Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dagbudget gezin
Re: Dagbudget gezin
Wij hebben best een ruim budget gemaakt, we willen niet elke cent omkeren. We rekenen p.p op ongeveer 75$ p.p per dag. Dit is voor eten,drinken,benzine, parkenpas, hop on hop off tours etc. We ontbijten en dineren vaak bij ketens als denny's, ihop etc. Voor lunch halen we vaak gewoon in een supermarkt een broodje. We zullen waarschijnlijk aan het einde van de vakantie dan ook wel wat overhouden van het budget.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Parkenpas tel ik niet mee, net zoals bezine. Dit is puur eten en drinken en eventuele extra toegangsprijzen. Maar dan, we zitten twee dagen in LA, 2 dagen in SF, 1 dag in LV. De rest in parken. Hoeveel geld kun je in parken uitgeven? Als ik nu al weet dat we naar een grote attractie gaan wordt dat al ingecalculeerd. We zijn inderdaad geen big spenders. Niet omdat we het geld niet hebben, maar omdat we het niet nodig vinden. Onze kinderen boeit het ook niet zo.
Ik zal echter ons budget verruimen. Kan alleen maar meevallen
Ik zal echter ons budget verruimen. Kan alleen maar meevallen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De grootste kostenpost in de parken zal het eten zijn, dat is er relatief duur. Dus van te voren broodjes etc inslaan. Wandelen, rangerpraatjes etc is gratis. In sommige parken (Yosemite, Grand Canyon) kun je fietsen huren, dat kost geld. Net als bijvoorbeeld raften in Yosemite of de Fiery Furnace Walk in Arches. Maar daar gaan jullie niet heen, dat scheelt.
In Page lun je veel geld uitgeven; Antelope Canyon, de Glen Canyon Dam, een boottocht op Lake Powell, of raften op de Colorado River, ... Horseshoe bend is gratis, met als toegang tot het meer (met de parkenpas).
Een leuke, niet te dure, show in Las Vegas is de Mac King Comedy Magic Show.
Marianne
In Page lun je veel geld uitgeven; Antelope Canyon, de Glen Canyon Dam, een boottocht op Lake Powell, of raften op de Colorado River, ... Horseshoe bend is gratis, met als toegang tot het meer (met de parkenpas).
Een leuke, niet te dure, show in Las Vegas is de Mac King Comedy Magic Show.
Marianne
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik denk eerlijk dat je het zelf zo duur kunt maken als je maar wilt. Maar zeer zeker ook zo goedkoop.
Hier een 6 en 8 jarige die de maaltijd gewoon delen. Ontbijt hotel, lunch meestal brood en fruit uit de supermarkt.
Heb toevallig 2 klein formaat koeltasjes gekocht bij Action en met wat ijs erbij blijft het vleeswaren/fruit oid voor die dag nog lekker. (tot aan de lunch wel te verstaan)
Moet zeggen dat we weinig geld uitgeven in de parken behalve een ijsje en een souvenir (meestal magneet en boekenleggers want die nemen niet zoveel ruimte in
)
Ik zeg altijd maar: hé! We zijn tenminste in USA dus niet piepen over soms wat zuiniger aan doen
Hier een 6 en 8 jarige die de maaltijd gewoon delen. Ontbijt hotel, lunch meestal brood en fruit uit de supermarkt.
Heb toevallig 2 klein formaat koeltasjes gekocht bij Action en met wat ijs erbij blijft het vleeswaren/fruit oid voor die dag nog lekker. (tot aan de lunch wel te verstaan)
Moet zeggen dat we weinig geld uitgeven in de parken behalve een ijsje en een souvenir (meestal magneet en boekenleggers want die nemen niet zoveel ruimte in
Ik zeg altijd maar: hé! We zijn tenminste in USA dus niet piepen over soms wat zuiniger aan doen
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
We hebben sowieso altijd een koelbox in de auto (of voorheen natuurlijk koelkast in de camper). Wij gaan ook zeker niet elke dag uit eten, soms halen we een beker warme soep bij een supermarkt met een broodje, hebben we een hotelkamer met een klein keukentje en bakken we een hamburgertje en eten er een salade bij, dat soort dingen.
Vaak is een yoghurtje of een lekkere beker fruit genoeg als lunch, het hoeft allemaal niet zo uitgebreid. Bij tankstations kan je vaak heerlijke kant-en-klare fruitsalades vinden. En een keer een broodje bij Subway is ook lekker.
Enne ... opgetut uit eten doen we in de USA sowieso niet, daar kan je praktisch overal in je korte broek naar binnen hoor
Vaak is een yoghurtje of een lekkere beker fruit genoeg als lunch, het hoeft allemaal niet zo uitgebreid. Bij tankstations kan je vaak heerlijke kant-en-klare fruitsalades vinden. En een keer een broodje bij Subway is ook lekker.
Enne ... opgetut uit eten doen we in de USA sowieso niet, daar kan je praktisch overal in je korte broek naar binnen hoor
Zoals ik al eens had geschreven in een ander topic, vind ik het niet heel netjes om voor een ander uit te maken of die moet doorsparen, of wel al naar de VS 'mag'.
Wat voor de één beknibbelen is, is voor de ander net het leuke aan vakantie. Bijvoorbeeld slapen in een tentje.
Het probleem met een budget is dat een ander dat niet voor je kan opstellen. Je weet zelf wat duur is en wat niet, wat je wilt en wat niet. Dat kan een ander niet vertellen. Je zou het goed kunnen bijhouden en tijdens de vakantie kunnen bijsturen. Dat doen wij ook.
Dus ik ben het absoluut oneens met adviezen om nog te wachten, omdat je idee van vakantie niet overeenkomt met hun idee van vakantie. Er werd niet gevraagd met welk budget jij gaat, of of jij op die manier zou willen gaan. Er werd gevraagd of dat mogelijk is. En als de grote attracties er niet bijzitten, is het zeker mogelijk.
Wat voor de één beknibbelen is, is voor de ander net het leuke aan vakantie. Bijvoorbeeld slapen in een tentje.
Het probleem met een budget is dat een ander dat niet voor je kan opstellen. Je weet zelf wat duur is en wat niet, wat je wilt en wat niet. Dat kan een ander niet vertellen. Je zou het goed kunnen bijhouden en tijdens de vakantie kunnen bijsturen. Dat doen wij ook.
Dus ik ben het absoluut oneens met adviezen om nog te wachten, omdat je idee van vakantie niet overeenkomt met hun idee van vakantie. Er werd niet gevraagd met welk budget jij gaat, of of jij op die manier zou willen gaan. Er werd gevraagd of dat mogelijk is. En als de grote attracties er niet bijzitten, is het zeker mogelijk.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
M Kactus, als je nog even mijn eerste reactie leest dan zie je eigenlijk staan wat je zegt, met dien verstande dat de info vanwege de TS nogal beperkt was. Wat versta je immers onder "vertier". Ik begin dan ook met te zeggen dat die vraag eigenlijk niet te beantwoorden is.
Ik heb dan ook een aantal voorbeelden reeds aangehaald zoals bvb een ticket universal, of wat alcohol bij het eten die het al snel onmogelijk maken om met 100 eruo voor 4 gemiddeld rond te komen.
Als men tevreden is met een picnic, geen probleem. Als men tevreden is met enkel fastfood, geen probleem.
Voor de rest zie ik niet in wat er "niet netjes " aan is om te zeggen dat wanneer men het gevoel heeft te moeten gaan beknibbelen (voor mij komt dat nog steeds neer op eigenlijk afwijken van wat men zou willen doen) het in dergelijk geval misschien beter is om een jaartje meer te sparen en niet te moeten "beknibbelen".
Maar, ik blijf erbij dat een dergelijke vraag eigenlijk niet te beantwoorden is. Alles hangt af van wat eronder valt en welke "standaard" men verlangt.
Ik heb dan ook een aantal voorbeelden reeds aangehaald zoals bvb een ticket universal, of wat alcohol bij het eten die het al snel onmogelijk maken om met 100 eruo voor 4 gemiddeld rond te komen.
Als men tevreden is met een picnic, geen probleem. Als men tevreden is met enkel fastfood, geen probleem.
Voor de rest zie ik niet in wat er "niet netjes " aan is om te zeggen dat wanneer men het gevoel heeft te moeten gaan beknibbelen (voor mij komt dat nog steeds neer op eigenlijk afwijken van wat men zou willen doen) het in dergelijk geval misschien beter is om een jaartje meer te sparen en niet te moeten "beknibbelen".
Maar, ik blijf erbij dat een dergelijke vraag eigenlijk niet te beantwoorden is. Alles hangt af van wat eronder valt en welke "standaard" men verlangt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
michelvd
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ontbijt 10 dollar p.p.;
Lunch 15 dollar p.p.;
Diner 15 dollar p.p. fastfood en 25 tot 30 dollar p.p. in een gewoon restaurant (en dan hoef je niet in je chique outfit hoor, korte broek is geen probleem)
Koffie per keer 4 tot 5 dollar p.p.
Dit zijn een beetje de bedragen die wij nu per dag kwijt zijn.
En dan doen wij echt geen gekke dingen hoor.
Lunch 15 dollar p.p.;
Diner 15 dollar p.p. fastfood en 25 tot 30 dollar p.p. in een gewoon restaurant (en dan hoef je niet in je chique outfit hoor, korte broek is geen probleem)
@Marcopstal, het was dan ook geen reactie op jouw post. Ik ben het eens met jouw reactie.
Ik vind het niet netjes om te zeggen dat iemand "beter nog even kan sparen" als die heeft aangegeven dat hij het op die manier wel leuk vindt. Of gewoon zelfs als iemand zegt dat ze minder willen uitgeven dan jij zou doen/willen.
Ik vind het niet netjes om te zeggen dat iemand "beter nog even kan sparen" als die heeft aangegeven dat hij het op die manier wel leuk vindt. Of gewoon zelfs als iemand zegt dat ze minder willen uitgeven dan jij zou doen/willen.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Tel je dit op dan zit je aan gemiddeld een 50 dollar per persoon. X 4 kom je op een 200. En dat is dan idd zonder vertier.michelvd schreef:Ontbijt 10 dollar p.p.;
Lunch 15 dollar p.p.;
Maar goed met rond de 100 euro kan je misschien wel de dag doorkomen met twee volwassenen en twee kinderen. Zoals gezegd, hangt allemaal af van wat je ervoor in de plaats wil.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Idd, ieder zijn keuze. Ik had het niet "echt" persoonlijk opgevat hoor. Maar eregns had ik ook wel verwezen dat je soms idd beter een jaartje langer wacht, maar dat is dan eerder als je compromis na compromis moet gaan maken en je eigenlijk niet kan doen wat je zou willen doen omwille van het budget (met enige realistische mate uiteraard, je kan ook moeilijk de hemel willen)M Kactus schreef:@Marcopstal, het was dan ook geen reactie op jouw post. Ik ben het eens met jouw reactie.
Voor $15 pp aan fast food, dan knap je volgens mij uit elkaar. Volgens mij blijft een fast food combo toch meestal wel vrij ruim onder de $10. Voor $15 pp kun je bijvoorbeeld bij Dennys eten, voor een tikkeltje meer in heel veel andere restaurants.michelvd schreef: Diner 15 dollar p.p. fastfood
Terug in Texas!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Een gemiddelde aan 15 $ pp is misschien wat veel, maar boven de 10 zit je toch al snel.
Bvb.: een meal bij Mc Donalds = 6 a 7 dollar + taks. Wil je er nog 10 McNuggets bij dan kost je dat al een 5 extra = 11 a 12 + tax. Die 15 is niet ver af.
Een breakfast menu bij Dennys kost al gauw 9 a 10 dollar, doe er een glaasje fruitsap bij en je zit aan 12/13 + tax + tip. Zit je al gauw over de 15.
Bvb.: een meal bij Mc Donalds = 6 a 7 dollar + taks. Wil je er nog 10 McNuggets bij dan kost je dat al een 5 extra = 11 a 12 + tax. Die 15 is niet ver af.
Een breakfast menu bij Dennys kost al gauw 9 a 10 dollar, doe er een glaasje fruitsap bij en je zit aan 12/13 + tax + tip. Zit je al gauw over de 15.
Hangt er ook van af of je op doorreis bent of in een huisje zit. Over het algemeen zijn Amerikaanse supermarkten veel duurder dan de Nederlandse (als je naar de Lidl / Vomar, dat wel, maar wij aten bijv. 's ochtends yoghurt met granola en fruit, 's middags bagels met pindakaas, avocado, kaas, vleeswaren, en dan 's avonds een pastaatje of tacos met vulling. Geloof dat we dan 100 a 120 dollar voor een week kwijt waren aan boodschappen (terwijl dat thuis dan eerder rond de 50 euro ligt, maar goed, dan heb je ook al van alles in huis) bij publix.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het belangrijkste is dat je geniet en of je dat nou met 50 of met 100 euro per dag doet maakt niet veel uit.
Ik denk alleen wel dat veel mensen de kosten van zo'n reis wel eens onderschatten. Hier op het forum zijn velen, vooral die al meer reizen hebben gemaakt, wel bekend met het feit dat over het algemeen bv de overnachtingen de afgelopen jaren qua prijs enorm zijn gestegen. In ieder geval de hotels/motels.
Maar er gaat stiekem soms ook nog wel eens wat geld sneller uit door een starbucksje hier en een ijsje daar.
Ik denk dat als je elke dag ergens gaat ontbijten en 's avonds ergens gaat eten, of het nou fastfood is of gewoon een goedkoop restaurantje, dat je vrij snel aan de 100 euro per dag komt voor 4 personen. Maar ga je er op letten en speel je er op in door bv een koelboxje te vullen en bijna dagelijks wat vers brood en beleg en dergelijke te kopen voor ontbijt en lunch dan kan je al snel besparen.
Ik vind dat er ook een behoorlijk verschil tussen een amerikaans of een continental breakfast kan zitten. Bij het ene hotel heb je alleen een klamme donut met wat minibollen, terwijl je elders verse eieren, wafels, fatsoenlijk brood, yoghurt, muesli en beleg hebt.
Ik zat overigens in een McDonalds/Wendy's of Burger King (of dat soort zaken) al snel aan de 10 dollar of meer. En ook in veel ontbijttenten zat ik er toch vrij snel al wel boven. Zeker incl. tax.
Ik denk alleen wel dat veel mensen de kosten van zo'n reis wel eens onderschatten. Hier op het forum zijn velen, vooral die al meer reizen hebben gemaakt, wel bekend met het feit dat over het algemeen bv de overnachtingen de afgelopen jaren qua prijs enorm zijn gestegen. In ieder geval de hotels/motels.
Maar er gaat stiekem soms ook nog wel eens wat geld sneller uit door een starbucksje hier en een ijsje daar.
Ik denk dat als je elke dag ergens gaat ontbijten en 's avonds ergens gaat eten, of het nou fastfood is of gewoon een goedkoop restaurantje, dat je vrij snel aan de 100 euro per dag komt voor 4 personen. Maar ga je er op letten en speel je er op in door bv een koelboxje te vullen en bijna dagelijks wat vers brood en beleg en dergelijke te kopen voor ontbijt en lunch dan kan je al snel besparen.
Ik vind dat er ook een behoorlijk verschil tussen een amerikaans of een continental breakfast kan zitten. Bij het ene hotel heb je alleen een klamme donut met wat minibollen, terwijl je elders verse eieren, wafels, fatsoenlijk brood, yoghurt, muesli en beleg hebt.
Ik zat overigens in een McDonalds/Wendy's of Burger King (of dat soort zaken) al snel aan de 10 dollar of meer. En ook in veel ontbijttenten zat ik er toch vrij snel al wel boven. Zeker incl. tax.
Het zou dus niet in me opkomen om nog iets extra te bestellen bij een mealMarcopstal schreef:Een gemiddelde aan 15 $ pp is misschien wat veel, maar boven de 10 zit je toch al snel.
Starbucks oid hoeft in mijn ogen ook niet, dan geef ik mijn geld ook liever aan andere dingen uit.
Ik ben eerlijk gezegd best verbaasd dat mensen schijnen te denken dat je met een lager budget geen leuke vakantie kunt hebben, ik heb echt absoluut niet het gevoel dat ik iets mis. Je kunt dus inderdaad helemaal niets met de budgetten die hier gegeven worden, tenzij je precies weet hoe je er zelf in staat.
Terug in Texas!
-
michelvd
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik schaar dat onder fastfood hoor, net zoals McD, Burger King, Chipotle enz.hemmie schreef:Denny's is geen fast food, ik wilde dus aangeven dat je daar al voor $15 eet, dus ver onder de genoemde $25 voor een diner.
Een restaurant noem ik een plek waar ik rustig kan gaan zitten, fatsoenlijk bediend word en lekker de tijd kan nemen om te eten(al denken Amerikanen daar nog wel eens anders over.....
Dat valt mij ook onwijs tegen! In 2010 heb ik een reis aan de westkust gemaakt en weet nog dat ons duurste hotel 75 dollar per nacht was. Midden in SF voor 40 dollar per nacht, Vegas was 35, etc. Nu betaal je soms al 75 euro voor het crappyste motel in een stad....PSVwally schreef:Het belangrijkste is dat je geniet en of je dat nou met 50 of met 100 euro per dag doet maakt niet veel uit.
Maar wat eet je dan bij Dennys voor 15 dollar? 1800 kcal aan friet en hamburger of steak met gestoomde groenten?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Maar dat is bij Denny's toch ook gewoon zo? Dat je gaat zitten aan een tafeltje of aan de bar, waar iemand je bestelling opneemt en die vervolgens op servies van de niet-wegwerp-variant komt brengen?michelvd schreef: Ik schaar dat onder fastfood hoor, net zoals McD, Burger King, Chipotle enz.
Een restaurant noem ik een plek waar ik rustig kan gaan zitten, fatsoenlijk bediend word en lekker de tijd kan nemen om te eten(al denken Amerikanen daar nog wel eens anders over.....)
Zit je niet in de war met Wendy's?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4988 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-