Da's ook wel weer een rare vergelijking. Een Nexus 7 is enkel klein qua formaat. Qua specs is het zeker geen Alto: 1280x800 scherm, Tegra 3 processor.Laredo schreef:Vrij apart dat een 7 inch tablet vergeleken wordt met een 10 inch exemplaar....Als ik een BMW 7 serie wil kopen ga ik die ook niet met een Suzuki Alto vergelijken...![]()
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is het nog wel voordelig om iPad (of ander tablet) te kopen?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Is het nog wel voordelig om die iPad te kopen?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
afgelopen vakantie hetzelfde Dillema gehad. Maar na het omrekenen scheelde het slechts 30 euro. Dan heb je nog een een nieuwe stekker nodig en is je voordeel al verdwenen.
Mijn vriendin heeft een kitchenaid gekocht, keukenmachine van 10 kilo haha, veel gedoe maar uiteindelijk een voordeel van ruim 250 euro. Dat loont de moeite wel ja.
Mijn vriendin heeft een kitchenaid gekocht, keukenmachine van 10 kilo haha, veel gedoe maar uiteindelijk een voordeel van ruim 250 euro. Dat loont de moeite wel ja.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat argument klopt niet helemaal. Nexus 7 is gemaakt door Asus: http://www.asus.com/Tablet/Nexus/Nexus_7/DejaVu schreef:de nexus 7 is van google zelf(gemaakt door samsung maar de ipad bestaat ook voor 70% uit samsung).
En de CPU is een NVIDIA® Tegra®, dit in tegenstelling tot de Ax serie van Apple..
Ah kijk aan, maar bij de telefoon is het wel zo. Asus zit ook in de top.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zijn ook gewoon twee verschillende soorten producten. Die moet je helemaal niet willen vergelijken 
Als je dan toch wilt vergelijken dan moet je de iPad Mini met de Nexus 7 vergelijken..

Als je dan toch wilt vergelijken dan moet je de iPad Mini met de Nexus 7 vergelijken..
Als de vele geruchten en uitgelekte foto's van de laatste weken een indicatie zijn, dan zal de iPad mini over een 7,85 inch-beeldscherm gaan beschikken. Daarnaast zal de tablet een stuk goedkoper worden dan zijn grote broer. Dit om te kunnen concurreren met onder meer de Kindle Fire van Amazon en Googles Nexus 7.
http://macworld.nl/nieuws/16790854-geru ... n-aan.html
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wij hebben vorige maand in Vegas de vergelijking gemaakt voor een iphone en een mc book.
De iphone scheelde 10 euro, de mc book 200.
Voor de ipad weet ik het niet.
De iphone scheelde 10 euro, de mc book 200.
Voor de ipad weet ik het niet.
Groetjes,
Carine
Carine
Thank you!Njit schreef:Het zijn ook gewoon twee verschillende soorten producten. Die moet je helemaal niet willen vergelijken
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Ik wist niet dat de ipad mini instabiel is 

-
- Amerikafan
Ik heb 2 weken geleden in Florida de nieuwste Samsung Galaxy Note 10.1 gekocht (android inderdaad...een Apple is om op te eten,niet om mee te spelen
)
Iedereen heeft zo zijn eigen favorieten en dat moet ook zo blijven..Anders word het maar saai op de tablet markt.Ik vind Apple geweldig mooi spul maken,ik haat alleen de manier van bedrijfsvoering.
Maar dat past dan ook wel weer bij een Amerikaans bedrijf...Wij zijn goed en de rest kopieert ons...en dan met rechtzaken gaan strooien terwijl ze geen haar beter zijn...ach ja...Wereldwijd is Android niet voor niks beter verkocht dan Apple.
Het zijn alleen de trotse Amerikanen die dat nog niet inzien hahaha.
Affijn..daar gaat dit topic niet over gelukkig.
Of iets voordelig is om in usa te kopen hangt helemaal af wat je koopt.Mijn schoonouders kochten een slaapkamerset (gordijnen,kussens,beddegoed,alles van stof zeg maar) voor 90 Dollar...in Nederland kost zoiets al snel een paar honderd euro.Dus ja..ondanks dat je dan een extra koffer a 100 dollar moet meenemen ben je nog voordeliger uit.
Bij apparatuur liggen de prijzen meestal iets dichter bij elkaar dus GOED de reclames ,Nederlands/Amerikaans, in de gaten houden kan de beslissing geven.
Bij de Best Buy was de Samsung Note 10.1 16 gb in de aanbieding en het scheelde me 180 euro met de prijs in Nederland,haal daar een Nederlandse adapter vanaf en dan nog houd ik een prijsverschil van zeker 160 aan over.
Omdat de 32 gb nog niet leverbaar was kreeg ik er gratis een 16gb sd card bij en een usb connector.Nou prima dus...heeft me alles bij elkaar toch een 200 euro bespaard.
Wij zitten jaarlijks over de 500 euro heen en tot nu toe hebben we altijd geluk gehad,ooit komt de dag dat we er wel uitgevist worden en dan zullen we moeten bijbetalen maar dan nog zijn we van alle afgelopen jaren goedkoper uit.
Voor ons helpt het ook veel dat we altijd met 2 ouderen op reis zijn en dan minder kans hebben dat we tegengehouden worden.2 jongeren alleen worden er sneller uitgepikt is mij opgevallen.
Wat ik ook vaak zie is dat mensen hun nieuwste kleren aandoen in het vliegtuig,heel leuk natuurlijk maar als je met nieuwe Tommy Hilfiger broek/shirt/jas op Schiphol aankomt dan weet je bijna wel zeker dat ze je willen controleren wat je nog meer gekocht hebt.
Wij gooien onze oude kleren altijd weg in Amerika en voor de terugreis hebben we een simpele spijkerbroek aan van Wrangler ofzo en dan een shirt/vest van de Kmart of zoiets..wel nieuw maar totale waarde niet meer dan 15 dollar.
En het helpt ook wel als je tegelijk met een vlucht uit imitatie landen door de douane loopt.Dan doel ik op landen als Turkije,Istanboel,China,Vietnam etc...Landen die bekend staan om het namaken van kleding.
Want de douane is meer gericht op het tegengaan van imitatie kleding dan op die paar kledingstukken die toeristen in Amerika kopen.
Mochten ze je dan vragen of je wat in te voeren hebt dan geef je antwoord zodat ze weten dat je uit Amerika komt en niet bij die andere vlucht hoort,werkt vaak erg goed.
*een vriend van ons werkt bij de douane zodoende weet ik dat ze meer getraind worden op imitatie te onderscheppen dan die paar Hilfiger truitjes extra*
Maar!!!! 1 ding is belangrijk!!!! je bent altijd zelf verantwoordelijk voor wat je invoert!!!Jouw koffer,jouw verantwoordelijkheid!!

Iedereen heeft zo zijn eigen favorieten en dat moet ook zo blijven..Anders word het maar saai op de tablet markt.Ik vind Apple geweldig mooi spul maken,ik haat alleen de manier van bedrijfsvoering.
Maar dat past dan ook wel weer bij een Amerikaans bedrijf...Wij zijn goed en de rest kopieert ons...en dan met rechtzaken gaan strooien terwijl ze geen haar beter zijn...ach ja...Wereldwijd is Android niet voor niks beter verkocht dan Apple.
Het zijn alleen de trotse Amerikanen die dat nog niet inzien hahaha.
Affijn..daar gaat dit topic niet over gelukkig.
Of iets voordelig is om in usa te kopen hangt helemaal af wat je koopt.Mijn schoonouders kochten een slaapkamerset (gordijnen,kussens,beddegoed,alles van stof zeg maar) voor 90 Dollar...in Nederland kost zoiets al snel een paar honderd euro.Dus ja..ondanks dat je dan een extra koffer a 100 dollar moet meenemen ben je nog voordeliger uit.
Bij apparatuur liggen de prijzen meestal iets dichter bij elkaar dus GOED de reclames ,Nederlands/Amerikaans, in de gaten houden kan de beslissing geven.
Bij de Best Buy was de Samsung Note 10.1 16 gb in de aanbieding en het scheelde me 180 euro met de prijs in Nederland,haal daar een Nederlandse adapter vanaf en dan nog houd ik een prijsverschil van zeker 160 aan over.
Omdat de 32 gb nog niet leverbaar was kreeg ik er gratis een 16gb sd card bij en een usb connector.Nou prima dus...heeft me alles bij elkaar toch een 200 euro bespaard.
Wij zitten jaarlijks over de 500 euro heen en tot nu toe hebben we altijd geluk gehad,ooit komt de dag dat we er wel uitgevist worden en dan zullen we moeten bijbetalen maar dan nog zijn we van alle afgelopen jaren goedkoper uit.
Voor ons helpt het ook veel dat we altijd met 2 ouderen op reis zijn en dan minder kans hebben dat we tegengehouden worden.2 jongeren alleen worden er sneller uitgepikt is mij opgevallen.
Wat ik ook vaak zie is dat mensen hun nieuwste kleren aandoen in het vliegtuig,heel leuk natuurlijk maar als je met nieuwe Tommy Hilfiger broek/shirt/jas op Schiphol aankomt dan weet je bijna wel zeker dat ze je willen controleren wat je nog meer gekocht hebt.
Wij gooien onze oude kleren altijd weg in Amerika en voor de terugreis hebben we een simpele spijkerbroek aan van Wrangler ofzo en dan een shirt/vest van de Kmart of zoiets..wel nieuw maar totale waarde niet meer dan 15 dollar.
En het helpt ook wel als je tegelijk met een vlucht uit imitatie landen door de douane loopt.Dan doel ik op landen als Turkije,Istanboel,China,Vietnam etc...Landen die bekend staan om het namaken van kleding.
Want de douane is meer gericht op het tegengaan van imitatie kleding dan op die paar kledingstukken die toeristen in Amerika kopen.
Mochten ze je dan vragen of je wat in te voeren hebt dan geef je antwoord zodat ze weten dat je uit Amerika komt en niet bij die andere vlucht hoort,werkt vaak erg goed.
*een vriend van ons werkt bij de douane zodoende weet ik dat ze meer getraind worden op imitatie te onderscheppen dan die paar Hilfiger truitjes extra*
Maar!!!! 1 ding is belangrijk!!!! je bent altijd zelf verantwoordelijk voor wat je invoert!!!Jouw koffer,jouw verantwoordelijkheid!!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Die stekker zit er gewoon bij.....afgelopen vakantie hetzelfde Dillema gehad. Maar na het omrekenen scheelde het slechts 30 euro. Dan heb je nog een een nieuwe stekker nodig en is je voordeel al verdwenen
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik neem aan dat er een US stekker bij zit.. dan moet je dus óf een Euro verloopplugje gebruiken (2 euro) óf een Euro USB oplader aanschaffen (iets meer euro)PSVwally schreef:Die stekker zit er gewoon bij....
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij mij zat er ook een eurostekker bij.
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wat een onzin, ze kijken echt niet wat je specifiek aanhebt. Ze kijken naar je bagage. Ik zie vaak dames met UGG tassen met 2/3 schoenen dozen erin. Die worden er dan ook uitgepikt. Heb je gewoon 1 koffer bij je dan is er niks aan de hand. Je mag tegenwoordig voor bijna 500 euro meenemen dus dan moet je echt véél kopen om erover heen te gaan.PenE schreef:
2009: NYC
Hoi,
ik sta ook op het punt om een samsung note 10.1 in Amerika te kopen maar ik kom niet helemaal uit de garantie.
Bij apple weet ik dat het wereldwijd support levert maar aangezien ik weiger een apple aan te schaffen hoop ik dat samsung hetzelfde levert.
Ik zie dat een aantal mensen de samsung in Amerika heeft gekocht en blijkbaar er vanuit gaan dat de garantie ook in nederland geleverd wordt.
Gister heb ik contact gehad met samsung nederland en die vertelde mij dat er geen garantie in Nederland op zit.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat het een erg vaag antwoord was van de samsung medewerker dus ik ben even benieuwd hoe de mensen die een samsung in Amerika hebben gekocht zo zeker weten dat de garantie ook in nederland geldt.
mvg
Meneer
ik sta ook op het punt om een samsung note 10.1 in Amerika te kopen maar ik kom niet helemaal uit de garantie.
Bij apple weet ik dat het wereldwijd support levert maar aangezien ik weiger een apple aan te schaffen hoop ik dat samsung hetzelfde levert.
Ik zie dat een aantal mensen de samsung in Amerika heeft gekocht en blijkbaar er vanuit gaan dat de garantie ook in nederland geleverd wordt.
Gister heb ik contact gehad met samsung nederland en die vertelde mij dat er geen garantie in Nederland op zit.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat het een erg vaag antwoord was van de samsung medewerker dus ik ben even benieuwd hoe de mensen die een samsung in Amerika hebben gekocht zo zeker weten dat de garantie ook in nederland geldt.
mvg
Meneer
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Is het nog wel voordelig om iPad (of ander tablet) te ko
Wij werden bij terugkomst uit de VS 2 weken geleden door de douane eruit gepikt, de koffer is niet opengegaan maar wel een keer extra door de X-ray gehaald. De beste man vertelde dat ze streng gaan controleren op electronica dat uit de states komt dus wees gewaarschuwd!

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik een groot nadeel vind aan de Ipad is dat deze geen flash ondersteunt en dan bijvoorbeeld veel nieuwe Youtube filmpjes niet af te spelen zijn. Ik ga er vanuit dat bugs als bv in apple maps gewoon snel worden gefixt, want dat is wel onhandig.
RNA, opzich wel vreemd dat ze je eruit pikken, maar je koffer niet openen. Mijn reisgenoot werd er ook uitgepikt, had wat nieuwe kleren in zn koffer zitten, maar niet voor hele grote bedragen. Wat ik met electronica zoals bv de Ipad wel gedaan had, was deze uit de verpakking halen en met de handbaggage mee het vliegtuig in. Bonnetjes ed tussen de reispapieren (ik had een soort roadbook wat ik ook mee terugneem). Ik ben wel zo'n type dat als ik echt over een bepaald bedrag zou gaan dat ook aangeef op het vliegveld trouwens. Liever eerlijk als dat ik gepakt wordt en een boete aan mn broek heb
RNA, opzich wel vreemd dat ze je eruit pikken, maar je koffer niet openen. Mijn reisgenoot werd er ook uitgepikt, had wat nieuwe kleren in zn koffer zitten, maar niet voor hele grote bedragen. Wat ik met electronica zoals bv de Ipad wel gedaan had, was deze uit de verpakking halen en met de handbaggage mee het vliegtuig in. Bonnetjes ed tussen de reispapieren (ik had een soort roadbook wat ik ook mee terugneem). Ik ben wel zo'n type dat als ik echt over een bepaald bedrag zou gaan dat ook aangeef op het vliegveld trouwens. Liever eerlijk als dat ik gepakt wordt en een boete aan mn broek heb
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Kleren vonden ze niet interessant, alles (ook handbaggage) moest door de X-ray op zoek naar electronica. Het ging vooral om mensen die meerdere Iphone's 5 / Ipads hadden gekocht en dit niet aan hebben gegeven.
Overigens voordat ze door de X-ray gingen gaf de beste man me nog een kans om alles aan te geven, helaas voor hem had ik niks
Overigens voordat ze door de X-ray gingen gaf de beste man me nog een kans om alles aan te geven, helaas voor hem had ik niks

Heb je een voorbeeld van een filmpje dat je niet op de iPad kan afspelen ?PSVwally schreef:Wat ik een groot nadeel vind aan de Ipad is dat deze geen flash ondersteunt en dan bijvoorbeeld veel nieuwe Youtube filmpjes niet af te spelen zijn.
Ben ze persoonlijk nog niet tegen gekomen.
Gebrek aan Flash ondersteuning is op dit moment af en toe nog hinderlijk, maar Flash heeft zijn langste tijd gehad (net als Microsoft Silverlight).
Ik denk dat de focus meer en meer naar zgn. "native" apps zal gaan, niet leuk voor de ontwikkelaars (ik ben er één), maar wel een feit.
-
- Amerikafan
Flash word voor Android ook niet meer ondersteunt dus zoals Vencel al zei...dat gaat er binnenkort helemaal vanaf.
Als je flash erop hebt zitten heb je geluk en anders moet je via via via nog aan de flash"app"zien te komen want in de google play store is hij niet meer te vinden voor de Samsung note 10.1.
Betreffende het invoeren heeft iedereen zo zijn eigen dingetjes waar die ervaring mee heeft.
Wij hebben de ervaring dus van een medewerker bij de douane en Le-nnart heeft blijkbaar andere ervaringen..dat mag..daar is het forum ook voor.(maar ga niet lopen roepen dat het ONZIN is wat een ander verteld aub!!!Tenzij je echt feiten hebt is het altijd nog dat je een andere mening hebt of andere ervaringen)
Wat betreft de samsung garantie.
Ik heb bij terugkomst ook gemaild met samsung en kreeg een reactie terug dat de garantie hetzelfde zou zijn als in de usa.MITS!!! ik niet met de aanwezige software ga lopen kloten.
Mochten ze bij problemen moeilijk gaan doen dan heb ik gelukkig altijd die mailreactie nog...en laat hun het dan maar verder uitvechten hahaha.
Vorig jaar heb ik een sony tablet gekocht en daar kreeg ik wel te horen dat de garantie in Nederland slechts 1 jaar was.
Als je flash erop hebt zitten heb je geluk en anders moet je via via via nog aan de flash"app"zien te komen want in de google play store is hij niet meer te vinden voor de Samsung note 10.1.
Betreffende het invoeren heeft iedereen zo zijn eigen dingetjes waar die ervaring mee heeft.
Wij hebben de ervaring dus van een medewerker bij de douane en Le-nnart heeft blijkbaar andere ervaringen..dat mag..daar is het forum ook voor.(maar ga niet lopen roepen dat het ONZIN is wat een ander verteld aub!!!Tenzij je echt feiten hebt is het altijd nog dat je een andere mening hebt of andere ervaringen)
Wat betreft de samsung garantie.
Ik heb bij terugkomst ook gemaild met samsung en kreeg een reactie terug dat de garantie hetzelfde zou zijn als in de usa.MITS!!! ik niet met de aanwezige software ga lopen kloten.
Mochten ze bij problemen moeilijk gaan doen dan heb ik gelukkig altijd die mailreactie nog...en laat hun het dan maar verder uitvechten hahaha.
Vorig jaar heb ik een sony tablet gekocht en daar kreeg ik wel te horen dat de garantie in Nederland slechts 1 jaar was.
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Google heeft pas zijn nieuwe Nexus toestellen voorgesteld, voor de mensen die een tablet willen kopen toch wel zeer interessant, want de Nexus tablets hebben betere specs & zijn telkens goedkoper dan de Apple varianten. Ook van de Nexus smartphone (die ik zelf heb) is er nu een 4G versie uitgekomen die dezelfde specs als een One X of een SIII heeft, maar wel goedkoper is.
Smartphone:
Nexus 4

8GB $299
16gb $349
Tablets:
Nexus 7

16gb $199
32gb $249
3G+32gb $299
Nexus 10

16gb $399
32gb $499
De specs van die nieuwe Nexus 10 tablet zijn indrukwekkend, 9mm dik, 603gr, resolutie van 2560*1600 & een batterij van 9000mAh. Sneller, dunner, betere resolutie & goedkoper dan de nieuwe iPad, bijna niet te geloven
Ik wacht persoonlijk nog even af tot de Nexus 10 hier beschikbaar is, dan zal de prijs van de Nexus 7 onder de 200€ zakken hier en dan ga ik me die aanschaffen denk ik. Volgens mij zit Apple een beetje in een hoekje te janken nu 
Smartphone:
Nexus 4

8GB $299
16gb $349
Tablets:
Nexus 7

16gb $199
32gb $249
3G+32gb $299
Nexus 10

16gb $399
32gb $499
De specs van die nieuwe Nexus 10 tablet zijn indrukwekkend, 9mm dik, 603gr, resolutie van 2560*1600 & een batterij van 9000mAh. Sneller, dunner, betere resolutie & goedkoper dan de nieuwe iPad, bijna niet te geloven

Reisblog: thisisfraa.be
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht