Dit jaar gaan wij naar Portugal, ook leuk hoor, maar absoluut niet het gevoel wat ik heb als ik naar Amerika ga. Van Amerika gaat mijn hart sneller kloppen, dat heb ik nog bij geen enkel ander land.
Wel, dit heb ik nu ook eens.
Reizen is men passie en mijn beroep (heb ik even geluk

) Ik heb al Afrika, Azië, Europa, Midden Amerika & Latijns Amerika bezocht, maar voor mij gaat er niets boven mijn reizen naar Amerika / Canada.
Ook ik krijg heeeeel vaak te horen, ga je opnieuw naar Amerika?! Maar daar trek ik me gewoon niets van aan. Het is moeilijk om uit te leggen aan mensen die er nog niet geweest zijn. Het grote probleem zijn de vooroordelen: "de mensen zijn oppervlakkig, het eten is verschrikkelijk, de steden zijn niet interessant, ...." En hoe hard je nog je best doet, niets kan hen van gedachten laten veranderen.
Niet iedereen vindt het een TOP bestemming, maar dat hoeft ook niet. Iedereen reist op zen eigen manier, en maar goed ook.

Zoals ik hierboven aangaf werk ikzelf in de reissector. Wat me op het forum wel wat stoort is, is dat er altijd zo negatief gereageerd wordt op het boeken van een reis bij een reiskantoor. Er zijn inderdaad reiskantoren die slechte reizen voorstellen, waar je gejaagd bent en heel wat mooie zaken mist. Maar er zijn ook heel wat kantoren waar je alles à la carte kan bestellen en die wel degelijk de kennis van de bestemming hebben om de mensen zeer goed verder te helpen.
Ik wil hier gewoon mee zeggen, laat iedereen gewoon kiezen wat voor hem het beste uit komt. Ik heb alle begrip voor de mensen die zelf hun reis uitstippelen en alles zelf boeken ... Maar dit is niet voor iedereen het geval. Sommige mensen hebben graag die zekerheid, willen graag op iets terugvallen bij problemen, of hebben gewoon totaal geen kennis van de bestemming (en ook geen tijd / interesse) om zichzelf hiermee bezig te houden.
* wel belangrijk om mee te geven dat ik de reisprogramma's die in de meeste brochures terug te vinden zijn ook schandalig slecht vind. Ik heb het dus wel degelijk over het boeken van een à la carte rondreis.