Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke app voor offline wandelnavigatie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke app voor offline wandelnavigatie?

Bericht door Doockles »

Aricon schreef:Ik zal op 2 maart mijn Garmin gpsmap62 meenemen naar Antwerpen. Als Carine haar eTrex meeneemt, kunnen de twijfelaars eens vergelijken.
(En om het gevoel te krijgen met de apparaten kunnen we een geocache zoeken. :wink: )
Dat wil ik ook wel meedoen! ;-)
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Gebruik al jaren mijn Garmin Oregon 300 met plezier, snel nauwkeurig en ontelbare mogelijkheden.
Maar moet zeggen dat ik sinds mijn Android foon de Garmin vaker laat liggen, telefoon heb ik tenslotte altijd al mee.

Afbeelding

Op de android gebruik ik Androzic soort OziExplorer
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

OK. Ik breng m mee !
Veel caches liggen er niet in A'pen centrum. En diegene die er liggen zijn micr's. Maar goed, dan kunnen ze eens geprobeerd worden. Kalaman, ik heb de basisversie. Ik geloof de 20. Als ik me niet vergis is vooral het kompas het verschil. De 30 heeft n electronisch kompas. Dat werkt dus ook goed in stilstand. Voor de mijne moet je in beweging zijn.
Groetjes,
Carine
Halster
Amerikafan

Bericht door Halster »

Moet je voor al deze navigatie's een dataverbinding hebben?

Marion
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Nee, dat kost niets. Je hebt geen data verbinding nodig.
Groetjes,
Carine
Halster
Amerikafan

Bericht door Halster »

sachasenne schreef:Nee, dat kost niets. Je hebt geen data verbinding nodig.
Dat geldt voor Maverick en Androzic? Heb beide vandaag gedownload. Nog niet uitgeprobeerd.
Fl_@merika
Amerikafan

Bericht door Fl_@merika »

Habi schreef:ik heb vorig jaar de "every trail" app gebruikt ren zelfs de pro versie gekocht. Ik was er erg tevreden over.
Goeie tip! Ziet er mooi uit :thumbup:
2016: Las Vegas - Las Vegas
2015: Miami - Orlando
2013: Denver - Los Angeles http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag183"
2009 en 2010: New York City
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Halster schreef:
sachasenne schreef:Nee, dat kost niets. Je hebt geen data verbinding nodig.
Dat geldt voor Maverick en Androzic? Heb beide vandaag gedownload. Nog niet uitgeprobeerd.
Je hebt een dataverbinding nodig om kaarten te downloaden. Dit kan via je dataverbinding van je mobiel netwerk maar even goed via wifi. Maar eens de kaarten op je telefoon staan kan je ze zonder dataverbinding gebruiken. :-)
Halster
Amerikafan

Bericht door Halster »

Ga morgen eens proberen een kaart te downloaden en kijken of dit bij mij gaat werken.....ben niet zo van de techniek!

Marion
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Bij de installatie van Androzic word er bij de installatie gevraagd wereld kaart te downloaden. Met deze kun je al aardig uit de voeten, dan staat er in de market
ook nog een programma Ozimapper hiermee kun je evt andere kaarten downloaden, dit moet je wel via wifi doen en even geduld voor hebben maar het werkt wel.
In Androzic kan je dan voor verschillende kaarten kiezen.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Even kijken of ik het snap, hoor: als ik dus EveryTrail download, en daarbinnen dan bijvoorbeeld dit binnenhaal, kan ik aan de hand daarvan ter plekke offline (maar met de GPS-functionaliteit van de telefoon aan) de route volgen die deze man heeft gevolgd? Zie je dan op de telefoon steeds of je nog 'op het lijntje' loopt?
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Als ik hier even kijk: https://itunes.apple.com/be/app/everytr ... 67041?mt=8 staat er ergens
"✓ Download maps to use offline when data connection is spotty or to avoid pricey roaming charges (Pro Version only)"

Vrees dat het bij deze app dus enkel bij de PRO (betalende) versie is. :-)

Bij de android app Maverick kan het zeker offline. Daar ben jij niets mee nu, maar wil ik toch even zeggen voor de volledigheid.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Oh, maar ik heb een Android-toestel en geen iPhone, dus Maverick is zeker een optie! Ik vond dat Every Trails zo fijn overkomen omdat er al 'voorgeprogrammeerde' hikes op te vinden waren. Maar als het inderdaad alleen online kan (of je moet de Pro-versie aanschaffen, eens kijken wat dat kost) dan is Maverick misschien net zo goed.

We komen 2 maart trouwens ook naar de meeting in Antwerpen. Misschien kun je dan de app even laten zien (en ben ook wel benieuwd naar de 'echte' GPS'en!)
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Ik heb mijn tracks van Maverick opgeladen naar de website http://www.gpsies.com/. Hier vind je ook wel een hoop andere wandelingen denk ik. De mijne vind je hier.

In principe kan je gewoon elk gpx bestand dat je online vindt gebruiken door dit naar de map /maverck/tracks op je SD card te kopiëren.
Ik weet niet in wat voor formaat die tracks van Every Trail komen, maar als dat dus gpx zou zijn kan je die volgens mij ook in andere apps gebruiken. ;-)
sabrinacom
Amerikafan

Bericht door sabrinacom »

Ik upload mijn tracks idd ook via die site. De mijne zijn alleen niet zo interessant, alleen woonplaats :(
Maar daar komt snel verandering in over 2 maanden :) . Je kunt er ook voor kiezen om je tracks niet openbaar te maken.
Voor Maverick zoek ik zelf ook .gpx tracks op internet, daar zijn er echt heel veel van, ook in Amerika. Deze kun je dan kopiëren naar je telefoon en dan het lijntje volgen! In Osmand heb je deze mogelijkheid ook. Bij Osmand kun je binnen de app nog veel makkelijker kaarten downloaden, daar zit in de gratis versie iig een maximum aan. In Maverick moet het via internet ook in één keer kunnen ipv steeds handmatig, maar dat snap ik niet zo goed :oops:
Het zijn iig beide leuke apps. Die every trail lijkt me ook wel wat!
sabrinacom
Amerikafan

Gaaf Doockles! :clap: :thumbup:
Ik heb echt iets met kaarten, ik word er helemaal blij van :D
Superleuk om jouw wandelingen te zien. Gebruik jij altijd Maverick?
Dat is trouwens ook een handige kaart, er staat precies de juiste info op! Ik ga me eens verdiepen om het via internet te downloaden.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Vorig jaar heb ik een wandelgps gekregen en nu zet ik de wandelingen eigenlijk niet meer online. Misschien moet ik eens kijken of ik niet gewoon een gpx kan opladen. ;-)

@GJ: ik vind dit bijvoorbeeld al: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ebj ... =trackList
Nog vergeten te zeggen trouwens: wij komen niet de 2e maart. Misschien nadien nog wel, maar dat zullen we op het moment zelf zien. ;-)
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Heb maverick er nu ook even opgezet maar hoe download je die kaarten dan. Heb van alles geprobeerd maar als ik mijn verbinding uitzet zie ik niks meer :?
sabrinacom
Amerikafan

Als het goed is, heb je precies die delen in je geheugen staan, die je met je verbinding hebt binnengehaald. Je hebt ook verschillende zoomniveau's. Je moet echt hele stukken eerst downloaden. Ik pak dat wel gestructureerd aan, anders sla je stukjes over. Dus goed kijken wat je al hebt gedownload op welk zoomniveau. Ik heb bij mij in de buurt, dus waar ik vaak gebruik van maak, veel niveau's al opgeslagen.
Maverick heeft ook een helpfunctie, dan kom je op internet. Daar wordt ook best veel uitgelegd.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

niekie73 schreef:Heb maverick er nu ook even opgezet maar hoe download je die kaarten dan. Heb van alles geprobeerd maar als ik mijn verbinding uitzet zie ik niks meer :?
Zoals Sabrina al zegt: je hebt enkel die kaarten in je geheugen staan die je "gezien" hebt toen je verbinding aan stond. Er zijn verschillende zoomniveaus, dus je moet inzoomen en uitzoomen om meerdere niveaus van die plaats te hebben. Als je dus je verbinding uit zou zetten en je gaat opnieuw naar de plaats waar je net was, en je zoomt verder in/uit dan wat je ervoor gedaan hebt, ga je die kaarten natuurlijk niet zien omdat die nog niet opgeslagen zijn.

Hoe ik te werk ga: ik voeg eerst een aantal waypoints toe (via verrekijker, Lat/Lon en daar dan coördinaten invullen en opslaan). Dan toon ik dat waypoint op de kaart (via verrekijker, waypoints, klik op waypoint, onderaan show on map kiezen). Als je nu een verbinding hebt zou je na een tijdje een kaart moeten zien. Dat kan even duren naargelang de snelheid van je verbinding, maar normaal is dat er redelijk snel. Dan verplaats ik de kaart wat zodat ik ook de kaartdelen rond dat waypoint zie. Ik zoom ook wat in en uit zodat ik een goed overzicht heb van alles rond dat waypoint (bijvoorbeeld de weg er naartoe, andere waypoints in de buurt, ...). Ik sla meestal de zoomniveaus 13 tem 17 op. Dat geeft mij een voldoende groot beeld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer