Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisbudget voor 6 maanden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reisbudget voor 6 maanden

Bericht door Marcopstal »

De ESTA is zelf geen visum en is op zich twee jaar geldig.

De toegang wordt je verleend door de immigratiedienst bij aankomst in de VS.

Op zich kan je inderdaad vrij snel na elkaar terug na een 90 dagen verblijf, maar ik zou nu ook niet de dag erna reeds terugkeren.

Via ESTA is de eenvoudigste wijze, onderschat het aanvragen van een visum niet. De aanvraag roept op zich reeds vragen op, want waarom wil je immers zolang blijven, en kan je dat dan financieel wel aan ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Kaweoth
Amerika-newbie

Bericht door Kaweoth »

Okee, dus het is opzich mogelijk dat ik 90 dagen verblijf en na een aantal weken/maanden terugkeer(na mijn budget te hebben aangevuld) en weer een ESTA voor 90 dagen aanvraag.
Zouden jullie mij adviseren om het op deze manier te doen of hebben jullie andere tips of adviezen om toch deze 12 staten te kunnen bezoeken.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik zou dit keer voor 90 dagen gaan, of eigenlijk een paar minder en dan volgend jaar of later weer een periode.
Je bent met een ESTA afhankelijk van de immigratie officier die je toegang tot het land verschaft en als ze de periode te lang vinden of te snel achter elkaar kunnen ze vermoeden dat je er wilt blijven of dat je er gaat werken. Dan kom je het land niet in en kun je niet meer zonder visum naar Amerika reizen.

Wat is de reden dat je deze 12 staten wilt zien. Je zou Amerika wel kunnen combineren met Canada en dan vanuit Canada weer terugvliegen.
Kaweoth
Amerika-newbie

Bericht door Kaweoth »

Hmm dat is ook nog een optie, dus je kan na 90 dagen naar Canada en daarna weer terug naar de VS of hoe moet ik dat zien?

Het liefste zou ik alle 50 staten willen zien, maar omdat dat helemaal niet haalbaar is heb ik gezegd opsplitsen en deze 12 staten eerst ;)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik ken mensen die als toerist gemakkelijk een keer of 5-6 per jaar naar de VS gaan. Weliswaar niet voor een dergelijk lange periode, meestal voor 2-3 weken.

Je kan vanuit de VS na 90 dagen Canada in en van daaruit terugkeren naar huis, maar niet terug naar de VS, daarvoor blijven de 90 dagen lopen vanaf de eerste datum.

Overigens merk ik dat je het ESTA verhaal nog niet volledig hebt begrepen, eens je toestemming van ESTA hebt is deze goed voor 2 jaar. Het is de immigratieofficier die beslist of je er uiteindelijk inkomt of niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het is niet de bedoeling dat je trucjes gaat uithalen om langer dan 90 dagen op een esta te blijven. Juist daar zijn ze scherp op bij de US Immigrations. Er zijn trouwens geen regels over hoelang er tussen 2 bezoeken moet zitten.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik ken mensen die hier 6 maanden bleven voor een road trip op de motor....dus het is wel mogelijk.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Natuurlijk is het mogelijk maar het is afhankelijk van je leeftijd, banden met Nederland, je financiële middelen en ook wel de persoon waar je mee te maken krijgt.

Ik heb een reis van 89 dagen gedaan naar de VS en de eerste twee keer enorm veel vragen gehad toen ik het land weer in wilde. Gelukkig beide keren zakelijk en daardoor kon ik goed vertellen waarom ik kwam.
Op het forum lees je veel mensen die problemen hebben om een visum voor 6 maanden te krijgen. Dat betekent niet dat het niet kan maar wel dat je een bepaald risico neemt om hem aan te vragen. Of je dat risico wil nemen is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

ik ken mensen die hier 6 maanden bleven voor een road trip op de motor....dus het is wel mogelijk.
Ik ken mensen die
-zonder degelijke voorbereiding (lees: zo naief als een deur) een visum gingen aanvragen bij het US consulaat,
-binnen een uur weer buiten stonden met een dikke "nee",
-nu "levenslang denial" hebben v.w.b. het reizen naar de US op een ESTA.

Moraal: ga eens goed nadenken over wat jouw "banden" zijn met Nederland,
en wel dusdanig dat je een US immigration officer weet te overtuigen dat je ook de US weer verlaat.
Als je deze overtuiging voor elkaar hebt kan je pas gaan denken aan een visumaanvraag.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Als aanvulling op wat al gezegd is: het is fijn om een beetje een buffer te hebben voor het geval je terugvlucht vertraging oploopt, dus ik zou zelf eerder voor 89 dagen kiezen.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In een reis van bijna 3 maanden kun je ook al heel veel doen. Misschien is dat voor een eerste keer ook al wel voldoende. Is het eenmalig dat je nu zo'n lange reis kunt maken? Is het niet een idee een paar jaar later nog eens 3 maanden te gaan? Door het over verschillende jaren te spreiden kun je ook makkelijker voor elke regio de beste periode kiezen.

Er zijn inderdaadwel voorbeeelden van mensen die een langere reis maken en daar een visum voor krijgen. Maar je moet wel een goed verhaal hebben denk ik. Kun je binding met Nederland aantonen? Werk? Eigen huis?

Marianne
flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door flex123 »

Esta is 2 jaar geldig. Dus hoeft je niet opnieuw aan te vragen als je in die 2jaar nog een keer wil gaan.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Kaweoth, is dit soms jouw blog? http://www.somedaytheworldismine.tumblr.com
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Hoi,

Wij zijn 89 dagen door dit fantastische land getrokken en zijn door 24 staten gekomen in totaal.

Wij reisden buiten het hoogseizoen en hebben 10 nachten op een campground geslapen en de rest in motels/hotels. Qua activiteiten hebben we alles gedaan wat we wilden doen (skydiven, helicoptervlucht, alle entreegelden etc).

Met z'n 2en waren wij 22.000 euro kwijt.

Je budget voor 6 maanden lijkt mij daarom zeker aan de krappe kant. Daarnaast denk ik ook dat het lastig wordt om 6 maanden legaal te verblijven in Amerika.

Wellicht heb je iets aan onze blog om wat ideeën op te doen.

Succes met de voorbereidingen!

Gr.
Dave
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer