Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ik had al vliegangst, maar nu...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Denk eens andersom.

Waar ter wereld neemt men zoveel veiligheidmaatregelen en waar ter wereld wordt er zoveel gedacht om JOUW veiligheid????

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ja ziek eigenlijk he ... wanneer er juist recentelijk iets is gebeurd, dan lijkt het wel veiliger om te vliegen, vanwege de extra veiligheidsmaatregelen. Je zou je eigenlijk zorgen moeten maken wanneer het een tijd stil is ...

Het is wel een feit dat dit nooit meer ophoudt .. Onmogelijk om terrorisme te stoppen : /
Sandy
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Sandy schreef:Het is wel een feit dat dit nooit meer ophoudt .. Onmogelijk om terrorisme te stoppen : /
Dat is inderdaad wel een feit, ben ik bang. Het wordt alleen maar erger en gekker. Soms ben ik wel eens heel bang, we hebben ook nog een dochtertje van 6 jaar; hoe gaat het er allemaal uitzien als zij straks volwassen is?!
Ik probeer er maar niet teveel over na te denken...
Anita
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Ik vind toch dat de controles op handbagage nog veel grondiger kunnen verlopen. Laatste keer in mei werd er amper naar gekeken.
En misschien dan toch alle vloeistoffen verbieden in de handbagage.
Ik was er in ieder geval niet goed van deze morgend.
Ze wilden naar het schijnt 20 vliegtuigen laten ontploffen in de lucht.
Kun je voorstellen hoeveel doden er gevallen zouden zijn?
Proficiat voor de Britse politie en dat al die zieke mensen van mij part dood vallen.
Rotzakken!!!
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Ik hoop maar dat Houstonwehaveaproblem een beetje prettig heeft kunnen reizen vandaag, nu ze éindelijk haar jongens mee naar huis mocht nemen.

Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bjorn schreef:Ik vind toch dat de controles op handbagage nog veel grondiger kunnen verlopen. Laatste keer in mei werd er amper naar gekeken. Valt meestal toch wel mee de scan wordt goed bekeken en regelmatig willen ze ook in je tas kijken
En misschien dan toch alle vloeistoffen verbieden in de handbagage.
Ben ik geen voorstander van wij hebben meestal een paar flesjes water bij ons en dat zou dan ook niet meer mogen
Ik was er in ieder geval niet goed van deze morgend.
Ze wilden naar het schijnt 20 vliegtuigen laten ontploffen in de lucht.
Kun je voorstellen hoeveel doden er gevallen zouden zijn?
Proficiat voor de Britse politie en dat al die zieke mensen van mij part dood vallen.
Rotzakken!!!
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

liliane schreef:Ik hoop maar dat Houstonwehaveaproblem een beetje prettig heeft kunnen reizen vandaag, nu ze éindelijk haar jongens mee naar huis mocht nemen.

Liliane
Hey heb ik iets gemist? ; ))
Sandy
orlandotina
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door orlandotina »

Een lekker gevoel krijg je niet bij dit alles en het wordt er niet beter op. Er zijn blijkbaar een hoop mensen die hun leven willen geven om een toestel met onschuldige mensen de dood in te jagen. Ze willen daarbij een punt maken, maar dat punt ontgaat me een beetje. Er zit heel veel haat achter en bovendien zien ze het als een eer om hun leven te geven voor 'hun zaak'. Het lijkt wel alsof het een trent begint te worden. De groepaanhangers die alles wat met Amerika en West-Europa te maken heeft haat, wordt alleen maar groter.
Er wordt gezegd: als het je tijd is dan ga je toch. Zo dacht ik vroeger ook altijd, maar sinds ik kinderen heb, zie ik dat heel anders (en dat zullen andere mensen met kinderen natuurlijk ook herkennen). Dat verklaart misschien ook het feit dat ik vroeger toen ik nog kinderloos was totaal geen vliegangst had.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Gekken hou je altijd,en als straks vliegen helemaal veilig is voor ze,vinden ze wel weer een ander doel. :x

Ik ben bang dat de regels voor handbagage heirna blijvend verscherpt gaan worden,zou ik flink van balen omdat ik meestal met alleen handbagage reis. :?

Maar ja,beter dan opgeblazen te worden ergens 10 kilometer hoog..... :wink:
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Gelukkig hebben de Britse politie en de geheime diensten heel veel ellende voorkomen. Ik klaag wel heel hard over de in mijn ogen overdreven en bureaucratische TSA ( Too many people Standing Around) maar als er aanslagen mee voorkomen worden...

Voor terroristen is het denk ik een kwestie van zoeken naar vliegvelden waar beveiliging en screening van passagiers het lakst zijn en dus een kwestie van tijd eer er weer een aanslag komt.
Was that for us?
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Pete.Z schreef:Ik ben bang dat de regels voor handbagage heirna blijvend verscherpt gaan worden,zou ik flink van balen omdat ik meestal met alleen handbagage reis. :?
Ik vraag me sowieso af waarom je zoveel (of groot) handbagage mee mag nemen.. Het neemt veel plaats in beslag in het vliegtuig. Het viel me de laatste reis op dat veel reizigers alleen een kleine trolley bij zich hadden. Ik snap wel dat het handig is, zodat je niet je bagage van de band hoeft te halen. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik heb meestal alleen een tas bij me met reispapieren en wat kleine dingetjes ..
Sandy
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

ALS :P nee maar als je echt over alles gaat denken dan wordt je gek elke dag zijn er zoveel kansen om dood te gaan :( :cry: :evil: dan heb je echt geen leven meer. Er kan morgen ook een bom op je huis vallen dus er zijn genoeg kansen om dood te gaan maak je er maar geen zorgen over :P
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Na 11 september 2001 heb ik twee weken lang in een soort bange mist rondgelopen. Bang voor wat er met de kinderen zou gebeuren, bang voor de volgende aanslagen, kortom, mijn hele positieve kijk op het leven was weg. Tot er een paar weken later een freak tornado door Maryland trok, niet ver hiervandaan. Twee meisjes werden in hun auto erdoor overvallen en gedood. Opeens bedacht ik me, dat die meisjes waarschijnlijk net zo bang waren voor komende eventuele terreuraanslagen en iets compleet onverwachts nam hun leven.
Sindsdien probeer ik heel bewust van iedere dag te genieten, er zijn nu eenmaal geen garanties in het leven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
karin en Willem
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door karin en Willem »

Tigerbunny schreef:@ orlandotina :

Ik las trouwens dat alle vloeistoffen ook verboden worden, o.a. ook contactlensvloeistof...als dat zo blijft, dan heb ik ook een probleem :? :shock:
contact lens holders, without bottles of solution

Dit is wat ik aan informatie las over contactlenzenvloeistof
http://www.homeoffice.gov.uk/about-us/n ... travellers
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Na 11 september 2001 heb ik twee weken lang in een soort bange mist rondgelopen. Bang voor wat er met de kinderen zou gebeuren, bang voor de volgende aanslagen, kortom, mijn hele positieve kijk op het leven was weg. Tot er een paar weken later een freak tornado door Maryland trok, niet ver hiervandaan. Twee meisjes werden in hun auto erdoor overvallen en gedood. Opeens bedacht ik me, dat die meisjes waarschijnlijk net zo bang waren voor komende eventuele terreuraanslagen en iets compleet onverwachts nam hun leven.
Sindsdien probeer ik heel bewust van iedere dag te genieten, er zijn nu eenmaal geen garanties in het leven.
Helemaal met je eens Petra. Garanties zijn er niet, dus gewoon genieten van elke dag die je gegeven is.
Trouwens mijn laatste berichtje was enigszins sarcastisch bedoelt.
Verder is een vriend van mij een week na 911 van duitsland naar de VS gevlogen en hij zei toen dat hij zich heel veilig had gevoeld tijdens de vlucht :shock:. Hoe kan het ook anders, het vliegtuig was bijna leeg :!:.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Sandy schreef:
Pete.Z schreef:Ik ben bang dat de regels voor handbagage heirna blijvend verscherpt gaan worden,zou ik flink van balen omdat ik meestal met alleen handbagage reis. :?
Ik vraag me sowieso af waarom je zoveel (of groot) handbagage mee mag nemen.. Het neemt veel plaats in beslag in het vliegtuig. Het viel me de laatste reis op dat veel reizigers alleen een kleine trolley bij zich hadden. Ik snap wel dat het handig is, zodat je niet je bagage van de band hoeft te halen. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik heb meestal alleen een tas bij me met reispapieren en wat kleine dingetjes ..
Tja,er is een maximummaat,maar daar houden ze zich gelukkig niet strikt aan.Zal allemaal wel veranderen nu.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik vind het eigenljik wel erg voor moslims die hier niets mee te maken hadden.
Ze zullen het de komende tijd weer iets moeilijker hebben of nagekeken worden. Lijkt me toch niet leuk dat er steeds een groepje mensen is dat uw naam door het slijk haalt voor de "goede" zaak.
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Sandy schreef:
liliane schreef:Ik hoop maar dat Houstonwehaveaproblem een beetje prettig heeft kunnen reizen vandaag, nu ze éindelijk haar jongens mee naar huis mocht nemen.

Liliane
Hey heb ik iets gemist? ; ))
Sandy,

Zie haar weblog
onze blog - Bouwmanfamily
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Roos* schreef:Verder is een vriend van mij een week na 911 van duitsland naar de VS gevlogen en hij zei toen dat hij zich heel veilig had gevoeld tijdens de vlucht :shock:. Hoe kan het ook anders, het vliegtuig was bijna leeg :!:.
Brings back memories! Wij vlogen op 23 september van Amsterdam naar Washington met United. Dat vliegtuig was ook vrijwel leeg. Nog nooit zo'n fijne vlucht gehad ;)
Tigerbunny
Amerika-ontdekker

Bericht door Tigerbunny »

@mack
@ karen en willem

Wat de vloeistoffen betreft geldt op Zaventem hetvolgende:

Verscherpte maatregelen op Zaventem
Passagiers met een bestemming in de Verenigde Staten vanop de luchthaven van Zaventem mogen niet langer vloeistoffen of gels als handbagage meenemen. Dat besliste het Lokaal VeiligheidsComité van de luchthaven. Mensen die naar de VS reizen, worden aangeraden al vier uur voor de voorziene vertrektijd op de luchthaven aanwezig te zijn.

De beperking op vloeistoffen en gels geldt voor onder meer dranken, shampoo, zonneolie, crèmes, tandpasta, haargel en alle gelijkaardige producten.Ze mogen wel in de ruimbagage mee. Er geldt een uitzondering voor afgekolfde moedermelk, babyvoeding en fruitsap voor meereizende baby's of kleine kinderen. Idem voor geneesmiddelen die zijn voorgeschreven voor de persoon wiens naam op het vliegticket staat, insuline en noodzakelijke geneesmiddelen zonder voorschrift.

Schoenen gescreend
Producten die aangeschaft worden in de taksvrije zone worden bij de tweede beveiligingscontrole voor reizen naar de VS afgegeven aan de beveiligingsinspectie. Die zorgt ervoor dat de goederen meereizen aan boord buiten het bereik van de reiziger.

Van alle reizigers naar de VS worden aan de eerste beveiligingscontrole naast de standaardbeveiligingsmaatregelen ook de schoenen gescreend. Aan de tweede controlepost worden alle reizigers en hun handbagage manueel gefouilleerd. (belga/hln)

Bron: Het Laatste Nieuws 10/08/2006

Ze mogen dus wel mee, maar in de koffer....waarbij ik me dan toch wel bedenkingen maak... als een explosief mengsel gevaarlijk kan zijn in de handbagage, dan moet men dit toch ook gewoon in de koffer kunnen steken ook, of niet?

En eerlijk gezegd, ik heb liever heel strenge veiligsheidsmaatregelen, het ongemak van het niet (of beperkt) mogen meenemen van handbagage weegt nog steeds niet op tegen de veiligheid van zovele mensenlevens...[/quote]
2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer