Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe belangrijk is een credit-card???
Dat is dan ook de reden dat je ze hier in de VS "Gratis" krijgt. Ze verwachten niet dat de mensen het in een keer afbetalen en dus vangen ze rente. Volgens mij gaat er miljarden om in rente elk jaar!
Gewoon een aanschaffen, gebruiken en meteen afbetalen. Erg handig, goedkoop en een enorme opluchting als je naar de VS gaat (bijna alles gaat hier met de CC, zelfs fast-food tegenwoordig)
Richard
Gewoon een aanschaffen, gebruiken en meteen afbetalen. Erg handig, goedkoop en een enorme opluchting als je naar de VS gaat (bijna alles gaat hier met de CC, zelfs fast-food tegenwoordig)
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Veel mensen nemen geen CC omdat een CC geld kost. Per jaar een bedrag rond € 35. Meestal word je er een gratis aangeboden maar na verloop van tijd moet je betalen. Verder is het gebruik van CC in Nederland niet erg populair. In Amerika betaal ik bijna alles met CC. In Nederland moet je vaak een paar procent meer betalen als je met CC betaald. Dat is dus niet rendabel.lelie schreef:Maar wat houdt mensen tegen om geen cc te nemen?
Je bent geen extra geld kwijt toch? Het is toch niet zo dat er opeens extra rente overheen komt?
Harm
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik vind de populariteit in NL redelijk meevallen. Vaak zijn het bepaalde categorieën van bedrijven waar je er wel of juist niet mee terecht kunt. Bij restaurants, hotels, benzinestations, juweliers, grote parkeergarages, de grotere online-winkels en steeds meer speciaalzaken (met name kleding, elektronica, boeken, muziek, e.d.) kun je prima terecht met een credit card, met name Visa en Mastercard. Ik gebruik mijn mastercard al 10 jaar zeer regelmatig in NL en heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik als klant daarvoor extra moest betalen; wel dat een winkel soms liever heeft dat je op een andere manier betaalt omdat dat voor hen goedkoper is.hdeweert schreef:Verder is het gebruik van CC in Nederland niet erg populair. In Amerika betaal ik bijna alles met CC. In Nederland moet je vaak een paar procent meer betalen als je met CC betaald. Dat is dus niet rendabel.
Life is good in the Tarheel State.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Marloes,
Je kunt op verschillende manieren een creditcard aanschaffen en er mee omgaan.
Bijv. een aparte rekening er bij openen (zoals hierboven ook al aangegeven en daar geld op storten, maar je kunt ook een creditcard nemen (kopen) die gekoppeld is aan je bankrekening (in jouw geval een Postbankcard). De afrekening vindt dan gewoon maandelijks plaats via je lopende girorekening. Eventueel kun je gespreid (terug)betalen, maar dat zou ik persoonlijk niet doen.
Ik zelf heb al zeker 15 jaar een creditcard van de Postbank. Alles wat ik betaal met deze kaart wordt keurig eens per maand van de girorekening afgeschreven, net als met je pinpas zeg maar.
Ik zou er niet meer zonder willen. Ook heb ik op deze manier iets achter de hand als ik bijv. mijn pinpas zou verliezen of hij zou niet meer werken, zeker in het buitenland. Geld opnemen moet je er in principe niet mee doen, want dat kost je geld extra. Dat is alleen voor noodgevallen.
Groetjes Marjan
Je kunt op verschillende manieren een creditcard aanschaffen en er mee omgaan.
Bijv. een aparte rekening er bij openen (zoals hierboven ook al aangegeven en daar geld op storten, maar je kunt ook een creditcard nemen (kopen) die gekoppeld is aan je bankrekening (in jouw geval een Postbankcard). De afrekening vindt dan gewoon maandelijks plaats via je lopende girorekening. Eventueel kun je gespreid (terug)betalen, maar dat zou ik persoonlijk niet doen.
Ik zelf heb al zeker 15 jaar een creditcard van de Postbank. Alles wat ik betaal met deze kaart wordt keurig eens per maand van de girorekening afgeschreven, net als met je pinpas zeg maar.
Ik zou er niet meer zonder willen. Ook heb ik op deze manier iets achter de hand als ik bijv. mijn pinpas zou verliezen of hij zou niet meer werken, zeker in het buitenland. Geld opnemen moet je er in principe niet mee doen, want dat kost je geld extra. Dat is alleen voor noodgevallen.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
doreennicole
- Amerika-expert
andere mensen nemen geen cc omdat ze weten dat ze zich niet in de hand kunnen houden. ze weten dat ze dan dingen gaan kopen die ze zich eignelijk niet kunnen veroorloven, vervolgens maandelijks alleen het minimum verschuldigde bedrag betalen en in de problemen raken. in de VS is dat meer een probleem dan in NL omdat vrijwel iedereen hier een cc kan krijgen. afhankelijk van je inkomen ne kredietstsnading kan je een rente krijgen tussen 1 en 35%.hdeweert schreef:Veel mensen nemen geen CC omdat een CC geld kost. Per jaar een bedrag rond € 35. Meestal word je er een gratis aangeboden maar na verloop van tijd moet je betalen. Verder is het gebruik van CC in Nederland niet erg populair. In Amerika betaal ik bijna alles met CC. In Nederland moet je vaak een paar procent meer betalen als je met CC betaald. Dat is dus niet rendabel.lelie schreef:Maar wat houdt mensen tegen om geen cc te nemen?
Je bent geen extra geld kwijt toch? Het is toch niet zo dat er opeens extra rente overheen komt?
Harm
ikheb gewerkt in een schuldsaneringsorganisate hier en keer op keer zie je mensen in de problemen raken, omdat het hebben van een hoge limiet en het niet hoeven af te betalen per maand een discipline vereist die ze niet hebben.
(en daar halen die maatschappijen hun geld uit)
SEEING IS BELIEVING
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Oh, ik vind zelf dat ik goed met geld kan omgaan en niet klakkeloos mijn cc tevoorschijn zal halen (wat je wel eens in Amerikaanse films en series ziet) dus dat lijkt me geen probleem.
Gewoon zorgen dat je het meteen kunt betalen en er is niks aan de hand als ik het goed begrijp.
Mamma (topic-openster) weet jij al wat jij gaat doen?
Gewoon zorgen dat je het meteen kunt betalen en er is niks aan de hand als ik het goed begrijp.
Mamma (topic-openster) weet jij al wat jij gaat doen?
ja ik denk dat wij zo'n cc van de postbank neem daar hebben wij onze gewone rekening ook lopen en dan automatisch afschrijven aan het eind van de maand.
Het is sowieso wel handig voor als er iets gebeurt met kids ofzo dat ze ziek worden of als je koffer kwijt raakt etc,maar je hoeft niet perse een cc te hebben om een auto te huren,bij vele kun je wel zonder cc huren.
Maar het is altijd handig om hem bij je te hebben ,ik ben overstag
En misschien zeggen we hem wel op als we terug zijn,maar misschien houden we hem wel voor de volgende reis
Alleen nemen we er maar 1 dat vindt ik genoeg voor de rest wat travel-cheques en ons beide gewone pinpassen +cash nou dan redden we het wel denk ik,
We nemen ook een cc omdat het wel handig is met vantevoren tickets voor bv alcatraz te boeken,
Het is sowieso wel handig voor als er iets gebeurt met kids ofzo dat ze ziek worden of als je koffer kwijt raakt etc,maar je hoeft niet perse een cc te hebben om een auto te huren,bij vele kun je wel zonder cc huren.
Maar het is altijd handig om hem bij je te hebben ,ik ben overstag
En misschien zeggen we hem wel op als we terug zijn,maar misschien houden we hem wel voor de volgende reis
Alleen nemen we er maar 1 dat vindt ik genoeg voor de rest wat travel-cheques en ons beide gewone pinpassen +cash nou dan redden we het wel denk ik,
We nemen ook een cc omdat het wel handig is met vantevoren tickets voor bv alcatraz te boeken,
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met de Mastercard van de Postbank (credit card) kun je inderdaad overal terecht en is voornamelijk bedoeld om iets mee te betalen, zoals hotels, benzine, borg voor autohuur e.d. Hiermee geld opnemen is in principe niet de bedoeling omdat daar nogal hoge kosten aan zijn verbonden.HannyUSA schreef:Wij hebben de master card van de postgiro. Ik lees hier dat deze card algemeen geaccepteerd wordt in Amerika.
Maar kun je op je gewone giropas ook geld opnemen in Amerika? Dan ben je nl. niet de extra kosten kwijt die je bij geldopname met de mastercard wel kwijt bent.
Voor geldopname kun je met je giropas ook prima terecht bij de geldautomaten in Amerika. Er zijn er voldoende, je vindt ze overal.
Even voor de duidelijkheid:
Je praat over een "gewone" giropas. Ligt eraan wat je ermee bedoelt. Er zijn nl. 2 soorten, t.w. de "giropas" en de "girobasispas". Deze benamingen staan ook als zodanig op de pas vermeld.
Met de giropas kun je bij alle automaten in Nederland en in het buitenland geld opnemen en met de girobasispas alleen in Nederland en dan alleen bij de giromaten (de geldautomaten van de Postbank).
Hopelijk is je het zo een beetje duidelijk.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mastercard zijn geen extra kosten aan verbonden; ik gebruik hem al 3 jaar. Je moet alleen NIET PINNEN met deze CC. Dat kost wel geld. Om te pinnen bij een geldautomaat (ATM) kun je het beste een "normale" bankpas gebruiken; al kost dat op sommige plekken wel 1 of 2 dollar (servicekosten)HannyUSA schreef:Wij hebben de master card van de postgiro. Ik lees hier dat deze card algemeen geaccepteerd wordt in Amerika.
Maar kun je op je gewone giropas ook geld opnemen in Amerika? Dan ben je nl. niet de extra kosten kwijt die je bij geldopname met de mastercard wel kwijt bent.
Groetjes, Jolanda
-
doreennicole
- Amerika-expert
dit is volgens mij niet helemaal waar. ik heb altijd bij mijn MC transactiekosten van 11 cent of zo wanneer ik mijn Postbank cc gebruik in de VS. maar misschien ligt dat aan het soort rekening/pakket dat ik heb? vrij basis.phillybilly schreef:Mastercard zijn geen extra kosten aan verbonden; ik gebruik hem al 3 jaar. Je moet alleen NIET PINNEN met deze CC. Dat kost wel geld. Om te pinnen bij een geldautomaat (ATM) kun je het beste een "normale" bankpas gebruiken; al kost dat op sommige plekken wel 1 of 2 dollar (servicekosten)HannyUSA schreef:Wij hebben de master card van de postgiro. Ik lees hier dat deze card algemeen geaccepteerd wordt in Amerika.
Groetjes, Jolanda
SEEING IS BELIEVING
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben allebei een MC met een totaalpakket (Rabo) daar zitten geen extra kosten (meer) aan vroeger betaalde we f 0,25 per transaktiedoreennicole schreef: dit is volgens mij niet helemaal waar. ik heb altijd bij mijn MC transactiekosten van 11 cent of zo wanneer ik mijn Postbank cc gebruik in de VS. maar misschien ligt dat aan het soort rekening/pakket dat ik heb? vrij basis.
Rob
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
kijk even bij de postbankRob schreef:Wij hebben allebei een MC met een totaalpakket (Rabo) daar zitten geen extra kosten (meer) aan vroeger betaalde we f 0,25 per transaktiedoreennicole schreef: dit is volgens mij niet helemaal waar. ik heb altijd bij mijn MC transactiekosten van 11 cent of zo wanneer ik mijn Postbank cc gebruik in de VS. maar misschien ligt dat aan het soort rekening/pakket dat ik heb? vrij basis.
Rob
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/arti ... nktype=int
per 1 april andere tarieven. of een 1 april grap?
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt mij geen aprilgrap Harm, maar ik baal hier wel stevig van. Ik heb nl. een Royaalpakket van de Postbank en hoef wereldwijd niet voor geldopnames te betalen. Na 1 april 2006 wordt dat dus 0,8% koersopslag.hdeweert schreef:[kijk even bij de postbank
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/arti ... nktype=int
per 1 april andere tarieven. of een 1 april grap?
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Betalen met CC wordt zelfs duurder dan betalen met giropas (respectievelijk 1% en 0,8% koersopslag), hoe dat op dit moment zit weet ik niet.
Het valt wel me wel tegen van de postbank. Met een studentenrekening van de Rabobank is geld opnemen in het buitenland gratis, met mijn studentenrekening van de Postbank kostte dat al 1,82 euro per keer, en daar komt nu ook nog eens 0,8% koersopslag bij.
Het valt wel me wel tegen van de postbank. Met een studentenrekening van de Rabobank is geld opnemen in het buitenland gratis, met mijn studentenrekening van de Postbank kostte dat al 1,82 euro per keer, en daar komt nu ook nog eens 0,8% koersopslag bij.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht