Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Euro zakt verder weg,

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door Laredo »

Het valt mij op dat mijn reeds geboekte hotels ook steeds goedkoper worden (na eerst een poos steeds duurder geworden te zijn). Zojuist gebeld met hotels.com en netjes het verschil van 30 euro teruggekregen (was 722, nu 692). Goede service :thumbup: .

Hotel was trouwens nog kosteloos te annuleren, weet niet of ze ook bij "non refundable" hotels meegaan in nieuwe prijzen, lijkt me eigenlijk niet.
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Precarious
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Precarious »

Laredo schreef:Het valt mij op dat mijn reeds geboekte hotels ook steeds goedkoper worden (na eerst een poos steeds duurder geworden te zijn). Zojuist gebeld met hotels.com en netjes het verschil van 30 euro teruggekregen (was 722, nu 692). Goede service :thumbup: .

Hotel was trouwens nog kosteloos te annuleren, weet niet of ze ook bij "non refundable" hotels meegaan in nieuwe prijzen, lijkt me eigenlijk niet.
Zijn er nog websites die je de laagste prijs garanderen?
Wendyfreely
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendyfreely »

Pfffffff ik vind het zo lastig!
Moet ik nu al dollars kopen of nog even wachten? Het blijft een lastige situatie.
Nu een scrillcard aanschaffen? Heb stiekem de hoop dat hij nog iets verder gaat stijgen. Had ik maar een glazen bol :wink:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

VinMor schreef:Toch wel mooi om te zien dat hij langzaam naar de 1,10 weer aan het klimmen is.
Ik wacht nog even met het boeken van mijn hotels, risicovol of niet, ik heb goede hoop dat hij iets meer gaat stijgen dan dalen :)
Boek ze nu annuleerbaar zonder vooruitbetaling en als de euro beter komt kan je ofwel gewoon ter plaatse betalen voor je boeking. Of als de euro binnen een paar weken gunstiger staat maak je nieuwe advance purchase boekingen en annuleer je de andere die zonder vooruitbetaling waren. ;)
Precarious
Amerika-ontdekker

Geldt toch enkel wanneer je je hotels in euro betaald of wanneer je vooraf betaald?
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Als je advance purchase doet betaal je gewoon het bedrag aan de koers van dat moment, en er komt daar niks meer bij.
Bij annuleerbare boekingen wordt het bedrag in dollar afgerekend bij check-out en geldt de koers op dat moment.
Bij brokers zoals hotel.com kun je soms kiezen om op voorhand of ter plaatse te betalen (ook bij annuleerbare boekingen.).
Mads
Amerika-ontdekker

Bericht door Mads »

Als je kijkt naar de laatste 2 weken, dan zien we een goede vooruitgang. Laten we hopen dat deze stijgende lijn erin blijft zitten.

Afbeelding
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door frent »

Ik zou toch niet hopen op een 1.20, de analisten blijven bij een pariteit tegen het einde van het jaar...

In ons voordeel speelt dat de bedrijven in Amerika veel last hebben van een dure dollar en daardoor het niet opportuun is voor de Amerikaanse economie aangezien zij veel exporteren.
Als we nu hier de economie kunnen in gang zetten dan komt het op lange termijn terug goed...
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 27 mar 2015, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodige quote
Mads
Amerika-ontdekker

Bericht door Mads »

Heb je daar bronnen van? Welke analisten? Het is makkelijk om dingen te roepen maar de onderbouwing is altijd interessant.
frent
Amerikafan

Bericht door frent »

Mads schreef:Heb je daar bronnen van? Welke analisten? Het is makkelijk om dingen te roepen maar de onderbouwing is altijd interessant.
http://tv.tijd.be/markten_live/homepage ... ig.4791.tv
Mads
Amerika-ontdekker

Bericht door Mads »

Weinig onderbouwing, maar oke... ze zullen het wel weten.
Sproedie
Amerika-ontdekker

Bericht door Sproedie »

Mads schreef:Weinig onderbouwing, maar oke... ze zullen het wel weten.
Hoe wil je dit onderbouwen? Gaat om de vraag en aanbod van geld. Blijft niet voor niets speculeren.
September 2012: New York
Juli 2013: Mexico
December 2013: New York
Juli 2014: Westkust
Januari 2015: Jamaica
September 2015: Florida
Januari 2016: Zuid Afrika
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

En 'ze zullen het wel weten' is ook niet van toepassing. Als iemand/iedereen het wist, waren we allemaal rijk. Economen kunnen slechts een educated guess doen, maar meer ook niet. Daar kun je nog 4 forumpagina's over vol l*llen, maar het gaat zoals het gaat en alles wat je nu doet om potentiele 'verliezen' in te dekken kunnen zowel positief als negatief uitpakken.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Voor de liefhebbers hier nog een link naar een vergelijkingssite met info over de skrills card

http://www.creditcard-vergelijk.nl/cred ... skrill.htm
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
mickeyenminnie
Amerika-ontdekker

Bericht door mickeyenminnie »

Al met al vind ik het tot nu toe meevallen. Er werd een horror scenario gegeven. Maar blijft wat hangen nu die dollar. Oke ,vergeleken met vorig jaar niet gunstig. Maar wij gaan 11 Mei. Hebben op Schiphol al wat eerste dollars gehaald toen het net slechter werd. Als het zo blijft zijn we tevreden :thumbup: Alhoewel er in een paar dagen veel kan veranderen gaan we van het goede uit.
Precarious
Amerika-ontdekker

Echter de Skrill Prepaid MasterCard Creditcard kent ook enkele beperkingen. Bij transacties waarbij autorisatie wordt gevraagd, is het betalen met een prepaid creditcard helaas soms niet mogelijk. Denkt u hierbij aan betaalautomaten bij benzinestations, de iTunes store, etc

Moet ik mij zorgen maken dat die kaart onbruikbaar is in de USA?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Er is speciaal voor de skrill card een eigen topic aangemaakt, omdat dit topic daar keer op keer voor gebruikt werd. Zou je je vraag daar misschien willen plaatsen, om te voorkomen dat dit topic straks (wéér) alleen maar over de skrill card gaat?
frent
Amerikafan

Bericht door frent »

Goed nieuws! Net de EUR/USD 2% omhoog!
De Amerikaanse economie heeft in maart slechts half zoveel jobs gecreëerd als verwacht. De verzwakking van de arbeidsmarkt kan tot gevolg hebben dat de Amerikaanse centrale bank (Fed) later dan voorzien de rente verhoogt en daarom daalt de dollar.
http://www.tijd.be/detail.art?a=9618741&n=3141&ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
inge-amerika
Amerika-ontdekker

Bericht door inge-amerika »

haha ja dat banenrapport werd om half 3 bekend gemaakt. Je ziet zo de euro omhoog schieten
2015 Boston - San Francisco
2017 Tampa - Keys - Smoky Mountains - New Orleans
2018 New York citytrip
2022 Vegas - Yellowstone - Seattle - SF - Vegas
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

net op tijd, volgenee week vertrekken we :thumbup:
ze hebben ginds begrepen dat de sterke dollar meer negatieve invloed heeft op hun economie dan verwacht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer