Reisbescheiden, waar bewaren?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
richardbrand
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 18 jun 2011, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Reisbescheiden, waar bewaren?

Bericht door richardbrand »

Paspoort leg ik altijd in de kluis, die wil ik echt niet kwijt raken en heb nooit een tas mee alleen mijn portemonnee en daar past ie niet in :D
Heb wel altijd mijn rijbewijs mee mede omdat je je vaak moet legitimeren voor als je een drankje gaat doen of een pakje sigaretten wil halen en natuurlijk omdat we ook een auto huren.
http://richardbrand1981.wordpress.com/u ... obremrich/" onclick="window.open(this.href);return false;
2020 Las Vegas-Anaheim-San Diego-Las Vegas
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reisbescheiden, waar bewaren?

Bericht door tosca »

richardbrand schreef:Paspoort leg ik altijd in de kluis, die wil ik echt niet kwijt raken en heb nooit een tas mee alleen mijn portemonnee en daar past ie niet in :D
Heb wel altijd mijn rijbewijs mee mede omdat je je vaak moet legitimeren voor als je een drankje gaat doen of een pakje sigaretten wil halen en natuurlijk omdat we ook een auto huren.
Je moet je altijd kunnen legitimeren en zeker buiten Europa hebben wij altijd onze paspoorten bij ons als we op stap gaan. Ik neem geen risico dat ik ergens mee in de problemen raak.

Daarbuiten is het ons ook al een aantal keer overkomen dat een NL rijbewijs niet als geldig legitimatiebewijs werd gezien (ook het plastic pasje niet), wat ik me op zich ook goed kan voorstellen. Afgelopen zomer in Boston op een terras moest je met paspoort legitimeren anders kreeg je geen alcohol. Volgens de ober was dat State Law, maar bij de buren waren we wel welkom met een rijbewijs ;)
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2202
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Reisbescheiden, waar bewaren?

Bericht door RNA »

Ik snap je wel hoor, Tosca.
Zelf doe ik het niet, voor mij weegt het risico om mijn paspoort te verliezen niet op tegen het risico dat ze mijn ID-kaart of rijbewijs niet accepteren. Ik moet zeggen dat ik zelf die ervaring nog nooit heb gehad (id-kaart hebben ze altijd geaccepteerd zowel in Canada als in de VS) maar ik kan begrijpen dat als je die ervaring wel hebt, je hem liever voor de zekerheid meeneemt.
Bovendien draag ik nooit een tas bij me, dan zou ik dat grote paspoort in mn broekzak moeten doen. Nee, dan maar geen biertje :D
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer