Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel zakgeld?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jer van bia
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jer van bia »

Bennogr schreef:Tip voor ouders met kinderen: sommige (vele) restaurants, vooral ketens (en hotels), hebben 'kinderen eten gratis' dagen.
Goede tip! Hier hebben we wat aan. Onze jongste van 10 jaar kan meer eten dan wij :lol:

Jerry
Reisverslag 2009: http://jerryusa2009.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

jer van bia schreef:
Bennogr schreef:Tip voor ouders met kinderen: sommige (vele) restaurants, vooral ketens (en hotels), hebben 'kinderen eten gratis' dagen.
Goede tip! Hier hebben we wat aan. Onze jongste van 10 jaar kan meer eten dan wij :lol:

Jerry
Klopt helemaal. Ik heb het al vaak zien staan bij de div. ketens en ook aan den lijve ondervonden. Dan is het uiteraard erg druk met kinderen in zo'n restaurant. Maar het is zeker de moeite waard om hier op te letten.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Wat maak een vakantie duur? Dure hotels, entree, te dure huurauto en vooral eten en drinken. Wat wij deden is een normale huurauto, hotels zoals Motel 6 als we rondtrokken, eten halen bij Walmart/Dollarstores en een leuke picknickplaats zoeken. Bij MCDonalds ben je zo 20 Dollar kwijt voor 3 personen, binnen een uur weer honger en dus even wat bij het veel te dure tankstation. Gewoon een een cooler, ijs er in en touren. Betreft de Outlets, pas op,beetje verslavend als die te gekke aanbiedingen en in Nederland krijg je dan van de hele lange creditcard afrekeningen :shock:
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Jeetje, wat nemen jullie allemaal veel geld mee :o

Wij stukken minder, maar bij ons is alles ook al betaald. Alleen het eten en de benzinekosten moeten we daar nog zelf betalen.
We zijn trouwens altijd duurder uit dan gepland natuurlijk :P
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
CountryWes
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door CountryWes »

allemaal in cash??!! :shock:
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Wij rekenen meestal voor samen $ 200 per dag. Dat is dan zonder overnachtingen. Het ligt helemaal in welke staat je bent. In California waren wij gewoon veel meer kwijt aan eten/drinken/souveniers/soms benzine dan b.v. in Florida, maar daar ben je dan weer meer geld kwijt aan pretparken e.d.
In Las Vegas kan je prima eten bij de buffetten en kan je na een ontbijt tot aan het avondeten vooruit op wat drankjes na (maar die krijg je dan weer voor 1 dollarstip als je even achter een kast gaat zitten met een paar kwartjes.
In Florida waren er ook diverse ketens waar je voor één bedrag onbeperkt kon eten net als in LV. Afwisseld gedaan met af en toe een goed restaurant.

Nogmaals je kan het net zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Er zijn ook mensen die drie keer per dag uitgebreid gaan eten bij een duur restaurant en die dit heel gewoon vinden en er zijn ook genoeg mensen die het anders doen. Voorbeelden genoeg hiervoor gegeven.

Gewoon je budget nemen, delen door het aantal dagen dat je daadwerkelijk in Amerika bent en dat in je portemonnee steken. De ene dag gebruik je minder en dan heb je de andere dag meer te besteden. Natuurlijk wel een bedragje op de CC zetten voor noodgevallen en wat losse dollars voor tips e.d. apart houden.
Groetjes, Nel
CCBloom
Amerika-ontdekker

Bericht door CCBloom »

Ik ga drie weken en heb tot nu toe 2500 euro gespaard, het ticket naar atlanta kostte 500 euro en is al betaald. Mijn vakantiegeld komt er nog bij op de spaarrekening dus dan denk ik toch boven de 4000 euro uit te komen...

Ik ga naar een vriendin, dus overnachtingen zijn gratis of kosten maar een beetje (gaan we eens lekker uiteten op mijn kosten (toch ook 5 personen want ze is getrouwd en heeft twee kinderen) of we doen eens wat anders leuks...) We willen een paar dagen naar NY, daar komen dan wel overnachtingskosten bij (en eten) en eigenlijk wil ik heeeeel graag naar Memphis naar Graceland en Heartbreak Hotel, dus daar komen dan ook kosten bij...maar ik heb tot nu toe iets meer dan 100 euro per dag in mijn eentje...
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

CCBloom schreef:Ik ga drie weken en heb tot nu toe 2500 euro gespaard, het ticket naar atlanta kostte 500 euro en is al betaald. Mijn vakantiegeld komt er nog bij op de spaarrekening dus dan denk ik toch boven de 4000 euro uit te komen...

Ik ga naar een vriendin, dus overnachtingen zijn gratis of kosten maar een beetje (gaan we eens lekker uiteten op mijn kosten (toch ook 5 personen want ze is getrouwd en heeft twee kinderen) of we doen eens wat anders leuks...) We willen een paar dagen naar NY, daar komen dan wel overnachtingskosten bij (en eten) en eigenlijk wil ik heeeeel graag naar Memphis naar Graceland en Heartbreak Hotel, dus daar komen dan ook kosten bij...maar ik heb tot nu toe iets meer dan 100 euro per dag in mijn eentje...
Een vriend van mij kon ook eens een week overnachten bij kennisen in New York en heeft ze als bedankje meegenomen naar een leuk restaurant. Etentje koste voor 4 personen 1000 Dollars!!! Dus, ook hier, je kan het ze duur maken als je wilt, wel zonde om veel geld uit te geven voor eten kan je veel leukere dingen voor doen.
CCBloom
Amerika-ontdekker

Bericht door CCBloom »

ja inderdaad, of iets anders leuks....maar zij kent de omgeving beter dan ik (mag ik hopen hahahahaha)
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Coyote schreef:
JWusa schreef:Ik ga samen met een vriend richting de USA en ik neem 3000 euro mee en hij ook dat bedrag... dus totaa l6000 euro (Hotel/ eten en de rest) reis en huur auto is al betaald.
Ik mag hopen dat je geen EUR 6000 cash meeneemt. :shock:

Neem aan dat jullie het daar pinnen?

Roland

Gewoon een domme vraag, maar als Belg :D

Wat bedoelen jullie met pinnen?
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

:D kennen jullie het woord pinenn niet?

Pinnen is gewoon betalen met je bankpas.
Je moet dan je 40cijferige PIN code (Personal Identification Number geloof ik) intoetsen, en dat alles bij elkaar heet pinnen :)
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Iris_1982 schreef::D kennen jullie het woord pinenn niet?

Je moet dan je 40cijferige PIN code (Personal Identification Number geloof ik) intoetsen, en dat alles bij elkaar heet pinnen :)
40 cijferig!! Das pas een pincode :shock: Betalen met creditcard is trouwens goedkoper, pinnen niet.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Dit was onze zomervakantie Florida 2005, met twee jongens van 10 jaar. Dus 4 personen. Ik vond zowie het eten voor kinderen erg voordelig. Een kindermenu (in McDonald of vergelijkbaars) kostte echt haast niets (3 dollar of zo ?). En in restaurants zijn de kindermenu's ook erg voordelig.

Bijgaand overzicht (ik ben nogal van de cijfertjes .... :? ):

ETEN (29 dagen) 969,33 34,62
TICKETS PARKEN 1.417,80
AUTOHUUR / BENZINE / PARKEREN 1.089,90 38,92
KLEINE UITGAVEN FOOI/TOL ED 84,64 3,02
BOODSCHAPPEN (29 dagen) 470,10 16,79
KLEDING / SOUVENIERS ETC 1.498,05
DIVERSEN (w.o. manatees, dolfijnen) 865,44 30,91

Conclusie, de standaard uitgaven zoals eten/kleine uitgaven/boodschappen en diversen was in totaal 90 euro per dag (we zijn 28 dagen op pad geweest). Maar dan zaten we niet iedere dag in een restaurant zoals Outback oid. Wel elke avond ergens gaan eten, van Sizzlers tot McDonalds en zo.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

a4plus schreef:
Iris_1982 schreef::D kennen jullie het woord pinenn niet?

40 cijferig!! Das pas een pincode :shock: Betalen met creditcard is trouwens goedkoper, pinnen niet.
ehh ik bedoelde 4-cijfers
heb ipv t streepje de 0 ingetikt :D
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Iris_1982 schreef:
a4plus schreef: 40 cijferig!! Das pas een pincode :shock: Betalen met creditcard is trouwens goedkoper, pinnen niet.
ehh ik bedoelde 4-cijfers
heb ipv t streepje de 0 ingetikt :D
Ik vond het wel een heel grappige typo, zag ons al allemaal onze 40-cijferige pincode intypen :lol:

Karin
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Iris_1982 schreef::Pinnen is gewoon betalen met je bankpas.
En er wordt ook "geld opnemen bij een geldautomaat" mee bedoeld. Althans, ik gebruik "pinnen" voor zowel betalen in winkels als geld opnemen met de bankpas. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Coyote schreef:
Iris_1982 schreef::Pinnen is gewoon betalen met je bankpas.
En er wordt ook "geld opnemen bij een geldautomaat" mee bedoeld. Althans, ik gebruik "pinnen" voor zowel betalen in winkels als geld opnemen met de bankpas. :wink:

Roland
Tip van de dag: pas eventueel voor je vertrek je bankpakket aan, de Rabobank bijvoorbeeld brengt veel kosten in rekening als je in het buitenland geld pint, met hun iets duurdere uitgebreidere pakket niet. Je praat zo over 5 Euro per opname, dus is de moeite, maar betaal zoveel mogelijk met creditcards, over het algemeen het voordeligst. Ik betaal zelden cash in Amerika.
Woodside
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Woodside »

Ik was eigenlijk van plan om met z'n 2-en ca. € 150 per dag uit te geven incl. overnachtingen. Als ik dit allemaal lees gaat dat niet lukken denk ik.
:(
Afbeelding
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Woodside schreef:Ik was eigenlijk van plan om met z'n 2-en ca. € 150 per dag uit te geven incl. overnachtingen. Als ik dit allemaal lees gaat dat niet lukken denk ik.
:(
ik weet niet hoeveel kilometer je rijd elke dag en met wat voor voertuig... ..maar €150 per dag of te wel 200 dollar moet toch wel mogelijk zijn om van te leven elke dag.
Woodside
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Woodside »

We hebben een Equinox gehuurd, maar of je die krijgt ????
In totaal gaan we 28 dagen en ca. 6000 km rijden.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer