Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips voor reizen met kinderen
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: Tips voor reizen met kinderen
Dimple je hebt mij wel aan het denken gezet. Ik ga gewoon voor een stoel. We gaan natuurlijk ook langere afstanden rijden en dan is het voor hem wel prettiger denk ik in een echte stoel.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ja super idee! Wellicht kan die ook wat liggen zodat hij ook nog lekker een tukje kan doen?
De stoel die ik voor onze 4 jarige heb heeft ook een ligstand. Dat is echt heel erg fijn voor op reis.
De stoel die ik voor onze 4 jarige heb heeft ook een ligstand. Dat is echt heel erg fijn voor op reis.
-
lovely_laura
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
ik denk dat ik ook voor de gewone stoel ga. Wat je zegt je rijd aardige stukken en ik denk dat een stoeltje veel comfortabeler is. Op de site van wallmart stond dat een stoel verhoger zonder rugsteun vanaf omgerekent13.65 kilo al kon en vanaf 86cm dus dacht dat het makkelijk kon met 3 jaar. maar jullie vinden 16 kilo al weinig dus zal wel niet heel veilig zijn dan?????......
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
Wij hebben een britse 1-2-3 stoel, volgens mij staat daarop dat je hema ls groep 2 stoel kunt gebruiken (dus met rugleuning maar gewoon met de gordel) vanaf 15kg. Als groep 3 (dus alleen de verhoger) vanaf 18kg. Maar voor die laatste soort stoelen zie ik op internet ook wel 15kg staan, terwijl er op de website van de consumentenbond zelfs over 22kg wordt gesproken.
Ik zou bij een 3-jarige van 16 kilo zeker wel een groep 2 overwegen, als dat makkelijker is, groep 3 zou ik persoonlijk nog niet doen.
Ik zou bij een 3-jarige van 16 kilo zeker wel een groep 2 overwegen, als dat makkelijker is, groep 3 zou ik persoonlijk nog niet doen.
Terug in Texas!
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je gewoon heel erg goed naar je eigen kind moet kijken. De ene 3 jarige is de andere niet, maar als ik zie hoe snel ouders hier in de buurt (vriendinnen ooK!) overstappen op een andere stoel, dan vind ik dat best zorgwekkend.
Een oud collega had haar 5/6 maanden oude baby in autostoel groep 1. Ja, dat kon wel, omdat hij toch ook een ligstand heeft.
Maar de kinderen zijn zo kwetsbaar. Des te langer tegen de rijrichting in, des te beter. Zolang de oortjes nog in de stoel vallen lekker in de cosi (groep 0) laten zitten.
Daarom, kijk gewoon goed naar je kind. Je kunt ook overdrijven. Kindje bij ons KDV, bulk van een kind, groot, fors. Tot zeker 1,5 jaar in de cosi. Benen, hoofd alles hing eruit. En vader tilde hem ook nog gewoon!
Onze Mika is 4 jaar, 101 cm en 15 kilo. Die kan in principe nog een groep 1 stoel. Maar zit een groep hoger (maxi cosi Rodi zeg maar)
Je hebt tegenwoordig ook veel combi stoelen. Die ze bij wijze van spreken van 9 maanden tot 39 kg kunnen gebruiken. Misschien is dat een optie?> Dan zit je altijd goed?
Een oud collega had haar 5/6 maanden oude baby in autostoel groep 1. Ja, dat kon wel, omdat hij toch ook een ligstand heeft.
Maar de kinderen zijn zo kwetsbaar. Des te langer tegen de rijrichting in, des te beter. Zolang de oortjes nog in de stoel vallen lekker in de cosi (groep 0) laten zitten.
Daarom, kijk gewoon goed naar je kind. Je kunt ook overdrijven. Kindje bij ons KDV, bulk van een kind, groot, fors. Tot zeker 1,5 jaar in de cosi. Benen, hoofd alles hing eruit. En vader tilde hem ook nog gewoon!
Onze Mika is 4 jaar, 101 cm en 15 kilo. Die kan in principe nog een groep 1 stoel. Maar zit een groep hoger (maxi cosi Rodi zeg maar)
Je hebt tegenwoordig ook veel combi stoelen. Die ze bij wijze van spreken van 9 maanden tot 39 kg kunnen gebruiken. Misschien is dat een optie?> Dan zit je altijd goed?
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
vandaag 2 ISO fixen gekocht voor de Maxi-Cosi Pebbles...
Ook weer een stukje veiligheid...
Ook weer een stukje veiligheid...
If you can dream it...
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Met 3 jaar al in een stoelverhoger? M'n oudste zoon is 5, net 40 lbs en zit sinds kort in een highbackbooster. Z'n beste vriend is een paar weken eerder overgegaan maar hij is al 6 en een beetje ieler dan mijn zoon. Lijkt me dat een gemiddelde 3-jarige veel lichter en korter is en dus niet goed past?
-
lovely_laura
- Amerikakenner
Harmony Juvenile Booster Car Seat Hot Rod:
For children from 4-10 years old, from 30-100 lbs and 34" to 57" tall
For forward-facing use only
Unique, V-shaped design promotes safer installation
Durable fabric
Extra comfort foam throughout seat for maximum comfort
Full-wrap, premium micro-suede seat pad is removable for machine washing
Visually pronounced belt guides promote correct installment of the seat belt
Belt path design prevents child from sliding under the lap belt upon impact
Shoulder belt guide included
Assembled product weight is 2.5 lbs
Dit heb ik dus van de walmart site voor alleen een stoelverhoging dat houd omgerekent in dat ze vanaf 13,6 kilo en 86,4 cm al op alleen een verhoging mogen en vanaf 4 jaar. Ik vind die leeftijd dus helemaal niet passen bij lengte gewicht. Mijn zoontje van 2 1/2 is niet super lang of zwaar maar hij zit hier overheen. Zou het een foutje van walmart zijn?
For children from 4-10 years old, from 30-100 lbs and 34" to 57" tall
For forward-facing use only
Unique, V-shaped design promotes safer installation
Durable fabric
Extra comfort foam throughout seat for maximum comfort
Full-wrap, premium micro-suede seat pad is removable for machine washing
Visually pronounced belt guides promote correct installment of the seat belt
Belt path design prevents child from sliding under the lap belt upon impact
Shoulder belt guide included
Assembled product weight is 2.5 lbs
Dit heb ik dus van de walmart site voor alleen een stoelverhoging dat houd omgerekent in dat ze vanaf 13,6 kilo en 86,4 cm al op alleen een verhoging mogen en vanaf 4 jaar. Ik vind die leeftijd dus helemaal niet passen bij lengte gewicht. Mijn zoontje van 2 1/2 is niet super lang of zwaar maar hij zit hier overheen. Zou het een foutje van walmart zijn?
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je een linkje naar de stoel?
-
lovely_laura
- Amerikakenner
http://www.walmart.com/ip/Harmony-Juven ... d/16939672
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou bijna denken dat het een foutje is. 86 cm........dat zijn ze soms al met 1,5 jaar dus dat klopt niet.
Lekker iets zoeken wat dus bij je kind past. Daarbij als ik denk dat ik mijn 2 jarige dochter van 92 cm en 13 kilo op zo'n ding moet zitten......dat zit toch niet compfie?
Lekker iets zoeken wat dus bij je kind past. Daarbij als ik denk dat ik mijn 2 jarige dochter van 92 cm en 13 kilo op zo'n ding moet zitten......dat zit toch niet compfie?
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Ik weet niet precies wat de wetten zijn in elke staat maar weet wel van onze plaatselijke certified carseat expert (weet even de officiele naam niet maar is in ieder geval certified) dat zo'n verhoogertje echt niet veilig is voor kleine kinderen. Je kind moet inderdaad minstens 30 lbs zijn om in een gewone gordel te mogen maar als het even mogelijk is kan je beter wachten tot 40 lbs maar dan moet je wel zorgen dat de carseat waar je kind in zit tot minstens 40 lbs gaat met de 5puntsgordel! Veel goedkope modellen gaan maar tot 30 lbs.
En je kind moet lang genoeg zijn! Dat verschilt ook per auto trouwens, een kind dat in de ene auto makkelijk op een booster kan zitten heeft in de andere auto nog een highbackbooster nodig met gordelgeleider (zo heet dat toch?).
Als je geen stoeltje met 5puntsgordel wilt kopen zou ik in ieder geval voor een highbackbooster kiezen. Is toch een stuk veiliger en comfortabler. 1 van de beste highbackboosters is de Graco Nautilus 3 in 1 maar die is erg duur en niet alle kinderen passen er goed in. Mijn jongste zoon is nogal breed (deels Choctaw en ik denk dat hij ook een barrel-chest gaat krijgen net als z'n papa) en hij zat er met 1 jaar al redelijk krap in dus toch maar een Safety1st gekozen waar hij langer in zou passen.
Een andere Graco die ook erg goed uit de test komt is de Graco Turbobooster. Die heb ik voor m'n oudste zoon en hij zit er heerlijk in, hij kan er zelfs in slapen zonder te veel onderuit te zakken en de 'vleugels' aan de bovenkant zijn heerlijk om tegenaan te hangen als je moe bent. Zoon is 5,5 trouwens. Niet zo duur als de Nautilus, rond de $50 denk ik.
De goedkoopste highback is de Costco en dat is ook een goede maar minder luxe dan de Graco's. Duurder dan die lage booster maar een stuk veiliger. Rond de $30 in de meeste winkels.
En je kind moet lang genoeg zijn! Dat verschilt ook per auto trouwens, een kind dat in de ene auto makkelijk op een booster kan zitten heeft in de andere auto nog een highbackbooster nodig met gordelgeleider (zo heet dat toch?).
Als je geen stoeltje met 5puntsgordel wilt kopen zou ik in ieder geval voor een highbackbooster kiezen. Is toch een stuk veiliger en comfortabler. 1 van de beste highbackboosters is de Graco Nautilus 3 in 1 maar die is erg duur en niet alle kinderen passen er goed in. Mijn jongste zoon is nogal breed (deels Choctaw en ik denk dat hij ook een barrel-chest gaat krijgen net als z'n papa) en hij zat er met 1 jaar al redelijk krap in dus toch maar een Safety1st gekozen waar hij langer in zou passen.
Een andere Graco die ook erg goed uit de test komt is de Graco Turbobooster. Die heb ik voor m'n oudste zoon en hij zit er heerlijk in, hij kan er zelfs in slapen zonder te veel onderuit te zakken en de 'vleugels' aan de bovenkant zijn heerlijk om tegenaan te hangen als je moe bent. Zoon is 5,5 trouwens. Niet zo duur als de Nautilus, rond de $50 denk ik.
De goedkoopste highback is de Costco en dat is ook een goede maar minder luxe dan de Graco's. Duurder dan die lage booster maar een stuk veiliger. Rond de $30 in de meeste winkels.
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk dat is nog eens inside information! Top!
Nu moet ik zeggen dat ik termen voorbij zie komen die ik niet ken
Barrel Chest? Choctow? Ik kan me er iets bij indenken, maar hoor graag wat het is. Puur uit belangstelling!
Nu moet ik zeggen dat ik termen voorbij zie komen die ik niet ken
-
lovely_laura
- Amerikakenner
Even een vraagje over iets anders. Mijn dochtertje is daar 14 maanden en heeft nog een ochtend en avond flesje. Thuis gebruiken we altijd gewoon warm kraanwater en savonds een pyjamapapje. Nu is het water in Amerika niet zo drinkbaar als in Nederland dus dat word water uit een fles, maar heeft ieder hotel wel een waterkoeling? En om haar avond papje op te warmen heb ik een magnetron nodig. Hoe deden jullie dat?
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Op veel kamers staat een magnetron. Als dat niet zo is, kan je denk ik wel bij de receptie vragen. In de "ontbijtruimte" staat er meestal wel een.
Waar heb je een waterkoeling voor nodig? Je kan toch gewoon fleswater verwarmen? Dat hoeft toch niet eerst gekoeld te zijn? Maar in de meeste hotels staat een ijsblokjesautomaat. In de koelbox met je waterfles zou dan ook moeten werken ( al is supermarktijs wel veel fijner).
Waar heb je een waterkoeling voor nodig? Je kan toch gewoon fleswater verwarmen? Dat hoeft toch niet eerst gekoeld te zijn? Maar in de meeste hotels staat een ijsblokjesautomaat. In de koelbox met je waterfles zou dan ook moeten werken ( al is supermarktijs wel veel fijner).
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
lovely_laura
- Amerikakenner
Ik bedoelde waterkoker maar spellingscontrole heeft er weer wat anders van gemaakt. Sorry voor de onduidelijkheid 
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ah,vandaar
Als ik het me goed herinner, zijn er meestal geen waterkokers op de kamer. Wij hebben er toen voor niet veel geld een bij wallmart gekocht voor de thee.
Als ik het me goed herinner, zijn er meestal geen waterkokers op de kamer. Wij hebben er toen voor niet veel geld een bij wallmart gekocht voor de thee.
Groetjes Inge
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
De Choctaw zijn een Indianen stam, een van de 5 civilized, tribes en ze staan bekend om hun manier van lachen (Choctaw chucklers) en hun brede borstkas. Zo breed als een ton oftewel 'barrel chest'. M'n man heeft heel duidelijk die brede borstkas en hij is ook nog eens jarenlang duiker geweest dus dat heeft het nog erger gemaakt. M'n schoonvader heeft het ook, die ziet er nog heel indrukwekkend uit voor een man van 80. Geen idee waarom die manier van lachen zo sterk bij die stam hoort...misschien heeft het iets met de borstkas te maken? Maar het is heel herkenbaar, ik was een keer in Amsterdam aan het winkelen en hoorde een onbekende man lachen op dezelfde manier als m'n man doet. Bij navraag bleek hij inderdaad ook Choctaw te zijn.dimple schreef:Kijk dat is nog eens inside information! Top!
Nu moet ik zeggen dat ik termen voorbij zie komen die ik niet kenBarrel Chest? Choctow? Ik kan me er iets bij indenken, maar hoor graag wat het is. Puur uit belangstelling!
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weer wat geleerd LP, dank voor je uitleg! Interessant om te weten. 
hoi,
wij gaan binnenkort met onze dochter van 3,5 en onze zoon van 15 maanden naar Californie. Ik heb heel veel vragen maar nog niet het hele topic gelezen. Die volgen dus nog
. Met de zoekfunctie binnen het topic had ik het idee dat deze vraag nog niet gesteld is:
is het handig om de ergo baby carrier daar te kopen? ik zag bij Walmart bijvoorbeeld deze: http://www.walmart.com/ip/Infantino-Uni ... r/16490527. weet iemand of dat een goeie is? zoonlief is ruim 13 kilo en dochter ruim 16, al zal het 95% van de tijd om de jongste gaan.
bedankt alvast! ik ga weer verder lezen of mijn andere vragen al beantwoord zijn
ik las al handige tips als bagagekluizen op schiphol! wij vertrekken vroeg 's ochtends en hebben een hotel bij schiphol. ideaal als we maar 1 koffer en de handbagage mee hoeven in de shuttle bus!
groetjes, lauwie
wij gaan binnenkort met onze dochter van 3,5 en onze zoon van 15 maanden naar Californie. Ik heb heel veel vragen maar nog niet het hele topic gelezen. Die volgen dus nog
is het handig om de ergo baby carrier daar te kopen? ik zag bij Walmart bijvoorbeeld deze: http://www.walmart.com/ip/Infantino-Uni ... r/16490527. weet iemand of dat een goeie is? zoonlief is ruim 13 kilo en dochter ruim 16, al zal het 95% van de tijd om de jongste gaan.
bedankt alvast! ik ga weer verder lezen of mijn andere vragen al beantwoord zijn
ik las al handige tips als bagagekluizen op schiphol! wij vertrekken vroeg 's ochtends en hebben een hotel bij schiphol. ideaal als we maar 1 koffer en de handbagage mee hoeven in de shuttle bus!
groetjes, lauwie
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3857 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-