Bedelen is toch verboden?MathiasLeonard schreef:Ik word dus genoodzaakt om te gaan bedelen e.d.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Liften door US met 200$ in 80 dagen
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dit zijn dezelfde teksten als op de site die Petra en mijzelf gepost hadden. Hier kun je ook de nuancering lezen van deze teksten.PeeJay schreef:Hier dan nog een link, waar je duidelijk kunt lezen dat in veel staten liften dus wel verboden is : http://www.hitchhiker.50megs.com/custom.html
/PeeJay
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- MathiasLeonard
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de informatie!!!
Ik snap wel dat veel mensen geen rit durven aanbieden, maar ik denk, in mijn geval is dat toch zo, dat sommige lifters ook schrik hebben om met verkeerde mensen mee te gaan.
Natuurlijk, het zal een onvergeetelijk avontuur worden.
Plus, nu ik lees dat het in verschillende staten verboden is om te liften komt mijn rebels karakter boven dat zegt: "F*ck the law!"
Als er tvprogramma's bestaan waarin mensen al liftend door amerika trekken, als er boeken over zijn geschreven...dan denk ik dat die mensen zich ook geen jota van de wet hebben aangetrokken.
Natuurlijk, als ze je oppakken ben je wel ferm gezjost.
Maar dan nog...het blijft een avontuur!
Ik snap wel dat veel mensen geen rit durven aanbieden, maar ik denk, in mijn geval is dat toch zo, dat sommige lifters ook schrik hebben om met verkeerde mensen mee te gaan.
Natuurlijk, het zal een onvergeetelijk avontuur worden.
Plus, nu ik lees dat het in verschillende staten verboden is om te liften komt mijn rebels karakter boven dat zegt: "F*ck the law!"

Als er tvprogramma's bestaan waarin mensen al liftend door amerika trekken, als er boeken over zijn geschreven...dan denk ik dat die mensen zich ook geen jota van de wet hebben aangetrokken.
Natuurlijk, als ze je oppakken ben je wel ferm gezjost.
Maar dan nog...het blijft een avontuur!
Het is beter hoopvol onderweg te zijn dan aan te komen.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan altijd nog zoiets gaan doen als deze meneer:
http://www.letmestayforaday.com/
http://www.letmestayforaday.com/
- MathiasLeonard
- Amerika-ontdekker
In amerika zijn ze toch behoorlijk gelovig, dus zij zullen zich wel kunnen vinden in de 7 lichamelijke werken van barmhartigheid:Mack schreef:Bedelen is toch verboden?MathiasLeonard schreef:Ik word dus genoodzaakt om te gaan bedelen e.d.
1. Hongerige spijzigen;
2. Dorstige laven;
3. Naakten kleden;
4. Vreemdelingen herbergen;
5. Zieken bezoeken;
6. Gevangenen verlossen;
7. Doden begraven.

Helaas voor jou hebben ze in Amerika een iets actievere politie dan in NL/Belgie, en iets hogere straffen. Bovendien, als je eruit gegooid wordt, mag je nooit meer binnen... Dus of je naar dat "rebelse" karakter moet luisteren?MathiasLeonard schreef:Plus, nu ik lees dat het in verschillende staten verboden is om te liften komt mijn rebels karakter boven dat zegt: "F*ck the law!"![]()
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
En deze zou ik ook niet gaan uitproberenMathiasLeonard schreef:7. Doden begraven.

- MathiasLeonard
- Amerika-ontdekker
Je moet het genuanceerd bekijken natuurlijk.Mack schreef:Helaas voor jou hebben ze in Amerika een iets actievere politie dan in NL/Belgie, en iets hogere straffen. Bovendien, als je eruit gegooid wordt, mag je nooit meer binnen... Dus of je naar dat "rebelse" karakter moet luisteren?MathiasLeonard schreef:Plus, nu ik lees dat het in verschillende staten verboden is om te liften komt mijn rebels karakter boven dat zegt: "F*ck the law!"![]()
Als je alles doet wat de wet je opdraagt, dan mag je uiteindelijk niks meer. Als je de wereld niet meer mag zien...waar gaan we dan naartoe?
Plus, als je het nog eens in de context giet:
Een 20 jarige Belgische student, die een filmpje maakt, die van het leven wil genieten, die door Amerika lift met 200$ (voor een student VEEL geld) en die niet beter weet (van de wet dan toch). Alléja, je moet positief blijven denken natuurlijk. Ik ga ervan uit dat ik zonder enige probleem door Amerika kan liften, wat de wet ook zegt. Ik kan het enkel door te proberen ondervinden natuurlijk.
- MathiasLeonard
- Amerika-ontdekker
Pfoeh ik word toch echt oud.. Ik versta onder avontuur iets heel anders dan liften en bedelend van hier naar daar trekken..
Leven van minder dan $2.50 per dag... waar ga je eten en slapen en wat vinden je ouders eigenlijk van je plannen?
Amerika is groot, afstanden zijn vanuit Nederland of Belgie heel eenvoudig te onderschatten. Ook kun je als lone drifter in Amerika met een beetje pech een stuk makkelijker verdwijnen en nooit meer terug gevonden worden..
Leven van minder dan $2.50 per dag... waar ga je eten en slapen en wat vinden je ouders eigenlijk van je plannen?
Amerika is groot, afstanden zijn vanuit Nederland of Belgie heel eenvoudig te onderschatten. Ook kun je als lone drifter in Amerika met een beetje pech een stuk makkelijker verdwijnen en nooit meer terug gevonden worden..
Was that for us?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zie nog wel een probleem waar hier niets over staat.
Jij komt Amerika binnen en je staat bij de Immigration Officer. Nou kun je een aardige treffen (ja hoor ze bestaan echt) maar de meesten zijn een flink stuk chagerijn. Nou moet je je verblijfplaats voor de eerste nacht op je Visum Waiver hebben staan, en dat moet tegenwoordig vrij uitgebreid. Als hij denkt dat daar iets niet klopt, zal ie echt naar je preciese plannen vragen, en als je niet meer dan $ 200, 00 bij je hebt, of verteld wat je wil gaan doen, kun je tot Sint Juttemus gaan zitten wachten, maar je komt Amerika echt NIET in, en je wordt op het eerste toestel terug gezet. !!
Allle TV programma's waaraan je refereert ten spijt.
Bedelen, met onvoldoende middelen op straat lopen, het is allemaal strikt verboden in Amerika, en de politie daar is echt anders dan hier.
Toch succes met je plannen, maar "bezint voor ge begint"
Eric
Jij komt Amerika binnen en je staat bij de Immigration Officer. Nou kun je een aardige treffen (ja hoor ze bestaan echt) maar de meesten zijn een flink stuk chagerijn. Nou moet je je verblijfplaats voor de eerste nacht op je Visum Waiver hebben staan, en dat moet tegenwoordig vrij uitgebreid. Als hij denkt dat daar iets niet klopt, zal ie echt naar je preciese plannen vragen, en als je niet meer dan $ 200, 00 bij je hebt, of verteld wat je wil gaan doen, kun je tot Sint Juttemus gaan zitten wachten, maar je komt Amerika echt NIET in, en je wordt op het eerste toestel terug gezet. !!
Allle TV programma's waaraan je refereert ten spijt.
Bedelen, met onvoldoende middelen op straat lopen, het is allemaal strikt verboden in Amerika, en de politie daar is echt anders dan hier.
Toch succes met je plannen, maar "bezint voor ge begint"
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ha ha, ik zat me ook al af te vragen of ik gewoon oud en bezadigd ben geworden. Ik hou best van avontuur, maar dit klinkt, naar mijn oude mening, als waanzinnigheidlaska schreef:Pfoeh ik word toch echt oud.. Ik versta onder avontuur iets heel anders dan liften en bedelend van hier naar daar trekken..

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Nou zal de eerste nacht misschien nog niet eens het grootste probleem zijn. Dat kun je van te voren regelen. Ze vragen ook hoe lang je van plan bent te blijven. Als je aangeeft 2,5 maand liftend door het land te willen trekken, kan men volgens mij wel eens achterdochtig worden.enger003 schreef:Nou moet je je verblijfplaats voor de eerste nacht op je Visum Waiver hebben staan, en dat moet tegenwoordig vrij uitgebreid. Als hij denkt dat daar iets niet klopt, zal ie echt naar je preciese plannen vragen, en als je niet meer dan $ 200, 00 bij je hebt, of verteld wat je wil gaan doen, kun je tot Sint Juttemus gaan zitten wachten, maar je komt Amerika echt NIET in, en je wordt op het eerste toestel terug gezet. !!
Ik zou zeggen, bezint eer ge begint...

Roland
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind eigenlijk dat we al genoeg mensen hier in het land hebben die gedwongen zijn bedelend een bestaan te leiden. Dus om daar nou ook nog belgen aan toe te voegen vind ik niet nodig. Ik verwacht wel dat deze avonturier bij de grens wordt terug gestuurd. Je weet dat ICE dit soort forums regelmatig inhoudelijk in de gaten houdt he?
ICE = Immigration and Customs Enforcement (1-866-DHS-2-ICE)
ICE = Immigration and Customs Enforcement (1-866-DHS-2-ICE)
Loek,
Ik kan er naast zitten maar dat ICE Nederlands talige fora in de gaten houden om een Belgisch Swiebertje te ontmaskeren lijkt me toch wel heel erg onwaarschijnlijk, of is dat nou juist het mysterieuze "chatter" waar je in terror alerts nogwel eens mee om de oren wordt geslagen.
Tja en nu klink ik helemaal als een oma..
Verdween je tot 1993 in Belgie niet naar een instelling in Merksplas als je beticht werd van bedelen, landloperij of souteneurschap...
Ik kan er naast zitten maar dat ICE Nederlands talige fora in de gaten houden om een Belgisch Swiebertje te ontmaskeren lijkt me toch wel heel erg onwaarschijnlijk, of is dat nou juist het mysterieuze "chatter" waar je in terror alerts nogwel eens mee om de oren wordt geslagen.
Tja en nu klink ik helemaal als een oma..
Verdween je tot 1993 in Belgie niet naar een instelling in Merksplas als je beticht werd van bedelen, landloperij of souteneurschap...
Was that for us?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als iedereen zo'n houding zou hebben, zou het een chaos worden.MathiasLeonard schreef:Plus, nu ik lees dat het in verschillende staten verboden is om te liften komt mijn rebels karakter boven dat zegt: "F*ck the law!"![]()
Ik herinner je even aan de volgende forumregel en zou het op prijs stellen als je je daaraan hield:
5. Er mogen geen discussies over illegale activiteiten plaatsvinden in deze forums. Berichten waarin illegale zaken toegestaan, uitgebuit of gebruikt worden zullen onmiddellijk worden verwijderd en de betreffende leden verbannen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1567 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 5 Reacties