Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat koop je in USA en wat in Nederland

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Wat koop je in USA en wat in Nederland

Bericht door kalaman »

Marenko schreef:@Kalaman Wanneer je in eenhotel zit wil je toch ook je haar wassen, tanden poetsen, deo gebruiken en scheren etc.?
shampoo/zeep zijn altijd en soms ook scheerschuim/tandpasta, in veel gevallen, in de hotels aanwezig. Niet altijd de beste kwaliteit (alhoewel al veel verbeterd tov vroeger),
maar dat bespaart je toch een hoop gezeul (én sealen van de doppen voor in de bagage...).
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wij zijn net terug van een rondreis van 3 weken naar het westen. Ook al wonen we in Texas, wij nemen nooit shampoo of badschuim mee op reis. In de hotels liggen altijd zeepjes en flesjes shampoo. Vaak kan je met zo'n flesje shampoo wel een paar keer je haar wassen. Daarom neem ik een aangebroken flesje mee uit het hotel en gebruik het tot het leeg is. Anders gooit het hotel het toch maar weg en dat vind ik zonde. Dit jaar hadden we ook wat KOA cabins geboekt en daar moet je wel alles zelf bij je hebben, maar dan hadden we genoeg voorraad meegenomen uit hotels om ook daar niet tekort te komen.

Toen ik nog vanuit Nederland reisde nam ik ook oude t-shirts mee op vakantie. Die droeg ik en deed ik weg en dan kocht ik op vakantie er een stel leuke shirts bij. Sportschoenen zijn ook heel goedkoop, dus als je die nodig hebt dan is het de moeite waard om daar naar te kijken.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

In reactie op de ervaringen van Kalaman enkele post hierboven; dat fotospullen daar altijd zoveel goedkoper zouden zijn kan ik niet bevestigen (en zeker geen 30-40%). In één specifiek geval (Nikon flitser) was het zelfs duurder in de VS! Je kunt de prijzen eventueel gemakkelijk vooraf checken door een avondje te goochelen. Vergeet dan wel niet om ook te salestax erbij te tellen omdat alle geadverteerde prijzen in de VS vermeld worden zonder de salestax (hoogte varieert per staat van 0% tot 10%, maar gemiddeld zo'n 6 tot 8%).
Houd dan ook nog eens rekening met het feit dat vele merken geen internationale garantie geven (ondanks wat vlot babbelende verkopers je soms in de winkel willen doen geloven; meegemaakt met een Sony videocamera) en dat je dan in het geval van een defect de spullen moet gaan opsturen. Last but not least; het kan (zij het kleine kans) bij terugkomst nog eens flink kassa zijn aan de douane.....(21% BTW + eventuele invoerrechten).
Dus voor waardevolle, service gevoelige spullen zal ik toch niet zo snel in de VS kopen.
Kleding e.d. zijn dan natuurlijk wel een no-brainer! Relatief zeer goedkoop. Dat zou ik dus zeker op je lijstje zetten. Weinig kleding meenemen en "alles" daar kopen. verleden jaar nog in een outlet 7 stuks Levis jeans + 3 Levis T-shirts voor 145 euro :mrgreen: En twee paar Reebok sportschoenen voor minder dan de prijs van 1 paar in NL.
No guts, no glory!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

ned in MO schreef: Als je in amerika op de camping (helemaal als man) met een fles douchegel het washok inloopt wordt je door amerikanen toch wel heel raar aangekeken :lol:
Valt wel mee, alhoewel ik meestal op een tijdstip ga douche als de meeste Amerikanen al op bed liggen :wink: (rond 11:00pm)
Maar het is mij wel opgevallen dat veel Amerikanen nog heel ouderwets een stuk zeep gebruiken, wat ze dan ook weer heel vaak vergeten mee te nemen zodat er soms wel een stuk of vier stukken zeep in de doucheruimte liggen :thumbdown:
marloesvankasteren
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesvankasteren »

Goed idee Hans! De all-stars staan hoog op mijn lijstje. De laatste week hebben we mooi ruimte om te shoppen, tenminste; bij deze maken we daar tijd voor! En aangezien er toch geen flessen shampoo e.d. mee naar Nederland hoeven, hebben we vast wel ruimte in de koffers.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Rob schreef:
ned in MO schreef: Als je in amerika op de camping (helemaal als man) met een fles douchegel het washok inloopt wordt je door amerikanen toch wel heel raar aangekeken :lol:
Valt wel mee, alhoewel ik meestal op een tijdstip ga douche als de meeste Amerikanen al op bed liggen :wink: (rond 11:00pm)
Denk niet dat Ned dat bedoeld ;) http://en.wikipedia.org/wiki/Douche
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

yup :mrgreen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Probeer alleen maar een normaal antwoord op een (in mijn ogen) normale vraag te geven maar als er zulke rare kronkels in de mensen hun hoofd zitten zal ik me daar dus niet meer mee inlaten.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Tot het je overkomt (mijzelf dus toen ik op college zat in de US een lange tijd geleden)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, mijn zus en ik hadden het er bij het plaatselijke zwembad ook over om te gaan douchen, het eerste jaar dat we hier waren. De mensen waar we mee waren keken ons heel vreemd aan, want dat woord verstonden ze. Pas later realiseerden we ons waarom :oops:. Dus echt best goed advies dat dat woord hier heel wat anders betekent.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik ook nog even over zeep en douchegel:

Amerikanen houden inderdaad blijkbaar van een degelijk ouderwets stuk zeep bij het douchen: er ligt vaak facial soap en hand soap in hotels, maar nooit(?) douchegel.

Wat mij opvalt, is dat we bij de laatste paar keer in een hotel steeds maar één enkel flesje shampoo kregen. Fijn als je daar met z'n 6-en mee moet doen. Kun je dat wel weer gaan vragen bij de balie, maar toen ik dat laatst deed, kon die man daar met moeite nog 3 flesjes bij elkaar scharrelen. Het lijkt wel of die dingen tegenwoordig op de bon zijn ofzo. Als we met de camper reizen, koop ik na aankomst altijd één grote fles douchegel, en ik geloof dat ik dat bij een roadtrip per auto ook zou doen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Rob schreef:Probeer alleen maar een normaal antwoord op een (in mijn ogen) normale vraag te geven maar als er zulke rare kronkels in de mensen hun hoofd zitten zal ik me daar dus niet meer mee inlaten.
Het zijn de Amerikanen die via allerlei rare kronkels Franse woorden een geheel nieuwe betekenis hebben gegeven. Een entree is een hoofdgerecht, en vandaag zag ik op een toilet een wc-papier houder waar op stond "Encore Paper". En ja, douche is ook een hele beruchte :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:offtopic: Rest room, bath room, wash room (meer Canadees), comfort station (net in de Shenandoah gezien). Ze zijn hier meesters in het netjes verwoorden van de plekken voor lichamelijke benodigdheden. Hoewel ik het ook moeilijk had toen mijn kinderen mij vroegen hoe je nu echt de "grote boodschap" (echt?) in het Nederlands zegt. Wij moesten het altijd een "druk" noemen ;). Laten we wel wezen, "toiletten" of "wc's" zegt ook niet echt waar het voor gebruikt wordt en van "encore paper" heb ik in alle 30 jaren dat ik hier woon nog nooit gehoord. Overigens kregen we enkel zeepjes in de hotels waar we in Duitsland logeerden in maart, geen shampoo of wat ook.

Weer on topic, wij reizen met toiletspullen, sommigen de reisgrootte. Wij hebben geen zin om tijd te besteden van onze al korte vakantie (anders dan veel Nederlanders) om dat ook nog allemaal op te gaan zoeken. Bovendien ben je meestal gehecht aan een merk dat misschien niet meteen voorradig is waar je heengaat.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nu stond het toevallig op een wc-rolhouder (als merknaam) maar ik kom het woord "encore" regelmatig tegen. Ik weet niet precies wat Amerikanen daarmee bedoelen, of wat voor gevoel ze krijgen bij dat woord, maar wij hebben hier om de hoek "Encore Assisted Living", een soort bejaardenhuis zeg maar, en het staat hier in de buurt ook op een bord in combinatie met een kring van mensen die elkaars hand vasthouden (geen idee waar dat bord van is). Het boeit me wel om te weten wat voor associatie mensen hier hebben met dat woord.

Mijn kinderen zeggen trouwens gewoon "poep" (mijn moeder vindt dat geloof ik maar niks, en heeft ergens halverwege de opvoeding nog een halfslachtige en tevergeefse poging gedaan om ze het woord "bah" aan te leren :roll: ) maar ik snap niet helemaal hoe we in die discussie terecht zijn gekomen :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:lol: Inderdaad, soms nemen topics interessante wendingen. :mrgreen:.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ach ja en anders kunnen we ons nog laten verwennen bij cheapkuts
anoukb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door anoukb »

ned in MO schreef:Ach ja en anders kunnen we ons nog laten verwennen bij cheapkuts

Ehhh cheapkuts?! Weet nietwat het us, mar hetklink heel weird! :blink:
April 2016: NY en Florida
Maart 2015: Florida en diepe zuiden
Aug 2013: SF, LA, LV, SF
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Een plaats waar je goedkoop je haar kunt laten knippen.
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Wij gaan de eerste dag altijd bij Wallgreens langs als we er een kunnen vinden, is perfect voor sunscreen, medicijnen, badproducten en zo
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

:offtopic: Nog even een stukje off topic maar wel richting de verbasterde Franse woorden, het woord faux is hier redelijk populair. Zie je heel vaak in kledingzaken en ik hoor het ook regelmatig in gesprekken. Toen ik een local eens vroeg waarom ze faux zeggen i.p.v. fake was ze hartstikke verbaasd want fake is cheap immitation and faux is good quality. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer