Goede tip! Hier hebben we wat aan. Onze jongste van 10 jaar kan meer eten dan wijBennogr schreef:Tip voor ouders met kinderen: sommige (vele) restaurants, vooral ketens (en hotels), hebben 'kinderen eten gratis' dagen.

Jerry
Goede tip! Hier hebben we wat aan. Onze jongste van 10 jaar kan meer eten dan wijBennogr schreef:Tip voor ouders met kinderen: sommige (vele) restaurants, vooral ketens (en hotels), hebben 'kinderen eten gratis' dagen.
Klopt helemaal. Ik heb het al vaak zien staan bij de div. ketens en ook aan den lijve ondervonden. Dan is het uiteraard erg druk met kinderen in zo'n restaurant. Maar het is zeker de moeite waard om hier op te letten.jer van bia schreef:Goede tip! Hier hebben we wat aan. Onze jongste van 10 jaar kan meer eten dan wijBennogr schreef:Tip voor ouders met kinderen: sommige (vele) restaurants, vooral ketens (en hotels), hebben 'kinderen eten gratis' dagen.![]()
Jerry
Een vriend van mij kon ook eens een week overnachten bij kennisen in New York en heeft ze als bedankje meegenomen naar een leuk restaurant. Etentje koste voor 4 personen 1000 Dollars!!! Dus, ook hier, je kan het ze duur maken als je wilt, wel zonde om veel geld uit te geven voor eten kan je veel leukere dingen voor doen.CCBloom schreef:Ik ga drie weken en heb tot nu toe 2500 euro gespaard, het ticket naar atlanta kostte 500 euro en is al betaald. Mijn vakantiegeld komt er nog bij op de spaarrekening dus dan denk ik toch boven de 4000 euro uit te komen...
Ik ga naar een vriendin, dus overnachtingen zijn gratis of kosten maar een beetje (gaan we eens lekker uiteten op mijn kosten (toch ook 5 personen want ze is getrouwd en heeft twee kinderen) of we doen eens wat anders leuks...) We willen een paar dagen naar NY, daar komen dan wel overnachtingskosten bij (en eten) en eigenlijk wil ik heeeeel graag naar Memphis naar Graceland en Heartbreak Hotel, dus daar komen dan ook kosten bij...maar ik heb tot nu toe iets meer dan 100 euro per dag in mijn eentje...
Coyote schreef:Ik mag hopen dat je geen EUR 6000 cash meeneemt.JWusa schreef:Ik ga samen met een vriend richting de USA en ik neem 3000 euro mee en hij ook dat bedrag... dus totaa l6000 euro (Hotel/ eten en de rest) reis en huur auto is al betaald.![]()
Neem aan dat jullie het daar pinnen?
Roland
40 cijferig!! Das pas een pincodeIris_1982 schreef:kennen jullie het woord pinenn niet?
Pinnen is gewoon betalen met je bankpas.
Je moet dan je 40cijferige PIN code (Personal Identification Number geloof ik) intoetsen, en dat alles bij elkaar heet pinnen
ehh ik bedoelde 4-cijfersa4plus schreef:40 cijferig!! Das pas een pincodeIris_1982 schreef:kennen jullie het woord pinenn niet?
Pinnen is gewoon betalen met je bankpas.
Je moet dan je 40cijferige PIN code (Personal Identification Number geloof ik) intoetsen, en dat alles bij elkaar heet pinnenBetalen met creditcard is trouwens goedkoper, pinnen niet.
Tip van de dag: pas eventueel voor je vertrek je bankpakket aan, de Rabobank bijvoorbeeld brengt veel kosten in rekening als je in het buitenland geld pint, met hun iets duurdere uitgebreidere pakket niet. Je praat zo over 5 Euro per opname, dus is de moeite, maar betaal zoveel mogelijk met creditcards, over het algemeen het voordeligst. Ik betaal zelden cash in Amerika.Coyote schreef:En er wordt ook "geld opnemen bij een geldautomaat" mee bedoeld. Althans, ik gebruik "pinnen" voor zowel betalen in winkels als geld opnemen met de bankpas.Iris_1982 schreef::Pinnen is gewoon betalen met je bankpas.![]()
Roland
ik weet niet hoeveel kilometer je rijd elke dag en met wat voor voertuig... ..maar €150 per dag of te wel 200 dollar moet toch wel mogelijk zijn om van te leven elke dag.Woodside schreef:Ik was eigenlijk van plan om met z'n 2-en ca. € 150 per dag uit te geven incl. overnachtingen. Als ik dit allemaal lees gaat dat niet lukken denk ik.