Zou leuk zijn als dat klopt
Edit: foutje in de app denk ik, is nu weer 1:1.09

Voorbije week elke dag gestegen (weliswaar na weer daling) en staat nu op 1,11 USD/EUR. Wat toch het hoogste is de voorbije maand...Amerikaanse groei valt bijna stil
De groei van de Amerikaanse economie is in het eerste kwartaal gedaald naar amper 0,2 procent op jaarbasis, veel minder dan verwacht. Dat betekent dat een renteverhoging door de Amerikaanse centrale bank (Fed) nog niet voor morgen is.
De erg zwakke economische expansie is een zware tegenvaller. Economen hadden 1 procent groei voorspeld, tegenover 2,2 procent in het vierde kwartaal van vorig jaar.
De zeer lage groei is vooral te wijten aan de sterke daling van de uitvoer en aan de vermindering van de investeringen. De terugval van de export geeft aan dat de flinke stijging van de dollar haar tol eist. Ook stakingen in de havens aan de westkust en de strenge winter speelden een rol.
De terugval van de investeringen is onder meer een gevolg van de lage olieprijs. Verscheidene oliemaatschappijen hebben een vermindering van hun investeringen aangekondigd. De consumptie van de gezinnen bleef groeien, maar duidelijk trager dan de vorige kwartalen.
source: http://www.tijd.be/detail.art?a=9627929&n=3141&ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
De $ Dollar was altijd al volatielPream schreef:. Lees her en der berichten dat verwachting is dat komende week het richting 1.15 gaat (eur/$), de pariteit is daarmee voorlopig uit zicht.
Pream schreef:Voorlopig duurt voort mij in elk geval tot begin augustus![]()
Daarna heb ik er weer een tijdje een stuk minder moeite mee en interesseert het me pas waar bij het plannen van de volgende reis.
Inderdaad. Het tijdvenster is zeer belangrijk. In bovenstaande grafiek met weekkoersen is duidelijk te zien dat de euro afgelopen jaar t.o.v. de dollar sterk in waarde is gedaald. Dat is te zien aan de steeds lagere koerstoppen en koersbodems en het duidelijk dalende 40-weeks exponentieel voortschrijdend gemiddelde. De verticale rode lijn geeft het moment aan waarop volgens mijn analyse de dalende trend definitief een feit was. Overigens laat een analyse van een nog langere termijn grafiek een scenario zien dat de euro mogelijk nog $0,82 waard wordt.bedeve schreef: Wat is voorlopig ?
De pariteit komt er aan.
Kan nog wel twee jaar duren.
Is dat "voorlopig " ?
Alles is perceptie.