Een optie is misschien om 1week oostkust te doen en 3 weken westkust. Je zou dan bv (incl vluchtdag)3 dagen NY kunnen doen, dan naar Buffalo gaan om de Niagara Falls te bekijken, Dan een dag in Toronto rondkijken, dan weer terug naar NY en dan vliegen naar Phoenix/SF of LA om het 'standaard 3 wekenrondje' zuidwest te doen, wat op een paar dagen stad heel veel natuur bezichtigen is.We willen voornamelijk genieten van de schatten aan natuur die de Verenigde Staten rijk is. Rust, vrijheid, kalmte, seriniteit en ontspanning zijn enkele kernbegrippen waar mijn vader en ik veel waarde aan hechten. We hopen adembenemende uitzichten te zien die daarna in je herinneringen staan gegraveerd, de mooiste natuurgebieden ontdekken die tot dusver alleen maar in onze dromen de revue passeerden, .. Kortom, papa en ik willen die weken echt intens genieten van de prachtige natuur
Ik denk zelf dat je beter 1 'gebied' per bezoek kunt doen (een paar dagen NY daargelaten), vooral als je een echte roadtrip wilt maken. 4 weken zuidwest is zeker ook altijd heel mooi, kun je ook yellowstone en mnt rushmore er bij inplakken.
In 4 weken met de auto van NY naar Miami is ook een mooie trip, maar je moet je dan niet alleen op de kust focussen. Plekken als de Blue ridge highway schijnen ook helemaal te gek te zijn. 4 weken alleen Florida als roadtrip vind ik zelf wat veel. Florida is zeer zeker een mooie staat, maar 4 weken trekken is wel heel erg veel, dan zou je beter ergens een week in een villa kunnen zitten daar, 3 weken is mijns inziens voldoende (per keer)
Ik denk dat jullie zelf een keuze moeten maken en een soort route van wat je wilt zien en dan zal iedereen je hier helpen om het zo goed mogelijk te optimaliseren, maar of het oost of west wordt is echt jullie knoop die je moet doorhakken.
Ik denk trouwens wel dat als je er 1x geweest bent je echt nog wel meer van de USA wilt zien en je dus zeker gaat proberen om terug te komen