Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Muggenbeten

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Wil jij het uitproberen of je echt immun bent voor west nile? :roll:
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat was mijn punt niet, geloof me :). Ik woon al 22 jaar niet meer in Europa en spuit me te pletter met Off! (of vlucht naar binnen, want al dat Deet is ook helemaal niet goed). Wat ik wilde zeggen is, dat je met een paar muggenbeten niet panisch hoeft te worden over West Nile Virus, want zo vaak komt het nou ook weer niet voor.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

ik moet echt erbij gaan vermelden wanneer ik een geintje maak :roll:
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

GEoDLeto schreef:ik moet echt erbij gaan vermelden wanneer ik een geintje maak :roll:
Um. een knipoog zou beter zijn dan rollende ogen :D. Maar als je de media hier moet geloven bezwijken we allemaal morgen aan West Nile Virus (en nu dan rollende ogen :roll: ) ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

hele rare opmerking dieniemand zich persoonlijk mag aantrekken ! Dit hebben ze me op de middelbare school ooit uitgelegd met moleculen en de hele mik mak ram bam erbij:

de ene mens is populairder bij het muggen gebroed dan de andere. Eén van de redenen is dat de ene mens lekkerder ruikt dan de ander. 2 Truuks dus: Andere aftershave / bodylotion / deodorant gebruiken; en/of je douche patroon veranderen (vaker of juist minder vaak).

hoe dan ook: muggen kunnen een vakantie goed verzieken. En ik begrijp nou maar niet dat de mens alles op zijn pad weet uit te roeien (Dodo / Panda / Weetikveel), maar dat de mug gewoon nog vrolijk rond zwermt :cry:
Niels

Afbeelding
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Het is ook zo dat muggen automatisch degene uitkiest met de hoogste lichaamstemperatuur, toch?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Mack schreef:Het is ook zo dat muggen automatisch degene uitkiest met de hoogste lichaamstemperatuur, toch?
Hier had ik nog nooit van gehoord! Maar het verklaart wel meteen waarom mijn man altijd wordt lek geprikt en ik niet.....
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Klopt! als je lichaamstemperatuur ook maar een tiende graad hoger is dan die van bijv. je partner, ben jij idd constant het slachtoffer.

Hier in NY valt t gelukkig mee! de beten van Washington beginnen minder te jeuken al zie je ze nog wel zitten natuurlijk.
Gast

Bericht door Gast »

Ik slik dagelijks 1 capsule Arizona Knoflook, ook een advies van iemand, buiten dat dat goed is voor je lijf word ik niet meer door muggen aangevallen!
karin en Willem
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door karin en Willem »

In de staat Utah hebben ze momenteel ook last van muggen die het West Nile virus bij zich hebben.
Het advies..neem een douche voordat je gaat slapen, en zorg dat je geen last hebt van zweetvoeten...daar zijn muggen gek op, en komen daarom juist op dat soort geurtjes af. Gebruik gewoon DEET, dat houden de muggen op afstand, en een ventilator schijnt ook goed te werken. De muggen hebben een hekel aan tocht. ( dit advies staat overigens samen met nog meer tips op de site van de: Salt lake tribune) Onze vrienden uit Utah stuurde ons daarover een link toe.
Ach nog 8 weekjes en dan is het eindelijk zover :D :D :D
Hopelijk zijn tegen die tijd al de muggen weer vertokken.
Laatst gewijzigd door karin en Willem op 31 jul 2006, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik lees dit topic nu pas - Wij hebben allemaal enorm veel muggebeten in Italie opgelopen.
Mooie gebruinde benen, maar overal muggebeten ... en nu mijn enkels opgezet zijn, zien mijn benen er nog fraaier uit.

Bijna iedereen op het vakantie park zat vol met muggebeten, leek wel..
Mijn tweelingmeiden reageren allergisch op muggebeten en ik heb daar helemaal niet bij nagedacht. Gelukkig trad de allergische reactie de laatste dagen pas op .. Een hele dikke arm en enkel.. normaal heb ik daar medicijn voor en is dat zo verholpen.

Ik had alleen een tubetje azeron, maar dat hielp geen barst ..
Aan de hand van deze vakantie ... maak ik een lijstje met wat voor middeltjes ik de volgende keer meeneem. Ons EHBO doosje was kennelijk niet voldoende : ))
Ik heb er hier in Nederland geen last van overigens .... hoewel we alles 's avonds toch open hebben staan ..
Sandy
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer