Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Horrorvluchten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Horrorvluchten?

Bericht door Staceybeesie »

kastelke schreef:Ik kies dus duidelijk de verkeerde vluchten. ;-) Heb al minstens 3 keer meegemaakt dat men voor een dokter aan boord vroeg.
Ook al 2 keer dat iemand (gelukkig een aantal rijen bij ons vandaan) "het zakje" nodig had.
:roll: ik ook, maar moet wel zeggen dat ik tijdens vluchten altijd erg "aware of my surroundings" ben.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik ben zelf ook bang om mensen te zien of horen overgeven (ik zou het geen fobie noemen, maar het flitst altijd wel even door me heen als ik zie dat er veel (jonge) kinderen om me heen zitten in het vliegtuig, of iemand die de ene borrel na de andere drinkt). Gelukkig heb ik nog nooit meegemaakt dat er zoiets gebeurde, ik denk dat dat maar zelden gebeurt.

Ik stap trouwens zelf ook geen vliegtuig in zonder eerst een Primatour te hebben genomen. Heb nog nooit zonder gevlogen, dus misschien zou ik niet eens misselijk worden. Maar ik durf het gewoon niet aan om het zonder te doen. Dus dat is sowieso handig; want dan weet je tenminste zeker dat je zelf niet misselijk zal worden.

Oordoppen of MP3-speler in en je heel erg concentreren op een boek of film ter afleiding zijn ook wel aanraders!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Grappig om over lotgenoten te lezen. Ik heb hier jarenlang ook best last van gehad. Ik wist niet eens dat er een naam voor was. Ik had het ook niet in extreme mate zoals je weleens leest of op tv ziet, maar mijd inderdaad plekken waar veel dronken mensen zijn (zoals vroeger de nachtbus in Rotterdam). Tegenwoordig is het echt een heel stuk minder maar nog steeds, als er iemand moet overgeven (of misselijk zegt te zijn), zorg ik dat ik ver weg ben van de plek 'des onheils'.

Vreemd genoeg is het nooit in me opgekomen om daarom maar niet te gaan vliegen, of alleen korte vluchten te maken. We hebben al aardig wat lange vluchten gemaakt.

Ik weet niet of dit je helpt; Maar meid, stap in dat vliegtuig en ga de reis van je leven maken!! Ook ik heb nog nooit iemand zien overgeven in een vliegtuig!
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

OrangeDaisy schreef: Nee, ik heb er geen hulp voor gehad, sterker nog, bijna niemand in mijn omgeving weet er vanaf... Anyway, ik heb nog nooit hulp gezocht omdat ik het idee heb dat ik dat niet nodig heb. Bij mij is de fobie echt een heel stuk minder dan bij lotgenoten. Daarnaast is hij al een stuk minder geworden, maar een vliegreis is toch nog wel eng.
De fobie is niet zo erg als bij anderen ... maar het weerhoudt je er wel van om gewoon een economy vlucht te boeken. Het belemmert jou dus, als jij er iets aan wilt doen zou ik er hulp voor zoeken. Vergelijk jezelf niet teveel met anderen als jij iets wilt doe je dat voor je zelf en niet voor die anderen. De optie business class is wel een heel erg dure.
Succes

Mijn ervaringen geen slechte eigenlijk. Ik vind het vooral saai en dalen doet pijn aan mijn oren maar dan doe ik dopjes in. Dat scheelt.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

OrangeDaisy, ik sluit me aan bij Isis. Jij hebt mijns inziens wel hulp bij dit probleem nodig. Anders was je hier geen geruststelling komen zoeken en had je geen moeite gehad met Economy. Dus, schaam je er niet voor en zoek hulp. Het zal je vlucht een stuk prettiger maken.

Ervaringen die ik heb om te delen: nog nooit meegemaakt dat iemand overgaf, of om een dokter verzocht. En helaas voor je, ook in business class zitten kinderen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik heb in 13 Amerika reizen nog nooit iemand ziek zien worden in het vliegtuig, mijn man vliegt (vloog inmiddels) voor z'n werk nog veel vaker, ook lange vluchten richting Azië en die heeft het ook nog nooit meegemaakt.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Helaas hebben wij al verschillende keren gehad dat er om een arst of een geregistreerde verpleegkundige werd gevraagd.
Ik zat zelfs een keer naast een mevrouw die niet goed werd, dreigde flauw te vallen, gelukkig was er een arts aan boord, bleek dat ze een veel te lage bloeddruk had.

Ik werk zelf in de zorg ( o.a bij meervoudig gehandicapten) en heb al veel vieze karweitjes moeten doen, doe ik ondertussen zonder blikken of blozen.
Maar "normale" mensen die ziek worden vind ik echt verschrikkelijk en zeker als er alcohol in het spel is.

Mijn collega vloog dit voorjaar terug van SF en werd de laatste 3 uur van de vlucht ziek (reisziekte) en heeft regelmatig gebruik moeten maken van het bewuste zakje.
Ze kon wel door de grond zakken van schaamte, zij durft voorlopig niet meer te vliegen.
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Thanx voor alle reacties!

@ RiverCola: Er zijn meer lotgenoten dan je denkt! De nachtbus zou ik nog altijd niet pakken, maar gelukkig durf ik nu wel weer naar tentfeesten.

@ Iedereen: Het is niet zo dat ik vanwege mijn fobie niet ga vliegen en ook is het niet zo dat ik alleen Business Class wil vliegen. Ik ben immers ook naar Curaçao geweest (Comfort Class). Ik vind het vliegen alleen alles behalve rustgevend. Op weg naar Curaçao heb ik geen oog dicht gedaan en vooral tijdens het eten en de landing was ik erg op mijn hoede. Ik ben redelijk goed in rationaliseren en jullie verhalen helpen me daarbij. Verder zal ik ook zeker niet zonder Primatourtje, MP3-speler en valeriaan het vliegtuig instappen... En de optie van de slaappil vind ik ook een hele goede!

Voor diegene die al eens meegemaakt hebben dat er werd overgegeven: Gaat het vliegtuig ernaar ruiken?
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

nee hoor, gelukkig niet ze gebruiken middelen die meteen de geur neutraliseren.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Heb je ooit een scheet geroken in een vliegtuig? :lol:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Helaas zeer regelmatig, ja...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Mijn zoontje van (toen) vijf heeft op de vlucht naar Suriname vanuit het niets overgegeven over mijn vrouw en de twee stoelen. De geur werd geneutraliseerd met gemalen koffie. Vraag mij niet hoe, maar werkte perfect. We schaamden ons best, maar het personeel ging er erg goed mee om. Toen wij geland waren besloot onze jongste van drie dat hij niet kon achterblijven en spuugde het gangpad onder. Gelukkig ging op de terugvlucht en alle vluchten daarna alles helemaal goed.

Wij hebben trouwens aangeboden om de rotzooi in het gangpad op te ruimen, maar de stewardessen wilden er niets van weten. Waarschijnlijk dachten ze: deze familie zo snel mogelijk uit het vliegtuig, voordat de rest ook ideeen krijgt :lol: .
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Dit is heel simpel op te lossen. Doosje primatour kopen bij de Etos, dit zijn van die pilletjes tegen wagenziekte(auto/boot/vliegtuig).

1. Je bent niet meer ziek
2. Bijwerking is slaap. Je merkt niks van de vlucht :)
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik gebruik deze al jaren als ik moet vliegen of met een boot ga. Ik ben buitengewoon gevoelig voor reisziekte en er zijn een paar automerken waar ik beter maar niet in kan zitten. En splinternieuwe auto'ssss die lucht!!! kostmisselijk incl, je weet wel wordt ik ervan.
Over zeeziekte kan ik boeken vol schrijven :lol: :lol: Maar sinds de primatour heb ik nergens last van..... en dan is zooooo heerlijk. Want als je goed zeeziek bent, dan wil je wel dood (en dat is geen geintje).
Afgelopen vakantie naar Noorwegen waar we de snelboot hebben genomen van Hirsthals naar Kristiansand. Kon je aan de vloerbedekking heel goed zien dat het vaak is misgegaan.
Maar een horrorvlucht heb ik nog nooit meegemaakt. Wel dat er eens werd omgeroepen of er een arts aanwezig was. Een vrouw 2 rijen verderop was onwel geworden. Maar dat is met behulp met de arts goedopgelost, ambulancepersoneel stond ook klaar op het vliegveld.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik ken primatour niet. En heb het zelf gelukkig ook niet nodig. Maar zijn er bijwerkingen? Zoals een tijdlang nog te versuft zijn om te mogen rijden?
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Nee, bijwerkingen zijn er niet je kan er suf van worden, maar dat heb ik nooit iets van gemerkt. Afgelopen vakantie na de boottrip zijn we in 1 keer naar Nederland gegaan (8 uur rijden). Geen centje pijn.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Primatour is een middel tegen reisziekte (ook wagen en boot). Het kan wel invloed hebben, maar ik heb daar zelf nog nooit last gehad: http://www.primatour.nl/VAVraag7/tabid/116/Default.aspx
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Slaperigheid ligt eraan, als jij voor de vlucht maar 3 uur geslapen hebt(dat kan als je om 5 uur snachts vertrekt vanaf schiphol) dan krijg je dat sneller dan wanneer je pas om 11.00 sochtends vliegt. Daarnaast is het slaapeffect ook veel kleiner dan bij een slaappil want het is maar een "bijwerking", je slaapt misschien maar 2 a 3 uur dus boven ijsland ben je gewoon klaarwakker :lol:

Maar andere mensen hebben dat slaapeffect dan weer helemaal niet

Het is ook ideaal tegen jetlags :p
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

yarrah schreef:Ik ben buitengewoon gevoelig voor reisziekte en er zijn een paar automerken waar ik beter maar niet in kan zitten. En splinternieuwe auto'ssss die lucht!!! kostmisselijk incl, je weet wel wordt ik ervan.
Toevallig Audi, BMW, Mercedes? Ik kan zelf niet tegen Duitse auto's als passagier zijnde. 8)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

DejaVu schreef: Daarnaast is het slaapeffect ook veel kleiner dan bij een slaappil want het is maar een "bijwerking", je slaapt misschien maar 2 a 3 uur dus boven ijsland ben je gewoon klaarwakker :lol:
Ik zou de vraag toch iets serieuzer nemen. Mijn gedachte was in eerste instantie of slaperigheid een bijwerking is. Maar mocht iemand zo'n pil innemen en bij aankomst in de auto stappen, en dan een ongeluk krijgen, dan loop je het risico dat de verzekeraar niet uitkeert vanwege de bijwerking.
Mocht zoiets gebeuren zal het een uitzondering zijn, maar toch, het zal je maar overkomen.
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer