Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

jojostravelusa schreef:
22 aug 2021, 12:48
Ik heb op dit moment echt het gevoel dat het nooit meer open gaat. Hier rotweer en heimwee naar Amerika :sadcry:
Zolang we maar niet teruggaan naar volledige lockdowns en er alternatieven zijn voor een vakantie, kan ik best nog even wachten. Ben alleen het gebrek aan duidelijkheid en logica beu. Hierdoor blijf je wachten tot het laatste moment, met het resultaat dat je telkens last minute een alternatieve reis uit de hoed moet toveren. Wij hadden USA reisplannen incl. tickets voor mei, deze zomer en nu nog voor december. Ik mag hopen dat ik voor eind dit jaar niet weer een hele reis hoef te annuleren.

Dan nog besef ik mij dat het om vakantie gaat. Het echte verdriet zit bij hen die familie, geliefden, bruiloften, begrafenissen etc. moeten missen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

@RuthdeLange

Ik boekte:

- Encore Tower Suites (1 nacht vooruit betalen)
- Bellagio Cypress Suite (1 nacht vooruit betalen)
- Luxor (gratis, comp)
- Planet Hollywood (gratis, comp)
- Cabana Planet Hollywood (vooruitbetaald)
- Cabana Bellagio (vooruitbetaald)
- vliegtickets KLM (in Euro)

Alles werd geboekt met Revolut, behalve Bellagio Suite (dat lukte enkel met echte creditcard). Revolut geeft gewoon de ‘dagkoers’, zonder kosten.

Op die ene vooruitbetaling met cc verlies ik ca. 2% omwisselmarge, maar de dollar is meer dan 2% sterker geworden dan toen ik boekte.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij zouden in januari 2022 een week naar New York en Washington DC. Dit hebben we gisteren ook geannuleerd. We hadden alleen nog maar de hotels geboekt. Enerzijds om Covid, anderzijds omdat onze zoon ook wel mee wil en dat niet komend jaar gaat lukken. Dat schuiven we dan maar door naar 2023. Klinkt bijna als science fiction, zover in de toekomst. Hoewel, wij hebben al plannen op de plank liggen t/m 2027, dus we kunnen nog even vooruit. Zodra we kunnen dan.
Het is inderdaad een luxe probleem om niet naar Amerika op vakantie te kunnen en er zijn veel ergere dingen, maar de onzekerheid en het uitstellen duurt nu al zo lang, dat je er kribbig, cynisch en hopeloos van wordt.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Ik durf vooral nog niet te boeken voor 2022 vanwege de autoprijzen. Had voor 2021 een SUV voor 5 weken voor 32 euro per dag. dat vond ik eigenlijk al erg duur. Maar deze prijs is al enige tijd minimaal verdrievoudigd. Ga geen 100 euro per dag betalen voor 5 weken. Dus durf voorlopig ook geen vliegtickets te boeken. is het ook nog te vroeg voor maar verwacht niet dat die autoprijzen - gezien de oorzaken: corona en chipstekort - de komende maanden gaan zakken.
RuthdeLange
Amerikakenner

Timothy555 schreef:
22 aug 2021, 13:58
Alles werd geboekt met Revolut,
Net even gekeken wat dat is, Revolut. had er nog nooit van gehoord ;-)
Maar snap nu je verhaal!
RuthdeLange
Amerikakenner

Inges schreef:
22 aug 2021, 10:19
BA heeft mijn vluchten voor 4 en 25 nov al verzet. In ieder geval de heenvlucht naar Heathrow (eerder) en de terugvlucht vanuit San Francisco (later). Nog niet meer dan 3 uur verschil dus ik mag/kan niet annuleren maar ze zijn wel aan het schuiven in het schema.
Mijn vluchtwijziging was zelfs minder dan 2 uur maar desondanks kon ik op basis daarvan weigeren en krijg ik van Lufthansa een volledige refund. Kwamen ze ook nog zelf mee tot mijn verrassing. Echt heel netjes.
Had overigens geboekt via WTC maar daar heb je niets aan. je krijgt nauwelijks contact en vervolgens gebeurt er niets of ontstaan er talloze misverstanden. Door klantvriendelijkheid Lufthansa heb ik het direct met henzelf kunnen regelen en boeken ze zelfs (tegen de regels in) direct terug naar mijn cc ipv naar WTC. Dit omdat ze zelf ook geen contact konden krijgen met WTC.
Voor mij na heel veel ellende bij WTC (niet alleen dit maar ook eerder van alles mis gegaan) een wijze les geleerd: niet meer boeken via broker. betaal liever wat meer.
Timothy555
Amerika-expert

RuthdeLange schreef:
22 aug 2021, 15:30
Timothy555 schreef:
22 aug 2021, 13:58
Alles werd geboekt met Revolut,
Net even gekeken wat dat is, Revolut. had er nog nooit van gehoord ;-)
Maar snap nu je verhaal!
Er is hier elders op het forum een heel topic over. Ben er heel tevreden over. Moet je maar eens bijlezen :wink:
RuthdeLange
Amerikakenner

Compleet gemist. Niet te geloven...
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Nou, dat werd eens tijd. Hopelijk gaat dit verder de goede kant op

08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Ik heb niet het gevoel dat het sluiten van de grenzen echt op cijfers gebaseerd is…
Wij zijn deze week teruggekomen van 2 weken VS (als uitzondering op de proclamation).
De terugvlucht was helemaal vol en bestond op ons na alleen uit Amerikanen die voor het grootste deel op vakantie gingen naar Europa.
Deze vakantiegangers kunnen net zo goed Covid meenemen als dat Europeanen dat kunnen.
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Jozs schreef:
18 aug 2021, 12:43
Een Ierse journalist beweert (met veel zekerheid) dat de travel ban er af gaat rond labor day in een radio interview.

Restrictions on US-Europe travel could be eased in the coming weeks
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

KLM AMS - LAS vlucht op 25-09 nu net geannuleerd.
Omgezet naar LA.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
Timothy555
Amerika-expert

Mijn heenvlucht op 21/9 was al omgezet (ipv. AMS - LAS is het nu AMS - LAX - LAS maar ik kan me perfect vinden in de uren en de overstaptijd).

Vandaag heb ik mail ontvangen, rechtstreekse terugvlucht LAS - AMS is gecancelled, ik zie nu voorlopig een vlucht ATL - AMS staan via KLM, zeer laat vertrek vanuit ATL (22uxx).
Er zal nog een vlucht aan vooraf gaan LAS - ATL. Hoop ik :D

(in alle eerlijkheid: vorige keer was dit ook zo, eerst zag ik een vlucht AMS - SFO staan, zonder connectie naar Vegas, maar een dag of twee later heb ik dan dit schema gekregen).

Ik doe, zoals altijd, voorlopig niets.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Toch maar geboekt voor april volgend jaar, het is een beetje gedoe, maar door mijn Amerikaanse echtgenote kan ik dus op esta gewoon mee. Dacht dat je eerst een visum moest aanvragen, maar blijkt dus dat het op esta kan, maakt het weer iets makkelijker.
We gaan voornamelijk voor familiebezoek, nu te lang geduurd en oom en tante zijn beide dik in de tachtig.

Tenzij na de winter de bende weer groter is geworden, en de wereld weer op slot zit, maar dat zien we dan wel weer. :lol:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Oorspronkelijk zou ik vandaag terugkomen uit Las Vegas. Uiteindelijk is de hele reis geannuleerd, maar eerder haalde KLM al de vlucht LAS-AMS uit de planning. Daar heb ik zelf actie op ondernomen om een voor mij zo gunstig mogelijk alternatief voor te krijgen. Dat was een route LAS-ATL-AMS.
@Timothy555 : je vlucht LAS-AMS was een KLM vlucht. Nu deze eruit is hebben ze dit alleen vervangen door het door KLM uitgevoerde stuk ATL-AMS. Ga er niet vanuit dat vanzelf het stuk LAS-ATL wordt ingevuld: dit is namelijk een Delta vlucht. Ik zou even met KLM appen (FB Messenger of Whatsap) om het traject LAS-ATL in je boeking te laten zetten. Beste optie is waarschijnlijk de DL 836 (13:03h - 20:10h).
Redelijke kans dat je uiteindelijk alsnog alles moet annuleren, maar mócht de travelban eraf gaan, heb je een vluchtplan.
(Ik probeer het voor 5-22 november nog een keer)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Timothy555
Amerika-expert

@Frasi Wel, dat zou je denken.

Toch heeft KLM op eigen initiatief, en na enkele dagen wachten, zonder dat ik iets ondernam, ook op mijn heenvlucht een segment LAX - LAS toegevoegd. Dit is een vlucht uitgevoerd door Delta.

Ik kreeg eerst ook het KLM-segment binnen, en achteraf een update met het Delta-segment eraan gekoppeld.

Dus hoewel je daar logischerwijze niet van zou uitgaan, lossen ze het wel heel netjes op :clap:

Ik moet zeggen dat (ook door het soepele en effectieve terubetalingsbeleid) mijn respect voor 'jullie' nationale airline een pak gestegen is.
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Hier is inmiddels ook de terugvlucht geannuleerd door de KLM, ging om de vlucht van 7 oktober Las Vegas -AMS. Onze 4e Amerika-reis op rij definitief gecanceld. Restitutie van stoelen en vluchten zijn ingediend. Dat was plan A, plan B is nu 4 weken rondreis Canada Vancouver -Vancouver. Voorzichtig ook maar een plan C aan het bedenken :? .
ricktachtig
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door ricktachtig »

Balen zeg voor iedereen waar de vluchten van geannuleerd worden. Denk dat we dit soort berichten meer gaan zien de komende weken. Ik verwacht niet dat de vlucht (AMS -> SFO) van ons geannuleerd gaat worden dus zal het zelf goed in de gaten moeten houden en de stekker er uit moeten trekken.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

@Pete.Z

Niks ingewikkelds of zo. Zorgen voor een Esta. Trouwcertificaat meenemen. And off you go!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer