Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste reis naar de Verenigde Staten.. Oostkust of Westkust?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Eerste reis naar de Verenigde Staten.. Oostkust of Westk

Bericht door PSVwally »

Puur alleen voor Miami zou ik niet naar de oostkust gaan. Dan kun je beter 4 weken door Florida trekken, want heel Florida zie je ook niet in 1 week. Miami vind ik persoonlijk niet de stad om te lang te blijven.Buiten het strand om is een 2 dagen eigenlijk wel genoeg. Maar volgens mij zijn jullie ook niet echt naar een strandvakantie aan het kijken:
We willen voornamelijk genieten van de schatten aan natuur die de Verenigde Staten rijk is. Rust, vrijheid, kalmte, seriniteit en ontspanning zijn enkele kernbegrippen waar mijn vader en ik veel waarde aan hechten. We hopen adembenemende uitzichten te zien die daarna in je herinneringen staan gegraveerd, de mooiste natuurgebieden ontdekken die tot dusver alleen maar in onze dromen de revue passeerden, .. Kortom, papa en ik willen die weken echt intens genieten van de prachtige natuur
Een optie is misschien om 1week oostkust te doen en 3 weken westkust. Je zou dan bv (incl vluchtdag)3 dagen NY kunnen doen, dan naar Buffalo gaan om de Niagara Falls te bekijken, Dan een dag in Toronto rondkijken, dan weer terug naar NY en dan vliegen naar Phoenix/SF of LA om het 'standaard 3 wekenrondje' zuidwest te doen, wat op een paar dagen stad heel veel natuur bezichtigen is.

Ik denk zelf dat je beter 1 'gebied' per bezoek kunt doen (een paar dagen NY daargelaten), vooral als je een echte roadtrip wilt maken. 4 weken zuidwest is zeker ook altijd heel mooi, kun je ook yellowstone en mnt rushmore er bij inplakken.
In 4 weken met de auto van NY naar Miami is ook een mooie trip, maar je moet je dan niet alleen op de kust focussen. Plekken als de Blue ridge highway schijnen ook helemaal te gek te zijn. 4 weken alleen Florida als roadtrip vind ik zelf wat veel. Florida is zeer zeker een mooie staat, maar 4 weken trekken is wel heel erg veel, dan zou je beter ergens een week in een villa kunnen zitten daar, 3 weken is mijns inziens voldoende (per keer)

Ik denk dat jullie zelf een keuze moeten maken en een soort route van wat je wilt zien en dan zal iedereen je hier helpen om het zo goed mogelijk te optimaliseren, maar of het oost of west wordt is echt jullie knoop die je moet doorhakken.

Ik denk trouwens wel dat als je er 1x geweest bent je echt nog wel meer van de USA wilt zien en je dus zeker gaat proberen om terug te komen ;)
Dutchkathy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Dutchkathy »

Hoi Zonnestraaltje en vader van Zonnestraaltje,

Wat een fantastisch vooruitzicht voor jullie.

Een van de eerste dingen die je noemt zijn "vergezichten" en hoe mooi wij het zuidoosten ook vonden, de vergezichten daar zijn minimaal en kunnen niet tippen aan die van het zuidwesten. Ga eens samen even zitten en maakt zo uit je hoofd een lijstje wat jullie leuk vinden of perse willen zien. Wil je natuur, steden, old west, gold rush, indianen cultuur etc etc. Je kunt dan een wat gerichtere vraag stellen.

Zijn er bijzondere redenen dat jullie Florida/Miami mee willen nemen ? Wil je iedere dag wat anders zien/doen of wil je ook relaxen op de reis ?

Ben benieuwd of jullie al wat gebieden hebben uitgesloten of alweer wat verder zijn in de planning. Succes er in ieder geval mee.

Caroline
South West 9 x - North West 2 x - South East 2 x - Deep South 1 x - North East 1 x - Orlando 7 x - Las Vegas 8 x en dat allemaal sinds 2007 !
Zonnestraaltje.
Amerika-ontdekker

Bericht door Zonnestraaltje. »

Ik was trouwens aan 't denken, wat het handigst zou zijn.

Vanaf hier vertrekken naar SF of naar LA?

Wat is het meest praktisch?
Of maakt het - behalve misschien prijstechnisch gezien - geen verschil uit?
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Je hebt al veel advies gekregen, maar deze vraag van Caroline is heel belangrijk: Wil je iedere dag wat anders zien/doen of wil je ook relaxen op de reis ?

Wij krijgen niet zo lang vakantie achter elkaar, dus we hebben bepaalde "rondjes", waar veel Europeanen langer over doen, in bijvoorbeeld tien dagen gedaan (Las Vegas, Grand Canyon, Monument Valley, Bryce Canyon en Zion, bijvoorbeeld). Ik zou kiezen voor een week in het oosten en dan de rest van de tijd in het westen of omgekeerd. In het oosten zou ik me dan op de grote steden en omgeving concentreren, New York, natuurlijk, maar er is binnen een straal van vier uur van New York af ontzettend veel te zien en doen. Vooral als je ook van geschiedenis houdt vind je dat veel in die contreien. Qua natuur is het Zuidwesten ongeevenaard, de oostkust is ook prachtig, maar die bossen en watervallen e.d. kun je ook wel soortgelijk in Europa vinden. Het Zuidwesten is echter uniek. Daarentegen hadden wij na tien dagen de rode rotsen wel gezien. Je vraag is een heel moeilijke, want zoveel smaken, zoveel meningen. Succes met plannen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Prijstechnisch maakt LA of SF weinig uit. Waarheen vliegen? Dat zal afhangen van je planning.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Haha Petra, precies wat wij zeiden na 3 weken camper-rondrit: "nu hebben we wel genoeg rode en witte stenen gezien". Maar het is en blijft een prachtige regio, ik ben er nu 2 keer op vakantie geweest en afgelopen weekend even kort en het is en blijft prachtig daar.

De eerste keer was trouwens in de winter, februari/maart en dat was een supermooie reis. Wij stonden met de camper op de camping in Monument Valley helemaal alleen, gewoon helemaal niemand daar. Ook in de andere parken (Grand Canyon, Bryce, Zion, Arches, Bridges, Canyonlands, noem maar op) hadden we het voor het uitkiezen. De tweede keer gingen we in September en toen was het aanmerkelijk drukker. De camping in Arches was toen bijvoorbeeld helemaal bezet. Als park vonden wij Canyonlands vooral heel erg de moeite waard. Het is vrij onbekend, maar het is verrassend mooi en divers.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

O, en ik heb trouwens nooit begrepen wat mensen in Florida zoeken. Ik vind er niet veel aan in ieder geval en ik zou het niet snel in mijn vakantieplannen opnemen. Misschien nog ooit met de kids, een paar dagen attractiepark ofzo, maar voor de rest, hmmm, dan kan ik wel leukere plekken bedenken om mijn vakantie door te brengen.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik dacht precies hetzelfde over Florida. Was er twee keer geweest en vond het niet zo bijzonder, maar tijdens onze laatste reis is het enorm goed bevallen. Toch zou ik Florida niet meer een reis naar de westkust combineren, dan kan je zonder extra reistijd beter door California trekken.

Als je per se een combinatie wil lijkt het me leuker om NY/DC, etc aan te doen. Het contrast is dan veel groter.
Afbeelding
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

dimona schreef:O, en ik heb trouwens nooit begrepen wat mensen in Florida zoeken. Ik vind er niet veel aan in ieder geval en ik zou het niet snel in mijn vakantieplannen opnemen. Misschien nog ooit met de kids, een paar dagen attractiepark ofzo, maar voor de rest, hmmm, dan kan ik wel leukere plekken bedenken om mijn vakantie door te brengen.
Dat is ook mijn gedachte :-)
Niet dat ik nooit naar Florida zou gaan....ik zou bijvoorbeeld best nog eens naar Orlando willen, maar ik kan in de VS wel 100 plekken verzinnen die me meer trekken dan Florida. Puur daarvoor zou ik dus niet de oostkust in mijn reis op gaan nemen.
Het is ook wat Petra zegt: voor de overweldigende natuur die jullie zoeken moet je echt naar de westkust
DaphneB
Amerika-ontdekker

Bericht door DaphneB »

wij vertrekken eind mei voor het eerst naar de vs en gaan gelijk oostkust en westkust aandoen.

dag 1 Amsterdam - Washington

dag 2 Washington

dag 3 Washington - Philadelphia

dag 4 Philadelphia - New York

dag 5 en 6 New York

dag 7 New York - Las Vegas ( binnenlandse vlucht )

dag 8 Las Vegas

dag 9 Las Vegas - Zion National Park

dag 10 Zion National Park - Bryce Canyon

dag 11 Bryce Canyon - Lake Powell

dag 12 Lake Powell - Grand Canyon

dag 13 Grand Canyon - Palm Springs

dag 14 Palm Springs - Los Angeles

dag 15 Los Angeles

dag 16 Los Angeles - Pismo Beach

dag 17 Pismo Beach - Monterey

dag 18 Monterey - San Francisco

dag 19 San Francisco

dag 20 San Francisco - Amsterdam

dag 21 Aankomst Amsterdam

druk programmma maar we willen graag veel zien nu wij voor het eerst naar de vs gaan :D
Afbeelding
Zonnestraaltje.
Amerika-ontdekker

Het wordt definitief de westkust.
Ik ben nu bezig met een lijstje maken met onze wensen en dromen qua bezienswaardigheden, en als dat lijstje af is, ga ik proberen alles passend in een schema te gieten. Dat wordt vast nog een hele klus!
Afbeelding
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door lynn »

Hoi zonnestraaltje,

Wat leuk om samen met je vader deze reis te gaan ondernemen. Vorig jaar ben ik ook samen met mijn vader naar de states geweest. Wij hebben een rondje seattle-jasper-banff-montana-yellowstone-idaho-seattle gedaan. Geweldige reis gehad!
Dit was niet onze eerste reis naar de states vandaar dat we voor het noordwesten hebben gekozen.

Voor een eerste reis zou ik kiezen voor het zuid-westen. Alhoewel ik vind dat je yellowstone ook zeker eens moet zien in je leven, wat een geweldig mooi park is dit!! Ik zou flink wat reisverslagen doorspitten, zo kom je er vanzelf achter wat jullie trekt. Met behulp van de leden van dit forum lukt het je vast om een super mooie route in elkaar te zetten. Lekker veel voorpret!!

Groetjes Lynn
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Denk ook eens aan de mogelijkheid om naar de ene plaats te vliegen, bijvoorbeeld Seattle, Salt Lake City of Denver en van een andere plaats terug, bijvoorbeeld Phoenix, Los Angeles of San Francisco. Dat maakt het te bereizen gebied mogelijk iets groter.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Zonnestraaltje, de Westkust is een heel goed keuze en ontzettend mooi.
Ik zou het liefst morgen weer vertrekken.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Gefeliciteerd met de keuze voor de westside, nu nog een planning maken van wat je allemaal wilt zien!
O, en ik heb trouwens nooit begrepen wat mensen in Florida zoeken. Ik vind er niet veel aan in ieder geval en ik zou het niet snel in mijn vakantieplannen opnemen.
Ik zou zo teruggaan, maar ik wil eerst andere plekken van de wereld zien! Het is alleen jammer dat het er nog vlakker dan hier in Nederland is, dan mis je veel vergezichten. Qua natuur als je wat dieper de everglades ingaat ook schitterend. De oostkant viel me een beetje tegen, maar de kant van de golf van mexico, de everglades en het stuk naar key west vond ik echt geweldig. Disneyworld, supertijd en veel beter in alle opzichten dan dat parkje in Parijs.

Heel even een andere vraag aan Zonnestraaltje, ik weet niet of ik het gemist heb, maar hoe oud ben je eigenlijk? En willen jullie beide gaan rijden? Dat scheelt natuurlijk ook in de afstanden.
Zonnestraaltje.
Amerika-ontdekker

@ PSVwally;

Ik ben net 22 jaar geworden (volgend jaar dus 23 jaar), maar ik ben helaas niet in het bezit van een rijbewijs.
Qua autorijden zijn we dus compleet afhankelijk van mijn vader.

Met de planning ben ik trouwens al druk bezig!
Heerlijk om te doen is dat, zeg! :-D
Afbeelding
Zonnestraaltje.
Amerika-ontdekker

Hoeveel tijd heb je trouwens echt minimum nodig om de beroemde 'hotspots' te zien van de westkust?
Is alles ook in een intensieve reis van anderhalve of twee weken te zien?
Afbeelding
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ja, je kan alles zien in korte tijd. Maar dan ben je echt aan het racen en vooral aan het rijden. Ik zou het je afraden.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nou, in 1.5 week kun je niet alles zien, maar volgens mij heb je dat bij een rondreis van een maand ook al ;)
Ligt er vooral aan wat je allemaal wilt zien natuurlijk
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Goede keuze om voor de westkust te gaan! Beter dan er ook nog snel 1 dag NY of Washington tussen te proppen, die steden moet je gewoon hun eigen tijd gunnen

Ik zou voor de westkust minimaal 3 weken uit trekken. Onze rondreis duurde 23 dagen. Het was ongeveer het schemz wat ik eerder in dit topic postte maar dan zonder San Diego en 1 dag Vegas minder geloof ik.
Ik vond het goed te doen...maar minder dan drie weken wordt wel krap als je echt het klassieke rondje wilt rijden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer