Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wie had voorrang in deze situatie?
- buur
- Amerikakenner
Re: Wie had voorrang in deze situatie?
Natuurlijk is het stoplicht better te zien, als het achter de dwaarsstraat geplaats is. Maar dat is voor ons toch een beetje ongewoon. Op mijn eerste VS-trip ben ik naar een veel te lange dagtocht (typische eerste VS-trip!
) s'nachts door Cortez gereden en heb een motel gezoekt. Het was al donker, ik was een beetje vermoeid, en ik had een momentje vergeten, dat ik niet tot direct aan het stoplicht mag rijden! Gelukkig had mijn vrouw opgelet en vervaarlijk geschreeuwd - dat had een ongeluk vermeden! 
Groetjes, Thomas.
Af en toe moet je gewoon geluk hebben, of een oplettende ega
> Maar dat is voor ons toch een beetje ongewoon.
Voor voetgangers is dit in NL heel gewoon, dus pas maar op als je oversteekt tijdens een bezoekje
Voor voetgangers is dit in NL heel gewoon, dus pas maar op als je oversteekt tijdens een bezoekje
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ta2 Gerrit schreef:Alom verbaasde, beetje kregelige gezichten bij diegene die dan net "aan de beurt" is en vol op de rem moet. Zelf geef ik, tot groot ongenoegen van mijn eega, meestal een beetje gas bij, om ze wakker te schudden.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- buur
- Amerikakenner
Dat is voor voetgangers in Duitsland hetzelfde! Dus geen gevaar voor Duitsers in Nederland!Bramster schreef:Af en toe moet je gewoon geluk hebben, of een oplettende ega
IMHO is het enige verschil tussen de verkersregels van Nederland en Duitsland de maximumsnelheid. De maximumsnelheid is voor veele Duitsers trouwens echt ongewoon in Amerika, maar voor Nederlanders en Belgen zou dat ja geen problem zijn, 75 mph in plaats van 120 km/h te rijden
Groetjes, Thomas.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik ben altijd blij om elke dag na de grens met Duitsland het gaspedaal even helemaal in te kunnen trappen.buur schreef:En als ik Duitser naar de Nederlande rijdt, ben ik aan de grens blij, dat nu de rustige Nederlandse verkeer komt.![]()
Net als in de VS is het in Duitsland zo dat afslaand verkeer op hetzelfde moment gaat als rechtdoor gaand verkeer. Is denk ik ook een behoorlijk groot verschil met Nederland (en in het begin erg opletten!)
Als er geen pijl in je stoplicht staat is dat in NL veelal ook zo.
Ik kom het in NL dagelijks tegen.
Ik kom het in NL dagelijks tegen.
Waar ik woon (oosten van het land) niet. Of het valt mij niet op, kan natuurlijk ook.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 12371 Weergaves
-
Laatste bericht door Nagini
-
- 33 Reacties