Rob schreef:Koffers kan je gelijk na customs weer afgeven dus hoef je niet ver mee te slepen.
Dat was ook meteen mijn volgende vraag
Hoe zit dat nou met die bagage? Tot nu toe heb ik altijd alleen nog rechtstreekse vluchten gehad, dus ik heb geen ervaring met een overstap. Ik weet dat ik mijn bagage moet ophalen en weer opnieuw moet inchecken. Hoe werkt dat nou precies, moet ik via de aankomsthal weer naar de incheckbalie om daar in te checken? Ik weet dat het zichzelf waarschijnlijk wel wijst op het moment dat ik daar ben, maar ik weet het liever van tevoren. Scheelt mij misschien ook weer zoekwerk tijdens mijn korte overstap.
Je haalt je bagage op, gaat met je bagage door de douane en zet je bagage daarna op een transportband.
Eigenlijk wijst het zich vanzelf, maar je moet het inderdaad allemaal net ff weten...
Als je bij 1 maatschappij (of binnen 1 alliantie) vliegt wordt je bagage sowieso doorgecheckt naar de eindbestemming, dus je hoeft idd zoals antiona al zegt alleen het even van band te verwisselen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Mijn ouders hadden vorig jaar juni in Detroit een overstaptijd van 1 uur en 5 minuten en hebben het nét gehaald. Beide vluchten waren met NW van de McNamara terminal.
Waarschijnlijk lukte het op het nippertje omdat de immigrations officer ze er uit pikte en ze vervolgens geen foto en duimafdruk hoefden te laten maken. Bovendien heeft de aansluitende vlucht naar Muskegon even op hen gewacht.
De bagage was niet op tijd, maar arriveerde keurig met de volgende vlucht.
Uiteindelijk ben ik nog eens verder gaan zoeken en ik heb voor hetzelfde tarief een vlucht gevonden via Detroit naar Green Bay met een overstaptijd van drie uur. Probleem opgelost zou ik zeggen. Die gaat het worden zodat ik niet hoef te stressen op de heenvlucht
Clint schreef:
Als je het doet iig suc6 en laat ff weten of je het gehaald hebt
Goed, ik ben terug van mijn vakantie. Uiteindelijk heb ik voor een overstaptijd van drie uur gekozen via Detroit want ik durfde die kortere overstaptijd niet aan. En dat was maar goed ook, want ik had het nooit gehaald! Wat een drama in Detroit! Eerst duurde de douane vrij lang want ik had iemand voor me van wie de papieren niet in orde waren. Daarna mijn koffers opgehaald. Toen moest ik in een vreselijk lange rij staan voor de bagage controle. Omdat ik een schemawijziging had gehad op mijn doorvlucht vanuit Detroit, hadden ze op Schiphol mijn instapkaart voor die vlucht nog niet uit kunnen printen. Dat moest in dus in Detroit laten doen en daarvoor moest ik alweer in een lange rij staan. Al met al heeft het zo'n twee uur geduurd voordat ik door immigrations was en mijn koffer weer had afgegeven. Ik hoorde verschillende mensen klagen dat ze hun aansluitende vlucht niet hadden gehaald. Omdat mijn vlucht was gewijzigd moest ik in plaats van drie uur, vijf uur in Detroit wachten. Daarna bleek er ook een technisch mankement aan het toestel te zijn waardoor de vlucht nog eens anderhald uur was vertraagd. Maar goed, uiteindelijk ben ik na een lange dag toch nog in Green Bay terechtgekomen, waar mijn vriend geduldig op me stond te wachten. Eind goed al goed dus
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.