Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Paspoort meenemen als je rondloopt?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Paspoort meenemen als je rondloopt?
Ik sluit mij bij Paul en Vito aan, werkt prima. Nimmer problemen mee gehad.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij hebben zelfs een aanrijding gehad met tussenkomst van een sheriff waarbij een Nl. rijbewijs volstond. Het is écht een volledig geaccepteerd ID.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Goed om te weten, nooit aan gedacht 

Vorig jaar werd er in onze huurauto ingebroken en werden onze paspoorten meegenomen (en nog hel veel andere spullen). Wij hadden 1 geluk: we waren in de buurt van het consulaat waar ze een laissez-passez konden maken. Uiteraard was dit niet gratis (± $55)en de volgende keer neem ik mijn paspoort toch zeker mee. Ons werd met klem door de politie aangeraden helemaal niets in de auto achter te laten.In ons geval (iedere dag ander hotel) een beetje lastig, maar ik vergeet het zeker niet 

- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Onze international paspoorten gaan ergens in een tussenzakje in de rugzak (dus niet het voorste vak en ook niet het grootste vak).
Voor legitimatie laat ik altijd mijn Belgische identiteitskaart zien.
Ooit staande gehouden door de sheriff en mijn Belgische identiteitskaart en mijn Belgisch rijbewijs volstonden.
Groetjes,
Ingrid
Voor legitimatie laat ik altijd mijn Belgische identiteitskaart zien.
Ooit staande gehouden door de sheriff en mijn Belgische identiteitskaart en mijn Belgisch rijbewijs volstonden.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Ik doe meestal hetzelfde als Ingrid, paspoorten in een tussenvakje van de rugzak en rijbewijs in portemonnee (zit ie standaard in) om mee te identificeren.
Als we ergens langer ter plaatse zijn of de rugzak niet meenemen (vooral 's avonds als uit eten gaan), dan loop ik gewoon zonder paspoorten de deur uit. En ik bedenk me nu dat het regelmatig gebeurt dat ik geen zin heb om een handtas mee te nemen, en dan ook niet mijn portemonnee, dus dat ik dan strafbaar ben, net zoals in Nederland. Maar zeg nu zelf: hoe groot is de kans dat je zomaar aangehouden wordt en er om je id gevraagd word?
Als we ergens langer ter plaatse zijn of de rugzak niet meenemen (vooral 's avonds als uit eten gaan), dan loop ik gewoon zonder paspoorten de deur uit. En ik bedenk me nu dat het regelmatig gebeurt dat ik geen zin heb om een handtas mee te nemen, en dan ook niet mijn portemonnee, dus dat ik dan strafbaar ben, net zoals in Nederland. Maar zeg nu zelf: hoe groot is de kans dat je zomaar aangehouden wordt en er om je id gevraagd word?
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik heb onze paspoorten altijd bij me. Heb toch altijd een tas bij waar ook mijn portemonnee, gsm, sleutels en fototoestel in zit.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Bedankt voor de tip!Vito schreef:Als we op doorreis zijn in de rugzak, anders in de safe op de hotelkamer.
Legitimeren doen wij met onze rijbewijzen, die worden in de USA als ID geaccepteerd.
Dan kunnen de paspoorten in de hotelkluis indien aanwezig.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Misschien als mosterd na de maaltijd.
Ik gebruik al meer dan veertig jaar een polstasje voor paspoort, rijbewijs, geld, pinpas en credit card. Ik doe de lus van de draagriem om mijn broekriem en het tasje in mijn broekzak.

Ik gebruik al meer dan veertig jaar een polstasje voor paspoort, rijbewijs, geld, pinpas en credit card. Ik doe de lus van de draagriem om mijn broekriem en het tasje in mijn broekzak.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Drivers license word inderdaad in de meeste staten voor zo ver ik weet als legaal identificatie middel gezien. Voor binnenlandse vluchten is het alles wat ik gebruik.
Deze Wiki pagina is wellicht wel leuk om te lezen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Identity_ ... ted_States
Deze Wiki pagina is wellicht wel leuk om te lezen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Identity_ ... ted_States
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja, maar jouw Amerikaanse rijbewijs is toch nog wel wat anders dan een Nederlands/Belgisch rijbewijs natuurlijk.
Maar ook hier geldt natuurlijk weer: doe vooral wat je zelf het veiligst acht of waar je jezelf het fijnst bij voelt
Maar ook hier geldt natuurlijk weer: doe vooral wat je zelf het veiligst acht of waar je jezelf het fijnst bij voelt
Paul,
Voorheen voor ik hier woonde ALTIJD mijn rijbewijs als ID gebruikt (Zelfs mijn St Maartens rijbewijs). Alleen om de grens naar Canada over te gaan met mijn paspoort gedaan. Nooit problemen met mijn Nederlands rijbewijs gehad. Echter voor binnenlandse vluchten toen der tijd inderdaad gewoon mijn paspoort, voor de rest zoals alcoholische versnaperingen en binnen in een club/ bar te komen met rijbewijs gedaan.
Familie en vrienden van mij doen altijd het zelfde, paspoort blijft in de tas en ik vertel ze altijd hun rijbewijs mee te nemen. Nooit problemen mee gehad.
Wellicht dat ik had aan moeten geven dat het om een US rijbewijs gaat en niet om een EU rijbewijs. Maar ik geef ook nergens advies dat men dit op deze manier moet doen.
Voorheen voor ik hier woonde ALTIJD mijn rijbewijs als ID gebruikt (Zelfs mijn St Maartens rijbewijs). Alleen om de grens naar Canada over te gaan met mijn paspoort gedaan. Nooit problemen met mijn Nederlands rijbewijs gehad. Echter voor binnenlandse vluchten toen der tijd inderdaad gewoon mijn paspoort, voor de rest zoals alcoholische versnaperingen en binnen in een club/ bar te komen met rijbewijs gedaan.
Familie en vrienden van mij doen altijd het zelfde, paspoort blijft in de tas en ik vertel ze altijd hun rijbewijs mee te nemen. Nooit problemen mee gehad.
Wellicht dat ik had aan moeten geven dat het om een US rijbewijs gaat en niet om een EU rijbewijs. Maar ik geef ook nergens advies dat men dit op deze manier moet doen.
Laatst gewijzigd door Big_Mo op 06 apr 2016, 18:26, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Indertijd (maar niet ZO lang geleden), toen je naam in Nederlandse paspoorten nog met een kroontjespen geschreven werd en de foto met een nietje werd vastgemaakt, heb ik eens mijn paspoort gebruikt (in Minneapolis) om een drankje te kunnen krijgen. De barman zei dat het volgens hem iets illegaals/ongeldig was. Toen ik de pagina met het Amerikaanse visum (toen nog nodig) liet zien, onder het motto: het was goed genoeg voor het Department of State, dus moet het voor jou ook goed genoeg zijn, ging hij om en kreeg ik mijn bier.
Ben sinds die tijd nooit meer om ID gevraagd (maar ik ben dan ook erg braaf). Alleen bij sommige restaurants vragen ze wel om identificatie, in het kader van de niet-discriminatie. Ik bied dan altijd eerst aan om mijn AARP (oudenvandagenorganisatie, mag je pas lid van worden als je boven de 50 bent) kaart te laten zien. Na een glimlachje, moet dan toch altijd mijn rijbewijs voor de dag komen. Ondanks mijn grijze haar en baard.
Ben sinds die tijd nooit meer om ID gevraagd (maar ik ben dan ook erg braaf). Alleen bij sommige restaurants vragen ze wel om identificatie, in het kader van de niet-discriminatie. Ik bied dan altijd eerst aan om mijn AARP (oudenvandagenorganisatie, mag je pas lid van worden als je boven de 50 bent) kaart te laten zien. Na een glimlachje, moet dan toch altijd mijn rijbewijs voor de dag komen. Ondanks mijn grijze haar en baard.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Weliswaarin het kader van de niet-discriminatie

Op de eerste ochtend van de vakantie moesten er wat inkopen gedaan worden bij de Wallmart. En omdat ze daar ook bier verkochten was het wel zo praktisch om ook daar meteen een voorraadje van mee te nemen. Aan de kassa moest er ongeacht leeftijd een legitimatiebewijs getoond worden, prima geen probleem, Nederlands rijbewijs getoond en op zich geloofde de dame achter de kassa het allemaal wel, ware het niet dat het id gescand/geswiped moest worden of in ieder geval moest het nummer in de computer terecht komen. En tsja, dat lukte dus niet. En nee, het bier mocht echt niet meegegeven worden. Maar mevrouw.........Nee, meneer kan alleen als het in de computer staat. Goed, haalt u dan de manager er maar bij want dit is toch wel merkwaardig. Omdat ik geen US rijbewijs of ID heb kan ik hier geen bier kopen, dat is je reinste discriminatie. Afijn, manlief heeft nog een of ander discriminatie-klachtenformulier ingevuld, maar jullie raden het al: geen bier en nooit meer wat van gehoord natuurlijk.
Gelukkig had de lokale drankenhandel verder geen moeite met het Nederlandse rijbewijs en konden wij toch nog aan het bier.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Paspoorten gaan al jaren netjes in de kluis en op straat alleen rijbewijs. Heb er nog nooit problemen mee gehad. Ook niet met identificatie bij de politie.
- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Mijn paspoort neem ik eigenlijk altijd mee, ook al is het niet nodig. Ik wil mijn
paspoort niet in een hotel oid laten liggen.
Vaak heb ik toch een hesje aan, zoals in de link van Fostex;
https://www.benscore.com/fostex-tropica ... oCygzw_wcB
Dan het paspoort in een van de zakken, en daar hangt een schoudertas overheen,
niemand die erbij kan.
(zo'n hesje is erg makkelijk omdat je er zoveel in kwijt kan, dat heb ik liever
dan dingen in bijvoorbeeld broekzakken)
paspoort niet in een hotel oid laten liggen.
Vaak heb ik toch een hesje aan, zoals in de link van Fostex;
https://www.benscore.com/fostex-tropica ... oCygzw_wcB
Dan het paspoort in een van de zakken, en daar hangt een schoudertas overheen,
niemand die erbij kan.
(zo'n hesje is erg makkelijk omdat je er zoveel in kwijt kan, dat heb ik liever
dan dingen in bijvoorbeeld broekzakken)
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Na twee pagina's berichten ben ik eigenlijk heel benieuwd voor welke oplossing topicstarter gekozen heeft.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik heb mijn paspoort altijd bij me als ik buitenhuis ben. Zowel in binnen- als buitenland.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar heb ik nou nog nooit over nagedacht. Ik laat ze altijd in de kluis van het hotel. In die 4 keer meerdere weken in Amerika is er ook nog nooit om gevraagd
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2370 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x
-
- 6 Reacties