Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gewenste koffier is te groot. Mag de koffer wel mee? Of moet ik betalen?
Re: Gewenste koffier is te groot. Mag de koffer wel mee? Of moet ik betalen?
Algemene ervaring is dat ze vooral op gewicht letten. Ga je er overheen dan betekent dat vaak bijbetalen.
meyem schreef:175 cm?? net zo lang als een persoon ...?
dat wordt wel gesorteerd als afwijkend formaat .... zeker niet iets dat je zomaar in kunt checken ...

- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Die aeris 81 is veel te groot en te zwaar.
Voor 10 euro minder koop je bij van os een American tourister lock n roll voor 129 euro. Weegt een stuk minder en er past 105 liter in. Plus dat die maat wel mag.
Voor 10 euro minder koop je bij van os een American tourister lock n roll voor 129 euro. Weegt een stuk minder en er past 105 liter in. Plus dat die maat wel mag.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Als de koffer geen speciale omvang heeft en gewoon met de band naar de bagagezaal kan worden gestuurd maakt men er in principe geen probleem van (op voorwaarde dat je binnen het toegelaten aantal kilo's zit).
Ik heb nog nooit geweten dat mijn collega's mensen laten betalen voor een koffer, ook al is die iets te groot. De regel qua afmetingen is er inderdaad, maar wordt bijna uitsluitend gebruikt voor stukken die geen normale koffer zijn. Check je nu een gigantische kartonnen doos in, of zo'n humongous flat screen TV, dan is de kans zeer reëel dat je daarvoor zal bijbetalen. Maar voor een koffer zou ik me daar absoluut geen zorgen over maken.
Ik heb nog nooit geweten dat mijn collega's mensen laten betalen voor een koffer, ook al is die iets te groot. De regel qua afmetingen is er inderdaad, maar wordt bijna uitsluitend gebruikt voor stukken die geen normale koffer zijn. Check je nu een gigantische kartonnen doos in, of zo'n humongous flat screen TV, dan is de kans zeer reëel dat je daarvoor zal bijbetalen. Maar voor een koffer zou ik me daar absoluut geen zorgen over maken.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Koop een goede rechthoekige koffer binnen de toegestane maten.
Met een Delsey koffer ultralight binnen deze maten heb ik al moeite met een normaal gemengde bagage binnen de 23 kg te blijven, laat staan als de koffer zelf al groter en zwaarder is dan kan je hem toch nooit volstoppen en gaat alles alleen maar schuiven.
Met een Delsey koffer ultralight binnen deze maten heb ik al moeite met een normaal gemengde bagage binnen de 23 kg te blijven, laat staan als de koffer zelf al groter en zwaarder is dan kan je hem toch nooit volstoppen en gaat alles alleen maar schuiven.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Een tip. Neem een koffer met dubbele wielen. . Ik had er twee en die met enkele wielen iemand cadeau gedaan en een dubbel- wieler bij gekocht.
Laatst gewijzigd door Hard Rock Cafe. op 29 aug 2017, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoveel groter is deze 81 niet tov een aeris scure spinner 75cm hoge koffer (4,6kg gewicht). En de scure spinner 81 weegt 5 kg, zo zwaar vind ik dat niet.dejong89 schreef:Die aeris 81 is veel te groot en te zwaar.
De American tourister lock n roll 75 is zo te zien 4.6kg, zoveel lichter is deze dus niet.
ik zit nog steeds in de twijfel mode tussen nog een 75 versie of 81 versie halen.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
- tineke57
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Een Samsonite Cosmolite spinner (4 wielen) 75 cm weegt 2,6 kg, volume 94l.
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
we willen eigenlijk een koffer dat dan minimaal 118L bevat. Andere Aeris types (Upright en spinner) zijn er wel met 118L inhoud, maar deze zijn zelfs groter aan omvang en zwaarder dan de iets duurdere scure spinner versie.
Maar ik denk dat algemeen genomen de grote van de koffer dus niet bepalend is, gezien de reacties hier, maar het gewicht de eerste maatstaaf is.
Hopelijk denkt Air France daar ook zo over. We vertrekken pas over een maand, dus het is geen hoog seizoen.
Maar ik denk dat algemeen genomen de grote van de koffer dus niet bepalend is, gezien de reacties hier, maar het gewicht de eerste maatstaaf is.
Hopelijk denkt Air France daar ook zo over. We vertrekken pas over een maand, dus het is geen hoog seizoen.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
- dejong89
- Amerika-expert
En even wat anders. Waarom kijk je niet naar de Eastpak tranverz? De grootste maat daar gaat 121 liter in en hij is niet zwaar. Je kan hem gemakkelijk kwijt in je huurauto. Ik had er voor 4 weken ruim voldoende aan. Met een beetje goed speurwerk heb je er eentje in de sale voor nog geen 100 euro.
https://www.bagageonline.nl/eastpak-tra ... brown.html
https://www.bagageonline.nl/eastpak-tra ... brown.html
Hoe goed zijn je spullen eigenlijk beschermd in zo'n Eastpak? Ik overweeg ook om er zo een te kopen vanwege het gewicht en de twee compartimenten, maar ik vind het ook wel weer een fijn idee dat mijn spullen in mijn vertrouwde hardcase Samsonite goed en waterdicht verpakt zitten. Heb je in zo'n Tranverz bijvoorbeeld wel een harde bodem bij de wielen, of is hij echt rondom helemaal zacht?
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon uit nieuwsgierigheid: Waarom wil je eigenlijk zo'n grote koffer? Ik heb zelf een best wel grote koffer, maar kan die koffer niet vol doen omdat ik dan over het gewicht ga. Dus eigelijk had deze best een maatje kleiner gekund want aan die extra ruimte heb ik namelijk niets 

@ Marenko, we nemen nogal wat spullen terug en onze huidige koffers die vervangen moeten worden, zijn soms net te klein. De mogelijkheid om wat makkelijker spullen mee terug te nemen is de voornaamste reden (aangezien t soms een uitdaging was om het mee terug te krijgen).
We twijfelen alleen of de grote geaccepteerd gaat worden bij Air France, als we over een bepaald gewicht gaan dan boeken we meestal extra kilo's voor de weg terug.
We willen ook een hardcover koffer, bij voorkeur van samsonite.
We twijfelen alleen of de grote geaccepteerd gaat worden bij Air France, als we over een bepaald gewicht gaan dan boeken we meestal extra kilo's voor de weg terug.
We willen ook een hardcover koffer, bij voorkeur van samsonite.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
- headhunterke
- Amerikakenner
Als je een hardcase koopt, steek hem zo vol mogelijk. De meeste hardcases die ingedeukt of gescheurd van de band rollen zijn diegenen waarbij de buitenkanten geen druk krijgen van binnenin, en zo kan en heel makkelijk een deuk inkomen als er een paar zware koffers opliggen in het vliegtuigruim.
Krijg je 'm niet vol, opteer dan voor een iets kleiner model.
Krijg je 'm niet vol, opteer dan voor een iets kleiner model.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben sinds een paar jaar een softcase. Is ook best een grote koffer maar het gewicht is een stuk lager waardoor je meer mee kunt nemen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Maar zijn jullie dan niet bang dat kwetsbare spullen minder goed beschermd zijn? Glazen potjes dagcrème en zo? Dat is wat mij een beetje tegenhoudt.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
nog nooit problemen mee gehad. Afgelopen keer hebben we ook wat flessen wijn en ander breekbaar spul mee terug gehad. We kopen ter plaatse gewoon wat bubblewrap.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Of je kwetsbare spullen uit hun originele verpakking halen en in van die plastic reispotjes en flesjes doen?
Wat niet overgezet kan worden gewoon in een plastic zak en dan in je sweater, handdoek of in je schoen stoppen, is ie toch wat meer beschermt.
Wij reizen altijd met North Face tassen, deze zijn licht, redelijk zacht (in elk geval geen hardcase) en super in gebruik. Nu moet er bij mij meestal 20 kg aan duikspullen mee dus dan blijft er weinig plaats en gewicht over voor de kleding en toiletspullen. In Amerika geen probleem, dan koop je dat daar toch gewoon maar de plekken waar wij normaal naar toe gaan is dit spul moeilijk te verkrijgen (oa. Azie, North-Sulawesi, Molukken, eilandjes in de Andeman-zee) En straks in de camper vind ik een reistas die lekker weg te stoppen is ook wel makkelijk...We reizen nu met een knoepert van een camper maar normaal huren wij altijd kleine Bush-Campers en daar kan je echt niets in kwijt, amper opbergruimte dus dan een reistas die je weg kan stoppen is ideaal.
Wat niet overgezet kan worden gewoon in een plastic zak en dan in je sweater, handdoek of in je schoen stoppen, is ie toch wat meer beschermt.
Wij reizen altijd met North Face tassen, deze zijn licht, redelijk zacht (in elk geval geen hardcase) en super in gebruik. Nu moet er bij mij meestal 20 kg aan duikspullen mee dus dan blijft er weinig plaats en gewicht over voor de kleding en toiletspullen. In Amerika geen probleem, dan koop je dat daar toch gewoon maar de plekken waar wij normaal naar toe gaan is dit spul moeilijk te verkrijgen (oa. Azie, North-Sulawesi, Molukken, eilandjes in de Andeman-zee) En straks in de camper vind ik een reistas die lekker weg te stoppen is ook wel makkelijk...We reizen nu met een knoepert van een camper maar normaal huren wij altijd kleine Bush-Campers en daar kan je echt niets in kwijt, amper opbergruimte dus dan een reistas die je weg kan stoppen is ideaal.
- headhunterke
- Amerikakenner
Ik neem 3-4 keer per jaar flessen mee in beide richtingen, en heb nog nooit problemen gehad.
Een goeie tip is ze "in het midden" van de bagage te steken, zodat je langs alle kanten zacht materiaal hebt (kledij, handdoeken, etc.) die de fles beschermt. Als het kleinere flesjes zijn, kan je ze ook in je schoenen stoppen, zodat ze nog eens extra beschermd zijn.
Een goeie tip is ze "in het midden" van de bagage te steken, zodat je langs alle kanten zacht materiaal hebt (kledij, handdoeken, etc.) die de fles beschermt. Als het kleinere flesjes zijn, kan je ze ook in je schoenen stoppen, zodat ze nog eens extra beschermd zijn.
- dejong89
- Amerika-expert
De tranverz is aan de onderkant gewoon hard. Breekbare spullen zijn tot nu toe altijd goed gegaan. Ik kan hem iedereen aanbevelen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht