Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Düsseldorf luchthaven

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Düsseldorf luchthaven

Bericht door Mrvanilla »

Janbren schreef:Hebben sommige vanuit Dusseldorg met Air Berlin rechtstreeks gevlogen? Ben benieuwd of het een beetje een goede maatschappij is...
Wij zijn deze week rechtstreeks vanuit Dusseldorf naar JFK gevlogen met Air Berlin. Ik was zeer tevreden! Het was een nagelnieuw toestel (zowel heen als terug) met een heel goed in flight entertainment systeem, waarbij je ook je apparatuur kon opladen en usb kon gebruiken. Het eten was ook goed verzorgd met een prima maaltijd en goed ontbijt (voor vliegtuig begrippen dan he). Daarnaast kreeg je een klein tasje met daarin oordopjes, slaapmasker en een tandenborstel.

Het enige matige vond ik dat het cabinepersoneel stug Duits bleef praten, ondanks dat ik al enkele malen had aangegeven liever in het Engels aangesproken te worden.
Groetjes,
Daniel
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Vielleicht denken die Deutsche dass wir Holländer einfacher Deutsch dann Englisch verstehen :wink:
Ik ben benieuwd, wij vliegen in maart met ze. Es macht mir kein Flauss aus in welke taal ze me aanspreken :lol:
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Haha, tsja, prima dat ze dat denken, maar op internationale vluchten (zeker naar de VS) zou Engels toch best de voertaal mogen zijn. Maar goed, het was een ietsie pietsie smet op een prima vlucht!
Groetjes,
Daniel
verocom
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door verocom »

Mrvanilla voor welke stoel heb je gekozen tijdens de vlucht?
Voor mijn vlucht in april zijn de uren al 2 keer veranderd maar ben blij dat ik 3 uur eerder van de vakantie kan genieten in LA :)
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Wij hebben bij het online inchecken voor normale stoelen gekozen, dus geen priority of upgrade. Wij kiezen vaak voor stoelen in de voorkant van het vliegtuig, zodat we er sneller uit kunnen.
Groetjes,
Daniel
verocom
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door verocom »

Waren deze ruim genoeg? Want sommige klagen dat de beenruimte niet voldoende is. We twijfelen voor de XL seats
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben niet zo lang (1.75) dus voor mij is het nooit echt een issue. Het viel mij niet op dat de beenruimte anders was dan bij andere airlines.
Groetjes,
Daniel
guido09
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door guido09 »

Ook wij vertrekken in juni vanaf dusseldorf.
Nu ben ik benieuwd wie er met welke parkings goede ervaringen heeft?
Er zijn er genoeg en bij veel moet je je sleutel achterlaten. DIt heeft zeker niet onze voorkeur.
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Vraagje aan Daniel:
Wij hebben ook geboekt bij Air Berlin voor een rechtstreekse vlucht in mei naar LA. Ik las dat jullie bij het inchecken stoelen hebben gereserveerd. Is dit gratis voor de standaard stoelen ? Als we nu alvast stoelen willen reserveren moeten we nl een toeslag betalen. Of worden er automatisch stoelen aangewezen.
Wij reizen met 4 volwassenen en een dreumes van 13 maanden en willen het liefst 4 stoelen naast elkaar.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Het kon pas vanaf 24 uur van te voren, bij te het online inchecken, maar dat was inderdaad gratis. Je krijgt dan een schermpje te zien waarbij je stoelen kunt kiezen. Ik kan met niet heugen dat er ook vier plaatsen naast elkaar vrij waren, maar ik heb er niet op gelet natuurlijk. Het waren volgens mij vooral twee plaatsen naast elkaar, maar dat zou ook kunnen komen omdat wij met twee man incheckten.
Groetjes,
Daniel
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

guido09 schreef:Ook wij vertrekken in juni vanaf dusseldorf.
Er zijn er genoeg en bij veel moet je je sleutel achterlaten. DIt heeft zeker niet onze voorkeur.
Wij kiezen altijd voor parkeergarage P5 of P4 als we vanaf Dusseldorf vliegen. Ze zijn voordelig en met de direct aangrenzende gratis airtrain ben je 24/7 in een paar minuten in de terminal. Geen "gedoe" met shuttlebusjes, sleutels afgeven, etc. Deze parkeergarages boek je gewoon met je credit card via de website van het vliegveld zelf.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Als je wat verder weg woont van Dusseldorf en je vliegt 's ochtends dan is een sleep, park, & fly arrangement bij een hotel ook een optie.
bv: https://www.leonardo-hotels.nl/park-sle ... dusseldorf
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

guido09 schreef:Ook wij vertrekken in juni vanaf dusseldorf.
Gewoon P4 of P5 online reserveren. Kost de helft van hetgeen je op Schiphol betaald. Met je koffer omhoog naar de Skytrain. En ff bij de juiste terminal uitstappen en klaar is Kees. Echt honderd keer makkelijker dan op P1 of P2 op Schiphol waar je de hoofdprijs betaald. En vervolgens nog een half uur aan het lopen bent...

Moet zeggen dat ik op Schiphol wel vaak het gebeuren met de sleutel doe. P6 is dat geloof ik. Scheelt een hoop gedoe. Redelijk betaalbaar en je steekt de weg over je staat in de terminal.

Nog een leuk verschilletje tussen Schiphol en Dusseldorf. Mijn oudste dochter is gehandicapt. Daar hebben ze op Schiphol nog net geen schijt aan. Op Dusseldorf zet je je auto letterlijk voor de hoofdingang neer en is het parkeren gratis.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij staan op P5 maar ik moest toch wel 89,- aftikken voor 15 dagen. Op Schiphol betaal ik 114,- voor Holiday Valet parking, dus de helft ? Niet bepaald, ik vond het juist erg tegenvallen.
Almere vak V
Amerika-expert

Het zit m mij niet allee in het parkeren. Het zit m in het veel meer relaxter vertrekken naar je vakantie.

Het niet onnodig online inchecken, wat totaal geen verschil maakt.
Het zogenaamd droppen van je bagage. Waar je toch gewoon compleet wordt ingecheckt.
Het honderd keer je paspoort moeten laten zien.
De domme vragen die ze je stellen over wie heeft je koffer ingepakt en wat ga je daar doen. Gebeurd niet in Brussel, Dusseldorf, Frankfurt, Luxemburg, Parijs of waar dan ook waar je opstapt naar Amerika.
Het uren vantevoren aanwezig moeten zijn op Schiphol en tot de conclusie komen dat het er allemaal maar net inzat. Echt totale onzin.

Ik heb regelmatig als we via Dusseldorf vliegen dan we in een kwartiertje van de auto naar de gate lopen. Op Schiphol ben je dan vaak halverwege het parkeerterrein.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

De domme vragen die ze je stellen over wie heeft je koffer ingepakt en wat ga je daar doen. Gebeurd niet in Brussel, Dusseldorf, Frankfurt, Luxemburg, Parijs of waar dan ook waar je opstapt naar Amerika.
Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt hoor, als je vanaf die luchthavens met een Amerikaanse maatschappij vliegt wordt je net zo ondervraagt als op Schiphol, helemaal nul verschil. In Brussel heb ik nog de slechtste ervaringen gehad van de vele reizen naar de VS, wat een chaos is het daar.
Als je met een Europese maatschappij vliegt heb je daar veel minder last van, met de luchthaven van vertrek heeft het niets te maken.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waar ik de vragen bij United aan de gate kreeg, heb ik deze bij KLM niet gehad. Bij Lufthansa vroegen ze het me toen ik mijn koffer dropte.
Dan weet je iig zeker dat je een stoel hebt en mee kan.
Overigens heb ik bij intercontinentale vluchten altijd nog 3x mijn paspoort moeten laten zien. Bij de koffer afdroppen (bij de zelfscan scan ik altijd mn paspoort), bij de douane en bij de gate in combinatie met de boardingpass.
Het zit m in het veel meer relaxter vertrekken naar je vakantie.
Mijn vakantie begint als ik de voordeur achter me dichttrek. Ik kan me nooit zo druk maken op een vliegveld, het hoort erbij en je doet er niets aan.

Het relaxte gaat er pas af als je net als ik door de scan gaat en de laptop geeft een of ander signaal af. Waarna er een of andere Duitse officier gewenkt wordt die een 'swap' ervan neemt en dat er dan een of andere rood knipperend lampje met daarop de tekst verdachte stof ontdekt gaat knipperen en er dan nog 2 officieren bij komen staan. Overigens daarna het ding even aanzetten (niet eens inloggen) en het was in orde.
Maar ondanks dat ik niets verkeerds gedaan heb gaat daar je hartslag wel van omhoog.
Almere vak V
Amerika-expert

Harry schreef:
Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt hoor, als je vanaf die luchthavens met een Amerikaanse maatschappij vliegt wordt je net zo ondervraagt als op Schiphol, helemaal nul verschil. In Brussel heb ik nog de slechtste ervaringen gehad van de vele reizen naar de VS, wat een chaos is het daar.
Als je met een Europese maatschappij vliegt heb je daar veel minder last van, met de luchthaven van vertrek heeft het niets te maken.
Waar het aan ligt weet ik dan niet. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik altijd de vroegste vlucht naar Amerika wil hebben. Dan kom ik nog voor de middag aan in net Noord Westen met een rechtstreeks vlucht. Of anders in de loop van de middag met een overstap. Aangezien ik goed kan slapen in het vliegtuig heb ik dan nog wat aan mn dag.

Maar ze hebben me in Brussel echt nog nooit wat gevraagd. En van een chaos heb ik daar ook nog nooit wat gemerkt. Maar ik zorg dan ook altijd dat ik er ruim op tijd ben. Parijs is belachelijk druk. Maar nog nooit wat aan me gevraagd. Luxemburg is klein, snel en efficient. Maar nog nooit wat gevraagd. In Dusseldorf idem dito.
De enige plek waar iemand zit is Frankfurt. Voordat je daar de "Amerikaanse vleugel" op gaat zitten er twee mensen bij een soort van sluisje die je paspoort willen zien. En ik heb wel eens gezien dat ze iemand apart namen. Maar wat ze dan vragen is me onbekend, want het is me nog nooit overkomen.

Dus ik deel je ervaring(en) niet.
Almere vak V
Amerika-expert

PSVwally schreef:Waar ik de vragen bij United aan de gate kreeg, heb ik deze bij KLM niet gehad. Bij Lufthansa vroegen ze het me toen ik mijn koffer dropte.
Dan weet je iig zeker dat je een stoel hebt en mee kan.
Overigens heb ik bij intercontinentale vluchten altijd nog 3x mijn paspoort moeten laten zien. Bij de koffer afdroppen (bij de zelfscan scan ik altijd mn paspoort), bij de douane en bij de gate in combinatie met de boardingpass.
Het zit m in het veel meer relaxter vertrekken naar je vakantie.
Mijn vakantie begint als ik de voordeur achter me dichttrek. Ik kan me nooit zo druk maken op een vliegveld, het hoort erbij en je doet er niets aan.

Het relaxte gaat er pas af als je net als ik door de scan gaat en de laptop geeft een of ander signaal af. Waarna er een of andere Duitse officier gewenkt wordt die een 'swap' ervan neemt en dat er dan een of andere rood knipperend lampje met daarop de tekst verdachte stof ontdekt gaat knipperen en er dan nog 2 officieren bij komen staan. Overigens daarna het ding even aanzetten (niet eens inloggen) en het was in orde.
Maar ondanks dat ik niets verkeerds gedaan heb gaat daar je hartslag wel van omhoog.
Je ontkomt er niet aan om 3 keer je paspoort te laten zien. Maar bijvoorbeeld 1 van de laatste keren met United moest ik voor het online inchecken al een foto van mn paspoort inscannen. Dan heb je de zelfscan op Schiphol. Dan je paspoort laten zien bij de koffer dropoff. Dan de douane. Dan om de vleugel op te komen. Dan de vragen. Dan om de gate op te komen. En vervolgens nog een keer voordat je het vliegtuig betreed. Dat is in totaal 8 keer. En slaat in mijn optiek helemaal nergens op. Dat overkomt me echt alleen op Schiphol. Ik heb op andere vliegvelden echt die ervaring niet, wat anderen er ook van zeggen. En ik vlieg toch vaak genoeg naar Amerika.

Het is niet echt dat ik me er druk over maak. Ik irriteer me aan het verschil wat in mijn optiek nergens op slaat en niet nodig is. Maar goed. Ik zorg altijd dat ik er meer dan ruim op tijd ben. Zorg dat ik door de douane ben en de vloeistofcontrole heb gehad. En daarna doe ik een drankje en een hapje. Ga lekker wat zitten lezen of kijk een filmpje.
LiesbethDL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LiesbethDL »

Vraagje voor mensen die ervaringen hebben met parkeren op Dusseldorf..

Wij hebben reeds een reservatie lopen voor P4. Bij aankomst, gewoon ergens parkeren of moet je u eerst ergens gaan aanmelden?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer