okay, my accent verraad en moet toegeven dat ik een kaaskop ben, volgende vraag
How in the world did you get in Buffalo, TX antwoord: By airplane

Herkenbaar; wij zijn ooit door een Amerikaans-Duits echtpaar uitgenodigd om bij hen op de ranch te komen ontbijten en ze hadden speciaal voor ons de Friesche Vlag opgehangen; bleek Oma uit Friesland te komen.Ko-Mar schreef:Opvallend is trouwens hoeveel Amerikanen, of ergens een grootouder of ouder uit Nederland hebben. Of anders er zelf geweest zijn of er wel mensen kennen.
Misschien moet je dan antwoorden: yeah, I know an American, Harry. Perhaps you know him too?DVDGuy schreef:I know a guy in Amsterdam, John X. maybe you know him?
Yeah right
Mij valt het ook altijd op dat ze aan de oostkust vaak weten waar Nederland ligt. We hebben tijdens de laatste vakantie ook weer ontzettend veel mensen gesproken die er daadwerkelijk geweest waren.Dikkie schreef:Ik zeg altijd Holland, near Germany.
In New York wisten verbazend veel Amerikanen wat over Nederland en ook waar het lag. In West Amerika niet, maar zoals hier al eerder opgemerkt; dat lijkt me logisch. Ik ken ook niet alle staten exact te liggen en al helemaal niet alle capitals.
Dat hadden wij ook afgelopen zomer. Maar dan zeiden ze er wel steeds bij hoe goed ze Oranje vonden spelen en dat het zo jammer was dat ze niet wonnen. Dat was wel even wennen, aangezien het Nederlands Elftal door heel Europa werd uitgekotst in de media vanwege het harde spel in de week na de finaleErwintje schreef:Wij waren er net na het WK dus veel landen associeerde ons met het verlies van het WK.
Haha, geweldigLeenG schreef:Misschien moet je dan antwoorden: yeah, I know an American, Harry. Perhaps you know him too?
Ah, dus toch Denemarken!Coyote schreef:Toch denken ze dan vaak dat het een Scandinavisch land is (Denemarken??). Als ik dan zeg 'next to Germany' wordt het al duidelijker.
Wat is daar zo raar aan? Toen kwamen zeemeerminnen nog veelvuldig voor in de Amsterdamse wateren. Tegenwoordig echter zijn ze dankzij de global warming zo goed als verdwenen.Dento schreef:... vertelde me tien jaar geleden dat ze destijds dat zeemeerminnetje in de haven van Amsterdam zo mooi vond...
Ik heb die ervaring ook Petra. Meerdere malen zelfs. Denmark schijnt op de een of andere manier bekend te zijn bij Amerikanen. En Germany kent men natuurlijk ook.Petra/VS schreef:Gek, ik heb helemaal niet de ervaring, dat ze Denemarken of Scandinavie beter kennen, dan Nederland. Ik heb die opmerkingen werkelijk nog nooit gehoord, volgens mij (woon hier al zo lang, kan het vergeten zijn).