En ik ook. (Hoe gaag ik zelf ook wijn drink)Harry schreef:ook ik sluit me hier bij aan.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alcohol
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Toch meer bijval dan ik had gedacht
Fred for president?
Fred
Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.
Poesjes
Poesjes
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
BSP: Je hebt groot gelijk.
Als je je niet wil aanpassen, aan het land wat je bezoekt, kun je mijn inziens beter thuisblijven.
In Amerika mag het niet, dan moet je het gewoon NIET doen.
En als je het echt niet kunt laten: een weekje naar Turkije is ook leuk, en veel goedkoper....
Eric
Als je je niet wil aanpassen, aan het land wat je bezoekt, kun je mijn inziens beter thuisblijven.
In Amerika mag het niet, dan moet je het gewoon NIET doen.
En als je het echt niet kunt laten: een weekje naar Turkije is ook leuk, en veel goedkoper....
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het antwoord is al gegeven:Jef schreef:Ik zie dat veel mensen zich geroepen voelen om op verschillende toonaarden een opinie over dit onderwerp te geven.
Dat staat iedereen natuurlijk vrij, maar ik ben op vooral zoek naar feitelijke antwoorden op mijn vraag.
A person who purchases an alcoholic beverage for a minor or who furnishes an alcoholic beverage to a minor can be punished by a fine up to $2,000.00 and/or confinementin jail for up to 180 days. A person who sells a minor an alcoholic beverage can be punished by a fine up to $4,000.00 and/or confinement in jail for up to 1 year.
Dus trek je eigen conclusies maar.
Eric
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ehm...voordat we gaan generaliseren...ik heb erbij gezet dat dit geldt in Texas hè? Wie weet is het ergens anders veel soepeler geregeld?enger003 schreef:Het antwoord is al gegeven:
A person who purchases an alcoholic beverage for a minor or who furnishes an alcoholic beverage to a minor can be punished by a fine up to $2,000.00 and/or confinementin jail for up to 180 days. A person who sells a minor an alcoholic beverage can be punished by a fine up to $4,000.00 and/or confinement in jail for up to 1 year.
Dus trek je eigen conclusies maar.
Eric
Tja, dat heb je wel eens op een forum he? Voor feitelijke antwoorden heb je GoogleJef schreef:Ik zie dat veel mensen zich geroepen voelen om op verschillende toonaarden een opinie over dit onderwerp te geven.
Dat staat iedereen natuurlijk vrij, maar ik ben op vooral zoek naar feitelijke antwoorden op mijn vraag.
Ik zal nog een mening geven, ook al vraag je daar niet naar; ik vind het een kwalijke zaak dat je hier eerst een inschatting probeert te maken van de risico's en gevolgen van het overtreden van de wet in dat land, om te bepalen of je aldaar die wet zult gaan overtreden, of niet. Just my 2 cents...
Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.
Poesjes
Poesjes
-
zrx1100
- Amerikafan
- Contacteer:
Jef schreef:Ik zie dat veel mensen zich geroepen voelen om op verschillende toonaarden een opinie over dit onderwerp te geven.
Wat wil je nu eigenlijk weten??? Per plaats wat het % kans is of je wordt betrapt en hoeveel boete je dan zal moeten betalen???
Als je geen 21 bent is het niet toegestaan van te drinken, heel simpel...
Gebruik gewoon je gezond verstand: als hij dan toch wil drinken, dan best in de tent/motelkamer waar niemand het ziet
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
-
Bennogr
- Amerika-expert
Geen drank onder de 21. En geen sigaretten onder de 18. Geldt voor de hele VS. Geen staat die zich daaraan onttrekt, anders krijgen ze van de federale overheid geen geld meer voor wegenbouw.
Ze controleren overal. Een tijdje geleden nog in een restaurant, moest zelfs ik (met eindelijk een paar grijze haren) m'n rijbewijs laten zien, ze hadden daar gewoon de politiek: iedereen vragen.
In Minnesota (en voor zover ik weet in een aantal andere staten ook) kan je zelfs in 1 oogopslag aan het rijbewijs zien of iemand onder of boven de 21 is. Op je 21 krijg je een nieuw rijbewijs met de foto aan de rechterkant, onder de 21 zit die foto links.
In de meeste staten wordt je verder gearresteerd als je alcoholbloedgehalte 0,8 procent of meer is. Ook daar zijn ze streng in.
Plus natuurlijk het niet-gedogen van verdovende middelen. Niks alleen een beetje weed voor eigen gebruik. Als ze je pakken ga je de bak in.
Ik zie er redelijk jong uit (zei hij ijdel), maar ik hoef me tegenwoordig me niet meer te legitimeren om een bar binnen te komen. Hoewel ik soms mijn lidmaatschapskaart van de AARP (vereniging van mensen boven de 50) laat zien als ik met een groepje jongeren mee ga.
Gevolg is wel, dat 21 gezien wordt als een belangrijke datum. Een gewoonte is bijvoorbeeld om om 1 minuut na middernacht van je verjaardagsdag 21 glaasjes heel sterke drank snel achter elkaar op te drinken. Daar vallen af en toe doden bij als gevolg van alcoholvergiftiging.
De oplossing in Minnesota: een nieuwe wet: je mag pas om 8 uur 's ochtends drinken op de dag dat je 21 wordt. Ze hebben overal wel een wet voor.
Maar zoals door anderen al gezegd: je zult je moeten houden aan de wetten van een land, of je het daarmee eens bent of niet. Zie bijvoorbeeld: in sommige landen krijg je de doodstraf voor het in bezit hebben van een hoeveelheid verdovende middelen waarvoor je in Nederland niet eens gearresteerd kunt worden.
Ze controleren overal. Een tijdje geleden nog in een restaurant, moest zelfs ik (met eindelijk een paar grijze haren) m'n rijbewijs laten zien, ze hadden daar gewoon de politiek: iedereen vragen.
In Minnesota (en voor zover ik weet in een aantal andere staten ook) kan je zelfs in 1 oogopslag aan het rijbewijs zien of iemand onder of boven de 21 is. Op je 21 krijg je een nieuw rijbewijs met de foto aan de rechterkant, onder de 21 zit die foto links.
In de meeste staten wordt je verder gearresteerd als je alcoholbloedgehalte 0,8 procent of meer is. Ook daar zijn ze streng in.
Plus natuurlijk het niet-gedogen van verdovende middelen. Niks alleen een beetje weed voor eigen gebruik. Als ze je pakken ga je de bak in.
Ik zie er redelijk jong uit (zei hij ijdel), maar ik hoef me tegenwoordig me niet meer te legitimeren om een bar binnen te komen. Hoewel ik soms mijn lidmaatschapskaart van de AARP (vereniging van mensen boven de 50) laat zien als ik met een groepje jongeren mee ga.
Gevolg is wel, dat 21 gezien wordt als een belangrijke datum. Een gewoonte is bijvoorbeeld om om 1 minuut na middernacht van je verjaardagsdag 21 glaasjes heel sterke drank snel achter elkaar op te drinken. Daar vallen af en toe doden bij als gevolg van alcoholvergiftiging.
De oplossing in Minnesota: een nieuwe wet: je mag pas om 8 uur 's ochtends drinken op de dag dat je 21 wordt. Ze hebben overal wel een wet voor.
Maar zoals door anderen al gezegd: je zult je moeten houden aan de wetten van een land, of je het daarmee eens bent of niet. Zie bijvoorbeeld: in sommige landen krijg je de doodstraf voor het in bezit hebben van een hoeveelheid verdovende middelen waarvoor je in Nederland niet eens gearresteerd kunt worden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
En als je minderjarig bentBennogr schreef:Die arrestatie met 0,8 procent alcohol in je bloed geldt natuurlijk alleen als je achter het stuur zit.
Buiten de arrestatie dus ook nog een geldboete en je rijbewijs voor een aantal dagen tot maanden kwijt. Iemand nog een biertje?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Nee, dank je...ik heb mijn heerlijke, koude Kriek Framboos nog niet op
Fred
Fred
Poesjes
Poesjes
-
Bennogr
- Amerika-expert
Die arrestatie bij meer dan 0,8 procent alcohol in je bloed achter het stuur zitten, geldt voor iedereen, jong EN oud.
Er worden regelmatig controles gehouden waarbij alle auto's moeten stoppen en agenten even snuffelen. Bij twijfel: blazen of een bloedproef. En als je die weigert, dan word je meteen meegenomen.
Er worden regelmatig controles gehouden waarbij alle auto's moeten stoppen en agenten even snuffelen. Bij twijfel: blazen of een bloedproef. En als je die weigert, dan word je meteen meegenomen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben eigenlijk bang, dat topicopener het idee heeft dat het allemaal wel meevalt, en net zo gaat als hier in Nederland, met een vermanend schouderklopje van oom agent en een "niet meer doen hoor"....
In Amerika gaat het (over het algemeen) heel anders, je wordt in een echte cel gezet met echte boeven.
Ook voor een kleine overtreding, en zeker als je begint te protesteren.
Dat is hier onvoorstelbaar, maar daar de keiharde realiteit.
Als je wordt aangehouden, leg dan alsjeblieft meteen je handen op het stuur, blijf rustig zitten en doe wat ze zeggen.
Is er niks aan de hand, dan zijn de agenten juist veel beleefder dan bij ons (is mijn ervaring), ik ben eens aangehouden, omdat ik vlak voor kerst 's avonds langzaam door een straat reed (om de versieringen te bekijken). Na dat ik mocht uitstappen, bleek dat al mijn papieren in mijn hotel lagen (ik reed alleen een rondje door de buurt), maar toen ik dat uitlegde, en de naam van het hotel wist, was het : Have nice evening sir, take care and Merry Christmas !!
Nou, dat heb ik hier nog nooit van een agent gehoord.
Eric
In Amerika gaat het (over het algemeen) heel anders, je wordt in een echte cel gezet met echte boeven.
Ook voor een kleine overtreding, en zeker als je begint te protesteren.
Dat is hier onvoorstelbaar, maar daar de keiharde realiteit.
Als je wordt aangehouden, leg dan alsjeblieft meteen je handen op het stuur, blijf rustig zitten en doe wat ze zeggen.
Is er niks aan de hand, dan zijn de agenten juist veel beleefder dan bij ons (is mijn ervaring), ik ben eens aangehouden, omdat ik vlak voor kerst 's avonds langzaam door een straat reed (om de versieringen te bekijken). Na dat ik mocht uitstappen, bleek dat al mijn papieren in mijn hotel lagen (ik reed alleen een rondje door de buurt), maar toen ik dat uitlegde, en de naam van het hotel wist, was het : Have nice evening sir, take care and Merry Christmas !!
Nou, dat heb ik hier nog nooit van een agent gehoord.
Eric
Toen ik 19 was ben ik ook eens uit een bar gezet, zelfs al drink je niet, laten ze je nog niet toe. Een andere keer moesten we vertrekken uit een bar bij een restaurant omdat we een baby bij ons hadden. Nu met mijn grijze haren moet ik nog altijd ID laten zien.
Houdt je gewoon aan de wetten, en ik ben het ook mee eens; geniet gewoon van je vakantie en blijf binnen de wet.
In Texas maken ze het helemaal fraai;
http://www.msnbc.msn.com/id/11965237/
Houdt je gewoon aan de wetten, en ik ben het ook mee eens; geniet gewoon van je vakantie en blijf binnen de wet.
In Texas maken ze het helemaal fraai;
http://www.msnbc.msn.com/id/11965237/
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Ergens snap ik de vraag wel.
Maar jemig jongens 9en meisjes) je kan toch wel een vakantie zonder alcohol??
Je bent er te gast en dan pas je je aan. Denk je niet dat een Amerikaan die 17 is en hier komt ook niet graag autorijdt??
Pas je gewoon aan voor die periode dat je op vakantie bent, wie weet is het dus juist wel goed voor je eens een paar weekjes zonder bier of alcohol....
Maar jemig jongens 9en meisjes) je kan toch wel een vakantie zonder alcohol??
Je bent er te gast en dan pas je je aan. Denk je niet dat een Amerikaan die 17 is en hier komt ook niet graag autorijdt??
Pas je gewoon aan voor die periode dat je op vakantie bent, wie weet is het dus juist wel goed voor je eens een paar weekjes zonder bier of alcohol....
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Michigan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Michigan heeft dat ook.Bennogr schreef: In Minnesota (en voor zover ik weet in een aantal andere staten ook) kan je zelfs in 1 oogopslag aan het rijbewijs zien of iemand onder of boven de 21 is. Op je 21 krijg je een nieuw rijbewijs met de foto aan de rechterkant, onder de 21 zit die foto links.
- Mike
Zelf was ik in Amerika ooit bij een benzinestation, voor mij stond een enorme militair die een 6-pack wilde kopen. Echt een ENORME militair: 2 meter hoog en 2 meter breed... Hij was ergens in de 30. Maar hij had alleen zijn military ID bij en dat was voor de verkoopster niet voldoende.
Dus hij kreeg het niet mee!!!
Maar eigenlijk vind ik die regels wel goed, hier in Nederland worden 11-jarigen stomdronken van de straat geplukt en door de politie thuisgebracht...

Dus hij kreeg het niet mee!!!
Maar eigenlijk vind ik die regels wel goed, hier in Nederland worden 11-jarigen stomdronken van de straat geplukt en door de politie thuisgebracht...
Hèhè... I love Michigan specials...Michigan schreef: Maar voor hetzelfde geld is het weer zo'n Michigan special thing, zoals 11 assige vrachtwagens >)

Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Mack schreef:Maar eigenlijk vind ik die regels wel goed, hier in Nederland worden 11-jarigen stomdronken van de straat geplukt en door de politie thuisgebracht...
In Nederland mag je onder de 16 ook geen alcohol kopen en moet je met een identiteitskaart aantonen dat je die leeftijd hebt. Voor sterke drank moet je 18 zijn.
Ook in Nederland wordt hier steeds strenger op gelet want winkeliers kunnen enorme boetes krijgen als ze het toch verkopen.
Marjon