Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reiskosten met gezin
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reiskosten met gezin
Je hebt in deze gelijk, dit wordt een zinloze discussie. De vraag is zo algemeen en daardoor oninvulbaar.
De periode is niet gekend.
De bestemming is niet gekend
De interesses zijn niet gekend
....
De periode is niet gekend.
De bestemming is niet gekend
De interesses zijn niet gekend
....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Wij bellen altijd eind van de middag naar een hotel in de stad waar we willen stoppen. Meestal Holliday Inn of een andere keten waar m'n man een kaart van heeft. Hebben we wel het geluk dat we military rate of government rate kunnen gebruiken, of AARP, ligt eraan wat het meeste korting geeft. En ja, dat lukte meestal voor rond $100. Nu niet meer, met 6 personen nemen we meestal een suite en dat is duurder.Vito schreef:In wat voor hotels verblijven de mensen die het met $ 100,- redden in het hoogseizoen?
Ik vind dat zo knap, ik ben toch echt wel $ 150,- minimaal kwijt.
Maar ik doe niet aan Hotwire of Priceline, wil graag kunnen annuleren.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik boek heel vaak met Hotwire, het nadeel is inderdaad dat je niet meer kunt annuleren.Vito schreef:In wat voor hotels verblijven de mensen die het met $ 100,- redden in het hoogseizoen?
Ik vind dat zo knap, ik ben toch echt wel $ 150,- minimaal kwijt.
Maar ik doe niet aan Hotwire of Priceline, wil graag kunnen annuleren.
Ook kun je vaak bij bijv ebookers.de mooie kortingen van 20% scoren.
Ik had net een keurig lijstje gemaakt van onze hotelboekingen van komende zomer maar mijn computer liep vast
Maar hier kun je zien welke hotels wij geboekt hebben en tegen welke prijs.
Het is natuurlijk ook onze keuze om alles al heel vroeg vast te leggen wil je meer flexibiliteit dan betaal je waarschijnlijk ook meer.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik wil juist ook graag vroeg vastleggen maar wel met mogelijkheid tot annuleren. Nu moet ik zeggen dat Moab, Page, MV en de GC nu niet bepaald de goedkoopste plekken zijn om te overnachten. Daarbij komt dat ik ook op vakantie ben en luxe op prijs stel. Dus in Moab geen goedkope Inca Inn maar een hotel dat bijna het dubbele kost. 
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
San Francisco, Page, Yosemite, Yellowstone, Teton, haal ik niet met 100 dollar.
Las Vegas in het weekend zal incl resort fee al moeilijk worden op de strip. Misschien circus circus.
En Moab zal ook niet zo makkelijk zijn in het hoogseizoen.
Als je op de dure plekken kampeert zal het wel lukken, maar anders zou het mij alleszins niet lukken.
Las Vegas in het weekend zal incl resort fee al moeilijk worden op de strip. Misschien circus circus.
En Moab zal ook niet zo makkelijk zijn in het hoogseizoen.
Als je op de dure plekken kampeert zal het wel lukken, maar anders zou het mij alleszins niet lukken.
Groetjes,
Carine
Carine
-
ludwig
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Mijn ervaring is dat je in Florida aanzienlijk goedkoper kunt overnachten dan in het Zuid-Westen. Dus als je nog niet weet naar welk deel je van Amerika wilt en je wilt erg op je budget letten, dan zou ik voor Florida gaan. ( dan moet je in Florida wel de pretparken gaan overslaan, want dan ben je het voordeel van goedkopere hotels weer heel snel kwijt
)
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De hotelovernachtingen van onze laatste reis in 2012 in dollars inclusief tax. Wij boeken meestal het seniorentarief (en dat is meestal hetzelfde als het AAA tarief met ANWB pas):
Seattle Econo Lodge Federal Way K 61,00
Winthrop Virginian Resort 88,00
Mt Vernon Tulip Inn 79,00
Port Angeles Riviera inn K 67,00
Hoquiam Econo Lodge Hoquiam K 65,00
Packwood Mountain View Lodge K 90,00
Kelso Econolodge 50,00
Newport Travelodge 59,00
The Dalles Super 8 The Dalles K 98,00
Mitchell The Oregon Hotel 61,00
Bend Econo Lodge Bend 63,00
Medford Rodeway Inn K 65,00
Arcata Howard Johnson 71,00
Redding Travelodge 78,00
Susanville Super 8 K 89,00
Mammoth Lakes Motel 6 68,00
Oakhurst Comfort Inn 100,00
Three River s Comfort Inn & Suites K 98,00
Three Rivers Comfort Inn & Suites K 98,00
San Carlos America's Best Valu Inn 84,0
De "K" betekent een kamer met één King size bed, waar wij de voorkeur aan geven. In de andere gevallen betreft het kamers met (meestal 2) Queen size bedden.
Het gemiddelde is $77,24. Accommodatie in grote steden is vaak duur, maar wij houden niet van steden. Ik vind de accommodatie in parken vaak ook heel betaalbaar, bijvoorbeeld een (luxe) tent in Yosemite, cabins in Yellowstone of Grand Canyon.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Seattle Econo Lodge Federal Way K 61,00
Winthrop Virginian Resort 88,00
Mt Vernon Tulip Inn 79,00
Port Angeles Riviera inn K 67,00
Hoquiam Econo Lodge Hoquiam K 65,00
Kelso Econolodge 50,00
Newport Travelodge 59,00
The Dalles Super 8 The Dalles K 98,00
Mitchell The Oregon Hotel 61,00
Bend Econo Lodge Bend 63,00
Medford Rodeway Inn K 65,00
Arcata Howard Johnson 71,00
Redding Travelodge 78,00
Susanville Super 8 K 89,00
Mammoth Lakes Motel 6 68,00
Oakhurst Comfort Inn 100,00
Three River s Comfort Inn & Suites K 98,00
Three Rivers Comfort Inn & Suites K 98,00
San Carlos America's Best Valu Inn 84,0
De "K" betekent een kamer met één King size bed, waar wij de voorkeur aan geven. In de andere gevallen betreft het kamers met (meestal 2) Queen size bedden.
Het gemiddelde is $77,24. Accommodatie in grote steden is vaak duur, maar wij houden niet van steden. Ik vind de accommodatie in parken vaak ook heel betaalbaar, bijvoorbeeld een (luxe) tent in Yosemite, cabins in Yellowstone of Grand Canyon.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
Vito
- Amerika-expert
Michelly, ik zat even naar jullie ZW reis van 2011 te kijken, maar daar zitten jullie toch ook echt hoger dan $ 100,- per nacht als je niet kampeert in de door mij genoemde plaatsen zoals bv. Kanab en Moab.
- Pushkin
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij gaan altijd in september, ook dit jaar heb ik hier en daar naar de prijs gekeken omdat we boven de 100 dollar vaak veel vinden voor een kamer waar je uiteindelijk nooit bent 
Heb het net bekeken in mijn Excel voor de vakantie dit jaar, en wij zitten op een gemiddelde van 69 euro per nacht over de ganse vakantie (23 nachten). We doen 3 nachten Washington (via airbnb) Lassen Volcanic in een KOA Cabin, Death Valley Furnace Creek (is overigens onze duurste nacht van de hele vakantie) omdat we maar 1 nacht Vegas doen slapen we in het Carriage House en niet op de strip wat ook weer scheelt als je op een vrijdag gaat zoals ons... In Page wordt het voor de 3e keer Motel 6 wat we prima vonden... en dan is er nog Durango waar we weer slapen met airbnb, ook Santa Fe slapen we in een casita met airbnb. Great Sand Dunes slapen we in het Great Sand Dunes Motel omdat het lekker dichtbij is, het is een beetje kiezen en wikken en wegen
maar dat is nou net zo leuk, die afwisseling van een cabin, motel, B&B... en dat zie je dan ook in je eindtotaal bij je overnachtingen.
Ook in Malibu slapen we 3 nachten omdat we eens wat anders wilden dan in het drukke LA te slapen (maar das ieder zijn voorkeur) en ook hier kozen we voor airbnb (hebben 54 euro per nacht betaald!) https://www.airbnb.be/rooms/658888?locale=nl
Als je kampeert zoals Michelly, dan kan het uiteraard nog wat goedkoper! Hebben wij ook gedaan, en ook al wil ik niet fulltime kamperen: met de tent in een National Park staan is toch een hele positieve ervaring geweest, zou het meteen weer doen in bvb Yosemite!
Ook wij kochten onze tent van 20 dollar in de Walmart, hebben hem achteraf aan een kerkje gegeven nabij San Diego die hem naar de armen zouden brengen net over grens in Mexico
Als wij overal zouden moeten slapen aan 150 dollar per nacht dan zouden we eerlijk gezegd een jaar skippen om naar Amerika te gaan. Tenslotte gaan wij om te hiken en niet om op de kamer te zitten, als het netjes is en er lopen geen beestjes rond dan vind ik het prima! Een eerlijk gezegd: als je het allemaal goed uitzoekt op voorhand heb je (normaal) nooit problemen met vieze motels/hotels...
Ellen
Heb het net bekeken in mijn Excel voor de vakantie dit jaar, en wij zitten op een gemiddelde van 69 euro per nacht over de ganse vakantie (23 nachten). We doen 3 nachten Washington (via airbnb) Lassen Volcanic in een KOA Cabin, Death Valley Furnace Creek (is overigens onze duurste nacht van de hele vakantie) omdat we maar 1 nacht Vegas doen slapen we in het Carriage House en niet op de strip wat ook weer scheelt als je op een vrijdag gaat zoals ons... In Page wordt het voor de 3e keer Motel 6 wat we prima vonden... en dan is er nog Durango waar we weer slapen met airbnb, ook Santa Fe slapen we in een casita met airbnb. Great Sand Dunes slapen we in het Great Sand Dunes Motel omdat het lekker dichtbij is, het is een beetje kiezen en wikken en wegen
Ook in Malibu slapen we 3 nachten omdat we eens wat anders wilden dan in het drukke LA te slapen (maar das ieder zijn voorkeur) en ook hier kozen we voor airbnb (hebben 54 euro per nacht betaald!) https://www.airbnb.be/rooms/658888?locale=nl
Als je kampeert zoals Michelly, dan kan het uiteraard nog wat goedkoper! Hebben wij ook gedaan, en ook al wil ik niet fulltime kamperen: met de tent in een National Park staan is toch een hele positieve ervaring geweest, zou het meteen weer doen in bvb Yosemite!
Ellen
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dan heb je ook de enige 2 boven de $ 100 eruit gepiktVito schreef:Michelly, ik zat even naar jullie ZW reis van 2011 te kijken, maar daar zitten jullie toch ook echt hoger dan $ 100,- per nacht als je niet kampeert in de door mij genoemde plaatsen zoals bv. Kanab en Moab.
Ik heb het even nageteld, dat jaar hadden wij gemiddelde overnachtingskosten van $ 87 als ik de campings buiten beschouwing laat.
Zoals ik al eerder zei komen wij ook heus wel eens boven de $ 100 uit maar gemiddeld bij lange na niet.
We hebben in Moab overigens ook wel eens in de Inca Inn overnacht voor $ 85. Vonden wij prima maar ik kan me voorstellen dat je het luxer wilt hebben.
Maar het blijft natuurlijk een kwestie van keuzes. Mijn punt is dat het makkelijk kan om onder de $ 100 gemiddeld een overnachtingsplek te vinden en dat je dan echt niet in aftandse motelletjes komt.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
Cato235
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hoi! Door een grote financiele tegenvaller dit jaar (maar we "moeten" naar de USA, omdat de tickets al betaald zijn) hebben
wij (moeder met twee dochters) er een sport van gemaakt om alles zo goedkoop mogelijk te doen. We beleven er lol aan als
we weer een hotel hebben gevonden van 35,-- en dit kunnen boeken. Het is voor een ieder anders, maar buiten de tickets
om kan je volgens mij vrij redelijk goedkoop rondtrekken. 4 nachten LA voor 118,-- in een super grote tent bij iemand in de achtertuin
via airbnb. En omdat we moeten opletten met wat we boeken orienteren we ons ook meer op de reis omdat we echt aan het
uitpluizen zijn en zo ook s in plaatsjes komen die je anders misschien had overgeslagen.
Nu nog een leuke aanbieding voor een auto en we zijn rond!
wij (moeder met twee dochters) er een sport van gemaakt om alles zo goedkoop mogelijk te doen. We beleven er lol aan als
we weer een hotel hebben gevonden van 35,-- en dit kunnen boeken. Het is voor een ieder anders, maar buiten de tickets
om kan je volgens mij vrij redelijk goedkoop rondtrekken. 4 nachten LA voor 118,-- in een super grote tent bij iemand in de achtertuin
via airbnb. En omdat we moeten opletten met wat we boeken orienteren we ons ook meer op de reis omdat we echt aan het
uitpluizen zijn en zo ook s in plaatsjes komen die je anders misschien had overgeslagen.
Nu nog een leuke aanbieding voor een auto en we zijn rond!
-
Vito
- Amerika-expert
Michelle, die plaatsen heb ik er uit gepikt omdat dat de enige overeenkomstige plaatsen zijn. Ik wil je ons reisschema best geven maar ik denk echt niet dat er iemand met ons schema en die plaatsen onder de $ 100,- uit komt in fatsoenlijke hotels met zwembad. Eerlijk gezegd vallen bij mij Motel 6 en Inca Inn wel onder de categorie niet voor herhaling vatbaar.
Maar goed, wij gaan dan ook niet ieder jaar naar Amerika en wij gaan ook met een andere insteek.
Maar goed, wij gaan dan ook niet ieder jaar naar Amerika en wij gaan ook met een andere insteek.
Nogmaals bedankt voor alle reacties!
Misschien een beetje duidelijker: we willen in de zomervakantie gaan, als de kinderen vrij zijn.
3 weken.
Qua interesse: ontzettend breed, USA in het algemeen, natuur, stad, muziek etc...
Er gaf iemand een gemiddelde van € 240 aan voor zijn overnachtingen??? Dit vind ik in New York al aan de dure kant!
Ik kom 3 weken geleden thuis van een 15 daagse vakantie naar New York, we hebben 2 hotels (met 2 personen) gehad in die periode, één Holiday Inn, en één Hilton Garden Inn, beiden op toplocaties in Manhattan voor een totaalprijs van € 1950 voor alle 14 nachten !!!
Hiermee wil ik aangeven dat je in de rest van de States toch gemakkelijk voor rond de $ 100 - 150 een hotelkamer zou moeten hebben, niet in een achterbuurt en netjes schoon....
Auto: ik weet dat er in de States voor het merendeel grotere auto's rijden dan hier, en dan ook nog eens de dikste modellen. Neemt niet weg dat een gewone (Europees formaat) stationwagon voldoet voor ons.
Westkust heeft wel onze voorkeur.
Misschien een beetje duidelijker: we willen in de zomervakantie gaan, als de kinderen vrij zijn.
3 weken.
Qua interesse: ontzettend breed, USA in het algemeen, natuur, stad, muziek etc...
Er gaf iemand een gemiddelde van € 240 aan voor zijn overnachtingen??? Dit vind ik in New York al aan de dure kant!
Ik kom 3 weken geleden thuis van een 15 daagse vakantie naar New York, we hebben 2 hotels (met 2 personen) gehad in die periode, één Holiday Inn, en één Hilton Garden Inn, beiden op toplocaties in Manhattan voor een totaalprijs van € 1950 voor alle 14 nachten !!!
Hiermee wil ik aangeven dat je in de rest van de States toch gemakkelijk voor rond de $ 100 - 150 een hotelkamer zou moeten hebben, niet in een achterbuurt en netjes schoon....
Auto: ik weet dat er in de States voor het merendeel grotere auto's rijden dan hier, en dan ook nog eens de dikste modellen. Neemt niet weg dat een gewone (Europees formaat) stationwagon voldoet voor ons.
Westkust heeft wel onze voorkeur.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Klopt ook, maar veel hangt er vanaf waar je de lat legt. Er zijn hotels in de VS waar je ook € 1.000 of meer per kamer legt per nacht.Er gaf iemand een gemiddelde van € 240 aan voor zijn overnachtingen??? Dit vind ik in New York al aan de dure kant!
Ik was van plan er zo eentje toe te voegen, maar laat het uiteindelijk varen omdat het moeilijk is met kinderen. Maar het is wel een uniek hotel op een uiterst bijzondere locatie.
http://www.amanresorts.com/amangiri/home.aspx
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij logeren met 5 altijd in een hotel (kamperen zie ik ons echt niet doen
)
Wij logeren meestal in Homewood Suites, Mariott, Holiday Inn enz ketens.
Ik heb het even nagekeken en onze gemiddelde dagprijs 2 jaar geleden voor 5 weken midwesten was 96$ (inclusief tax!!) en voor Florida en Zuidelijke staten vorig jaar was het 113$.
Wij boeken meestal in december al alles. Geregeld kijk in dan na of de prijzen niet gewijzigd zijn ondertussen. Zo heb ik het voorbije weekend een aantal hotels voor komende zomer herboekt en ons weer 100$ uitgespaard.
Wij logeren meestal in Homewood Suites, Mariott, Holiday Inn enz ketens.
Ik heb het even nagekeken en onze gemiddelde dagprijs 2 jaar geleden voor 5 weken midwesten was 96$ (inclusief tax!!) en voor Florida en Zuidelijke staten vorig jaar was het 113$.
Wij boeken meestal in december al alles. Geregeld kijk in dan na of de prijzen niet gewijzigd zijn ondertussen. Zo heb ik het voorbije weekend een aantal hotels voor komende zomer herboekt en ons weer 100$ uitgespaard.
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
Sow!
Dat Aman Hotel ziet er super uit!
Dat Aman Hotel ziet er super uit!
Stationwagens heb ik nog nooit gezien bij verhuurders in de VS. Het is of een sedan, of een SUV of een minivan.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik heb ooit een Chrysler 300C Touring in Las Vegas zien staan.. Maar verder ook niet.Hockey schreef:Stationwagens heb ik nog nooit gezien bij verhuurders in de VS. Het is of een sedan, of een SUV of een minivan.
Ik heb juist de ervaring andersom.ludwig schreef:Mijn ervaring is dat je in Florida aanzienlijk goedkoper kunt overnachten dan in het Zuid-Westen. Dus als je nog niet weet naar welk deel je van Amerika wilt en je wilt erg op je budget letten, dan zou ik voor Florida gaan.
Vorig jaar Zuidwesten waren we gemiddeld $83 per nacht incl tax kwijt
Dit jaar Florida en deep South is het gemiddeld $ 103 per nacht incl tax (met name Miami en The Keys maakt het duurder).
Zelfde soort hotels (zoals regelmatig een Days Inn, in Moab de Inca Inn, etc).
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Van kamperen moet je wel echt houden. Wij doen dat wel, kunnen zelfs niet zonder, maar als je het puur doet vanwege de kosten en geen kampeerervaring hebt is het de vraag of je er blij van wordt. In Californië is kamperen een stuk duurder (vaak $35, zeker aan de kust) dan in bijvoorbeeld het binnenland van Oregon waar je makkelijk voor $12 terecht kunt. In Yellowstone Norris kost het je $20.
In tegenstelling tot Michelly nemen wij alleen onze slaapmatten mee en wat keukenspullen zoals pannen, bestek, opvouwbaar teiltje en theedoeken.We zijn met z'n tweeën, en vinden het te zwaar om 23 kg pp mee te nemen (dat ligt anders als je met meerdere mensen bent, dan kun je het makkelijker verdelen). Bovendien is de aanschaf van tent en een paar slaapzakken bij de WalMart zó goedkoop, dat halen we er zo weer uit. De kwaliteit van die tenten is, zeker als je ze maar voor één vakantie gebruikt, prima. Eén keer hebben we er een weer ingeleverd wegens lekkerij, dan krijg je zo een nieuwe mee.
Maar de meeste motels zijn ook echt niet zo duur als je niet direct voor de toplocaties gaat, en een beetje onderhandelen bij de balie levert vaak nog een lagere prijs op. In het weekend in Las Vegas is Main Street Hotel een aanrader: ook dán slechts $45 voor een luxe kamer. Buiten het weekend goedkoper. En je rijd zo met je auto naar de Strip, waar je gratis kunt parkeren in alle hotelgarages.
Al met al blijft het een persoonlijke keuze, kamperen of hotels.
Maar, zoals Marianne ook al schrijft, zolang we niet weten waar jullie heen gaan blijft het giswerk. Want 'voorkeur westkust' is ook nog best ruim te interpreteren.
@Marianne: leuk dat jullie je weer op het kamperen storten! Vliegtickets al gelukt?
Saskia.
In tegenstelling tot Michelly nemen wij alleen onze slaapmatten mee en wat keukenspullen zoals pannen, bestek, opvouwbaar teiltje en theedoeken.We zijn met z'n tweeën, en vinden het te zwaar om 23 kg pp mee te nemen (dat ligt anders als je met meerdere mensen bent, dan kun je het makkelijker verdelen). Bovendien is de aanschaf van tent en een paar slaapzakken bij de WalMart zó goedkoop, dat halen we er zo weer uit. De kwaliteit van die tenten is, zeker als je ze maar voor één vakantie gebruikt, prima. Eén keer hebben we er een weer ingeleverd wegens lekkerij, dan krijg je zo een nieuwe mee.
Maar de meeste motels zijn ook echt niet zo duur als je niet direct voor de toplocaties gaat, en een beetje onderhandelen bij de balie levert vaak nog een lagere prijs op. In het weekend in Las Vegas is Main Street Hotel een aanrader: ook dán slechts $45 voor een luxe kamer. Buiten het weekend goedkoper. En je rijd zo met je auto naar de Strip, waar je gratis kunt parkeren in alle hotelgarages.
Al met al blijft het een persoonlijke keuze, kamperen of hotels.
Maar, zoals Marianne ook al schrijft, zolang we niet weten waar jullie heen gaan blijft het giswerk. Want 'voorkeur westkust' is ook nog best ruim te interpreteren.
@Marianne: leuk dat jullie je weer op het kamperen storten! Vliegtickets al gelukt?
Saskia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4939 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-