Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

'Where are you from'

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: 'Where are you from'

Bericht door Texas Boy »

Amerikaan: Where are you from? antwoord: Buffalo, Texas

okay, my accent verraad en moet toegeven dat ik een kaaskop ben, volgende vraag

How in the world did you get in Buffalo, TX antwoord: By airplane :mrgreen:
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

2005, Gun Barrel City, Texas, zal het nooit vergeten

"Hey where you're from?" "I'm from Amsterdam, The Netherlands!" "O great man, Europe! I used to know this guy Bjorn from Sweden, perhaps you know someone from Sweden?".... ingehouden grinnik daarna... :mrgreen:
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik vind juist dat verrassend veel Amerikanen wel weten waar Nederland ligt. Natuurlijk kennen ze het ook door wat stereotypes als Van Gogh, Anne Frank, tulpen, klompen, kaas en ja, drugs. Maar het zij zo. Het is niet zo dat Amerikanen geen flauw benul hebben wat Nederland is. Ik zeg voor het gemak meestal wel dat ik uit "Amsterdam" kom, omdat dat naar mijn ervaring bekender is dan "The Netherlands" of "Holland". Ik geloof ook niet dat we een heel onbelangrijk landje zijn in de beleving van veel Amerikanen; misschien geen Frankrijk of Italie, maar ook weer geen Estland of Luxemburg. Het heeft denk ik heel erg te maken met waar je woont, want ik woon in een gebied met veel mensen uit allerlei delen van de VS en de rest van de wereld en de Amerikanen die ik ken hebben best veel gereisd, of in ieder geval genoeg.
"Keep Georgia On Your Mind"
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Where are you from......I'm from the Netherlands geef ik dan als antwoord. Meestal krijg ik dan te horen: Oh, really...cool .
Of...what brings you here. Regelmatig onstaat er dan een leuk gesprek en het verbaast me dat men dikwijls weet waar Nederland ligt. Misschien omdat hier veel Mormonen wonen die toch over de hele wereld uitgezonden worden. Vandaag had ik echter iemand in huis die dacht dat Denemarken in Nederland lag.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Plaats: tankstation
Waar: Texas
Wanneer: oktober 2010

"Where r you from?"
I'm from the Netherlands.
"Oh ...... beautiful island!"
Thank you :mrgreen:
16x USA / 30 staten
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Were are you from?

Holland

Oh, Poland!

No Holland, you know Amsterdam?

Oh Amsterdam, City of drugs, cool man!

I know a guy in Amsterdam, John X. maybe you know him?

Yeah right :mrgreen:
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Ko-Mar schreef:Opvallend is trouwens hoeveel Amerikanen, of ergens een grootouder of ouder uit Nederland hebben. Of anders er zelf geweest zijn of er wel mensen kennen.
Herkenbaar; wij zijn ooit door een Amerikaans-Duits echtpaar uitgenodigd om bij hen op de ranch te komen ontbijten en ze hadden speciaal voor ons de Friesche Vlag opgehangen; bleek Oma uit Friesland te komen.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

DVDGuy schreef:I know a guy in Amsterdam, John X. maybe you know him?

Yeah right :mrgreen:
Misschien moet je dan antwoorden: yeah, I know an American, Harry. Perhaps you know him too?
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

De meeste Amerikanen die ik ben tegengekomen wisten waar Nederland lag, of deden alsof. Meestal zeg ik gewoon "Holland" (wat voor een Rotterdammer ook gewoon correct is). Vaak beginnen ze inderdaad enthousiast te vertellen over andere Europeanen die ze hebben ontmoet.

Ik heb het al een aantal keer gehad dat een Amerikaan zei dat hij in Nederland geweest is, en daarna toegeven dat het alleen op Schiphol was, als overstap. "But based on the airport, it's a beautiful country!" :lol:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Zo zijn die Amerikanen wel he, altijd iets positief willen zeggen :lol:
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dikkie schreef:Ik zeg altijd Holland, near Germany.
In New York wisten verbazend veel Amerikanen wat over Nederland en ook waar het lag. In West Amerika niet, maar zoals hier al eerder opgemerkt; dat lijkt me logisch. Ik ken ook niet alle staten exact te liggen en al helemaal niet alle capitals.
Mij valt het ook altijd op dat ze aan de oostkust vaak weten waar Nederland ligt. We hebben tijdens de laatste vakantie ook weer ontzettend veel mensen gesproken die er daadwerkelijk geweest waren.

Als mensen vragen waar we vandaan komen zeggen mijn man en ik vaak in koor The Netherlands/Holland. Ik roep altijd het laatste dat zit er volgens mij nog ingebakken van toen ik heel klein was want het komt samen met een heel dik Amerikaans accent waar ik zelf nog wel eens van schrik.
Xurk
Amerikafan

Bericht door Xurk »

Erwintje schreef:Wij waren er net na het WK dus veel landen associeerde ons met het verlies van het WK.
Dat hadden wij ook afgelopen zomer. Maar dan zeiden ze er wel steeds bij hoe goed ze Oranje vonden spelen en dat het zo jammer was dat ze niet wonnen. Dat was wel even wennen, aangezien het Nederlands Elftal door heel Europa werd uitgekotst in de media vanwege het harde spel in de week na de finale :P
LeenG schreef:Misschien moet je dan antwoorden: yeah, I know an American, Harry. Perhaps you know him too?
Haha, geweldig :lol:
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik zeg ook altijd 'From the Netherlands'. Toch denken ze dan vaak dat het een Scandinavisch land is (Denemarken??). Als ik dan zeg 'next to Germany' wordt het al duidelijker. Overigens hoor ik wel vaak als ik zeg dat ik uit Nederland kom, 'oh Amsterdam?' en dan met een verwijzing naar de coffeeshops... :wink: Dat zijn dan vaak wel uitspraken van de jongere generatie.

De oudere generatie kent over het algmeen Nederland wel omdat ze er ooit geweest zijn of familie hebben wonen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Coyote schreef:Toch denken ze dan vaak dat het een Scandinavisch land is (Denemarken??). Als ik dan zeg 'next to Germany' wordt het al duidelijker.
Ah, dus toch Denemarken! :mrgreen: :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gek, ik heb helemaal niet de ervaring, dat ze Denemarken of Scandinavie beter kennen, dan Nederland. Ik heb die opmerkingen werkelijk nog nooit gehoord, volgens mij (woon hier al zo lang, kan het vergeten zijn ;)).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Afgelopen week een auto gekocht van een oud baasje die dus bekend was met Nederland en Duitsland. Ik zei dat ik de auto ging exporteren naar Nederland en zijn laatste woorden waren. I hope the car will find a new owner in Dutchland :lol:
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Die doet me denken aan een vriendinnetje van me die niet zo handig is met engels. Wij waren op een beurs toen iemand vroeg of ze Dutch was. Waarop ze heel beledigd reageerde en zei dat ze uit Nederland kwam en ze dat zéker niet met Duitsland moeten verwarren.
En ik stond er met een rood hoofd naast.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:lol:

Dutchland heb ik ook al vaker gehoord, maar de verwarring met Kopenhagen en Denemarken echt al héél vaak. Zelfs mijn schoonmoeder, die in haar jeugd echt veel gereisd heeft in Europa en Afrika vertelde me tien jaar geleden dat ze destijds dat zeemeerminnetje in de haven van Amsterdam zo mooi vond... :roll:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Dento schreef:... vertelde me tien jaar geleden dat ze destijds dat zeemeerminnetje in de haven van Amsterdam zo mooi vond... :roll:
Wat is daar zo raar aan? Toen kwamen zeemeerminnen nog veelvuldig voor in de Amsterdamse wateren. Tegenwoordig echter zijn ze dankzij de global warming zo goed als verdwenen.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Petra/VS schreef:Gek, ik heb helemaal niet de ervaring, dat ze Denemarken of Scandinavie beter kennen, dan Nederland. Ik heb die opmerkingen werkelijk nog nooit gehoord, volgens mij (woon hier al zo lang, kan het vergeten zijn ;)).
Ik heb die ervaring ook Petra. Meerdere malen zelfs. Denmark schijnt op de een of andere manier bekend te zijn bij Amerikanen. En Germany kent men natuurlijk ook.

Als ik "The Netherlands" noem kijkt men mij vaak warrig aan en zeg ik "I'm Dutch" wordt het over het algemeen iets sneller begrepen. Ik heb er een hekel aan om "I'm from Holland" te zeggen. Ik woon niet in Holland (zijn provincies), ik woon in Nederland. Ik vind het overigens niet zo heel vreemd dat men ons piepkleine landje niet of nauwelijks kent. Omgekeerd weten Nederlanders soms ook verrekte weinig van de landen (Staten) in Amerika en zelfs van hun eigen landen in Europa. Er is daar al eens een TV-programma over geweest. Moesten mensen op straat hun vakantieland in Europa aanwijzen op een grote kaart. Ik kreeg spontaan last van plaatsvervangende schaamte als je zag waar men soms bijv. Spanje, Griekenland e.d. aanwees.

Wat ik wel grappig vind is dat Amerikanen vaak wel Amsterdam kennen. En meesttijds noemen ze dan "the Canals en het Red Light District".... :lol:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer