Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Proppen jullie veel in de handbagage??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Petticoat »

Een trolley en een handtas als handbagage vind ik inderdaad ook super makkelijk. Bij sommige goedkope vluchten van bijv Easyjet moet je tas in de koffer, zo onhandig want moet iedere keer die hele koffer open als je iets nodig hebt.
Echter vind wel dat er wat strenger mag worden gecontroleerd bij vluchten van bijvoorbeeld KLM, Delta. Als ik tijdens het instappen zo om me heen kijk, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat sommige trolleys wel wat aan de grote kant zijn en dat die additionele handtas door sommigen wordt geïnterpreteerd als een mogelijkheid om een enorme rugzak vol te proppen. En dan zijn ze ook nog verbaasd als niet alles van iedereen in de bagagebakken blijkt te passen....

Ook heel irritant is dat sommige mensen hun trolley op de eerste de beste plek die ze tegen komen in het vak plaatsen en vervolgens zelf doorlopen naar een stoel veel verderop in het vliegtuig. Als je dan niet als eerste instapt, kun je vervolgens zelf je bagage alleen maar verder naar achteren kwijt en zie er dan nog maar eens bij te komen bij het uitstappen.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mjah, als een Airline regels opstelt maar er nooit naar handelt dan vraag je er ook om. Bij RyanAir weet ik gewoon dat ze er streng op letten dus daar wegen we de boel ook van te voren. Bij US maatschappijen hebben we in het verleden altijd alleen maar de ruimbagage gewogen.

In 2014 reizen we met Cathay Pacific naar Australie. Daar mogen we maar 7kg handbagage pp meenemen en er schijnt streng naar gekeken te worden. Dus dat wordt afzien :) (ruimbagage mag dan wel weer 30 kg wegen ;) )
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

Enerzijds ben ik dat met je eens; als er nauwelijks gecontroleerd wordt kun je ervoor kiezen om grotere handbagage mee te nemen, maar dan blijf ik het niet echt sociaal vinden om je handbagage in een vak te dumpen waar je zelf niet zit... Daar hebben andere passagiers echt hinder van. (En als iedereen te grote handbagage meeneemt dan blijft er uiteraard ook weinig ruimte meer over in de vakken... :wink: )
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het is ook niet eerlijk. Maar waar misbruik mogelijk is wordt er gebruik van gemaakt. En zeker in situaties waarbij de passagiers elkaar toch niet kennen. De meeste mensen durven er toch niks van te zeggen als 'hun' vak vol ligt met een megagrote trolley. Er geldt dan gewoon het recht van de sterkste.

Daarom is het beter om de limiet strikter te handhaven. Maar veel maatschappijen durven dit niet omdat ze bang zijn klanten te verliezen 'want het mocht altijd gewoon'.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Er zijn mensen bij die enorm veel meenemen en dat hele ding boven je hoofd volgooien. En ja, er zitten hier een aantal van op het forum want ik las het in de blogs met een tekst van "zo lekker voor mezelf, succes medepassagiers!" ;)

Edit: Overigens geen idee bij wie ik dat allemaal gelezen heb, ik scan er een aantal maar ik lees maar 2 a 3 blogs echt. Het viel me op. Zelf stop ik alles in de koffer en neem een tas met laptop, paspoort, bevestigingen, bankpasjes mee en stop die tas onder mijn stoel. Ik hou er niet zo van dat mensen steeds lopen te zoeken in die dingen boven je hoofd en dat ze zo steeds bij mijn paspoort ed kunnen komen. Er zitten namelijk gekken bij he ;) Nu kan alleen degene achter mij erbij komen als die onder de stoel ligt maar die hou ik in de gaten 8)
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik reis altijd met een trolley die net groter is dan de maximum maat. Reis vaak met alleen handbagage en in zo'n mini koffertje past het echt niet. Maar toch is er nooit een probleem om hem ergens kwijt te raken en dan bedoel ik niet dat ik hem ergens vooraan neer gooi. Een enkele keer moet hij naar achteren maar ook dan kom je er wel weer aan alleen moet je een paar mensen even lief aankijken.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

DejaVu schreef:Er zijn mensen bij die enorm veel meenemen en dat hele ding boven je hoofd volgooien. En ja, er zitten hier een aantal van op het forum want ik las het in de blogs met een tekst van "zo lekker voor mezelf, succes medepassagiers!" ;)
dit valt in dezelfde categorie als 'ik gooi mijn leuning naar achteren want dat mag ik want die optie zit erop'
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

DejaVu schreef: "zo lekker voor mezelf, succes medepassagiers!" ;)
Dit komt me bekend voor als typisch Nederlands gedrag... Eigenlijk ook niet zo raar dat we soms versteld staan van de vriendelijkheid en beleefdheid in Amerika. Tuurlijk, je kunt niet generaliseren, maar zeker na de eerste reizen naar Amerika was terugkomst in NL toch wel een cultuurshock op het gebied van fatsoen. Als voorbeeld: in de supermarkt wordt de weg vaak versperd door mensen die met groepjes midden in het gangpad staan te kletsen en niet op of omkijken als je er langs wil. In Amerika (in ieder geval de supermarkets waar ik ben geweest) gaat men van 10 meter afstand al voor je aan de kant. En dan verontschuldigen ze zich zelfs naar je... :thumbup:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Florida schreef: Dit komt me bekend voor als typisch Nederlands gedrag...
Ik heb toch heel regelmatig op dit forum gelezen dat het vooral de Amerikanen zijn die hele hutkoffers als handbagage meeslepen.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Je bent me net voor Vana :D
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Geen idee wie wat meer doet, maar ik vind het vervelend wanneer er een samsonite van 24 vierkante meter in ligt en je met moeite een zomerjasje erin moet proppen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik voel me niet schuldig, ik heb een trolley van de maximaal toegestane maat, en dat mag iedereen dus doen.
Naast je trolley mag je dus ook nog een laptoptas meenemen, en ook die heb ik zo groot mogelijk, mag ook gewoon....ik ben niet te bescheiden om gebruik te maken van de mogelijkheden BINNEN de regels van de luchtvaartmaatschappij.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Bij Emirates staan ze overigens meteen naast je als je langer dan 5 seconden erover doet om ruimte te vinden. Dan zeggen ze "geef maar, ik zoek wel een plekje voor u". Vervolgens halen ze het er ook uit na de landing 8)
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ik ben lange tijd anti-trolley geweest maar heb moeten zwichten, omdat een draagtas mij steevast een pijnlijke nek opleverde, en na vorig jaar een paar weken met nekproblemen thuisgezeten te hebben, ben ik overstag gegaan voor een trolley
wij hebben dus met twee personen een trolley mee, ik heb mijn fotorugzak mee en mijn moeder een handtas. Ik probeer onze handbagage altijd zo compact mogelijk in het vak te stoppen zodat de andere personen er ook nog gebruik van kunnen maken
vaak zie je idd mensen gewoon met een grote zwiep (een keer bijna zo'n trolleywiel tegen mijn hoofd gekregen, gelukkig waren mijn reflexen wakker) hun trolley midden in de bin stoppen en dan, hehe, die ligt
Mij stoort het niet echt als mijn tas een beetje verschoven wordt om een andere bagage erbij te stoppen, maar als ze beginnen proppen ga ik toch wel rechtstaan om een handje te helpen, en vermeldt er btw bij dat ik graag zou hebben dat ze mijn cameratas niet als punchball gebruiken :mrgreen:

ontopic: wat zit er in onze handbagage? in het doorgaan onze reisdocumenten, netbook, leesvoer en pyjama en ondergoed voor de eerste dag/nacht en in mijn fototas mijn fotomateriaal
in het terugkomen: trolley vol met hobbymateriaal, netbook en leesvoer
taxfree aankopen steek ik in de trolley of in de rugzak, zodat ik mijn handen vrij heb bij het overstappen (en het niet achter kan blijven in de overheadbins)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Nou ik neem ook vaak zoveel mogelijk mee en allemaal precies binnen de juiste maten en gewicht. En wat een ander daarvan vindt boeit me eigenlijk weinig.

Als ik bij moet betalen dan doe ik dat, als ik mijn handbagage af moet geven bij het vliegtuig doe ik dat ook en als ik moet overpakken doe ik dat. Verder plaats ik mijn handbagage zoveel mogelijk bij mij in de buurt en soms op aanwijzing van het personeel onder mijn stoel.

Vliegen is voor mij een overeenkomst tussen mij en de luchtvaartmaatschappij. Ik hou rekening met mijn medepassagiers maar dat geoordeel over wat een ander wel of niet mag doen vind ik jammer. Prima dat je licht reist, een ander reist zwaar. En als iemand anders een megagrote tas of trolley meeneemt en daarmee in het vliegtuig gaat zitten is dat toch zijn/haar zaak? Weet jij veel of ze er veel betaald hebben of wat er in zit? Misschien wel iets enorm belangrijks. Lijkt me verder niet relevant voor een ander.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Je mag als passagier wel nadenken dat het niet 1 overheadbin per persoon is.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

DejaVu schreef:Er zijn mensen bij die enorm veel meenemen en dat hele ding boven je hoofd volgooien. En ja, er zitten hier een aantal van op het forum want ik las het in de blogs met een tekst van "zo lekker voor mezelf, succes medepassagiers!" ;)

Edit: Overigens geen idee bij wie ik dat allemaal gelezen heb, ik scan er een aantal maar ik lees maar 2 a 3 blogs echt. Het viel me op. Zelf stop ik alles in de koffer en neem een tas met laptop, paspoort, bevestigingen, bankpasjes mee en stop die tas onder mijn stoel. Ik hou er niet zo van dat mensen steeds lopen te zoeken in die dingen boven je hoofd en dat ze zo steeds bij mijn paspoort ed kunnen komen. Er zitten namelijk gekken bij he ;) Nu kan alleen degene achter mij erbij komen als die onder de stoel ligt maar die hou ik in de gaten 8)
Je neemt 'm ook mee naar 't toilet?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ben ik weer de enige die een luier om heb?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

tip: na goed gebruik kan die ook dienen als nekkussen.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Lekker warm in de nek..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer