Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Gast »

https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... /994057209?

Paar luchtbedden erbij en je bent klaar :thumbup:

“Iets” duurder/uitgebreider: https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... /650832434?
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Wij zweren bij de matjes van Therm-a-Rest. Hadden we in Nederland al één van. Die is nu meer dan 30 jaar oud en nog steeds in uitstekende staat. In de VS liepen we tegen een stapel aan uit het leger. Heel goedkoop gekocht, maar ze waren allemaal lek. Speciale lijn en een plakkertje erop en die gaan ook alweer bijna twintig jaar mee.

Uiteindelijk de luxe versie voor mijn vrouw gekocht. Wat een weelde! Ook maar één voor mezelf aangeschaft.

Link: https://www.thermarest.com/sleeping-pad ... ecamp.html

We houden niet zo van Walmart en de kwaliteit is daar vaak om te huilen - ook als het een bekend merk betreft (veel merken hebben een speciale Walmart-versie die van mindere kwaliteit is).
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Wij nemen ook altijd goede selfinflating matjes mee van huis. Geen Therm a Rest , die waren toch op na jarenlang intensief gebruik, maar eigen merk van Bever. Bevallen net zo goed. Maar de tentjes van de Walmart voldoen prima, we hebben er al tien jaar in gekampeerd. Steeds zo'n 5 tot 7 weken. Het laatst daar gekochte exemplaar hebben we zelfs eerst een paar keer mee heen en weer genomen, en afgelopen jaren hebben we daar in Europa in gekampeerd. Tot nu toe zonder een enkel probleem. Verder kochten we uitstekende, warme slaapzakken bij de Walmart, geen eigen merk maar van Teton Sport. Die hadden we van tevoren uitgezocht en gereserveerd. Helaas moesten we die wel achterlaten vanwege het gewicht, anders hadden we ze zeker mee teruggenomen. Ze hielden ons zelfs bij min 8 goed warm!

Saskia
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

sep schreef:
26 jan 2022, 00:13
Die hadden we van tevoren uitgezocht en gereserveerd.
Houdt er rekening mee dat de prijzen bij Walmart bij reserveren en ophalen soms veel hoger zijn dan in het schap. Ik heb dat onlangs nog meegemaakt met een luchtbed (jawel... maar het was voor gasten thuis). Gereserveerd, maar na 20u kon je dat niet meer afhalen. Snel naar het schap gerend - lag de prijs plots bijna $10 lager...
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Dat is wel gek. Maar je kunt dan altijd het duurdere product direct terugbrengen en het goedkopere uit de schappen halen. Wij moesten het de laatste keer trouwens uit een kluis vissen (LAS), en die was natuurlijk altijd toegankelijk. We reserveerden alleen dat wat noodzakelijk was, zodat we daar in elk geval zeker van waren.

Saskia
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Big Al schreef:
25 jan 2022, 23:43
Uiteindelijk de luxe versie voor mijn vrouw gekocht. Wat een weelde! Ook maar één voor mezelf aangeschaft.

Link: https://www.thermarest.com/sleeping-pad ... ecamp.html
Deze hebben wij ook! Al zo'n tien jaar geleden aangeschaft tijdens een aanbieding bij Amazon en mogen laten bezorgen bij een mede-forummer :thumbup: :mrgreen:
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

wil nog even inhaken op dit topic. Iemand nog tips mbt ontbijt en lunch ?
Voor diner zullen we meestal wel weer langs een restaurant komen en anders nemen we een steak mee voor op de BBQ.

Voor ontbijt hebben we meestal wel melk en cornflakes als er geen brood in de buurt is en voor Lunch een salademaaltijd als we de dag daarvoor een supermarkt tegenkomen die dat verkoopt. Maar wellicht heeft iemand nog betere opties (wellicht wat langer houdbare zaken in of uit de koelbox ?
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wij houden niet zo strak vast aan een lunch-/dinerritme. Soms lunchen we buiten de deur en eten we ‘s avonds iets eenvoudigs, soms doen we het andersom. Het ligt er maar net aan wanneer we in de buurt van een restaurantje zijn en wat onze plannen zijn voor die dag.

De meeste restaurants zijn de hele dag non-stop open. Dat geeft veel flexibiliteit.

We hebben in de auto sowieso altijd wel wat te eten liggen. Sowieso een zak bagels (cinnamon raison), dat is ‘droog’ best lekker en ook wel even houdbaar. Appels, bananen, mueslirepen en dat soort zaken hebben we ook altijd in de buurt. Als we weten dat we ‘s avonds niet in de buurt van een restaurant komen wil het ook weleens voorkomen dat we dan onderweg alvast een broodje halen bij Subway, die in de koelbox leggen, om hem vervolgens ‘s avonds op te eten.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Natuurlijke yogurt is goed houdbaar buiten de koelkast.

Let op met eieren: onder de federale regelgeving moeten eieren gewassen worden voordat ze verkocht mogen worden. Hierdoor zijn ze niet buiten de koeling houdbaar.

Boter (d.w.z. echte boter) is ook goed houdbaar buiten de koelkast.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

michelly schreef:
26 jan 2022, 10:55
Deze hebben wij ook! Al zo'n tien jaar geleden aangeschaft tijdens een aanbieding bij Amazon en mogen laten bezorgen bij een mede-forummer
Dat zijn fantastische matjes inderdaad! Wij hebben die ook gehad, en die luxury stretch is een absolute winner. We hebben ter vervanging die van Bever gekocht, Ayacucho, precies hetzelfde als de Thermarest en ook luxury stretch, maar net iets dikker: 7,5 i.p.v. 5 cm. Zijn een slag goedkoper maar verder net zo goed (vinden wij). Het fijne is, ze isoleren niet alleen bij kou maar ook bij hitte: toen we bij 40 graden in Whaweap kampeerden bleven ze 's nachts koel, terwijl de grond eronder gewoon heet was! Overigens doen die Thermarest dat ook, daar zit geen verschil in.

https://www.bever.nl/p/ayacucho-stretch ... olour=2321

Saskia
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

@ONYX666 Ik weet niet hoe je kampeert en of je zelf ook kookt, maar wij maakten altijd veel gebruik van onze Coleman toaster die we op de brander zetten. Daar roosterden we niet alleen brood op, maar ook de doormidden gesneden Engelse muffins (niet de cakejes maar de platte broodjes). Die met cinnamon/raisins zijn echt heerlijk. Een potje jam hadden we altijd bij ons, evenals boter. Dat was dan wel echte roomboter, de Ierse kun je meestal wel krijgen. Bleef 6 weken goed in de koelbox (we zijn geen grootverbruikers). Verder haalden we altijd Griekse yoghurt, granola (onze cruesli) en een fles maple syrup. Aangevuld met vers fruit een superlekker ontbijt. En natuurlijk maakten we af en toe scrambled eggs.

https://www.obelink.nl/coghlan-s-camp-broodrooster.html

Net als @Galapogos hebben ook wij niet echt vaste tijden waarop we eten. Dus soms ontbeten we laat en kookten dan 's avonds pas weer, soms hadden we tussendoor honger en keken we wat we nog in voorraad hadden. Crueslirepen en sesamcrackers hadden we altijd bij ons. Of we maakten ergens een stop voor een snelle hap. Net zoals het uitkwam. Ook hadden we meestal wel iets in de koelbox, zoals pastrami, en die kun je ook niet al te lang laten liggen. Dan werd het een sandwich pastrami/mosterd.

Wat dranken aangaat nog een tip: we zorgden ervoor naast (veel) water, Gatorade en wat frisdrank ook altijd een paar flessen Clamato bij ons te hebben. Lijkt op tomatensap maar is toch echt anders: er zit ook clamjuice in, van een schelpdier, en vooral veel pittiger. Heerlijke oppepper!

Een ding is zeker: verhongeren zul je niet gauw!

Saskia
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

je bedoelt dit soort muffins ?
https://www.walmart.com/ip/Thomas-Plain ... hbdg=L1600

(we houden niet zo van krenten in brood)

maar dan maak je s'ochtends dus ook het vuur aan alleen voor ontbijt ?
Wij zijn meestal van hop eruit snel eten en inpakken en naar de volgende activiteit
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben 's ochtends regelmatig het vuurtje aan. Ligt helemaal aan het programma van de dag. Voor ons is het een doel/activiteit op zich om in de ochtend lekker te genieten op een mooi gelegen camping.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Wat die matrasjes betreft; pas op met die van Walmart. Veel mensen hebben daar problemen mee, vooral bij de naden.
Gast

Bericht door Gast »

Ik zou in een tent toch 10 keer liever op zoiets slapen. Ideaal: je ligt op een matrasje, van de grond (dus geen optrekkende kou en vocht), het is opklapbaar en het ligt volgens mij lekkerder dan op een dun matrasje...
https://www.walmart.com/ip/Docred-Adult ... /125046397
Maar ik ben dan ook geen echte kampeerder. Wel ben ik er van overtuigd dat je veel meer plezier hebt op vakantie als je lekker slaapt en uitgerust wakker wordt.
De tijd van rugzak kamperen en dus matjes is volgens mij niet van toepassing op de mensen die kamperen in de US, dus je kan best wel wat comfortabelers meezeulen in de auto.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Iedereen heeft zo z'n voorkeur natuurlijk. Maar na een kampeervakantie op de genoemde selfinflating matjes ben ik alle klachten kwijt die ik wél heb als ik thuis op mijn dure matras slaap! Ze liggen echt heerlijk, absoluut niet koud, nooit last van optrekkende kou of vocht. Juist aan slapen doen wij geen enkele concessie, en daarom gaan ze altijd mee in de tas.

Saskia
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hmmmmm, waarom slaap je thuis dan niet op die matjes? :lol:
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Nou, dat doe ik ook af en toe :D Alleen is dat wel ongezellig, zo op de grond en mijn man in het bed....

Maar het matje gaat altijd mee als we ergens anders slapen, het heeft al op vele hotel- en logeerbedden gelegen.

Saskia
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

michelly schreef:
26 jan 2022, 10:55
Al zo'n tien jaar geleden aangeschaft tijdens een aanbieding bij Amazon en mogen laten bezorgen bij een mede-forummer
Hee? Was ik dat? :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer