Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wederom een vakantie naar de VS met als reactie van de omgeving: Alweer??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Anonymous123

Re: Wederom een vakantie naar de VS met als reactie van de omgeving: Alweer??

Bericht door Anonymous123 »

michelly schreef:Hoezo? Het kan heel relaxed zijn om een roadtrip te maken. Afgelopen maart reden wij gemiddeld 250 km per dag. Een heerlijke vakantie gehad :thumbup:
Ok, veel kilometers maken is wel inherent aan een wegbrengcamper maar wij vinden het sowieso geen enkel probleem om veel te rijden en voelen ons echt geen postbezorgers :lol:

Gelukkig hebben we allemaal een andere smaak, en als jij dit lekker vind moet je het vooral zo blijven doen! RESPECT! :thumbup:
Ik probeer toch wat rustmomenten in te bouwen in de vakantie, planning voor volgend jaar is 4500KM is 35 dagen = 125KM per dag!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kreeg ook regelmatig die reacties, tot velen zelf eens in Amerika zijn gaan kijken en mij toen toch gelijk gaven.
Maar ik vind ook dat er buiten Amerika nog heel veel mooie plekjes meer zijn om te bekijken. Ik moet om de een of andere reden alleen wel altijd Nederland uit om een echt vakantiegevoel te krijgen. Gelukkig is de grens hier heel dichtbij :wink:
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

vimo schreef:
Daarbij ben ik ook naar Sri Lanka, Kenia, Egypte en nog wel wat plekken geweest, maar niks is zo mooi als the USA :thumbup: :!:
High five :clap:

Leuk om al die reacties te lezen. Ik vroeg gisteren aan mijn kinderen of ze volgend jaar niet naar een ander ver land willen ipv Amerika. In koor riepen ze NEEEE wij willen naar Amerika. Dit jaar gaan wij naar Portugal, ook leuk hoor, maar absoluut niet het gevoel wat ik heb als ik naar Amerika ga. Van Amerika gaat mijn hart sneller kloppen, dat heb ik nog bij geen enkel ander land.

Ooit zullen wij wel eens een verre reis maken elders, maar op dit moment hebben wij geen van allen die behoefte.
cookiemon100
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door cookiemon100 »

haha dit is zeer herkenbaar al zijn de kampen verdeeld bij ons.

hoor van veel mensen "alweer?!?" maar ook van veel mensen " wanneer is de volgende USA reis?"

Wij gaan in juni voor de 6e keer sinds 2012. De eerste reis was idd een reisbureau reis en veel te gehaast.
Sindsdien doen we het zelf regelen en dat bevalt prima.
We doen wel veel rijden maar willen ook veel zien maar nemen zeker onze rustmomenten.

we zijn nog lang niet uitgekeken in de states en de volgende reizen zullen zeker nog die kant uit gaan.
We just love it !!!
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Tja, voor mij klinkt die reactie een beetje als: "Ga je alweer naar Europa?" Dat slaat ook niet echt ergens op. Onze reizen zijn altijd naar de westkant gegaan (Pacific NW, Yellowstone en ZW). Dat komt zo ongeveer overeen met West-Europa, en een deel van Midden-Europa.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Bij ons vragen ze zich eigenlijk alleen af wanneer we er voorgoed naar toe gaan, zo vaak gaan we die kant op.
Maar ja,veel familie en vrienden daar, dus genoeg logeeradressen, hou je de kosten ook lekker laag, en kan je twee keer per jaar.
Verder boeit het me weinig wat anderen er van denken, ik heb collega's die ieder jaar naar hetzelfde Spaanse of Turkse hotel gaan omdat ze het daar dijn vinden, en daar oordeel ik ook niet over, iedereen moet vooral doen waar ze gelukkig van worden
Richard033
Amerikafan

Bericht door Richard033 »

Als we het zouden kunnen betalen zouden wij ook ieder jaar gaan, liever 1 keer per 2 jaar naar de US dan ieder jaar drie weken spaans benauwd is spaans beton. Ben nu al aan het kijken voor 2018 :D
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij gaan sinds 1991 bijna ieder jaar. Meestal naar Florida maar ook al verscheidene keren naar New york , Washington dc, zuid oosten en het zuid westen geweest.
Mensen zeggen altijd: maar dat is toch veel te duur!
Nou , dat valt wel mee. Zoek altijd voor goedkope tickets, aanbiedingen auto, hotel en villa's .
En wij thuis doen wij geen gekke dingen, normaal huis, twee kleinere auto's, kinderen de deur uit, plus allebei een baan.
Het is maar net wat je wilt. We zeggen ieder jaar:" volgend jaar gaan we in Europa op vakantie." Helaas zodra de vakantieplannen uit de ijskast kunnen, begint het dubben weer. Doen we het wel of doen we niet :D
En op dit moment zitten we te ontbijten aan de pool in"onze villa" in Florida, na een rondreis door het zuid oosten :lol:
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Een oud collega van mij komt voor de 3de keer naar Chicago deze zomer voor gelangere tijd. Ergens vraag ik me ook wel af soms, al weer naar Chicago? Sja hij gaat wel wat kleine tripjes hier en daar doen maar ergens heb ik zelf dat gevoel van al weer....

Overigens kan ik wellicht ergens je reactie van je collega zien die hier heen was en het idee van de reis was so-so. De nationale parken worden heel erg geprezen en gehyped, maar toen ik zelf in Yosemite en Zion was had ik ook een beetje van ja het is mooi om te zien maar misschien een lichte tegenvaller (feit dat het ongelovelijk druk was in Zion zal ook niet echt hebben meegeholpen). Vrijheids beeld, precies het zelfde gevoel. Ik kende het alleen van TV en dacht dat moet wel een beeldje zijn. Tot ik op Liberty island was en zei, wel kleiner dan verwacht zeg. Niagara falls is nog zo'n plek waar menig mens zegt dat het mooiste is wat ze hebben gezien. Waar ik mijzelf dan afvraag wat heb je nog meer van de wereld gezien? Tijdens mijn reis van afgelopen december naar Thailand had ik een dag op een olifanten sanctuary, moet zeggen dat ik dat 10 keer mooiere ervaring vind dan de Niagara falls. Wellicht omdat ik de falls al 3 keer gezien heb.

Daarentegen, vorig jaar in Colorado als enige boven op een 13.700ft berg na een flinke rit offroad vond ik toch wel een kippenvel momentje. Omdat ik hier woon heb ik wel vaak het idee van, een jaar vakantie in de VS afwisselen met een jaar ergens anders heen. Er is nog zo veel te zien in de wereld en helemaal met de korte vakantie tijd hier heb ik zo iets, ik wil wat anders zien.

Eigelijk met al dit geschrijf waar mijn verhaal op neerkomt, iedereen vind wat anders leuk dan jij. Wellicht zal je mensen tegenkomen die het zelfde met jou delen, hence look at the message board. Zit vol met Ned / Belgen die met liefde jaar in jaar uit naar de VS gaan. Maar er zullen ook meer dan genoeg mensen zijn die zullen zeggen "Amerika was leuk maar voorlopig niet meer".
sunnyrojo schreef:En Amerika kan je ook niet in 1 keer hebben gezien. Een andere collega doet Florida in 16 dagen en rijd 3500 km, is niet mijn manier .
16 dagen over 3500 KM? das niets joh! 4500km in 10 dagen komende zomer (Chicago - Colorado en terug, waar Chicago Denver in een dag word gedaan!) en er zullen nog vele van deze reisjes volgen :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Big_Mo op 11 mei 2016, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
anneliesbossaert
Amerikafan

Bericht door anneliesbossaert »

Dit jaar gaan wij naar Portugal, ook leuk hoor, maar absoluut niet het gevoel wat ik heb als ik naar Amerika ga. Van Amerika gaat mijn hart sneller kloppen, dat heb ik nog bij geen enkel ander land.
Wel, dit heb ik nu ook eens.
Reizen is men passie en mijn beroep (heb ik even geluk :wink: ) Ik heb al Afrika, Azië, Europa, Midden Amerika & Latijns Amerika bezocht, maar voor mij gaat er niets boven mijn reizen naar Amerika / Canada.

Ook ik krijg heeeeel vaak te horen, ga je opnieuw naar Amerika?! Maar daar trek ik me gewoon niets van aan. Het is moeilijk om uit te leggen aan mensen die er nog niet geweest zijn. Het grote probleem zijn de vooroordelen: "de mensen zijn oppervlakkig, het eten is verschrikkelijk, de steden zijn niet interessant, ...." En hoe hard je nog je best doet, niets kan hen van gedachten laten veranderen.
Niet iedereen vindt het een TOP bestemming, maar dat hoeft ook niet. Iedereen reist op zen eigen manier, en maar goed ook.

:offtopic: Zoals ik hierboven aangaf werk ikzelf in de reissector. Wat me op het forum wel wat stoort is, is dat er altijd zo negatief gereageerd wordt op het boeken van een reis bij een reiskantoor. Er zijn inderdaad reiskantoren die slechte reizen voorstellen, waar je gejaagd bent en heel wat mooie zaken mist. Maar er zijn ook heel wat kantoren waar je alles à la carte kan bestellen en die wel degelijk de kennis van de bestemming hebben om de mensen zeer goed verder te helpen.
Ik wil hier gewoon mee zeggen, laat iedereen gewoon kiezen wat voor hem het beste uit komt. Ik heb alle begrip voor de mensen die zelf hun reis uitstippelen en alles zelf boeken ... Maar dit is niet voor iedereen het geval. Sommige mensen hebben graag die zekerheid, willen graag op iets terugvallen bij problemen, of hebben gewoon totaal geen kennis van de bestemming (en ook geen tijd / interesse) om zichzelf hiermee bezig te houden.
* wel belangrijk om mee te geven dat ik de reisprogramma's die in de meeste brochures terug te vinden zijn ook schandalig slecht vind. Ik heb het dus wel degelijk over het boeken van een à la carte rondreis.
Afbeelding
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Gelukkig vindt niet iedereen het een TOP bestemming, anders was het daar nog veel drukker dan het nu al op sommige plaatsen is :D .
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Vito schreef:Bij mij is het niet alweer en een zucht maar een belangstellend: wanneer gaan jullie weer?
Toen wij voor de vierde, vijfde keer gingen, kregen we ook wel eens een verbaasd "Gaan jullie nou alweer!?" te horen. Maar zo rond reis nummer 6 is dat wel een beetje veranderd, blijkbaar begint iedereen onze Amerika-verslaving nu als een vaststaand feit te zien en dus is de gebruikelijke vraag sindsdien "Wanneer gaan jullie weer?"
hemmie schreef:Er zijn zoveel prachtige plekken op de wereld, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens verbaasd ben dat mensen jaren achter elkaar naar de VS gaan, en nooit eens een ander land/continent bezoeken. Zeker als jaren achter elkaar het Zuidwesten bezocht wordt.
Dat er zoveel meer prachtige plekken op de wereld zijn, daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Maar ondanks dat is het toch altijd Amerika dat ons het meeste blijft trekken, het gaat er ons niet alleen om dat het zo mooi is, qua natuur, maar ook omdat we er ons zo thuis voelen. Ik ben er helemaal van overtuigd dat we in andere landen ook prachtige vakanties zouden kunnen hebben, maar we voelen gewoon niet de behoefte om dat uit te gaan proberen zo lang we in Amerika nog niet zijn uitgekeken. Al hadden we vorig jaar overigens wel het geluk dat we - naast onze jaarlijkse 3-weekse vakantie - nog een keer anderhalve week extra vrij konden nemen. We zijn toen naar IJsland geweest, een geweldige ervaring die ik zeker niet had willen missen. Maar toch..... dit jaar wordt het 'gewoon' weer Amerika voor ons. In IJsland voelden we ons 'toerist', in Amerika voelen we ons 'thuis'.
Big_Mo schreef: Overigens kan ik wellicht ergens je reactie van je collega zien die hier heen was en het idee van de reis was so-so. De nationale parken worden heel erg geprezen en gehyped, maar toen ik zelf in Yosemite en Zion was had ik ook een beetje van ja het is mooi om te zien maar misschien een lichte tegenvaller (feit dat het ongelovelijk druk was in Zion zal ook niet echt hebben meegeholpen). Vrijheids beeld, precies het zelfde gevoel.
We genieten vooral van die heerlijke alleen-op-de-wereld plekjes die er ook nog volop zijn in het Zuidwesten. Die hele drukke toeristische plekken zijn ook niet onze favoriet. Al slaan we ze niet persé over, dit jaar gaan we voor het eerst naar Mount Rainier en Glacier NP, en daar zal het ook vast wel druk zijn. We proberen de ergste drukte voor te zijn door lekker vroeg op te staan, en verder stellen we ons er gewoon op in dat de komende reis wat minder Remi zal zijn dan anders.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Essiej
Amerikafan

Bericht door Essiej »

Ik woon nu ondertussen in de VS, maar al sinds de eerste keer werd ik gegrepen door het virus. En ik heb eigenlijk alleen nog maar zuid-Arizona gezien :lol: (staat meer op de planning). Maar ik heb hier nog steeds dagelijks een gevoel van geluk als ik hier rond rijdt!
Maar je wordt door het virus gegrepen of niet, de een wel, de ander niet. Ik krijg nu wel veel vaker mensen op facebook die mij aanspreken dat ze het zo gaaf vinden dat ik hier woon. Eigenlijk nog geen slechte reacties gehad.
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Ik proef er zelfs soms een ondertoon van jaloezie in.
Mensen die toch wel jaloers zijn dat je zo vaak gaat en er zoveel over weet :thumbup:
Mijn schoonmoeder gaat binnen 3 weken, door mijn enthousiasme en volgend jaar staat er 5 weken met zijn 3e op de planning :)
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Henriëtte wat beschrijf je dat mooi. Dat gevoel herken ik ook. Amerika is voor mij een gevoel van "thuiskomen". ZO heerlijk, zodra ik het vliegtuig uitstap voel ik mij thuis. De taal, de mensen, de ruimte, ik vind het heerlijk.
Leendert1987
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Leendert1987 »

Komt die vraag ook niet uit het feit dat men het als iets heel duurs ziet, en dus als iets bijzonders?

Mijn collega gaat al jaren naar Texel op vakantie en toen ik vertelde dat ik naar Canada ging vroeg hij eerst of ik een prijs had gewonnen ofzo :lol:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik herken inderdaad wel wat Henriette schrijft, dat thuisgevoel in de USA. Zelfs zeven weken Australië, die prachtig waren hoor, deed ons toch weer verlangen naar Amerika. Toch blijven we volgend jaar weer in Europa, gewoon omdat we Scandinavië eens een kans willen geven. Wij merkten in 2010 toch tijdens 2 Amerikareizen dat we het wauw-gevoel wat gingen missen en zijn zes jaat niet geweest, tot vorige maand dus. Was weer heerlijk!!

Maar voor wie Spaans benauwd en Spaans beton zegt: ooit verder gekeken dan de drukke costa's?? Spanje is geweldig, het binnenland biedt prachtige ruige natuur en soms waan je je alleen op de wereld. Zoveel ruimte nog. Ik woon er nu vijf jaar en vind het jammer dan de toeristische kusten het beeld van ons ongekend mooie land bepalen.
Kelly*
Amerikafan

Bericht door Kelly* »

Wij gaan nu in oktober voor de 9e keer.
Vanaf onze eerste reis keek de familie vol belangstelling naar onze fotoboeken etc.
De reis in oktober gaat een speciale worden.
We nemen mijn oom en tante mee die er al jaren van dromen om de Amerikaanse natuur in het echt te zien.
De laatste keer dat ze op reis gingen was in 1993.
Het zal dus een hele belevenis worden maar we delen onze passie voor Amerika graag :)
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Mensen van het forum hebben zich echt verdiept in het land en weten hoe groot het is, wat de afstanden zijn en wat er allemaal te zien is.
Ook dat daar wel enkele reizen mee te vullen zijn om steeds op andere plekken te komen - Zuidwesten, Noordwesten, Deep South, Oostkust, Florida, New York. Mensen die dat niet weten, hebben geen besef dat je ieder jaar een andere reis maakt met andere bezienswaardigheden en denken dat je steeds hetzelfde doet.

Wij hebben inmiddels ook al heel wat gezien en het blijft trekken. Dit jaar wel geboekt voor de zomer, maar de kans zit erin dat we moeten annuleren ivm een botbreuk en revalidatie, dus we duimen dat het toch zal lukken!!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

gewoon omdat we Scandinavië eens een kans willen geven
Persoonlijk vind ik Noorwegen en Zweden (denemarken ken ik alleen van Kopenhagen en de snelweg) ook prachtige landen!

Maar Amerika voelt voor mij ook als thuiskomen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer