Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Nog een dingetje voor degenen die in Nederland een TMobile abonnement hebben. Ik had die EUR20 betaald aan TMobile Nederland voor 5GB data in de US. Je mag dan gebruik maken van het TMobile USA netwerk en het AT&T netwerk. Hartstikke mooi, alleen TMobile heeft best veel gaten in het zuiden van Utah, en telkens als m'n telefoon op AT&T over ging, dan wilde ie alleen connecten met hun 3G netwerk dat uit staat en het dus niet meer doet (ondanks dat m'n telefoon er wel mee was verbonden). Viel me tegen. Ik neem aan dat TMobile Nederland nog een keer moet onderhandelen hierover zodat we dan wel AT&T 4G mogen gebruiken.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Als het over dekking gaat is Verizon by far het beste netwerk in de US. Maar ook die heeft in sommige staten nog behoorlijk wat gaten. En ook niet helemaal onterecht. Je rijdt soms uren om iemand tegen te komen...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Even terugkomen op Airalo: we zijn nu dag 4 in New York City en het werk op alle 3 onze telefoons fantastisch. Overal LTE alsof je thuis bent, nooit nadenken over verbinden met WiFi…
Terwijl we naar onze gate aan het taxiën waren aangezet, na enkele minuten had ik verbinding en klaar. Netwerk schakelt tussen T-Mobile en Verizon, afhankelijk van welke op dat moment het snelste werkt.
Terwijl we naar onze gate aan het taxiën waren aangezet, na enkele minuten had ik verbinding en klaar. Netwerk schakelt tussen T-Mobile en Verizon, afhankelijk van welke op dat moment het snelste werkt.
Goed te horen @Timothy555 , geeft mij weer vertrouwen voor onze trip straks. Hele fijne vakantie toegewenst!
Coby
Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
-
- Amerika-expert
Niet meer twijfelen inderdaad. Ben van nature ook altijd terughoudend als ik iets helemaal niet ken, maar dit werkt fantastisch!
En bedankt!
En bedankt!
Wij hebben nu in de USA 2 gezinsleden met een Airalo e-sim en 1 gezinslid (ikzelf) met een Lyca mobile simkaartje via Amazon.
We zitten nu in Zion en er kwam in ene een hoop herrie uit mijn telefoon... Flash Flood warning via NL Alert (ja, er stond echt NL Alert boven). De Airalo telefoons bleven stil.
We waren zelf al terug uit het park en op weg naar hotel, dus verder ook geen last van.
We zijn zeer tevree met beide oplossingen, maar er zit dus echt ook wel een te merken verdchil tussen, wat geen showstopper hoeft te zijn m.i.
We zitten nu in Zion en er kwam in ene een hoop herrie uit mijn telefoon... Flash Flood warning via NL Alert (ja, er stond echt NL Alert boven). De Airalo telefoons bleven stil.
We waren zelf al terug uit het park en op weg naar hotel, dus verder ook geen last van.
We zijn zeer tevree met beide oplossingen, maar er zit dus echt ook wel een te merken verdchil tussen, wat geen showstopper hoeft te zijn m.i.
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Een vraagje; als ik IN Amerika ben met mijn Nederlandse telefoon (met nederlandse sim), kan ik dan een nummer IN Amerika bellen?
Stel ik ben in Amerika en ik wil het nummer 928-645-8787 bellen, kan ik dan gewoon dit nummer bellen of heb ik prefixen of zo nodig?
Stel ik ben in Amerika en ik wil het nummer 928-645-8787 bellen, kan ik dan gewoon dit nummer bellen of heb ik prefixen of zo nodig?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, je kunt elk nummer bellen. En nee, volgens mij niet is geen prefix nodig; je zit op een Amerikaans netwerk. Voor het bellen naar Nederland heb je dus wel een prefix nodig.
Als het een lokaal nummer is hoef je alleen de laatste 7 cijfers te draaien. Zit je buiten dat gebied dan moet er nog een 1 voor de 928.
Marianne
Als het een lokaal nummer is hoef je alleen de laatste 7 cijfers te draaien. Zit je buiten dat gebied dan moet er nog een 1 voor de 928.
Marianne
Ik probeer de Airalo esims te bestellen, maar de code WELCOME30 lijkt bij mij niet meer te werken? Zijn er andere ervaringen?
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
Gisteren heb ik voor mijn man de Airalo esim besteld, met code TRY30.
30% korting.
30% korting.

Coby
- Tantelotje
- Amerikakenner
Wij hadden min of meer hetzelfde: 1 telefoon met een 'ouderwetse bundel' voor de USA. 3 telefoons met Nederlandse/Europese bundel.
En alleen 1 van die drie telefoons met Nederlandse bundel kreeg een weather alert!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
wanneer installeren jullie je esim van Airalo?
bij aankomst in de VS of kan dat al een dag voor vertrek?
bij aankomst in de VS of kan dat al een dag voor vertrek?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Installeren kan op elk moment. Het wordt toch pas geactiveerd als er contact wordt gelegd met een netwerk ter plaatse. Dan begint ook pas de teller te lopen. Zie de app en druk op het 'chat'-tekentje voor FAQ's, heel handig.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dankjewel voor je reactie!
Fijn om te weten dat het al eerder kan
Fijn om te weten dat het al eerder kan
Bedankt voor de update!

Loop alleen vast in de bestelling

Is de oplossing eerst de app installeren en dan de aankoop vanuit de app doen?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Moet niet uitmaken volgens mij maar vanuit de app kan altijd. Ook voor onderweg bijkopen bijvoorbeeld.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Doe +1 (landcode Amerika, Nederland is +32) ervoor en dan zou het met een NL simkaart in Amerika moeten lukken.Coyote Buttes schreef: ↑16 jul 2022, 13:58Stel ik ben in Amerika en ik wil het nummer 928-645-8787 bellen, kan ik dan gewoon dit nummer bellen of heb ik prefixen of zo nodig?
Je moet altijd de landencode ervoor zetten als je met je NL simkaart in het buitenland belt. Daarom is het handig om dat bij alle telefoonnummers in je telefoon te doen, dan hoef je in het buitenland niet +32 ervoor te zetten als je naar Nederland wilt bellen.
Roland
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@Coyote
Doe maar +31 voor Nederland
(met +32 bel je onze Belgische vriendjes)
Doe maar +31 voor Nederland

(met +32 bel je onze Belgische vriendjes)

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
+32 is voor de zuiderburen, maar volgens mij woont @Coyote zo noordelijk dat haast heel Nederland ‘zuiderburen’ is

Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@Frasi en @Pepito Oeps...
Jullie hebben gelijk.
Roland

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2205 Weergaves