Het gebeurt niet zo vaak inderdaad. Maar ik werk veel met CBP in Atlanta en die vertelden me dat er elke dag een "handvol" mensen vanuit Atlanta worden teruggestuurd naar waar ze vandaan kwamen. Dat klinkt veel, maar bedenk dan dat dit het drukste vliegveld ter wereld is en dan valt het eigenlijk nog wel mee.Ruud2004 schreef:Ik zit redelijk dicht bij het vuur en ik kan je vertellen dat het aantal reizigers, vertrokken vanaf Schiphol, die in de VS geweigerd worden en als inadmisseble worden teruggestuurd, nihil is.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Immigrations
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Immigrations
"Keep Georgia On Your Mind"
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
"een hand vol" is zeker niet veel. (Het "systeem" werkt dus) Vanaf Schiphol (want daar heb ik het even over) is het uiterst zeldzaam. Net zoals het bijna nooit voorkomt dat er iemand afkomstig vanuit de VS de toegang tot Nederland (cq Schengen) wordt geweigerd.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ik ben eigenlijk ook benieuwd of er ooit mensen zijn geweigerd of apart zijn genomen omdat zij hun groene kaartje niet ingeleverd hadden bij een eerdere uitreis.
Ik weet van een paar mensen dat het groene kaartje nog in hun paspoort zat na controle bij uitreis en dat zij er verder niets meegedaan hebben of het later zelf uit hun paspoort hebben verwijderd.
Als het goed is zou je dan dus bij de volgende reis problemen moeten krijgen omdat je nog steeds als "niet vertrokken" geregisteerd zou staan en dus illigaal in het land moet zijn geweest.
Daarnaast kan je, als ik zie hoe er met de kaartjes, die worden ingenomen wordt omgesprongen, mij niet wijsmaken, dat er af en toe geen stapeltje verdwijnt of, gezien de hoeveelheid, foutief verwerkt wordt.
Ervaringen???
Knaapje
Ik weet van een paar mensen dat het groene kaartje nog in hun paspoort zat na controle bij uitreis en dat zij er verder niets meegedaan hebben of het later zelf uit hun paspoort hebben verwijderd.
Als het goed is zou je dan dus bij de volgende reis problemen moeten krijgen omdat je nog steeds als "niet vertrokken" geregisteerd zou staan en dus illigaal in het land moet zijn geweest.
Daarnaast kan je, als ik zie hoe er met de kaartjes, die worden ingenomen wordt omgesprongen, mij niet wijsmaken, dat er af en toe geen stapeltje verdwijnt of, gezien de hoeveelheid, foutief verwerkt wordt.
Ervaringen???
Knaapje
Laatst gewijzigd door knaapje op 14 dec 2009, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ben ik ook wel benieuwd naar Knaapje.
Overigens Ruud, ik kan me best voorstellen dat er vanuit Schiphol weinig mensen met een waiver worden geweigerd. Ik heb wel eens een blog gelezen (maar kan em nu niet meer vinden
) dat er een man werd teruggestuurd, hij ging daar op vakantie maar dat geloofde ze daar niet.. hij had echt geen kwaaie bedoelingen oid en had heel zn reis al kant en klaar.... dag centjes 
Overigens Ruud, ik kan me best voorstellen dat er vanuit Schiphol weinig mensen met een waiver worden geweigerd. Ik heb wel eens een blog gelezen (maar kan em nu niet meer vinden

- Bandido
- Amerika-expert
Dat groene kaartje is puur een back up. Men scant je paspoort en zodoende sta je in het systeem te boek als iemand die is vertrokken. En je wordt om deze reden niet zo snel teruggestuurd. Hooguit nemen ze je apart en stellen ze wat extra vragen of vragen ze je wat bewijzen om aan te tonen dat je daadwerkelijk in NL/BE woont. En ze komen er snel genoeg achter of je de waarheid spreekt.knaapje schreef:Ik ben eigenlijk ook benieuwd of er ooit mensen zijn geweigerd of apart zijn genomen omdat zij hun groene kaartje niet ingeleverd hadden bij een eerdere uitreis.
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
ik had hier een jaar als student gezeten, was een paar maanden in NL geweest en kwam terug om te zien of ik met die aardige jongen, die ik als student had ontmoet, verder wilde. Ik moest ook dat kantoortje in, hele vriendelijke mensen die gewoon hun baan deden. Na een paar uur wachten en vragen beantwoorden, kreeg ik een tolk zover om tegen die aardige jongen die nog steeds stond te wachten (al had hij de hoop bijna opgegeven) te zeggen waar ik was. Uiteindelijk vertelde een oude immigrations officer me dat ik niet mocht trouwen, 3 maanden had om uit te zoeken of die aardige jongen echt zo aardig is, en mocht ik Boston in. Ik ben 2 maanden later getrouwd met die aardige jongen, en dat was meer dan 18 jaar geleden. En ik vind hem nog steeds aardig.
Verder heb ik nooit problemen gehad. Zelfs niet toen mijn gedroogde groninger worsten werden gevonden door die agriculture hondjes - een vriendelijk praatje, en ik mocht ze zelfs meenemen (anders had ik ze daar opgegeten
). Ook mijn familie en vrienden hebben nooit problemen gehad. Wel vinden ze Boston vriendelijker dan NY/Newark om binnen te komen.
Verder heb ik nooit problemen gehad. Zelfs niet toen mijn gedroogde groninger worsten werden gevonden door die agriculture hondjes - een vriendelijk praatje, en ik mocht ze zelfs meenemen (anders had ik ze daar opgegeten
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben via canada ingereisd en ook weer uitgereisd, mijn paspoort is niet gescant en het groene kaartje is er pas door de canadese immigrations uitgehaald bij de secondary inspection!Bandido schreef:Dat groene kaartje is puur een back up. Men scant je paspoort en zodoende sta je in het systeem te boek als iemand die is vertrokken. En je wordt om deze reden niet zo snel teruggestuurd. Hooguit nemen ze je apart en stellen ze wat extra vragen of vragen ze je wat bewijzen om aan te tonen dat je daadwerkelijk in NL/BE woont. En ze komen er snel genoeg achter of je de waarheid spreekt.knaapje schreef:Ik ben eigenlijk ook benieuwd of er ooit mensen zijn geweigerd of apart zijn genomen omdat zij hun groene kaartje niet ingeleverd hadden bij een eerdere uitreis.

- Bandido
- Amerika-expert
Dat klopt, ik had het inderdaad over vliegvelden.RNA schreef:Ik ben via canada ingereisd en ook weer uitgereisd, mijn paspoort is niet gescant en het groene kaartje is er pas door de canadese immigrations uitgehaald bij de secondary inspection!
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ook. Ben gevlogen van en naar Canada.Bandido schreef:Dat klopt, ik had het inderdaad over vliegvelden.RNA schreef:Ik ben via canada ingereisd en ook weer uitgereisd, mijn paspoort is niet gescant en het groene kaartje is er pas door de canadese immigrations uitgehaald bij de secondary inspection!

- Bandido
- Amerika-expert
Ik weet dat in Canada pre-clearing is qua immigrations en om die reden zou het dus ook best kunnen dat dat groene kaartje er niet is uitgehaald. Ik ben zelf maar een keer van en naar Canada gevlogen en dat verliep sowieso al niet zo soepel (zie hierboven) dus ik kan me niet meer precies voor de geest halen hoe dat toen ging. Hoe dan ook, wat je beschrijft is in ieder geval geen standaard procedure en het kan natuurlijk ook best zijn dat iemand een fout heeft gemaakt. Het is in ieder geval geen ramp als je groene kaartje er bij vertrek niet is uitgehaald.