Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat mee te nemen naar Amerika
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Re: Wat mee te nemen naar Amerika
Daarom dus ff op het label kijken 

- girliecathy
- Amerikakenner
Bedankt voor jullie antwoorden, maar helaas er staat alleen 220-240 V op dus niet bruikbaar.
Ik ga wel bij de Walmart kijken dan weet ik zeker dat het goed is.
Ik ga wel bij de Walmart kijken dan weet ik zeker dat het goed is.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Gewoon doen. In 2015 heb ik een fohn gekocht voor 12 dollar en in 2019 een waterkoker voor 9 dollar.
Beide gaan elke keer weer mee. Heb 1 keer m'n Nederlandse fohn meegenomen om daar te gebruiken (zeg maar niet zo goed over nagedacht). Dat werkt dus zeg maar niet echt
Beide gaan elke keer weer mee. Heb 1 keer m'n Nederlandse fohn meegenomen om daar te gebruiken (zeg maar niet zo goed over nagedacht). Dat werkt dus zeg maar niet echt

En er is altijd wel een Starbucks in de buurt, de koffie daar is een stuk beter te pruimen dan het slootwater in een hotel.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
- girliecathy
- Amerikakenner
Als je hem daar koopt heb je ook gelijk de juiste stekker er aan zitten is ook wel handig.
Mijn dochter is wel eens vergeten om de reisfohn terug op 220 V te zetten, dat gaf ook een leuk effect
Mijn dochter is wel eens vergeten om de reisfohn terug op 220 V te zetten, dat gaf ook een leuk effect

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wat mee te nemen? zo weinig mogelijk
Mijn belangrijkste meeneem post zijn opladers/kabels (vooral voor in de auto), stekkers, oordopjes, powerbank, regenjas en schoenen (berg-wandelschoenen).
Naast natuurlijk gewoon kledij, ondergoed, en wat toiletgerief (ook zo weinig mogelijk, ik gebruik gewoon de zeepjes en shampoo van in het hotel).
Een waterkoker, deken om over bagage (? in een NP heeft 90% van de mensen koffers in zijn koffer zitten hoor), fohn, ...? Ik vind dat wij al te zwaar bepakt reizen.
Less is more.
Koffie van het hotel lusten wij ook niet. Onze eerste stop 's morgens is altijd een tankstation (wawa/sheets), of DD, of bij de gele M voor koffie.

Mijn belangrijkste meeneem post zijn opladers/kabels (vooral voor in de auto), stekkers, oordopjes, powerbank, regenjas en schoenen (berg-wandelschoenen).
Naast natuurlijk gewoon kledij, ondergoed, en wat toiletgerief (ook zo weinig mogelijk, ik gebruik gewoon de zeepjes en shampoo van in het hotel).
Een waterkoker, deken om over bagage (? in een NP heeft 90% van de mensen koffers in zijn koffer zitten hoor), fohn, ...? Ik vind dat wij al te zwaar bepakt reizen.

Koffie van het hotel lusten wij ook niet. Onze eerste stop 's morgens is altijd een tankstation (wawa/sheets), of DD, of bij de gele M voor koffie.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Eenmalig zekergirliecathy schreef: ↑15 mar 2023, 13:06Mijn dochter is wel eens vergeten om de reisfohn terug op 220 V te zetten, dat gaf ook een leuk effect![]()

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik snap helemaal wat je zegt @Tipsy_1 , maar ik heb me er jaren geleden al bij neergelegd dat ik geen Light traveller ben.
Dus dan maak ik het me maar zo gemakkelijk mogelijk
Dus dan maak ik het me maar zo gemakkelijk mogelijk

- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik heb bij de Mediamarkt een föhn gekocht voor 9 euro die je om kunt zetten naar 110 volt. Ook nog opvouwbaar, dus perfecte reisgenoot. Gaat al jaren mee. Met een wereldstekker eraan past hij overal. En traveling light kennen we alleen van toen we vorig jaar zonder koffers thuiskwamen. Zoek. 2 kwamen na 5 dagen en de 3e na 10 dagen pas. Gelukkig was dat op de terugweg.Tantelotje schreef: ↑15 mar 2023, 12:56Heb 1 keer m'n Nederlandse fohn meegenomen om daar te gebruiken (zeg maar niet zo goed over nagedacht). Dat werkt dus zeg maar niet echt
- girliecathy
- Amerikakenner
@Frasi
Er kwam allemaal rook uit. Het leek net een teken film
Er kwam allemaal rook uit. Het leek net een teken film

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wel herkenbaar, hoewel je je op de kamers bijna overal wel van die coffeecups aantreft en als je dat apparaat vult met bronwater vinden wij deze prima te drinken. Vroeger ondenkbaar, maar wij hebben altijd wel een potje Nescafe en een klein waterkokertje bij ons, ook geen straf

Onderweg halen wij bij voorkeur koffie bij van die grote Truckstops. Altijd vers (geen verse koffie is immers geen trucks) en ruime keuze (smaken) voor een mooi prijsje. Ook die kleine kiosken (bestellen/betalen aan het raam) die langs de provinciale wegen ziet serveren vaak prima koffie.
Wat we dan meenemen; Vroeger ondenkbaar, maar wij hebben altijd wel een potje Nescafe en een klein waterkokertje bij ons, ook geen straf

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Iemand enig idee of je pods kan gebruiken in een wasmachine van een wasserette??
@Corv
Dank
Dank
Naast alle standaard dingen neem ik altijd wel een telefoonhouder voor in de auto mee voor de navigatie en dus ook een oplaadkabel voor in de auto. Google chromecast heb ik ook altijd wel bij en een reserve bril mocht m'n bril ooit kapot gaan.
Vorig jaar had ik mijn dashcam meegenomen en dit jaar ga ik dat nogmaals doen
.

Nu ben ik nieuwsgierig geworden!
Waarom neem je je dashcam mee? Is dat voor veiligheid of om later beelden ofzo terug te zien?

Het was mijn 1e keer en was eigenlijk puur voor veiligheid, mocht dit nodig zijn geweest. Ontkoppelen hier is een kleine moeite en een setje extra nieuwe dubbelzijdige tape kost een paar euro, dus mijn tip aan velen is het een kleine moeite een dashcam mee te nemen.
Achteraf thuis teruggekeerd en de beelden bekeken zaten er hele mooie beelden op om terug te zien, helaas alles kort geleden kwijt geraakt doordat ik per ongeluk mijn hdd had geformatteerd.
Dit keer zal ik mijn dashcam anders plaatsen, rewrite uitschakelen en extra sd kaarten meenemen
.
Verder heb ik een magnetische houder voor mijn GoPro, dus denk vooral op bepaalde routes deze ergens neer te zette buiten op de auto zelf hier en daar.
Achteraf thuis teruggekeerd en de beelden bekeken zaten er hele mooie beelden op om terug te zien, helaas alles kort geleden kwijt geraakt doordat ik per ongeluk mijn hdd had geformatteerd.
Dit keer zal ik mijn dashcam anders plaatsen, rewrite uitschakelen en extra sd kaarten meenemen

Verder heb ik een magnetische houder voor mijn GoPro, dus denk vooral op bepaalde routes deze ergens neer te zette buiten op de auto zelf hier en daar.
Ooh wat jammer dat je de beelden bent kwijtgeraakt. Lijkt me bijzonder om terug te zien. De vorige reis was het een soort generale repetitie.
Nu ben je voorbereid en weet je beter hoe je de dashcam gaat positioneren.

Neem ik ook mee. Van Williams naar Grand Canyon gefilmd dat een eland de weg over stak en op een haar na op de motorkap belandde. Helaas zijn die sandisc kaartjes geen al te beste kwaliteit (of de x-ray op het vliegveld heeft hem gewist). Bij thuiskomst niet meer uit te lezen,
19 States so far...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht