Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Het is héél erg afhankelijk van staat tot staat. In Vegas bijvoorbeeld moet je binnen mondkapjes dragen, maar verder zijn er geen restricties.

Zowel ik als mijn echtgenote zijn gevaccineerd, dus we gaan inderdaad gewoon gaan als het mag/kan.
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

Ligt aan de staat waar je woont denk ik. Waar ik woon merk je er qua beperkingen weinig van, alles is gewoon open. Het is enkel dat mondkapjes weer een opmars gemaakt hebben. Gisteren in de supermarkt had denk ik 90% een mondkapje op. In andere landelijke ketens zie ik het winkelpersoneel ook veelal met mondkapjes. Verder zie je overal nog borden met 6 feet afstand bewaren, schermen hangen nog, mondkapjes worden aangeraden, er staat overal nog disinfectie voor je handen, enzovoorts. Het lokale nieuws is niet best, veel nieuwe cases en geen IC bedden meer beschikbaar. Je kunt in principe wel op vakantie (als de grenzen open gaan) en zelf je eigen risico bepalen maar je moet niet ziek worden of een ongeluk krijgen in een COVID gebied want dan kun je wel eens pech hebben.

Maar nogmaals, dat ligt aan de staat en andere staten hebben misschien meer of zelfs nog minder beperkingen.
Laatst gewijzigd door ADE01 op 18 aug 2021, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

In Oregon is binnen weer overal een mondkapje verplicht.
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

Weet iemand misschien hoe het zit in Houston/Texas met de restricties? Moet je binnen en buiten mondkapje op of alleen binnen? Im weet wel dat in New York kan je alleen iets doen als je volledig gevaccineerd bent, want als het nog lang gaat duren zou ik persoonlijk 14 dagen in een niet schengenland gaan Bijvoorbeeld Mexico en via daar naar de Amerika toe.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hier rond Houston is alles wel normaal open, en zijn mondkapjes nergens verplicht (want dat mag niet van de governor). Hoe dat er precies uit ziet is erg verschillend, in mijn wijk draagt bijna iedereeneen mondkapje in winkels en op school, maar er zijn wijken hier niet ver vandaan waar vrijwel niemand dat doet. Maar ook hier geldt dat de ziekenhuizen vol liggen, dus beter niet ziek worden of gewond raken.
Terug in Texas!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Belgske64 schreef:
18 aug 2021, 14:42
maar als die Ierse reporter nu toch eens zijn oortje goed te luisteren gelegd heeft.... dan denk ik zo met zekerheid te mogen zeggen dat dit in heel veel huiskamers gevolgd zal worden met een luidkeelse 'YES'
Ja...en dan gaan straks de grenzen open en gooit Europa Amerika op 'rood'.... :lolno:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Coyote schreef:
18 aug 2021, 21:02
en dan gaan straks de grenzen open en gooit Europa Amerika op 'rood'....
En dan zeggen dat sommigen vinden dat ik een slecht karakter heb… :mrgreen:
Effe voor de taal barrière, je hebt 100% gelijk hoor! :thumbup:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als je dit leest lijkt het opheffen van de travelban nog ver weg:
The United States is urging the more than 150 countries planning to send their leader or a government minister to New York to speak in person at the U.N. General Assembly next month to consider giving a video address instead to prevent the annual high-level week from becoming “a super-spreader event.”
Het gaat dan om een bijeenkomst van 21 - 27 september. Het hele nieuwsbericht lees je hier.

Als zelfs regeringsleiders gevraagd wordt weg te blijven uit Amerika dan ben ik bang dat het opheffen van de travelban nog (lang) niet aan de orde is in Amerika.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

We zijn er nog lang niet en ben bang dat zelfs heel 2022 reizen naar de US misschien wel niet mogelijk is voor de toeristen uit de EU. Lijkt het met zo’n bericht wel steeds meer op. 😞
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Almere vak V
Amerika-expert

Coyote schreef:
19 aug 2021, 07:20
Als zelfs regeringsleiders gevraagd wordt weg te blijven uit Amerika dan ben ik bang dat het opheffen van de travelban nog (lang) niet aan de orde is in Amerika.
En het is volkomen BS!!

3 weken geleden heeft in Chicago "gewoon" het Lollapalooza festival plaatsgevonden. Daar waren "slechts" 385.000 toeschouwers bij aanwezig. 90% van de toeschouwers was gevaccineerd. Resultaat?? 203 besmettingen na 2 weken. Oftewel 0,05% van de mensen besmet.

Of zoals een vriendje van mij uit Chicago zei, ik denk dat het percentage mensen wat met een SOA terug is gekomen hoger is...
ricktachtig
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door ricktachtig »

Wij gaan er niet meer vanuit dat september gaat lukken. In Europa zijn de besmettingen nog steeds erg hoog en in Amerika ook nog steeds stijgende met steeds voller liggende ziekenhuizen.

De vraag is inderdaad ook of je wel naar Amerika wilt gaan wanneer de regio waar je heen gaat de ziekenhuizen ramvol liggen. Gebeurt er wel wat met jou of je gezin dan sta je daar.
Timothy555
Amerika-expert

Volmondig ja, hier. Als het kan, dan gaan we.
Ben er niet de mens voor om met zo’n dingen rekening te houden.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Almere vak V schreef:
19 aug 2021, 10:15
Coyote schreef:
19 aug 2021, 07:20
En het is volkomen BS!!

3 weken geleden heeft in Chicago "gewoon" het Lollapalooza festival plaatsgevonden. Daar waren "slechts" 385.000 toeschouwers bij aanwezig. 90% van de toeschouwers was gevaccineerd. Resultaat?? 203 besmettingen na 2 weken. Oftewel 0,05% van de mensen besmet.
Dat zijn toch 2 verschillende dingen: Buitenlandse regeringsleiders en hun entourage en binnenlandse Amerikanen op een festival?
Almere vak V
Amerika-expert

GoBucks schreef:
19 aug 2021, 15:39
Buitenlandse regeringsleiders
Ik ga er gemakshalve vanuit dat ook zij hun verantwoording hebben genomen een prikje hebben laten zetten...

Dan zou 150 man in een zaaltje toch te doen moeten zijn. Als 385.000 man bovenop elkaar op een weiland geen noemenswaardige problemen oplevert??
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Ik ben het over het algemeen wel met je (en anderen) eens hoor. Kijkend naar Lollapalooza: https://www.lollapalooza.com/safety, vaccinatie bewijs of een negatieve test and je komt binnen. Zo zou het met reizen ook moeten. Of het nou Amerika, Europa of welk werelddeel dan ook is.

Een deel van het probleem is denk ik de kosten voor een registratie systeem. Waarom zou Amerika dat mede gaan betalen? Die kosten moeten de vlieg maatschappijen / de reizigers zelf maar betalen.
Ik baseer dit op het visum / inburgerings systeem hier. Waarom is een visum/green card/ etc. zo duur? Omdat het principe is dat de Amerikaanse belasting betaler niet betaald voor een buitenlander die een visum wil.

Ik heb de indruk dat het hier niet hoog op de agenda staat, om de grenzen open zetten. Er staat maar weinig over in de diverse media. Ik hoor ook weinig klachten dat Amerikaanse bedrijven met internationale vestigingen / werknemers, hotels, pretparken etc. in de problemen komen of failliet gaan omdat er geen butenlandse bezoekers komen. klein voorbeeld: Bij het bedrijf waar ik werk, zitten er wat mensen vast, voornamelijk in India maar ook andere landen. Mazzel dat ze IT medewerkers zijn. Die werken dus nu gewoon vanuit India.
Countrydon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Countrydon »

Kosten? Zou dat een issue zijn al een niet-schengen Europeaan er gewoon in mag?
Reisverslag Zuid West Amerika
Alleen WA en OR nog te gaan.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Het is weer bijna de 21e. Ik ben benieuwd of de VS de sluiting van de landgrenzen met Canada wéér met een maand verlengt, of dat ze deze keer met een ander verhaal komen.
Timothy555
Amerika-expert

@Galapogos Hoe zalig zou het niet zijn mocht er een gortdroge aankondiging komen "euh, we verlengen niet meer, iedereen welkom vanaf morgen"

:lol:
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Timothy555 schreef:
19 aug 2021, 18:52
"euh, we verlengen niet meer, iedereen welkom vanaf morgen"

Jij moet bij ons komen wonen!… “Where dreams come true”… :wink: :D :lol:
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

https://www.cbc.ca/news/canada/us-borde ... -1.6147189

Het lijkt er niet op dat er iets gaat veranderen als ik dit zo lees. Toch nog maar even binnen de veilige muren van de ‘Happiest place on earth’ blijven dus. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer