Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel cash geld moet je meenemen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Hoeveel cash geld moet je meenemen?

Bericht door Rob »

Bralo20 schreef: Ik weet niet hoe het in NL zit maar ondertussen moet je in België wel je bankkaart laten deblokkeren voor de USA (of andere niet Europese landen) aangezien bij de meeste banken in België sinds pakweg 2 jaar of zo de Maestro functie standaard geblokkeerd is buiten de EU, ondertussen zijn er wel al enkele banken van teruggekomen maar toch zijn er nog veel banken waar je je kaart standaard niet in de USA kan gebruiken.
Dat is in Nederland sinds vorig jaar ook van kracht behalve als je de pas al in Amerika gebruikt had dan kreeg je bericht dat de pas in Amerika bruikbaar blijft, maar een pas die nog niet buiten Europa gebruikt is moest je eerst laten deblokkeren voor je op reis gaat.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Stan.Gobien schreef:
@Fraa: Ik heb gebeld met het nummer van Mastercard België vanuit de US. Ik kreeg een bandje te horen met openingstijden,
Dit is een puur Belgie probleem.
Gelukkig voor de niet Belgen.

De belgische economie draait tijdens kantoortijden minus lunchpauzes.
Internet toepassingen bestaan in die wereld nog niet.
Voor elke administratieve kleinigheid,wat wij online regelen, moet je in Belgie in persoon verschijnen.
Oh ;u moet eigenlijk werken terwijl u aan het loket staat .....
Ter compensatie is de belgische economie 30% afhankelijk van zwart geld.
Hoe zet je dat nu om tbv een credit card ??
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Rob schreef:
Bralo20 schreef: Ik weet niet hoe het in NL zit maar ondertussen moet je in België wel je bankkaart laten deblokkeren voor de USA (of andere niet Europese landen) aangezien bij de meeste banken in België sinds pakweg 2 jaar of zo de Maestro functie standaard geblokkeerd is buiten de EU, ondertussen zijn er wel al enkele banken van teruggekomen maar toch zijn er nog veel banken waar je je kaart standaard niet in de USA kan gebruiken.
Dat is in Nederland sinds vorig jaar ook van kracht behalve als je de pas al in Amerika gebruikt had dan kreeg je bericht dat de pas in Amerika bruikbaar blijft, maar een pas die nog niet buiten Europa gebruikt is moest je eerst laten deblokkeren voor je op reis gaat.
In Belgie moet je ze altijd laten deblokkeren, ook al is ze voordien al in Amerika gebruikt geweest. Tenminste, bij AXA en Argenta is dat zo. Ik ga er van uit dat het bij de andere banken ook zo zal zijn.

@bedeve : je zou bijna denken dat je een uitgeweken gefrustreerde Belg bent :wink:
Groetjes,
Carine
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Pinnen met de Maestro pas werkt inderdaad gewoon prima in de USA. Vroeger kon dat bijna nergens, nu gaat dat steeds beter.

Bij het tanken aan de pomp gebruik ik meestal de meest bekende ZIP 90210. :thumbup:
Als die niet werkt, loop ik gewoon even naar binnen.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Maarten-Annique schreef:Pinnen met de Maestro pas werkt inderdaad gewoon prima in de USA. Vroeger kon dat bijna nergens, nu gaat dat steeds beter.

Bij het tanken aan de pomp gebruik ik meestal de meest bekende ZIP 90210. :thumbup:
Als die niet werkt, loop ik gewoon even naar binnen.

lol, die gebruikten wij ook. En toen die niet werkte aan de oostkust keken we gewoon in een foldertje/boekje/reclame ding waar een postcode in stond.

Wij hebben voor het deblokkeren destijds Mastercard gebeld en deze was gewoon 24h uur bereikbaar voor problemen met je kaart. Dit lijkt mij ook meer dan logisch.
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Ik heb ook alleen de $ bij die ik over heb van een vorige reis. (tussen $10 en $70)

Het grootste 'gevaar' van contant geld meenemen is dat het niet verzekerd is, dat is niet zo erg als je het in een hotel in een kluisje kunt leggen maar dat vind ik lastig tijdens een roadtrip.
Terwijl je creditcard wel verzekerd is.

Els
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

@bevede, ik woon in het noorden van belgie, zit vol met Nederlanders die al die " zwarte economie" wel leuk vinden hoor, jullie Belgen kunnen goed " foefelen" vinden ze folklore, maar waarom komen ze hier wonen????
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

harryvanrooy schreef:ik woon in het noorden van belgie, zit vol met Nederlanders maar waarom komen ze hier wonen????
Tsja Harry,
Ik zou het niet weten.
Misschien is het omdat je zondags s' ochtends gewoon bij de bakker lekker verse broodjes kunt kopen.
En die zonder creditcard met cash geld in welke kleur dan ook kunt betalen.
Iets anders kan ik echt niet bedenken.

PS.
Het is wel jammer dat de voedselbonnen die elke loonslaaf in Belgie maandelijks krijgt niet in de VS geldig zijn.
Als dat nou verandert kan worden.
Dat zou heel veel vragen over cashgeld en creditcard gebruik oplossen.
Stuur mij een PB !
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Ik ben tot nog toe enkel naar landen geweest waar je ook gemakkelijk kunt pinnen of waarbij ik nog met mijn ouders ging. Aankomend jaar ga ik echter naar Hawaii en wordt het een ander verhaal. Ik heb nog nooit een CC gehad, maar zal er nu toch aan moeten geloven. Lees ik hier ook even dat ze geblokkeerd kunnen worden :roll: het lijkt me zo'n naar idee dat je aan de andere kant van de wereld zonder geld zou komen te zitten. Ik wil wel wat dollars meenemen, maar inwisselen in Nederland is eigenlijk ook overal duur. Wellicht het beste om wat te pinnen op het eerste vliegveld waar ik zal aankomen.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Wij nemen 200 dollar cash mee. Pinnen vervolgens met Nederlandse bankkaarten zoveel mogelijk de eerste paar dagen. Betalen dus alles cash en kleren betalen we met een Belgische KBC credit card. Cash zit verdeeld over mij en mijn vriendin in de beurs of los in de broekzak. Nog nooit een kluisje gebruikt en nog nooit iets verloren en/of gestolen. Zo doen we al het al jaren. Toen we de 1e keer gingen betaalden we alles met de cc (een nederlandse). Die was plotseling geblokkeerd (wel genoeg krediet). Toen hadden we wel een probleem. En wat als je je cc per ongeluk verliest? Nee, cash voor ons. Zo houd je ook een beter overzicht van kosten. 4 x 400 dollar pinnen en als dat op is zit je aan 1600 dollar uitgaven en pin je weer, lekker makkelijk. :mrgreen:

Maargoed, iedereen doet natuurlijk wat hij/zij het prettigst vindt.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

@bedeve
Tsja bedeve,
Ik zou het wel weten, het is niet voor onze koffiekoeken hoor. Wel omdat wij geen VERMOGENSBELASTING hebben, kunnen ze dat lekker ontwijken. Dat gebeurd bij jullie dus ook net zoals bij ons. Moet je niet zeuren over koffiekoeken :wink:

PS.
Ik ben ook loonslaaf, wij noemen dat overigens werknemer, maar ik krijg helemaal geen "voedselbonnen" lang niet iedereen krijgt ze hoor. Het zijn ook geen voedselbonnen, die worden door de staat gegeven aan werklozen en arme mensen. Bij ons krijgen sommige werknemers maaltijdcheques, die worden door de werkgever betaald en gegeven bovenop het loon. Dit heeft totaal niets met zwart geld te maken, het is gewoon een stuk van je loon en daar betaal je ook belasting op. Welke idioot zou die in Amerika willen inruilen?? En wat heeft Amerika hier mee te maken?? En waarom zouden we dat moeten veranderen? Overigens hebben we in onze bedrijven ondertussen sinds kort ook internet, we zijn er heel blij mee :lol: :roll:
Ik weet ook wel dat In Nederland de bakkers zondag gesloten zijn maar ik denk dat je er de rest van de week ook gewoon met elke kleur geld kunt betalen, net zoals bij ons.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

bembi schreef:Ik ben tot nog toe enkel naar landen geweest waar je ook gemakkelijk kunt pinnen of waarbij ik nog met mijn ouders ging. Aankomend jaar ga ik echter naar Hawaii en wordt het een ander verhaal. Ik heb nog nooit een CC gehad, maar zal er nu toch aan moeten geloven. Lees ik hier ook even dat ze geblokkeerd kunnen worden :roll: het lijkt me zo'n naar idee dat je aan de andere kant van de wereld zonder geld zou komen te zitten. Ik wil wel wat dollars meenemen, maar inwisselen in Nederland is eigenlijk ook overal duur. Wellicht het beste om wat te pinnen op het eerste vliegveld waar ik zal aankomen.
Behalve CC en cash kun je toch ook nog je pinpas (debet card) gebruiken? Je kunt daarmee in veel winkels betalen en ook nog cash back vragen. Dat is een goedkope manier om contant geld op te nemen. Bij een ATM geld pinnen zoals RCRD doet hebben wij nog nooit gedaan. En denk eraan dat je je pas deblokkeeert zoals hierboven is aangegeven.
Je kunt hier wat dollars wisselen; is misschien relatief duur, maar voor een bedrag van bijvoorbeeld 100 dollar valt het te overzien. Je hoeft dan niet meteen op zoek naar een ATM als je daar bent. Je hebt nog even de tijd dus je kunt eens uitzoeken waar je het meest gunstig kunt wisselen. Schijnt in Amsterdam goedkoop te kunnen, gebruik de zoekfunctie eens daarvoor.

Marianne
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Ik neem alleen cash geld mee als dat toevallig over is van de vorige vakantie, maar hou van geld uitgeven dus dat is meestal niet meer dan 10-20 dollar. Bij aankomst in de US gewoon naar een ATM en wat cash pinnen, soms met fooien ed toch makkelijk. Verder betaal ik alles met cc.

Mocht je echt perse dollars mee willen hebben voor je het vliegtuig instapt, kun je op Schiphol ook dollars pinnen. Dat doe ik wel eens als ik naar een land ga waar ze wel graag in dollars betaald krijgen maar zelf een andere munteenheid hebben.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

harryvanrooy schreef: Bij ons krijgen sommige werknemers maaltijdcheques, die worden door de werkgever betaald en gegeven bovenop het loon.
.
Dank je wel Harry.
Ik dacht dat iedereen in dienstverband die maaltijdcheques kreeg.
En om weer on topic te komen maakte ik het bruggetje met de Amerikaanse voedselbonnen.
Die vaak niets anders zijn dan een pre-paid credit card.
Stuur mij een PB !
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Martin & Marianne schreef:
Je hebt nog even de tijd dus je kunt eens uitzoeken waar je het meest gunstig kunt wisselen. Schijnt in Amsterdam goedkoop te kunnen, gebruik de zoekfunctie eens daarvoor.

Marianne
Klopt! Bij Pott Change op het Damrak in Amsterdam (vlakbij de Dam en tegevover de Bijenkorf) geven ze altijd een goede koers en daar wissel je zonder extra bijkomende kosten.
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Vulpecula
Amerikafan
Partner van: MamaEva
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Vulpecula »

Wat betreft de zipcode bij benzinepomp met CC betalen; ik gebruik altijd de zipcode 90210 ( van de serie inderdaad) en heeft nog altijd gewerkt. Blijkt dat elke zipcode in amerika werkt. Mogelijk is het een marketing ding, zoals hier in NL wel eens om je postcode wordt gevraagd om marktonderzoek te verrichten.
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb toch al verschillende keren gemerkt dat die postcode niet werkt. Maargoed, ff naar binnen, bedrag aangeven waarvoor je wilt tanken, tanken en terug naar binnen om even het bonnetje te halen en het is ook gepiept. Overigens voor de zekerheid nooit je CC onbeheerd binnen achterlaten.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik probeer soms mijn postcode met een 0 er aan. Soms werkt dat goed. Als het niet werkt, probeer ik ook 00000 of 90210, soms werkt geen enkele. Dan inderdaad naar binnen, maar dat is zeer ambetant omdat je dan op voorhand een bedrag moet aangeven, en dat is niet altijd evident bij een auto, tank en prijs per g die je niet gewoon bent.
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door VinMor »

Ik ben van plan om 1250 dollar te pinnen wanneer ik aankom in Las Vegas, alleen heb ik de vraag WAAR je dat het beste kan doen?
Laatst viel me op dat het op NY in ieder geval erg duur was(erg slechte wisselkoers), en dit in de binnenstad een stuk beter was.

Hoe en waar pinnen jullie meestal?
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Zo, wat veel. Is dat voor een heel gezin? Zou ik nooit doen zo veel. Je kan toch op de meeste plekken met cc betalen? Geeft het je een veilig gevoel om met zoveel cash geld op zak te lopen?
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer