De eerste keer kwamen wij om 8 uur aan in het hotel en na een snel maal zijn we toen rond 10 uur gaan slapen.
De tweede keer kwamen we vroeg in de middag aan. Ik had in het vliegtuig de fout gemaakt om niet te slapen, dus was rond 6 uur de avonds helemaal kapot. Doordat ik veel te vroeg ging slapen was ik om 2 uur klaarwakker.
De derde keer wel weer in het vliegtuig geslapen en bij aankomst in de namiddag nog van alles gedaan. ‘s Avonds rond 11 uur gaan slapen en daarnaast volgende ochtend om 7 uur fit wakker.
Vaak gooi ik er voor het slapen een gram paracetamol in en ik slaap als een baby
Het zal 14.30/15.00 zijn eer je bij je hotel bent?
Dan even douchen omkleden en de deur uit.
Ik weet niet waar in Seattle je hotel zit en wat de amenities zijn. Maar ik zou als het in de buurt is lekker naar de Pike Place Market gaan, hier kan je een paar uur rondstruinen en daarna lekker ergens gaan eten. Voordat je het weet is het 21.00.
Als je zoals sommige mensen hier last heb dat je weinig honger hebt door de jetlag(herken jk zelf totaal niet, ik lijk wel onverzadigbaar op vliegdagen) eet je wat kleine dingetjes op de markt en ga je een uurtje eerder op het hotel aan. Ik vind het zelf dan altijd heel fijn om nog een klein uurtje in het hotelzwembad te drijven alvorens naar bed te gaan.
Zit je wat verder buiten het centrum, zou ik lekker de buurt van je hotel verkennen, uitgebreid boodschappen doen. Een rondje rijden door de stad voor wat hoogtepunten.
Ik probeer op dag 1 nooit voor 22.00 te slapen, dan ben ik gegarandeerd 3.00 klaarwakker.
Hier hetzelfde, ook met de kids. Een klein beetje proberen te slapen tijdens de vlucht en bij aankomst ook gewoon doorgaan op de locale tijd. Nooit last mee gehad. Ooit eens naar curacao geweest en de kids hebben nog tot een stuk in de nacht gezwommen in het zwembad van het hotel. No problem. De terugkeer daarentegen vind ik veel zwaarder. Dan voel ik me enkele dagen heel erg moe. De familie slaapt beter als ik en heeft er wat minder last van. Maar ze zijn het wel eens dat terugvliegen veel moeilijker is wb ritme vinden
Als het goed weer is probeer dan lekker iets buiten te doen. Daglicht helpt je enorm om je biologische klok te resetten en zo snel mogelijk over je jetlag heen te komen.
In het vliegtuig zoveel mogelijk slapen helpt om de dag wat minder lang te maken waardoor je op je bestemming ook weer fitter bent.
Wij proberen altijd een vlucht te vinden die (laat) in de avond aankomt. Dan ben je toch al hartstikke gaar en kun je snel naar bed. Dan kom je enigszins in het ritme. Niettemin zijn we de eerste nachten toch altijd heel vroeg wakker, maar je hebt geen dag waar je je doorheen moet slaan na een vermoeiende vlucht.
Wij zijn ook ooit eens laat aangekomen (ook toen nog oponthoud door een enorme rij bij immigrations) op Sanford.
Dus ook laat bij de auto verhuur waardoor er bijna niets meer stond om uit te kiezen...(misschien lag dit ook wel aan de locatie) en vervolgens in het donker op zoek naar het hotel.
Voor ons was dit geen fijne ervaring, dus: Nee ik kom liever wat eerder aan, dan een goede maaltijd en naar bed. De volgende ochtend ben je toch ook al vroeg wakker...dus kun je vroeg op pad.
Wij reizen altijd met een camper en die kun je sowieso pas de volgende dag ophalen. Maakt voor ons niet uit dus. Vanaf het vliegveld met de hotelshuttle naar het hotel en de volgende dag naar de camperverhuurder.
Wij proberen ons zo goed en zo kwaad mogelijk direct aan de nieuwe tijd te houden. Maar dit lukt niet altijd. Hoe later je aankomt hoe makkelijker ons dit afgaat. Uiteraard worden we dan wel heel vroeg wakker maar proberen dat toch te rekken. Over het algemeen zijn wij er na een paar dagen wel vanaf. Terug naar huis valt het ook niet altijd mee, vooral niet wanneer je vroeg aankomt. We proberen dan de hele dag door te komen maar echt makkelijk gaat dat niet. Onze ervaring is om toch te proberen zo snel mogelijk aan het nieuwe ritme te voldoen. De verleiding is er soms om na een dag of twee ineens te gaan uitslapen, dat proberen we dan niet te doen.
Ik heb er in Amerika altijd meer last van dan hier. M.n het vroeg wakker worden dan en 's avonds te vroeg omvallen van de slaap. Hier schuif ik zo weer met het ritme mee.
Onze eerste keer in de VS, nu 2 jaar geleden landde wij omstreeks 17.30 uur in Las Vegas, auto ophalen en waren na een tussenstop bij de Walmart rond 19.00 u in het hotel. We zijn toen rond 20:00 uur gaan slapen. Vervolgens lagen we inderdaad om 04.00 uur a 04.30 uur naar het plafond te staren. Vorig jaar ging het beter door tot 22.30 uur a 23.00 uur op te blijven. Dan slaap je tot een uurtje of 7.
Wat wij voor de jetlag terug in NL hebben gedaan, als je een vlucht hebt waarbij je vroeg in de ochtend in NL aankomt (zo rond 08.00 uur). Je bent dan zo rond eind ochtend begin middag thuis. Even een powernapje van max een half uurtje (als je niet slaapt in een vliegtuig) en daarna wat dingetjes gaan doen zoals wassen draaien of boodschappen. Wij hebben voor de avond mensen uitgenodigd op de koffie om meteen foto's te kijken en bij te praten. Blijf je meteen wakker en kan je daarna je normale Nederlandse tijd naar bed.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.