Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
eerste keer VS met kinderen, waarheen?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: eerste keer VS met kinderen, waarheen?
In Miami een boottocht, Zwemmen met manatees en/of dolfijnen op de keys. In de Everglades een airboattour en meestal is daar ook een klein dierentuintje met alligators en of een dierenshow bij. Je kan her en der fietsen, of over boardwalks wandelen door de moerassen.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Tuben in Kelly Park: http://wp.me/p1gnAC-5G
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik word steeds enthousiaster. Heb ook al gezien dat een villa huren niet zo duur is.
Idee is nu vliegen op Miami, daar 1 of 2 nachten blijven. Dan naar de everglades en de keys, 3/4nachten, dan een week aan de golfkust in een villa en dan via Orlando (3 nachten?) terug naar Miami (of terugvliegen vanaf Orlando naar NL.
Autohuur is ook niet zo duur zag ik. Denk dat ik met 7000 euro een heel eind moet komen.
Idee is nu vliegen op Miami, daar 1 of 2 nachten blijven. Dan naar de everglades en de keys, 3/4nachten, dan een week aan de golfkust in een villa en dan via Orlando (3 nachten?) terug naar Miami (of terugvliegen vanaf Orlando naar NL.
Autohuur is ook niet zo duur zag ik. Denk dat ik met 7000 euro een heel eind moet komen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk
Even inlezen en het enthousiasme komt vanzelf.

-
- Amerika-expert
Welke plaats aan de golfkust raden jullie aan als je zoekt naar een mooi strand en een gezellig stadje en niet handdoek aan handdoek wil liggen?
Ik ben volop bezig met het verzamelen van de informatie voor mijn roadbook. Dit zijn enkele dingen die ik al heb aangestipt:
Miami: Holocaust Memorial plus enkele 'klassiekers' zoals South Beach en Little Havana
Keys: John Pennekamp, Turtle Hospital, Key West (Hemingway...)
Everglades: misschien fietstocht of hike, airboat tour
Golfkust: Naples, Sanibel/Captiva, Fort De Soto Park, Clearwater
In en om Orlando: Disney (ben zelf nogal grote fan
), Universal, Kennedy Space Center, Kelly Park
Miami: Holocaust Memorial plus enkele 'klassiekers' zoals South Beach en Little Havana
Keys: John Pennekamp, Turtle Hospital, Key West (Hemingway...)
Everglades: misschien fietstocht of hike, airboat tour
Golfkust: Naples, Sanibel/Captiva, Fort De Soto Park, Clearwater
In en om Orlando: Disney (ben zelf nogal grote fan

Memories...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou Kennedy Space Center, ook al is het qua afstand goed te doen, nou niet omgeving Orlando willen noemen.
Little Havana in Miami vond ik ook niet echt heel veel voorstellen. Sanibel Island is mooi. Eigenlijk heb je aan de golfkust heel erg veel mogelijkheden en goede strandplekjes. Ook bij Sarasota en Bradenton. Let op dat als je naar St Petes Beach gaat en je vanaf de Skybridge afslaat de 679 op en de Pinellas Byway neemt, je entree betaald voor Fort DeSoto park. Rij je de 679 af, die overgaat op de 682, dan kom je bij de promenade achter St Petes Beach.
Little Havana in Miami vond ik ook niet echt heel veel voorstellen. Sanibel Island is mooi. Eigenlijk heb je aan de golfkust heel erg veel mogelijkheden en goede strandplekjes. Ook bij Sarasota en Bradenton. Let op dat als je naar St Petes Beach gaat en je vanaf de Skybridge afslaat de 679 op en de Pinellas Byway neemt, je entree betaald voor Fort DeSoto park. Rij je de 679 af, die overgaat op de 682, dan kom je bij de promenade achter St Petes Beach.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
wel een advies: omdat Florida relatief compact is tov andere staten heb je al snel de neiging om teveel in 1 vakantie te stoppen. Maar ook hier zul je keuzes moeten makenjill1234 schreef:Ik word steeds enthousiaster.

Ik zou overigens geen rondje maken. Vliegen naar Miami en terug vanaf Orlando is qua autohuur ook hetzelfde. Je hebt geen drop-off binnen 1 staat. Scheelt je weer reistijd.
Ook leuk in Miami: Segway
Laatst gewijzigd door Njit op 18 aug 2015, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Daar heb je wel gelijk in, maar ik gaf het even zo weer omdat het in ons geval deel uitmaakt van het gedeelt "Orlando" en niet een aparte halte in het reisschema is.PSVwally schreef:Ik zou Kennedy Space Center, ook al is het qua afstand goed te doen, nou niet omgeving Orlando willen noemen.
Memories...
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Nog wat toevoegingen..MiniMe schreef:Ik ben volop bezig met het verzamelen van de informatie voor mijn roadbook.
- Alexander Springs Park: prachtig park om te gaan snorkelen
- Juniper Springs Park: Mooie bron, ook een trail over vlonders door het bos waar ik behoorlijk wat wildlife heb gezien
- Robert is here: Zit in Homestead, bizar lekkere, verse milkshakes, makkelijk te combineren met de Anhinga Trail in de Everglades
Dankjewel! Robert Is Here stond inderdaad ook al op mijn lijstje voor de Everglades-etappe. 

Memories...
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Misschien is dit een tussenoplossing: Jij gaat met de kinders naar een camping of bungalowpark op rijafstand van het werk van manlief, zodat hij 's avonds na het werk zich bij jullie kan voegen.jill1234 schreef: Enige waar ik nu mee zit is het klimaat in de zomer. Eventueel kunnen we ook 2 weken in de meivakantie gaan, maar het nadeel daarvan vind ik dat we dan in de zomervakantie van de kinderen niet weg kunnen (man kan niet in mei en in de zomer vrij krijgen)
Overigens zou ik voor de westkust willen pleiten, maar ik wil je niet weer aan het twijfelen brengen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-expert
haha Old Faithfull ;twijfelen blijf ik doen, maar ik denk dat voor een eerste keer Florida het beste is. Zelf ben ik wel al naar de Westkust geweest (en de Noordoost kust) dus ik weet hoe mooi het westen is, maar de rijafstanden zijn inderdaad aanzienlijk daar, dus wellicht beter als ze wat ouder zijn.
Voor nu begin ik steeds enthousiaster te worden over Florida.
Voor nu begin ik steeds enthousiaster te worden over Florida.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Beschouw mijn "kleine" bijdrage dan maar als niet geschreven. 

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-expert
Nou, we zijn er uit hoor
Man en kids zijn helemaal enthousiast (ben naar reisbureau geweest voor de nodige folders)
En waar ik dacht dat we Orlando wel konden overslaan, kom ik bedrogen uit
Er is zoveel meer dan Disney! Man wil naar de Universal Studio;s en de kinderen naar Animal Kingdom en Sea World.
Ik denk nu het volgende rondje:
aankomst Miami, 2 nachten
Naar de Keys, 2 nachten
Dan Everglades 2 nachten OF een week Naples van waaruit je een dagtocht naar de Everglades kan doen
Kiezen we niet voor Naples, dan dus 2 nachten Everglades en een week in Fort Meyes of Clearwater of St Petersburg
Ten slotte 4 nachten Orlando
Ik wil eigenlijk ook nog een stop over in New York voordat we naar Miami gaan, maar misschien moet ik dat maar even parkeren voor een andere keer.
Is dit schema iets of sla ik finaal de plank mis

Man en kids zijn helemaal enthousiast (ben naar reisbureau geweest voor de nodige folders)
En waar ik dacht dat we Orlando wel konden overslaan, kom ik bedrogen uit

Ik denk nu het volgende rondje:
aankomst Miami, 2 nachten
Naar de Keys, 2 nachten
Dan Everglades 2 nachten OF een week Naples van waaruit je een dagtocht naar de Everglades kan doen
Kiezen we niet voor Naples, dan dus 2 nachten Everglades en een week in Fort Meyes of Clearwater of St Petersburg
Ten slotte 4 nachten Orlando
Ik wil eigenlijk ook nog een stop over in New York voordat we naar Miami gaan, maar misschien moet ik dat maar even parkeren voor een andere keer.
Is dit schema iets of sla ik finaal de plank mis

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Haha ik denk dat je dan aan die 2.5e week niet genoeg hebt. Als je een stopover in NY wilt zou ik daar minimaal 3 nachten voor uittrekken.
Het is al even geleden dat ik er ben geweest, maar volgens mij kun je korting krijgen als je Universal en Seaworld combineert.
Ik denk dat het nu je wat meer ingelezen bent tijd is om het eens anders op te schrijven. Ik heb het nu gewoon even willekeurig gedaan, maar dan is het met knippen en plakken wat sneller. Jij hebt liever je huisje bij de golfkust. Ik heb het even bij Orlando gezet. Overdenk eens om juist een huisje rond Orlando te huren? Bv in Kissimmee of omgeving voor een week. Deze hebben vaak een zwembad erbij zitten zodat je toch kunt relaxen. En soms nog eens een verdwaalde alligator als buur.
Een dagtocht Everglades. Als je van Key West naar Naples via de 41 rijdt, de tamiami trail. Dan kom je er al door. Dan is het alleen uitzoeken wat je wilt doen. Wandelen, een boottocht, kanotocht, boardwalk. Een dagtocht everglades is wat breed genoemd.
01 naar Miami
02 Miami
03 Miami - Key West
04 Key West
05 Key West - Naples
06 Naples - Fort Meyers
07 Fort Meyers
08 Fort Meyers - Clearwater
09 Clearwater
10 Clearwater
11 Clearwater - huisje Orlando/Kissmimee
12 Orlando
13 Orlando
14 Orlando
15 Orlando
16 Orlando
17 Orlando - naar huis
18 aankomst thuis
Overigens is Animal Kingdom gewoon in Disney World, dus toch Disney
Het is al even geleden dat ik er ben geweest, maar volgens mij kun je korting krijgen als je Universal en Seaworld combineert.
Ik denk dat het nu je wat meer ingelezen bent tijd is om het eens anders op te schrijven. Ik heb het nu gewoon even willekeurig gedaan, maar dan is het met knippen en plakken wat sneller. Jij hebt liever je huisje bij de golfkust. Ik heb het even bij Orlando gezet. Overdenk eens om juist een huisje rond Orlando te huren? Bv in Kissimmee of omgeving voor een week. Deze hebben vaak een zwembad erbij zitten zodat je toch kunt relaxen. En soms nog eens een verdwaalde alligator als buur.
Een dagtocht Everglades. Als je van Key West naar Naples via de 41 rijdt, de tamiami trail. Dan kom je er al door. Dan is het alleen uitzoeken wat je wilt doen. Wandelen, een boottocht, kanotocht, boardwalk. Een dagtocht everglades is wat breed genoemd.
01 naar Miami
02 Miami
03 Miami - Key West
04 Key West
05 Key West - Naples
06 Naples - Fort Meyers
07 Fort Meyers
08 Fort Meyers - Clearwater
09 Clearwater
10 Clearwater
11 Clearwater - huisje Orlando/Kissmimee
12 Orlando
13 Orlando
14 Orlando
15 Orlando
16 Orlando
17 Orlando - naar huis
18 aankomst thuis
Overigens is Animal Kingdom gewoon in Disney World, dus toch Disney

-
- Amerika-expert
Ja dat is natuurlijk ook een optie: een villa/huisje in Orlando, maar ja, ik denk dat we daar geen week hoeven zijn (dan zit ik denk ik toch liever aan zee een week)
En die huizen zijn volgens mij per week te huur en niet voor 4/5 dagen (of je betaalt meer voor de schoonmaak)
Lastig! Zag net al dat er nu voor de meivakantie vluchten zijn voor onder de 500 euro per persoon. Wow! Ik ben benieuwd hoe die prijzen in de zomer liggen (nu nog sky high)
Als het verschil heel groot is neig ik toch naar de meivakantie, maar dan hebben we echt maar 2 weken dus zit NY er zeker niet in.
Wat betreft de everglades: ik denk dat we gaan voor een boottochtje; het gaat de jongens natuurlijk om het zien van krokodillen, 1 nacht is dus eigenlijk wel genoeg of inderdaad op doorreis van keys naar Napels.
En die huizen zijn volgens mij per week te huur en niet voor 4/5 dagen (of je betaalt meer voor de schoonmaak)
Lastig! Zag net al dat er nu voor de meivakantie vluchten zijn voor onder de 500 euro per persoon. Wow! Ik ben benieuwd hoe die prijzen in de zomer liggen (nu nog sky high)
Als het verschil heel groot is neig ik toch naar de meivakantie, maar dan hebben we echt maar 2 weken dus zit NY er zeker niet in.
Wat betreft de everglades: ik denk dat we gaan voor een boottochtje; het gaat de jongens natuurlijk om het zien van krokodillen, 1 nacht is dus eigenlijk wel genoeg of inderdaad op doorreis van keys naar Napels.
Die alligators zie je ook prima als je met de 'tram' door de Everglades gaat, daar hoef je niet voor met de boot. Wij deden Everglades (de tram dus, weinig meer, want kerstvakantie dus heel erg druk) tijdens de rit Miami-Naples, vonden wij prima.
Terug in Texas!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, maar zo'n airboat tocht is toch gewoon ook leuk.
Geen idee, maar ik wilde even duidelijk maken dat je dat niet hoeft te doen om alligators te zien, die kun je ook op andere manieren bekijken.
Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1833 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-