Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisverslag, vakantieblog welke website kiezen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reisverslag, vakantieblog welke website kiezen?

Bericht door michelvd »

Bij mijn weten kon anoniem reageren altijd al bij Blogger, daar was geen account voor nodig. Altans, bij onze blog in 2011 was dat mogelijk.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Het reageren bij blogspot kun je zelf instellen. Dus of iedereen, of alleen met blogspot account etc. Kan reageren moet je zelf instellen.
Ik gebruik blogspot en dit jaar voor het eerst wordpress. Verder heb ik gewoon zelf een website waar de verslagen op komen na de reis.

Ik vind blogger nog wel gebruiksvriendelijker dan wordpress. Wordpress gebruik ik ook op het werk voor een paar websites en ik moet toch af en toe wel zoeken. Vooral als zo n site gemaakt is door een bureau en je het daarna overgedragen krijgen moet gaan gebruiken.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

meyem schreef:dat word press ziet er mooi uit en vooral geen reclame vind ik ook fijn
Kan iedereen gewoon reageren? dat vind ik namelijk van blogger.com een nadeel ....

hoeveel foto's kunnen er op 3G, ongeveer?
Véél! 3 Gb is 3145728 kb.

foto op 640x480 formaat is rond de 52 kb --> 60494 foto's
foto op 800x600 formaat is rond de 65 kb --> 48395 foto's

Zelf plaats ik alleen inline foto's en link niet naar de originele foto's. Mijn ervaring is namelijk dat bijna niemand doorklikt naar grotere formaten. En dan kost het alleen extra tijd om die originele foto's te uploaden. Als je Livewriter gebruikt kun je de foto's al direct verkleind plaatsen in de tekst (soort Word). Zie http://windows.microsoft.com/en-us/wind ... essentials

Voor de reacties zijn verschillende instel-mogelijkheden. Je kunt ervoor kiezen om reacties te modereren en verplichten om in te loggen. Dit kun je ook uitzetten.

Afbeelding

@Markenko: je hebt dan denk ik Wordpress site die volledig custom is. Vaak zitten er dan extra plugins bij die zaken achter de schermen regelen. Voor een vakantie-blog is het redelijk rechtlijnig denk ik.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Maar ik heb wel nog altijd geen oplossing gevonden om de reacties echt leesbaar te maken....witte letters op heel lichtblauwe achtergrond :shock: :? ...
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Verkeerde template gekozen?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Blogspot heeft een paar keer een bug gehad waardoor mensen niet konden reageren. Volgens mij is dat inmiddels volledig opgelost.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Njit schreef:Verkeerde template gekozen?
Wil je eens op mijn blog kijken of er iets "loos" is met de instellingen?
Ik kan overal de achtergrond en lettertype veranderen behalve van de reacties :? .
Zie bvb de reacties bij http://kalaman0032apr2013.blogspot.be/2 ... gdale.html
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

kalaman schreef:Ik wist dus inderdaad niet dat er 2 verschillende apps waren voor Blogger. Maar toch zie ik mij mijn reisblog niet bijhouden op mijn iPad ipv op de laptop. Of misschien ook wel de macht der gewoonte... :wink:
Gaat dat eigenlijk allemaal vlot om foto's te plaatsen?
De gratis app is volgens mij van Blogger zelf, de app die ik bedoel is door een andere ontwikkelaar gemaakt. Ik heb dit jaar mijn reisverslag volledig bijgehouden met de iPad en ik vond het super. Je kunt altijd en overal schrijven en aan je foto's werken, en je uploadt het geheel als je ergens verbinding hebt. Een verloren uurtje in een restaurant en niet veel te vertellen? Gewoon even de iPad erbij en aan het verslag en/of de foto's werken.

Ik heb sinds kort een iPad met 128 gB opslag, daar heb ik een logitech toetsenbordje bij. Ik heb wat apps gedownload om foto's te bewerken en beheren op de iPad. Als ik 's avonds mijn sd-kaartje leegde op de laptop en de harde schijf, deed ik daarna nog foto's uploaden naar de iPad die ik in het verslag wilde gebruiken. Ik fotografeer alleen op RAW en deed dus ook de raw bestanden kopieren naar de iPad. Enkele apps zijn inmiddels favoriet om deze te bewerken (snapseed, photogene, filterstorm en nog wat andere ook), voorzien van een kadertje en dan te plaatsen in de blog. Dat plaatsen in de blog ging supersnel.

Zie hier het resultaat van mijn marokko blog: http://jasmino-marokko.blogspot.nl/
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

kalaman schreef:
Njit schreef:Verkeerde template gekozen?
Wil je eens op mijn blog kijken of er iets "loos" is met de instellingen?
Ik kan overal de achtergrond en lettertype veranderen behalve van de reacties :? .
Zie bvb de reacties bij http://kalaman0032apr2013.blogspot.be/2 ... gdale.html
ziet er inderdaad niet uit :shock: Wellicht bij de auteur van de Template navragen?

Blogger Template Style
Name: Travel
Designer: Sookhee Lee
URL: http://www.plyfly.net
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Jasmino schreef:Zie hier het resultaat van mijn marokko blog: http://jasmino-marokko.blogspot.nl/
Naast het feit dat het n mooie blog is zie ik ook dat jij wél leesbare reacties hebt :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bedankt Njit, ik probeer daar eens werk van te maken :thumbup:
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Nogmaals mijn vraag, maar nu aan iedereeen die er verstand van heeft, hoe gebruik ik de Wordpress app op de iPad 'offline'?
Zodat ik wat kan schrijven terwijl ik geen internet heb en als ik dan wel internet heb, dat bericht zo online kan zetten?
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik heb zojuist de wifi even uitgezet en je kunt dan inderdaad gewoon een nieuw bericht maken in de wordpress app.

Ga zo nog even kijken of hij dat dan inderdaad ook opslaat. Heb namelijk niets in dat bercht gezet :wink:

Tekst berichten bewaard hij dan inderdaad wel en kun je dan eventueel laten publiceren maar foto's lukt niet off line
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Gypsygirl1 schreef:Nogmaals mijn vraag, maar nu aan iedereeen die er verstand van heeft, hoe gebruik ik de Wordpress app op de iPad 'offline'?
Zodat ik wat kan schrijven terwijl ik geen internet heb en als ik dan wel internet heb, dat bericht zo online kan zetten?
Dan zou je dus ook de app Posts kunnen overwegen, daarmee kun je zowel foto's plaatsen als tekst schrijven en offline bewaren, totdat je kans hebt te publiceren. Ik vind het een fijne app met veel mogelijkheden!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
KimDaanUSA
Amerikafan

Bericht door KimDaanUSA »

Wij gebruikten vorig jaar ook de Wordpress-app en je kunt gewoon offline je blogtekst typen en als je ergens wifi hebt gewoon uploaden, super handig! :D Ik vind ook Wordpress de mooiste websites leveren, met erg veel opties en eigen inbreng, dit is bijv. onze site: http://kimendaan.wordpress.com

Groetjes, Kim
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Livewriter (Windows) werkt ook volledig offline. Je kunt ook al foto's toevoegen.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Livewriter is niet voor op de iPad of een mac book.
Wel een prima programma voor op een Windows laptop.

Zojuist de app posts gedownload ziet er inderdaad goed uit Jasmino.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Marenko schreef:Livewriter is niet voor op de iPad of een mac book.
Dat beweer ik toch ook nergens?? :?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Gypsygirl1 schreef:Nogmaals mijn vraag, maar nu aan iedereeen die er verstand van heeft, hoe gebruik ik de Wordpress app op de iPad 'offline'?
Je schrijft gewoon zoals je gewend bent alleen kun je het uploaden zodra je internet hebt. Ik zette volgens mij alles al klaar maar weet het niet meer zeker. Vond het in ieder geval erg makkelijk en logisch om mee te werken.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Marenko schreef:Zojuist de app posts gedownload ziet er inderdaad goed uit Jasmino.
:thumbup: Ik hoop dat het goed bevalt!
Enne, ik heb geen aandelen. Jammer genoeg :mrgreen:
Winston Churchill

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer