Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar is het nog mogelijk Cashback te krijgen?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Re: Waar is het nog mogelijk Cash back te krijgen?
Zojuist gelukt om cashback te krijgen met een ING betaalpas bij de Publix in Atlanta!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Haha, hoe ontdek je zoiets ooklelici schreef:Wij hadden vorig jaar hetzelfde probleem met cashback dat niet wilde werken omdat Walmart zijn Terminal software vernieuwd had.
Hier heb ik deze ietwat omslachtige oplossing maar goed werkende voor gevonden:
je moet je Pin kaart 3 x VERKEERD om onder in het apparaat steken, dan swipen, en dan krijg je wel de optie te zien om te cashbacken en doe je gewoon wat je altijd deed. Nog even een belangrijke opmerking: de cassiere moet tijdens dit proces helemaal niets doen en overal vanaf blijven. Deze cassieres hebben nl. de neiging om het beter te weten, en voelen dit als een inbreuk in hun domein...![]()
Succes,

No offense, maar dan laat ik het ook gewoon, hoor. Het is ons nog nooit gelukt, maar eigenlijk hebben we het ook nog maar amper nodig gehad. Om niet te zeggen bijna nooit.
Hoeveel kun je dan halen bij de Walmart?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Welke bankkaart heb je gebruikt?
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
SNS bank met Maestro Logo, maar het werkt bij elke kaart. Deze methode is het over-rulen van de nieuwe software tov. Europese Pin Cards.
Dus blijkbaar is cashback bij een chipbetaling niet mogelijk. De truc die je beschrijft (drie keer insteken) zal er voor zorgen dat de terminal denkt dat de chip onleesbaar is, en dus terugvallen op een betaling via de magneetstrip, waar het dan schijnbaar nog wel mogelijk is. Het is dan wel essentieel dat je betalingen zonder chip op je pas toe hebt gelaten ("wereldmodus" aangezet).
Als je buiten de EU wil pinnen moet je altijd de wereldmodus aanzetten.
Zo wordt het door de meeste banken gecommuniceerd. Maar voorzover mij bekend kun je chipbetalingen altijd doen, overal ter wereld, ook als je die modus niet activeert. Althans, zo was de implementatie bij ten minste een grote bank toen ze hier net mee begonnen. Niet-chip betalingen worden dan wel geweigerd. Het kan zijn dat het bij andere banken anders is danwel inmiddels gewijzigd.
Wekt deze methode geen irritatie op bij cassieres en mensen achter je?
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ongetwijfeld, SuzieQ. Maar trouwens, lelici schrijft: Dan krijg je wel gewoon de optie voor cashback.
Dat was bij mij niet het probleem. Ik kreeg die wel. Maar uiteindelijk lukte het telkens toch niet, en moest het gewoon opnieuw zonder op cashback te klikken. En nog beter, 1 van de keren dat we het geprobeerd hebben, hebben we tot 2x toe wél op cashback geduwd, en de kassierster snapte niet dat het niet lukte. Om uiteindelijk thuis te merken dat ze helemaal niks van onze kaart hadden gehaald, ook niet het eten dat we net gekocht hadden.
Dat was bij mij niet het probleem. Ik kreeg die wel. Maar uiteindelijk lukte het telkens toch niet, en moest het gewoon opnieuw zonder op cashback te klikken. En nog beter, 1 van de keren dat we het geprobeerd hebben, hebben we tot 2x toe wél op cashback geduwd, en de kassierster snapte niet dat het niet lukte. Om uiteindelijk thuis te merken dat ze helemaal niks van onze kaart hadden gehaald, ook niet het eten dat we net gekocht hadden.
Yep, de meeste cassieres reageren wat geirriteert, want zij voelen dit als een inbreuk in hun domein, waarvan zij alle ins en outs denken te weten. De wachtende mensen in de USA zijn erg geduldig als ze horen dat je uit Europe komt..SuzieQ schreef:Wekt deze methode geen irritatie op bij cassieres en mensen achter je?

En wat de cassieres betreft...who cares????
Laatst gewijzigd door lelici op 19 jul 2017, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt. Ik heb nog nooit geprobeerd ergens cashback te krijgen. Dit wordt neem ik aan dan na de pincode gevraagt? Of is er geen pincode nodig?
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Je koopt wat je nodig hebt en pint dit met je betaal pas= bijv. SNS Wereldpas (dus niet je CC). Je krijgt de vraag is dit Credit of Debet. Je klikt op Debet en krijg dan de vraag om je pin code in te geven waarna de vraag komt: wil je extra cash. Je klikt op het bedrag dat je wilt en dit krijg je dan van de caissière terug. Dit zonder extra kosten bij de bank.
Helder, bedankt!
Dit hoef je dus nergens te vragen maar verschijnt zelf op het pinapparaat?
(als het dus werkt....).
Dit hoef je dus nergens te vragen maar verschijnt zelf op het pinapparaat?
(als het dus werkt....).
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Jawel, dit moet je dus wel vragen aan de cassiere, want die weet het beter dan jou, en wil haar eigen ding doen. En dat werkt dus niet.
Je moet het zelf doen zoals ik beschreven heb, en de cassiere ff vastbinden...
Je moet het zelf doen zoals ik beschreven heb, en de cassiere ff vastbinden...

Haha. Maar je hoeft het dus niet aan te geven dat je het wil?
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Het lukte mij vandaag gewoon met een ING betaalpas om cashback te krijgen bij de Walmart. Zonder rare trucjes haha.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Walmart was tot 2 jaar terug de plaats waar ik de eerste dag van de vakantie cashback vroeg, dit werkte zowel aan de bemande als de onbemande kassa. Vorig jaar deed mijn debet kaart (Argenta België) het echter niet meer in de meeste Walmart's, tal van keren geprobeerd, zelfs de bank gecontacteerd omdat ik dacht dat ze de kaart niet hadden geactiveerd voor Amerika. Ook dit jaar hetzelfde probleem, Walmart aanvaardt deze debet kaart nu nergens meer.
Heb dan maar geld afgehaald in een ATM met mijn Revolut pre-paid creditcard. Deze kaart geeft een zeer voordelige wisselkoers (interbancair) en rekent geen enkele kost aan voor afhaling tot (omgerekend) 200 euro per maand (de ATM zelf rekent voor een afhaling waarschijnlijk wel 2 tot 5 usd aan, dat is meer en meer het geval in de USA). Ben ZEER tevreden van deze kaart: ze wordt overal aanvaard, na een betaling verschijnt in 99% van de gevallen seconden later reeds de transactie met alle details en omrekening in je smartphone app en de koers kan echt niet beter (uitgezonderd in het weekend wordt er 1,5% toeslag aangerekend).
Heb dan maar geld afgehaald in een ATM met mijn Revolut pre-paid creditcard. Deze kaart geeft een zeer voordelige wisselkoers (interbancair) en rekent geen enkele kost aan voor afhaling tot (omgerekend) 200 euro per maand (de ATM zelf rekent voor een afhaling waarschijnlijk wel 2 tot 5 usd aan, dat is meer en meer het geval in de USA). Ben ZEER tevreden van deze kaart: ze wordt overal aanvaard, na een betaling verschijnt in 99% van de gevallen seconden later reeds de transactie met alle details en omrekening in je smartphone app en de koers kan echt niet beter (uitgezonderd in het weekend wordt er 1,5% toeslag aangerekend).
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Natuurlijk wel, hoe wil je anders dat de kassierster je het geld zal gevenSuzieQ schreef:Haha. Maar je hoeft het dus niet aan te geven dat je het wil?

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1803 Weergaves
-
Laatste bericht door harryh
-
- 9 Reacties