mobiel niet meer rechtstreeks naar Nederland bellen.
Ik weet dat jullie doorgewinterde Amerika reizigers zijn maar heb je dit geprobeerd:
To make International calls from the US just dial 011 + county code + city code + phone number or use the SIMPLE Mobile Direct app

Bron: https://www.simplemobile.com/wps/portal ... h0VAY-sFLw!/
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Yep. Hebben we geprobeerd. Het nummer bellen lukt niet meer. Door het installeren van de Simple Mobile app kunnen we in ieder geval weer bellen zonder het acces nummer te gebruiken.

Blijft bijzonder dat het bellen middels de rechtstreekse nummer niet meer werkt zoals de eerste week. Maar gelukkig kunnen we weer bellen.
Sunsina
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunsina »

Tsjonge, het is wel hink-stap-sprong met Arieli :roll:
Ook deze tip meteen weer meegenomen, waarvoor dank! Toch heel fijn zo'n forum dat je het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden. :clap: . Met die App wordt overigens deze bedoeld, neem ik aan: SIMple Mobile International Dialer? Want ik ben er geen tegen gekomen met 'direct' in de naam (in de Amerikaanse iTunes Store).
Anita

Zuid-West 2016
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer