Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

eerste keer America - enkele vraagjes

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: eerste keer America - enkele vraagjes

Bericht door kalaman »

Altijd handig om een 2e CC mee te nemen. We hebben het al dikwijls voorgehad dat de ene kaart, om één of andere reden, aan een bepaalde kassa niet werkte. Dan is het wel handig om direct een andere te kunnen opdiepen :wink: .

Simkaart: totaal niet nodig. Overal waar het nodig hebt is er wifi.

Ik zie dat jullie van Hoboken (B) zijn: mocht je klant zijn van Telenet: via de app Triing (met 2x 'ii') bel je overal via Wifi gratis, ook naar België, als het in België later is dan 16u. Maar vermits het al zo laat is al je opstaat in de VS kan je dus 's morgens altijd gratis en voor niets bellen via deze app. Ik gebruik dat zeer veel, ook bvb om ter plaatse in de VS nog naar deze of gene te bellen om bepaalde afspraken te maken voor de volgende dagen.
leontineD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door leontineD »

Als ik mag inhaken op het gebruik vd gsm:
De meesten hebben het over internet en dat er bijna overal free wifi is. Dat snap ik.
Maar....als je pech onderweg hebt, heb je vaak geen wifi. Is het bereik tegenwoordig een beetje goed als je een NL of Belgische provider hebt (die dan ws omgezet is naar een Amerikaanse)?
2011: Zuidwest 2013:New York, Texas
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

leontineD schreef:Is het bereik tegenwoordig een beetje goed als je een NL of Belgische provider hebt (die dan ws omgezet is naar een Amerikaanse)?
In het Zuidwesten bvb helemaal niet. Zodra je een "centrum" buiten bent, heb je al vrij snel geen verbinding meer. Enige oplossing is een, peperdure, sateliettelefoon.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

In het centrum van Mexican Hat hadden wij ook geen bereik. :lol:
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Maar....als je pech onderweg hebt, heb je vaak geen wifi.
Behalve als je als Kalaman zo van de gebaande paden afgaat kom je altijd wel auto's tegen die je kan laten stoppen.
Er zijn inderdaad plekken, bv ook in death valley, waar je geen bereik hebt en als je in de auto zit zal je bijna nergens wifi hebben.
Elianne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Elianne »

Voor wat betreft de creditcard vraag : Ik heb een CC van Mastercard ( Bijenkorf kaart ).
Deze blokkeerde opeens tijdens onze reis vorig jaar.
Ik heb toen het 24/7 nummer gebeld omdat ik nog een week vakantie voor de boeg had, beslist niet over m'n limiet heen was en er een kwartier tevoren nog gewoon mee betaald had.
Wat bleek ? Soms staat op kaarten een soort fraude beveiliging. De "computer" had geconstateerd dat er in een vrij korte tijd veel kleine bedragen werden afgeschreven en blokkeerde daarom de boel.

Ik liep inderdaad in een Mall lekker te shoppen.

De ICS employee gaf toen aan om bij m'n volgende reis hen te informeren dat de kaart houder inderdaad in de USA vakantie vierde ( data aangeven ).
De beveiliging- triggers blijven op de kaart staan ( dat vind ik ook wel zo fijn ) maar ICS weet dat jij je inderdaad in Amerika bevindt.

Goede reis !
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Wij hebben ook een keer zoiets gehad, waren van amex kaart veranderd en ze waren vergeten de geschiedenis over te zetten. De nieuwe kaart kwam vlak voor de vakantie, kende geen geschiedenis en goh wat vreemd, een creditcard die wordt gebruikt...........
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer