Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Douane: groene en witte formulier
-
Erika
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
je hebt gelijk over de witte kaart, die ben je onder het lopen kwijt.
daar zit ook bijna nooit een probleem in omdat ze daar meestal gewoon de kaart in ontvangst nemen en er vaak helemaal niet naar kijken.
ik denk niet dat er veel mensen iets met ja invullen,zou ik niet doen als er iets is wat niet door de beugel kan dan zijn die gegevens al binnen via de passagierslijsten die de maatschappijen moeten leveren.
af en toe gaat er eens een keer een koffer aan de kant voor controle maar normaal is dit het meest eenvoudige van je papierwinkel.
de meeste problemen zitten in de groene kaart waar denk ik 9 van de 10 gevallen gewoon schrijf fouten inzitten,nederlands in plaats van engels.
gr erika.
daar zit ook bijna nooit een probleem in omdat ze daar meestal gewoon de kaart in ontvangst nemen en er vaak helemaal niet naar kijken.
ik denk niet dat er veel mensen iets met ja invullen,zou ik niet doen als er iets is wat niet door de beugel kan dan zijn die gegevens al binnen via de passagierslijsten die de maatschappijen moeten leveren.
af en toe gaat er eens een keer een koffer aan de kant voor controle maar normaal is dit het meest eenvoudige van je papierwinkel.
de meeste problemen zitten in de groene kaart waar denk ik 9 van de 10 gevallen gewoon schrijf fouten inzitten,nederlands in plaats van engels.
gr erika.
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Nog even een vraagje over de witte kaart (is al eerder ter sprake geweest op een ander topic, maar er kwam toen geen duidelijk antwoord op
)
Wij hebben bijna altijd voor de familie een koffer vol kadootjes, snoep, stoopwafels, krentenbollen en noem maar op, bij ons. Op de achterkant van dat witte formulier moet je dus invullen voor hoeveel aan "gifts" je bij je hebt. Ik heb daar nog nooit wat ingevuld, maar ik knijp 'm elke keer weer als ik door de douane ga.
Vullen jullie daar wat in??? Toch maar invullen? Of niet?
gr, Ineke
Wij hebben bijna altijd voor de familie een koffer vol kadootjes, snoep, stoopwafels, krentenbollen en noem maar op, bij ons. Op de achterkant van dat witte formulier moet je dus invullen voor hoeveel aan "gifts" je bij je hebt. Ik heb daar nog nooit wat ingevuld, maar ik knijp 'm elke keer weer als ik door de douane ga.
Vullen jullie daar wat in??? Toch maar invullen? Of niet?
gr, Ineke
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
Beste Aida, ik bedoel met dat uur inderdaad de immigratie, want die controleert wel degelijk of je ook het witte formulier hebt ingevuld, waarna je het weer meekrijgt voor de douane.
De douane gaat inderdaad tegenwoordig razendsnel, ofschoon ze wel wat steekproeven houden.
Eric
De douane gaat inderdaad tegenwoordig razendsnel, ofschoon ze wel wat steekproeven houden.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Eric,enger003 schreef:Beste Aida, ik bedoel met dat uur inderdaad de immigratie, want die controleert wel degelijk of je ook het witte formulier hebt ingevuld, waarna je het weer meekrijgt voor de douane.
Eric
Jij bent toch wel een bijzonder geval
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dan zal ik wel bijzonder zijn, maar tot nu toe (keer of 20) heeft altijd de Immigrations officer wel degelijk gekeken of ik het witte formulier ook had. Hij kijkt er verder overigens niet naar, net zomin als trouwens de douaneambtenaar, die pakt hem aan en wuift zonder te kijken je door. (meestal)
Eric
Eric
Hahahaha, dit hebben wij altijd precies hetzelfde!Rob schreef:Hoi Eric,
Jij bent toch wel een bijzonder gevaldenk ik, als wij het witte formulier afgeven bij immigratie krijgen we het gelijk terug met de mededeling dat ze daar niets aan hebben maar dat we dat later nodig hebben als we onze koffers hebben.
-
IloveFlorida
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wat ik zo raar vind, wij hebben via het internet reisburo ook een formulier gekregen. Dit heet een Federal register/ vol 70: No. 66, april 7, 2005.
Hier moet je je verblijfadres op noteren. Die andere formulieren krijg ik dan in het vliegtuig, denk ik?
Ik wilde dat formulier eigenlijk hier wel bijzetten, maar ben niet zo goed in de codes.. jammer dat ik dus niet weet hoe ik het moet bijsluiten..
Hier moet je je verblijfadres op noteren. Die andere formulieren krijg ik dan in het vliegtuig, denk ik?
Ik wilde dat formulier eigenlijk hier wel bijzetten, maar ben niet zo goed in de codes.. jammer dat ik dus niet weet hoe ik het moet bijsluiten..
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het formulier dat je hebt gekregen van het reisbureau is bedoeld om bij het inchecken in te leveren. Het is namelijk tegenwoordig verplicht om vooraf het adres door te geven van je verblijfplaats (tijdens de eerste nacht), vandaar.....IloveFlorida schreef:Wat ik zo raar vind, wij hebben via het internet reisburo ook een formulier gekregen. Dit heet een Federal register/ vol 70: No. 66, april 7, 2005.
Hier moet je je verblijfadres op noteren. Die andere formulieren krijg ik dan in het vliegtuig, denk ik?![]()
De overige formulieren krijg je inderdaad meestal in het vliegtuig, maar tegenwoordig worden ze ook al vaak bij het inchecken of het instappen overhandigd. Ligt een beetje aan de maatschappij. Deze formulieren moet je dan in het vliegtuig invullen en inleveren op de eerste luchthaven in Amerika waar je landt (kan ook een tussenlanding of overstap zijn). Het groene formulier is je Visa Waiver en dat is bedoeld voor de immigrations. Het witte formulier is bedoeld voor de douane, maar die tref je pas nadat je door immigrations bent gegaan.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
Voor diegenen die in de buurt van Schiphol wonen de volgende tip:
Ga ruim van te voren een keer naar Schiphol (liefst 's morgens want dan zijn ze allemaal open) en haal bij any Amerikaanse mij (tegenover de incheckbalies) een paar formulieren op. neem zeker van elk een extra, en vul die dan op je gemak thuis (evt. met behulp van het forum) vast in.
Ik vlieg bijna elk jaar met een jeugdvoetbalelftal via Amerika naar Mexico, en de laatste jaren haal ik een paar weken (maar het kan ook langer) van te voren van allebei de formulieren een stapel in, en wij vullen ze dan een week voor het vertrek gezamenlijk met de kids in.
Sinds we dit doen, hebben we nooit meer problemen !!
Succes, Eric
Ga ruim van te voren een keer naar Schiphol (liefst 's morgens want dan zijn ze allemaal open) en haal bij any Amerikaanse mij (tegenover de incheckbalies) een paar formulieren op. neem zeker van elk een extra, en vul die dan op je gemak thuis (evt. met behulp van het forum) vast in.
Ik vlieg bijna elk jaar met een jeugdvoetbalelftal via Amerika naar Mexico, en de laatste jaren haal ik een paar weken (maar het kan ook langer) van te voren van allebei de formulieren een stapel in, en wij vullen ze dan een week voor het vertrek gezamenlijk met de kids in.
Sinds we dit doen, hebben we nooit meer problemen !!
Succes, Eric
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties