Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Theme Park Topic
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Theme Park Topic
Welke? Hollywood of Orlando?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikafan
Klopt, Universal Studios Hollywood!
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Universal Studios: Los Angeles CA
Aangezien je hier kan reageren en vragen kan stellen over alle parken in de VS is het wellicht overzichtelijk om je bericht te allen tijden te beginnen met welk park in welke stad. Zoals ik gedaan heb.(als voorbeeld) Als je dan aan het lezen bent is het meteen duidelijk over welk park het gaat en kun je als het niet relevant is voor jou snel door scrollen naar de parken waar je wel iets over kan/wil zeggen.
= geen goed idee = sorry = bericht verwijderen!
= wel goed idee = graag gedaan = kudo
Aangezien je hier kan reageren en vragen kan stellen over alle parken in de VS is het wellicht overzichtelijk om je bericht te allen tijden te beginnen met welk park in welke stad. Zoals ik gedaan heb.(als voorbeeld) Als je dan aan het lezen bent is het meteen duidelijk over welk park het gaat en kun je als het niet relevant is voor jou snel door scrollen naar de parken waar je wel iets over kan/wil zeggen.
= geen goed idee = sorry = bericht verwijderen!
= wel goed idee = graag gedaan = kudo
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor USH geld hetzelfde als voor andere pretparken. Volg vooral niet de meute. Het beste is om het park van achteren naar voren te bezoeken. Begin dus met het Lower Lot en doe daarna het Upper Lot. Zie http://goo.gl/ciWtueLianne1989 schreef:Klopt, Universal Studios Hollywood!
Dus eerst Transformers, Jurassic Park en de Mummy. Kijk daarna waar het het drukste is en beslis of je daarna eerst de Studio Tour of Minion Mayhem doet.
Er bestaan websites die kunnen helpen om een bezoekplanning te maken voor pretparken.
De tip van Njit is al een heel handige: werk in omgekeerde volgorde of in tegenwijzerzin.
Profiteer ook van eventuele vroege of late openingsuren. Soms is het handiger om bij grote drukte even het park uit te gaan en 's avonds terug te keren. Dan zijn er vaak beduidend minder lange wachtrijen.
Voor Disney parken maak je best zoveel mogelijk gebruik van fastpassen en de mogelijkheid om die van tevoren te reserveren (als je je tickets ruim van tevoren koopt).
De tip van Njit is al een heel handige: werk in omgekeerde volgorde of in tegenwijzerzin.
Profiteer ook van eventuele vroege of late openingsuren. Soms is het handiger om bij grote drukte even het park uit te gaan en 's avonds terug te keren. Dan zijn er vaak beduidend minder lange wachtrijen.
Voor Disney parken maak je best zoveel mogelijk gebruik van fastpassen en de mogelijkheid om die van tevoren te reserveren (als je je tickets ruim van tevoren koopt).
Memories...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zo is het bij Animal Kingdom in Orlando aan te raden om eerst bij opening de safari te doen. Meer kans dat er nog dieren op het pad liggen dan later op de dag als er 1000-den toeristen overheen zijn gekomen.
-
- Amerikafan
Dat is wel een goede tip. Je kan er gewoon opnieuw in met je ticket? En ook met je parkeerkaart?MiniMe schreef:Er bestaan websites die kunnen helpen om een bezoekplanning te maken voor pretparken.
Njit; thanks! Daar hebben we zeker wat aan

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij Disney betaal je 1x per dag voor parkeren. Je kan dus ook op een dag switchen van park. Je parkeerkaart is dan gewoon geldig.
Moet je uiteraard wel een Hopper pas hebben.
Moet je uiteraard wel een Hopper pas hebben.
Bij Universal betaal je ook maar 1x per dag:Guests pay one fee per day to receive a parking pass good for all theme park parking lots.
Je mag het park tussentijds verlaten. Bekijk wel even wat de procedure daarvoor is. Soms moet je om een handstempel vragen.Vehicles can leave the garage and return the same day by stopping at the toll plaza upon re-entry and presenting their parking ticket.
Hallo allemaal
Overmorgen willen mijn vriendin en ik naar Universal Studios gaan in Orlando alleen nou kom ik er eerlijk gezegd niet helemaal uit op Internet.
Is universal studios nou hetzelfde als Island of Adventure of toch weer niet?
Zo niet weten jullie in welke park de Jurassic Park en de Transformers zitten?
Alvast bedankt en groeten vanuit Miami!
Overmorgen willen mijn vriendin en ik naar Universal Studios gaan in Orlando alleen nou kom ik er eerlijk gezegd niet helemaal uit op Internet.
Is universal studios nou hetzelfde als Island of Adventure of toch weer niet?
Zo niet weten jullie in welke park de Jurassic Park en de Transformers zitten?
Alvast bedankt en groeten vanuit Miami!
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem aan dat je https://www.universalorlando.com/Theme- ... orida.aspx en https://www.universalorlando.com/Theme- ... nture.aspx bekeken hebt? Transformers en Jurassic Park zitten dus in twee verschillende parken.
Het geheel ziet eruit als hieronder. Twee pretparken en daarnaast nog een Citywalk waar je kunt eten en shoppen.

Het geheel ziet eruit als hieronder. Twee pretparken en daarnaast nog een Citywalk waar je kunt eten en shoppen.

Universal Studios: rustig in september?
Hoi allemaal,
Mijn man en ik zitten nu in Orlando, heerlijk!! We zijn hier al veel vaker geweest, maar altijd in de zomer, december of maart. In die periodes waren de pretparken altijd mega, megavol en druk. Nu twijfelen we om deze week ook naar Universal Studios te gaan; de vorige keer was het Harry Potter gedeelte net open (diegene die in 2010 werd gebouwd) en waren de wachtrijen overal 3 uur. Nu lees ik online dat september hartstikke rustig is. Heeft iemand ervaring met deze periode of is die deze maand zelf al geweest? Park to park tickets kosten 150 dollar voor een dag, dus vandaar dat ik nog een beetje twijfel. We zouden dan maandag willen gaan.
Mijn man en ik zitten nu in Orlando, heerlijk!! We zijn hier al veel vaker geweest, maar altijd in de zomer, december of maart. In die periodes waren de pretparken altijd mega, megavol en druk. Nu twijfelen we om deze week ook naar Universal Studios te gaan; de vorige keer was het Harry Potter gedeelte net open (diegene die in 2010 werd gebouwd) en waren de wachtrijen overal 3 uur. Nu lees ik online dat september hartstikke rustig is. Heeft iemand ervaring met deze periode of is die deze maand zelf al geweest? Park to park tickets kosten 150 dollar voor een dag, dus vandaar dat ik nog een beetje twijfel. We zouden dan maandag willen gaan.
Hoi! Heeft iemand hier ervaring met de unlimited express pass van universal Orlando?
Wij gaan zeer waarschijnlijk deze pas nemen omdat ik niet lang kan staan en je hierbij maar een korte rij hebt. Weet iemand of het verschil in wachtrij inderdaad zo groot is? Het zijn erg dure kaartjes, maar als het de moeite waard is nemen we ze zeker. De 2 dagen dat we gaan wordt het volgens de voorspelling redelijk druk.
Wij gaan zeer waarschijnlijk deze pas nemen omdat ik niet lang kan staan en je hierbij maar een korte rij hebt. Weet iemand of het verschil in wachtrij inderdaad zo groot is? Het zijn erg dure kaartjes, maar als het de moeite waard is nemen we ze zeker. De 2 dagen dat we gaan wordt het volgens de voorspelling redelijk druk.
Eerste keer Amerika in 2016 - Florida & de zuidelijke staten
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je gaat de complete wachtrij voorbij. Dus ja, scheelt aanzienlijk.
Ah kijk, dat is mooi!
Ik was een beetje bang dat er daar ook weer rijen zouden ontstaan door alle mensen met zo'n pas (ookal is er een beperkte uitgifte).
Dat wordt dan een dure uitgave, maar dan kunnen we er tenminste van genieten
Ik was een beetje bang dat er daar ook weer rijen zouden ontstaan door alle mensen met zo'n pas (ookal is er een beperkte uitgifte).
Dat wordt dan een dure uitgave, maar dan kunnen we er tenminste van genieten

Eerste keer Amerika in 2016 - Florida & de zuidelijke staten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: disney Amerika tips en info
Ik sluit mij even aan op dit topic en hoop dat iemand advies heeft. Wij hebben 3 volle dagen gepland voor pretparken in Orlando. Wij zijn beide meerdere keren in Parijs geweest, en vorig jaar hebben we Universal in LA bezocht. Toch willen we beide Universal parken in Orlando bezoeken.
- Is het kwa tijd en drukte echt mogelijk om beide parken op 1 dag aan te doen? En kun je zovaak heen en weer 'hoppen' als je wil, ivm de auto? Het liefst willen we 2 dagen uittrekken, dus iedere dag 1 park, maar kun je dan ook met de Hogwarts Express heen en terug, dat lijkt me dan weer niet.
- Ik zie dat meerdere mensen zeggen dat je geen hele dag nodig hebt voor Animal Kingdom, dus dit kunnen we eventueel combineren met een ander park. Welke van de andere Disney parken is zodanig 'klein' dat het te combineren is met Animal Kingdom?
- Hiernaast vraag ik me af in hoeverre Magic Kingdom en de Hollywood Studio's te vergelijken zijn met Parijs.
Alvast bedankt!
- Is het kwa tijd en drukte echt mogelijk om beide parken op 1 dag aan te doen? En kun je zovaak heen en weer 'hoppen' als je wil, ivm de auto? Het liefst willen we 2 dagen uittrekken, dus iedere dag 1 park, maar kun je dan ook met de Hogwarts Express heen en terug, dat lijkt me dan weer niet.
- Ik zie dat meerdere mensen zeggen dat je geen hele dag nodig hebt voor Animal Kingdom, dus dit kunnen we eventueel combineren met een ander park. Welke van de andere Disney parken is zodanig 'klein' dat het te combineren is met Animal Kingdom?
- Hiernaast vraag ik me af in hoeverre Magic Kingdom en de Hollywood Studio's te vergelijken zijn met Parijs.
Alvast bedankt!
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Om met de trein mee te mogen heb je een Park-to-park ticket nodig: https://www.universalorlando.com/Theme- ... ssion.aspx
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hallo,
Mijn partner en ik zijn ook van plan om in maart richting Florida te vertrekken
voor een week of 3. We zitten echter een beetje met Spring Break in ons maag.
Kan iemand mij vertellen hoelang de scholen vakantie hebben en vanaf welke data?
Op internet zie ik dat er scholen allemaal verschillende weken vakantie hebben,
maar niet voor hoelang. Ik hoor het graag.
ps: de parken die wij gaan bezoeken op aanraden van anderen:
- Disney magic kingdom
- Disney animal kingdom
- universal + harry potter universal
- seaworld
Groetjes Mandy
Mijn partner en ik zijn ook van plan om in maart richting Florida te vertrekken
voor een week of 3. We zitten echter een beetje met Spring Break in ons maag.
Kan iemand mij vertellen hoelang de scholen vakantie hebben en vanaf welke data?
Op internet zie ik dat er scholen allemaal verschillende weken vakantie hebben,
maar niet voor hoelang. Ik hoor het graag.
ps: de parken die wij gaan bezoeken op aanraden van anderen:
- Disney magic kingdom
- Disney animal kingdom
- universal + harry potter universal
- seaworld
Groetjes Mandy
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van http://wdwprepschool.com/disney-world-2 ... -calendar/
March
March 1-11 - before the spring break crowds arrive, March begins quietly with light crowds
March 12-19 - spring break crowds will start to show up this week, but not the heaviest crowds which appear the weeks before and after Easter
March 20-31 - Easter in 2016 falls on March 27 and the week before and after see some of the busiest crowds of the year at Disney World
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hallo,
Ik sluit mij even aan bij dit topic. Een deel van onze route ziet er als volgt uit:
Dag 1: St. Augustine - Orlando
Dag 2: Orlando
Dag 3: Orlando
Dag 4: Orlando
Dag 5: Orlando - Daytona - Cocoa Beach
Het gaat voornamelijk om de planning van de parken, en hoeverre dit haalbaar is kwa tijd. De parken die we sowieso willen bezoeken zijn Universal Studio's, Island of Adventures, Magic Kingdom en Animal Kingdom. Is het nodig om nog één dag Orlando hieraan vast te plakken ivm drukte? En is het haalbaar om bijvoorbeeld Magic Kingdom of Animal Kingdom en de Hollywood Studio's op één dag aan te doen zodat we de studio's ook nog kunnen meepakken?
Misschien een vreemde vraag, maar ik kijk momenteel naar de combi tickets voor Universal. Park-to-park tickets zijn 98,- dollar en dit willen wij eigenlijk alleen kopen voor de Hogwarts-Express omdat we toch twee dagen uittrekken voor beide parken. Losse park tickets zijn natuurlijk voordeliger (75,- dollar), maar heel zwart wit gezien betaal je dus 22,- dollar per dag per persoon meer om alleen met die trein mee te kunnen? 88,- voor die 'treinreis' vind ik wel een hoop geld, of zie ik nu iets over het hoofd?
Alvast bedankt!
Ik sluit mij even aan bij dit topic. Een deel van onze route ziet er als volgt uit:
Dag 1: St. Augustine - Orlando
Dag 2: Orlando
Dag 3: Orlando
Dag 4: Orlando
Dag 5: Orlando - Daytona - Cocoa Beach
Het gaat voornamelijk om de planning van de parken, en hoeverre dit haalbaar is kwa tijd. De parken die we sowieso willen bezoeken zijn Universal Studio's, Island of Adventures, Magic Kingdom en Animal Kingdom. Is het nodig om nog één dag Orlando hieraan vast te plakken ivm drukte? En is het haalbaar om bijvoorbeeld Magic Kingdom of Animal Kingdom en de Hollywood Studio's op één dag aan te doen zodat we de studio's ook nog kunnen meepakken?
Misschien een vreemde vraag, maar ik kijk momenteel naar de combi tickets voor Universal. Park-to-park tickets zijn 98,- dollar en dit willen wij eigenlijk alleen kopen voor de Hogwarts-Express omdat we toch twee dagen uittrekken voor beide parken. Losse park tickets zijn natuurlijk voordeliger (75,- dollar), maar heel zwart wit gezien betaal je dus 22,- dollar per dag per persoon meer om alleen met die trein mee te kunnen? 88,- voor die 'treinreis' vind ik wel een hoop geld, of zie ik nu iets over het hoofd?
Alvast bedankt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2341 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig
-