Join the club :pOrangeDaisy schreef:Omdat ik een beetje een controlfreak ben, wil ik al mijn overnachtingen op voorhand boeken. Nu ben ik aan het googlen en op booking.com aan het kijken en toen ineens:system-overload
.
Wat ik doe:
Ik maak een samenvatting van alle informatie om het overzicht te behouden. Zeker in grotere steden is dat nodig.
Dus wat betreft hotels, maak ik een tabel in Google Documents met alle "kanshebbers". Naam, link naar de tripadvisor pagina van het hotel, link naar officiele website van het hotel, de gebruikersbeoordeling op tripadvisor (aantal sterren/score), evt korte eigen mening of belangrijke +/- punten die je niet wil vergeten (bv slechte locatie, betalende parking, ..), en tenslotte de prijs voor jouw periode. Dan is het gewoon een kwestie van dat laatste met de rest af te wegen

Hoe kom je nu aan al je "kanshebbers"? Neem 1 week verlof en koop 3 computerschermen (optioneel)

1) Tripadvisor.com.
Sorteren op de gebruikersbeoordelingen. Een hoop krotten vallen daarmee al af. Kijk ook naar het aantal sterren. 4-5 sterren hotels kan je ook al schrappen, die zijn toch te duur. De officiele foto's die het hotel vrijgeeft zijn natuurlijk opgesmukt, dus kijk zeker ook naar gebruikersfoto's om een goed beeld van het hotel te krijgen. Lees een paar gebruikersbeoordelingen, zowel positieve als negatieve. Er zitten veel muggenzifters tussen die 2/5 geven omdat de bediende aan de receptie niet veel zei bij het inchecken, versuft reageerde aan de telefoon om 4u 's nachts, of het water pas warm werd na 2 minuten. Jah....

2) een boekingswebsite.
Ik gebruik zeer vaak hotels.com. Meestal betaal je daar alles op voorhand, wat prijszekerheid geeft en de kosten van je reis helpt spreiden. De boekingswebsite dient om actuele prijzen en beschikbaarheid van hotels te bepalen. Heeft geen zin om informatie op tripadvisor te lezen over hotels die toch te duur zijn of die toch niet meer beschikbaar zijn op jouw data. Ook: de prijzen hier zijn exact, terwijl de prijzen die je op tripadvisor ziet staan indicatief zijn voor een bepaalde periode, of een gemiddelde voor álle soorten kamertypes (incl suites). Daar ben je natuurlijk niets mee.
3) de officiële hotel website.
Hier kan je exact alle "ammeneties" op terugvinden, die op boekingswebsites of tripadvisor vaak niet altijd even correct vermeld worden. Controleer hier ook even de prijs, misschien is het wel iets voordeliger om rechtstreeks bij het hotel te boeken (en vaak kan je niet anders, bv Xanterra hotels in nationale parken, The View in monument valley, ...)
Ik probeer mij tot deze sites te beperken. Je kan natuurlijk nog andere reviewsites opsnorren en verschillende boekingssites met elkaar gaan vergelijken, maar dan moet je 2 weken verlof nemen ipv 1

"Standaard" goede keuzes zijn er eigenlijk niet. "Over het algemeen" kan je met een Best Western of een Holiday Inn niets mis doen, maar er zijn altijd uitzonderingen. Er kan veel variatie, zowel in prijs als in kwaliteit, binnen 1 hotelketen zitten, dus als controlefreak doe je er goed aan toch al je opties te gaan overwegen

Soms zijn er echt wel bovengemiddelde hotels voor ondergemiddelde prijzen te vinden... Hyatt Place of Springhill Suites in Denver bv. ZEER netjes en toch relatief goedkoop. Dit hotel ( http://www.marriott.com/hotels/hotel-ph ... r-airport/ ) was bv bijna de helft goedkoper dan http://book.bestwestern.com/bestwestern ... se&sob=C85 (maar ook niet slecht)