Die 4100 dollar heeft de toenmalige werkgever betaald. En nu zal hij dus voor zichzelf (met zakenpartner) begonnen zijn?Fraaa schreef:Eerst kon die werkgever jouw boete van 4100$ betalen & waarom kan die je nu niet helpen dan?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Paspoort + visa+ geld verloren
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Re: Paspoort + visa+ geld verloren
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik zit hier met plaatsvervangende schaamte te lezen, wat een rare reacties allemaal.
Het is best een warrig verhaal, maar om maar meteen weer te gaan oordelen voordat er meer duidelijkheid is vind ik te gek voor woorden.
Als ik dit topic gestart was zou ik zelf nooit meer durven reageren na alle beschuldigingen die er gedaan worden. Ik dacht dat er inmiddels een aantal regels waren hoe nieuwe leden te benaderen, maar daar is hier weinig van te merken.

Als ik dit topic gestart was zou ik zelf nooit meer durven reageren na alle beschuldigingen die er gedaan worden. Ik dacht dat er inmiddels een aantal regels waren hoe nieuwe leden te benaderen, maar daar is hier weinig van te merken.
Harry wil je zeggen dat het geen viespeuk is?
Hmmm....wat nu?
Hmmm....wat nu?
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Juist ja! My badSpaceAce schreef:Die 4100 dollar heeft de toenmalige werkgever betaald. En nu zal hij dus voor zichzelf (met zakenpartner) begonnen zijn?Fraaa schreef:Eerst kon die werkgever jouw boete van 4100$ betalen & waarom kan die je nu niet helpen dan?

Kijk, als dit een topic was waar in iemand een simpele vraag stelde & er op gereageerd werd alsof't een crimineel was, dan gaf ik je gelijk. Maar in dit geval moet je toch wel toegeven dat't een raar verhaal is? Zijn verhaal is een opeenstapeling van "ongelukjes", dingen waar hij volgens zichzelf nergens schuld aan heeft... een beetje makkelijk & het wekt de indruk op dat er meer achter schuilt dan hij vertelt. Dat sommige reacties té rechtuit zijn, akkoord... maar raar? Helemaal niet! Ik zou het zelfs raar vinden als er NIET zo gereageerd zou worden op zo'n post.Harry schreef:Ik zit hier met plaatsvervangende schaamte te lezen, wat een rare reacties allemaal.Het is best een warrig verhaal, maar om maar meteen weer te gaan oordelen voordat er meer duidelijkheid is vind ik te gek voor woorden.
Dat de TS maar gewoon eens zijn verhaal beter uitlegt & de gaten probeert te dichten, als hij dan nog geloofwaardig overkomt, dan zullen er hier genoeg mensen zijn die hem raad willen geven.
Reisblog: thisisfraa.be
Het zou kunnen dat het over zijn ex-werkgever gaat, die heeft verklaard dat zijn verhaal over dat verlopen visum klopt. En dat hij met die verklaring nu weer een "schoon" verleden heeft, waardoor hij nu weer naar de VS is kunnen gaan. Zoiets las ik er in.
Edit: oeps, ja, beetje achterhaald, wat Spaceace zegt dus...
Edit: oeps, ja, beetje achterhaald, wat Spaceace zegt dus...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Werkvisum met 1 dag overschreden (zonder het zelf te weten). Hij gaat op dat moment voor een korte vakantie naar Amerika en komt dan weer terug, waarbij men ontdekt dat zijn visum dus al niet meer geldig was.
=> topicstarter had dus gewoon de intentie om nog langer in de US op het werkvisum te blijven, maar doordat hij op vakantie gegaan was en de grens terug over moest, ontdekte men dat zijn visum niet meer geldig was.
Hoe achtzaam ben je dan, als je niet eens de geldigheid van je eigen werkvisum waarvan je weet dat het maar tijdelijk geldig is, niet in ’t oog houdt?
Wat ik wel straf vind, is dat hij (of zijn werkgever) daar ter plekke gewoon maar $4,100 boete moeten betalen en hup direct het land weer in mogen. Dus niks terug naar Nederland... Gewoon betalen en weer binnen?
Ik vermoed dat er dan een verlening aangevraagd geweest is, want TS mocht weer een jaartje langer blijven. Toen ging hij, volgens zijn eigen zeggen, terug op vakantie naar Nederland. Waar hij dan blijkbaar toch wat langer dan gewoon ‘vakantie’ gebleven is, en 3 jaar geleden besloot dat hij terug wou naar de US.
Op twee jaar tijd vraag hij maar liefst 21 keer een toeristenvisum aan dat telkens afgewezen wordt. Wow, dat heeft hem dus minstens $3,000 gekost enkel aan fees alleen al. Blijkbaar geloofde men niet dat hij toerist was? (en zou jij dat, bij iemand die eerder al in overstay ging op een werkvisum en nu maar liefst 21 keer op 24 maanden tijd probeert om een vakantietje te houden in de US? Hij vult dus maandelijks een aanvraag voor toeristenvisum in?! En toch krijgt hij dat visum... Straf.
Dus in maart vertrekt hij (als toerist) naar de US. Waar hij dus blijkbaar helemaal geen toerist is, want plots heeft hij daar een zaak.
Als je hier al een hele tijd meeleest op het forum, dan moet je toegeven dat dit alles behalve normaal klinkt. Eerst in overstay, dan toch zonder probleem een verlenging. Dan op 24 maanden tijd 21 keer een toeristenvisum aanvragen, uiteindelijk er eentje krijgen, en na 4 maanden in de US gaat je zakenpartner er met al je geld (en papieren) vandoor. Je hebt blijkbaar geen prive-rekening, alleen maar een rekening waar iemand anders een volmacht op had.
En laat ons dan maar hopen dat die zakenpartner geen Amerikaan was, en dat de topicstarter dus geen zaken aan ’t doen was met zijn TOERISTENvisum.
=> topicstarter had dus gewoon de intentie om nog langer in de US op het werkvisum te blijven, maar doordat hij op vakantie gegaan was en de grens terug over moest, ontdekte men dat zijn visum niet meer geldig was.
Hoe achtzaam ben je dan, als je niet eens de geldigheid van je eigen werkvisum waarvan je weet dat het maar tijdelijk geldig is, niet in ’t oog houdt?
Wat ik wel straf vind, is dat hij (of zijn werkgever) daar ter plekke gewoon maar $4,100 boete moeten betalen en hup direct het land weer in mogen. Dus niks terug naar Nederland... Gewoon betalen en weer binnen?
Ik vermoed dat er dan een verlening aangevraagd geweest is, want TS mocht weer een jaartje langer blijven. Toen ging hij, volgens zijn eigen zeggen, terug op vakantie naar Nederland. Waar hij dan blijkbaar toch wat langer dan gewoon ‘vakantie’ gebleven is, en 3 jaar geleden besloot dat hij terug wou naar de US.
Op twee jaar tijd vraag hij maar liefst 21 keer een toeristenvisum aan dat telkens afgewezen wordt. Wow, dat heeft hem dus minstens $3,000 gekost enkel aan fees alleen al. Blijkbaar geloofde men niet dat hij toerist was? (en zou jij dat, bij iemand die eerder al in overstay ging op een werkvisum en nu maar liefst 21 keer op 24 maanden tijd probeert om een vakantietje te houden in de US? Hij vult dus maandelijks een aanvraag voor toeristenvisum in?! En toch krijgt hij dat visum... Straf.
Dus in maart vertrekt hij (als toerist) naar de US. Waar hij dus blijkbaar helemaal geen toerist is, want plots heeft hij daar een zaak.
Als je hier al een hele tijd meeleest op het forum, dan moet je toegeven dat dit alles behalve normaal klinkt. Eerst in overstay, dan toch zonder probleem een verlenging. Dan op 24 maanden tijd 21 keer een toeristenvisum aanvragen, uiteindelijk er eentje krijgen, en na 4 maanden in de US gaat je zakenpartner er met al je geld (en papieren) vandoor. Je hebt blijkbaar geen prive-rekening, alleen maar een rekening waar iemand anders een volmacht op had.
En laat ons dan maar hopen dat die zakenpartner geen Amerikaan was, en dat de topicstarter dus geen zaken aan ’t doen was met zijn TOERISTENvisum.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar allez, we mogen dus niet zeggen dat dit verhaal met haken en ogen aan elkaar hangt en hoogstens verdacht is. Want dan geven we een mening, en die mogen we niet geven.
We mogen ook niet zeggen dat dit verhaal erg verdacht klinkt, want dan zijn we niet vriendelijk.
Dus laat ons samenvatten wat dan wel mag:
“Beste, doe aangifte bij de politie en ga naar het dichtsbijzijnde Nederlandse consulaat of ambassade.”
Voila, topic kan gesloten worden, hier kan je immers niks meer aan toevoegen zonder dat je je mening geeft, en dat is te onvriendelijk.
We mogen ook niet zeggen dat dit verhaal erg verdacht klinkt, want dan zijn we niet vriendelijk.
Dus laat ons samenvatten wat dan wel mag:
“Beste, doe aangifte bij de politie en ga naar het dichtsbijzijnde Nederlandse consulaat of ambassade.”
Voila, topic kan gesloten worden, hier kan je immers niks meer aan toevoegen zonder dat je je mening geeft, en dat is te onvriendelijk.
Elke
Conclusie: het is toch een viespeuk.
Ok, nu kan die dicht.
Ok, nu kan die dicht.
Ik zie ook niet hoe de forumleden hier kunnen helpen behalve met het geven van advies. Voor dit soort vervelende gevallen bestaan gewoon basisregels hoe te hamdelen. Het is nu geheel aan topicstarter.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Misschien moet er dan maar een regel komen dat alleen "normale" mensen met "normale" vragen nog op het forum toegelaten worden.kastelke schreef:Als je hier al een hele tijd meeleest op het forum, dan moet je toegeven dat dit alles behalve normaal klinkt.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van mij mag iedereen hier iets posten hoor, hoe (on)gewoon dan ook. Net zoals ik vind dat mensen ook hun bedenkingen bij iets ogen posten. Wat mij betreft moeten al die regeltjes niet.
Elke
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
misschien is zn internet inmiddels wel afgesloten?
Ik vind het ook een raar verhaal. Ik bedoel, 'verloren' tussen haakjes schrijven, zeg dan gewoon zoek geraakt of meegenomen bij een inbraak? Verder vind ik het verhaal van visa 'verliezen' naar huis uitgezet worden, zonder vermelding van naar de instanties te zijn geweest, heel vreemd overkomen. Normaal gesproken als je een zakenman bent en een app/huis van 3500 per maand kan betalen verwacht ik ook dat je een beetje snugger bent en dat je dus bij zulke dingen als 1e naar de politie en/of ambassade gaat. Dit verhaal zal als het wel waar is wrs een mooi boek op kunnen leveren.
Ik vind het ook een raar verhaal. Ik bedoel, 'verloren' tussen haakjes schrijven, zeg dan gewoon zoek geraakt of meegenomen bij een inbraak? Verder vind ik het verhaal van visa 'verliezen' naar huis uitgezet worden, zonder vermelding van naar de instanties te zijn geweest, heel vreemd overkomen. Normaal gesproken als je een zakenman bent en een app/huis van 3500 per maand kan betalen verwacht ik ook dat je een beetje snugger bent en dat je dus bij zulke dingen als 1e naar de politie en/of ambassade gaat. Dit verhaal zal als het wel waar is wrs een mooi boek op kunnen leveren.
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
In Houston heb je blijkbaar ook Nigerianen...............
Crisis ? What Crisis ?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik kan me de meeste reacties wel voorstellen. Het verhaal roept een hoop vragen op en TO laat zich na de openingspost niet meer zien én horen.Harry schreef:Ik zit hier met plaatsvervangende schaamte te lezen, wat een rare reacties allemaal.Het is best een warrig verhaal, maar om maar meteen weer te gaan oordelen voordat er meer duidelijkheid is vind ik te gek voor woorden.
Laatste keer online was: Tue Jul 24, 2012 7:14 am (NL-tijd).
Als je werkelijk zo in de rats zit dan mag er ook verwacht worden van zo iemand dat die volop mee doet en vragen beantwoordt.
Je kunt niet van de forumleden verwachten dat die zomaar een pasklaar antwoord hebben op slechts één 'warrig' verhaal. TO zal toch zeker wat specifieker moeten zijn.
Roland
Hét antwoord is al gegeven, meerder malen zelfs. Als de wiedeweerga aangifte doen en contact opnemen met het consulaat. Of TS dit al gedaan had toen hij zijn openingsbericht plaatste is onduidelijk. Doch dit is zó logisch dat zich daarna de vraag opdoemt wat iemand nog meer aan advies/hulp verwacht.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Het kan zo zijn dat TO hier gewoon meeleest, daarvoor hoef je niet online te gaan. Dat hij ervoor kiest niet te reageren...tja, hoe zou dat nou komen? Als ik voor viespeuk uitgemaakt werd (is dit niet tegen de forumregels ?) en indirect voor leugenaar zou ik ook niet meer reageren.Coyote schreef:Laatste keer online was: Tue Jul 24, 2012 7:14 am (NL-tijd).
Als je werkelijk zo in de rats zit dan mag er ook verwacht worden van zo iemand dat die volop mee doet en vragen beantwoordt.
Ik vind het ook een warrig verhaal maar hij had best even het voordeel van de twijfel kunnen krijgen zonder meteen door een aantal mensen aangevallen en zelfs beledigd te worden. Er is namelijk een mogelijkheid dat TO de waarheid vertelt, hoe ongeloofwaardig het ook klinkt. We hebben hier een tijd terug ook het verhaal van een vrouw gehad wiens zus ernstig in de problemen zat. Het was een heel raar en onwaarschijnlijk verhaal en er werd ook aan getwijfeld , maar het bleek wel waar te zijn.
Misschien heeft TO wel de eerste adviezen opgevolgd en is naar de ambassade gegaan. Dan heeft hij inmiddels wel wat anders aan zijn hoofd dan op een Amerikaforum te gaan kijken waar hij door een paar forumleden beledigd wordt. Als er normaal gereageerd was zou hij misschien later nog teruggekomen zijn om te vertellen hoe het afgelopen is. Ik denk niet dat we daar nu nog op moeten wachten.
De eerste 2 reacties zijn gekomen voordat TS offline ging, deze waren gewoon adviezen zonder oordelen en ook daar is niet op gereageerd.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dus? Als je niet direct reageert mag je daarna gewoon beledigd worden?
Soms reageren mensen niet direct maar wachten even af of er nog meer tips komen. Dat doe ik ook regelmatig in mijn reizentopics.
Soms reageren mensen niet direct maar wachten even af of er nog meer tips komen. Dat doe ik ook regelmatig in mijn reizentopics.
Met een dergelijk onderwerp, zeker een noodoproep, dan verwacht je dat iemand het verhaal verduidelijkt, alvast ingaat op de gegeven tips. Dat dit niet gebeurd is roept vragen op.
Een reistopic is niet iets wat dringend is of haast heeft, en niet ook vergelijkbaar met dit topic.
Een reistopic is niet iets wat dringend is of haast heeft, en niet ook vergelijkbaar met dit topic.
Hij is ook zijn internationale rijbewijs kwijt...kan die alleen maar blij mee zijn 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht