Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

voor iedereen die routeadvies wil

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Sandy schreef: Het zou inderdaad jammer zijn als we hierdoor minder gemotiveerd raken om anderen te helpen. Zo is me al vaker opgevallen dat iemand een vraag stelde op het forum en beleefd verzocht werd zelf te zoeken op het forum (beleefd, maar niet echt uitnodigend), terwijl een volgend persoon op een andere vraag (ook opzoekbaar) wel uitgebreid werd geholpen. Ik vind dat niet consequent en niet juist.. Ik vraag me af hoe het overkomt bij nieuwe leden.
Dat ligt denk ik ook een beetje aan de wijze van vraagstelling, maar ook aan hoe voel je jezelf (als antwoordgever) op dat moment.
Zelf heb ik ook wel eens daar heb je er weer 1, meestal laat ik het er even bij, om dan later nog eens bij zo'n vraag terug te komen om antwoord te geven.
Rob
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

JGK schreef:Weet iemand eigenlijk hoeveel leden dit forum heeft?
Via de "gebruikerslijst" boven aan de pagina kan je ook zien hoelang iemand lid is en hoeveel berichten deze persoon tot op heden geplaatst heeft (hiervoor tellen de berichten in het offtopic forum niet mee)
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Coyote schreef:
Sandy schreef:Heb het één keer meegemaakt, en er wat van gezegd en kreeg vervolgens direct een verontwaardigd privé berichtje gestuurd .. Laat maar dan ..
Hier zakt mij de broek van af... :?
Als dat antwoord beledigend was, hoop ik dat je het berichtje doorgezet hebt naar een van de moderators en dat deze persoon op zijn minst een waarschuwing gekregen heeft.

Als je het niet eens bent met iemands reactie, kun je dat best op een volwassen manier op het forum zetten. Persoonlijke aanvallen moeten we hier niet hebben.
Nee, de persoon was niet beledigend.. eerder zwaar verontwaardigd omdat zijn topic was verwijderd. Hij had namelijk dezelfde vraag eerder gesteld, daar uitgebreid antwoord op gekregen en daar totaal niet op gereageerd. Vervolgens deponeerde hij dezelfde vraag nog een keer in een nieuw topic en zelfs een derde keer. En aangezien ik daarvan iets had gezegd, uitte hij zijn frustratie over het verwijderen van zijn derde bericht naar mij (alsof ik topics kan sluiten of verwijderen). Ik heb deze persoon een net antwoord teruggestuurd. (eigenlijk veel te vriendelijk nog). Ook geadviseerd om in het vervolg de beheerders van dit forum te benaderen wanneer je het niet eens bent met het beleid. Ik heb daarvan een Copy naar Petra en Dennis gestuurd. Petra vroeg mij haar te laten weten wanneer deze persoon mij weer zou benaderen, en dan zouden zij maatregelen nemen. De persoon heeft niet meer geantwoord en is ook niet meer op dit forum teruggekomen.
Sandy
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Rob schreef: Dat ligt denk ik ook een beetje aan de wijze van vraagstelling, maar ook aan hoe voel je jezelf (als antwoordgever) op dat moment.
Eigenlijk moet de vraagsteller het maar net treffen met hoe de ‘antwoordgever’ zich op dat moment voelt. Waardoor je krijgt dat de één wel uitgebreid antwoord krijgt en de ander het lekker zelf mag uitzoeken (even heel bot gezegd). Ik snap de frustratie wel, zoals ik zei heb ik dat soms ook wel - En zoals je zegt ligt het ook aan de vraagstelling - Maar het viel me wel al een aantal keer op dat de één vriendelijk werd verzocht zelf te zoeken op het forum en de ander uitgebreid antwoord krijgt. En dan vraag ik me wel eens af hoe dat overkomt..

Ik probeer zelf soms te antwoorden door de url’s van andere topics te geven, waarin het antwoord te vinden is. Dan help je, maar verwijs je ook naar andere topics..
Sandy
Kurt
Amerika-ontdekker

Bericht door Kurt »

Coyote schreef:
Sandy schreef:Heb het één keer meegemaakt, en er wat van gezegd en kreeg vervolgens direct een verontwaardigd privé berichtje gestuurd .. Laat maar dan ..
Hier zakt mij de broek van af... :?

Als dat antwoord beledigend was, hoop ik dat je het berichtje doorgezet hebt naar een van de moderators en dat deze persoon op zijn minst een waarschuwing gekregen heeft.

Als je het niet eens bent met iemands reactie, kun je dat best op een volwassen manier op het forum zetten. Persoonlijke aanvallen moeten we hier niet hebben.

Roland
Kan je geen ongelijk geven, Roland. Dit is nog altijd een community die elkaar helpt (en hoe). Nu ja, 't zal wel persoonlijk zijn, maar ik heb op m'n vraag schitterende antwoorden gekregen (en de raad gekregen toch met een eend door de US te rijden 8) ), de rest van de stuff heb ik opgezocht langs het forum.
Mocht er morgen iemand tegen mij zeggen: 't staat hier ergens, zoek het eens op, dan doe ik dat.
Per slot van rekening ga je ook geen bibliotheek binnen om te beginnen zeiken dat de bibliothecaris de encyclopedie niet uit z'n hoofd kent. :wink:
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Ook ik ben geen fanatieke schrijver, maar wel een fanatieke lezer.
Bijna iedere dag begin ik met het lezen van de topics en antwoorden (en dat nu al 1 1/5 jaar, werkt heel verslavend dit forum) :lol:
We hebben er op onze reizen ook al heel veel aan gehad, maar ik heb niet het idee dat ik een nu een kenner ben en daarom antwoord ik niet op specifieke vragen, ik weet dat er genoeg mensen zijn die dat veel beter kunnen.

Ook heb ik weleens een PB-tje geschreven (geen antwoord gekregen, maar dat geeft niet, want ik begrijp wel dat jullie daar niet altijd de tijd voor kunnen nemen) maar sommige vragen zijn zo complex en hebben wat meer uitleg nodig. Dan is het weleens lastig om je hele hebben en houwen maar in "de groep" te gooien.

Maar ik zal mijn leven proberen te beter en wat actiever zijn.

Groet, Antoinette
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

We moeten denk ik wel een beetje oppassen dat dit geen Klaagtopic wordt :). Zolang iedereen er nog lol in heeft (en de lol is volgens mij nog steeds volop aanwezig) dan is er verder niks aan de hand..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Ik vind dit forum één van de betere, je mag hier gerust een vraag stellen die al meerdere malen aan bod is geweest...meestal krijg je ook een antwwoord.
Soms is er iemand die verwijst naar de zoekfunctie van dit forum, maar er zijn ook altijd mensen die gewoon antwoorden en de nodige info verschaffen.

Kijk maar eens hoeveel topics er zijn over bellen, telefoneren...en steeds geeft iedereen de info.
Daarom misschien dat dit een geliefd forum is. :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Sfeer

Bericht door nieuwenoord »

De sfeer op dit forum is ontzettend prettig. Ik kom weleens op "het collega-forum" (prikbord) en daar kan je om het minste of geringste van een paar mensen een kat krijgen.

Dit forum is gewoon heel mensvriendelijk. Domme vragen bestaan niet, respect voor elkaar en alles wat daarbij hoort. Top!
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Hi,
Misschien wel een oerdom idee maar ik ken weinig of niks van computer en alles wat erbij hoort dus lanceer ik hier toch de
:?:
Is het mogelijk om op één of andere manier een aantal topics die over dezelfde vraag/antwoord gaan te bundelen?
Vb; REIZEN ALGEMEEN: Telefoneren,Vliegtuigmaatschappijen,Koffers pakken,...

Het is waar dat veel dezelfde vragen terug komen maar als je nieuw of niet vertrouwd bent op een forum ,kan ik me voorstellen dat het soms lang zoeken is als je zoveel mogelijk info wil hebben over een bepaald onderwerp.
Van de andere kant...als de motivatie groot genoeg is ,dan zou het zoeken geen probleem mogen zijn :wink:

Ik heb zelf al veel aan dit forum gehad en al heel veel betrouwbare antwoorden op mijn vragen gekregen.Ik hoop door de tijd heen dat ik ook meer kennis en ervaring kan doorgeven aan anderen.

Ondertussen raak ik hier meer en meer verslaafd aan dit forum :lol:

Groetjes,San
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

zaandra schreef:Hi,
Misschien wel een oerdom idee maar ik ken weinig of niks van computer en alles wat erbij hoort dus lanceer ik hier toch de
:?:
Is het mogelijk om op één of andere manier een aantal topics die over dezelfde vraag/antwoord gaan te bundelen?
Vb; REIZEN ALGEMEEN: Telefoneren,Vliegtuigmaatschappijen,Koffers pakken,...
Dit is helemaal geen dom idee. Er moet alleen iemand de tijd voor nemen om het in te vullen.

Op het Florida Forum is zoiets ook een tijdje geleden gemaakt: http://www.floridaforum.nl/viewforum.php?f=28
Voor veel voorkomende vragen wordt daar tegenwoordig ook veel verwezen naar de FAQ. Nieuwe gebruikers wordt hier ook direct op gewezen.

Probleem is wel dat dit een heel uitgebreid document kan worden. En deze site heeft zoiets eigenlijk ook al maar hier maakt volgens mij niemand echt gebruik van: http://www.allesamerika.com/reistips-amerika.html

Misschien dat deze tips binnen het forum geplaatst kunnen worden??
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Als ik mij niet vergis is dit net voor de zomervakantie op Reisen Zuid-West ook aan de orde geweest. De moderator daar antwoordde - terecht - als iemand dat wil opzetten graag, maar ik heb hier op dit moment geen tijd voor. Een moderator heeft natuurlijk toch al zijn of haar dagelijkse "verplichtingen" op het forum. Iemand zal zich moeten aanbieden om dit op te zetten, dan ben ik zeker dat de moderatoren hem of haar zeker willen helpen.
Jan Gijs
erki
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door erki »

Zijdelings relevant misschien, maar ik vraag me af waarom er geen Noord-West subforum is. Is dat bewust of is er nooit van gekomen? Kan me namelijk niet voorstellen dat die regio minder bezocht wordt ... ik ga er over twee weken naartoe.
Dummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Dummy »

Hoi
Ik ben het helemaal eens met wat hier allemaal wordt gezegd, een forum is geven en nemen. Ik probeer zo goed als mogelijk het forum op te volgen en ook enkel te antwoorden als ik echt iets weet, want wat heeft iemand aan een verkeerd antwoord. Er zijn inderdaad geen domme vragen, maar wel domme antwoorden. :D
Is er een mogelijkheid om alle nieuwe berichten in je postvak te krijgen, want nu krijg ik enkel degene waarop ik een vraag stel of antwoord geef.
Ik ben volop bezig met het samenstellen van een fotoalbum en ons reisverhaal. En als dat klaar is mogen jullie er mee van genieten.
Vriendelijke groetjes Dummy
Gast

Bericht door Gast »

erki schreef:Zijdelings relevant misschien, maar ik vraag me af waarom er geen Noord-West subforum is. Is dat bewust of is er nooit van gekomen? Kan me namelijk niet voorstellen dat die regio minder bezocht wordt ... ik ga er over twee weken naartoe.
Hee Erki, dat is het gebied waar wij meestal rondzwerven, wat ga je daar allemaal bezoeken?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer