Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Airmiles

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Clint
Amerika-expert

Re: Airmiles

Bericht door Clint »

Miles zijn persoonsgebonden. Jij vliegt en krijgt daar miles voor op jouw account. Als iemand anders vliegt, kunnen zij hun miles op hun account krijgen, thats it. Accounts samenvoegen gebeurd bij sommige maatschappijen en dan alleen in uitzonderlijke gevallen, bv als je onder je eigen naam 2 accounts hebt. De programma's zijn namelijk bedoeld voor frequent fliers, als je heel weinig vliegt dan heb je er ook niks aan. Het is bijvoorbeeld ook zo dat als je een discount ticket hebt (zoals veel mensen hier op het forum ;)) je maar een bepaald percentage van de miles krijgt. Bij KLM is het volgens mij maar 25%.

oh, ik zie net dat je iets erbij gepost hebt: je FB kaart krijg je pas na je eerste KLM vlucht na aanmelding. Bij inchecken kan je meestal je FB nummer invullen en vaak kan dit ook in de boeking rechtstreeks online.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Oké, bedankt voor de informatie. Ik heb voor in de toekomst nog geen vluchten geboekt maar als er geen voorwaarden aan zitten en ik er in de komende maanden misschien voordeel mee kan hebben, ga ik me als Nederlander natuurlijk meteen aanmelden! ;)
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

ludwig schreef:Vaak kun je ook nog bij hotelketens sparen in een airmiles programma. Of airmiles gebruiken voor het boeken van een hotelovernachting.
Meestal gaat dit sparen enkel als je ten eerste rechtstreeks boekt en ten tweede de volle pot betaald. Dus als je ene auto huurt rechtstreeks bij alamo krijg je ook airmiles. Via usa reisen krijg je die niet. Alleen is die laatste veel goedkoper. Zo is dat met hotels ook dikwijls.
Groetjes,
Carine
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Grandu schreef:Oké, bedankt voor de informatie. Ik heb voor in de toekomst nog geen vluchten geboekt maar als er geen voorwaarden aan zitten en ik er in de komende maanden misschien voordeel mee kan hebben, ga ik me als Nederlander natuurlijk meteen aanmelden! ;)
Idd, gewoon doen. Ik ben lid bij tenminste 1 airline bij alle allianties :)
- Miles & More (Lufthansa) voor Star Alliance
- Flying Blue (KLM) voor Skyteam
- Executive Club (BA) voor Oneworld (en stiekem ook AAdvantage, maar daar heb ik nooit miles op gezet, was lid geworden voor dat BA open registraties had)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Continental heeft bij vrijwel alle Airlines en Stoelklasses 100% miles, ik heb met NWA/Delta/KLM net gevlogen maar punten geregistreerd bij Continental omdat ik zo alle Miles kreeg.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Wel opletten, CO wisselt van Alliance, dus binnenkort kan je niet meer je Skyteam punten bij CO neerplompen (ze gaan van Skyteam naar Star)
Clint's Thoughts
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Je kan bij (o.a.) KLM Flying Blue (Amex) en Lufthansa Miles&More (Visa) een credit card aanvragen (vaak 1e jaar voor niets) waarmee je op al je aankopen airmiles krijgt. Ik verdien ook op die manier aardig wat punten extra. Die zorgen niet dat je status verandert, maar je kan ze wel uitgeven. Bij mij gaat dat ook best hard.

Ik vloog laatste jaren prive ook zelden KLM / NW, omdat ik in de goedkope klasse maar 25% miles kreeg. Dus boekte ik altijd Delta of Continental, daar krijg je wel 100% punten voor bij Flying Blue op de goedkope tickets.

En inderdaad, opletten met Continental, ze gaan heel binnenkort over naar Star Alliance.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ja en daarom heb ik ook Flying Blue aangevraagd :wink:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

sachasenne schreef:Je kan je ineens inschrijven voor dubbele EQ miles. Deze periode gelden die. In ieder geval, toch voor onze gezamenlijke vluchten. Zoveel te meer EQ, zoveel te hoger je status. Wij hebben er nu 37,000 en zijn nu premier. niet dat dat veel voordeel oplevert. Je kan boarden voor 1,2 en 3. (nrs op je boardingkaarten) Maar als je er 55,000 hebt, kom je al snel aan voorrang voor economy plus ed.
Kun je uitleggen hoe dat werkt? Of een link waar ik de informatie terug kan vinden? Ik had 74.000 mijlen (nu nog 19.000 na het boeken van een ticket voor volgend jaar) maar heb nooit gemerkt of ik een speciale status had.

Overigens heb ik vorige maand 14.000 mijlen van mijn broer overgenomen van Delta. Die zouden eind deze maand verlopen en omdat hij er toch niets mee doet heb ik ze overgenomen. Kreeg ook nog 40% bonusmiles. Kostte wel wat maar die 19.600 mijlen wilde ik toch niet laten lopen op mijn Delta-account. Ook mijn eigen mijlen bij Delta zouden bijna vervallen maar door de overname zijn die ook weer veilig gesteld voor 2 jaar en tevens het saldo bijgewerkt naar ruim 47.000 mijlen. 8)

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Coyote schreef: Kun je uitleggen hoe dat werkt? Of een link waar ik de informatie terug kan vinden? Ik had 74.000 mijlen (nu nog 19.000 na het boeken van een ticket voor volgend jaar) maar heb nooit gemerkt of ik een speciale status had.
Bij de meeste FF programs wordt een verschil gemaakt tussen award miles en qualifying miles (ook wel status miles etc). Beiden kunnen (meestal) gebruikt worden om award flights te boeken, maar de laatste zijn dus de weg naar een hogere status. Met die hogere status (en dan vooral de 2 hoogste) heb je voordelen, zo kan je lounge access krijgen, speciale stoelen laten vastleggen, heb je eerder kans op een op-up etc.
Clint's Thoughts
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Hoi Roland,

Dit is de link mbt de dubbele EQ miles.
Onze vlucht en ook de vluchten van Bart en Evy vielen in die periode.

groetjes,

Carine

Oeps, ik was ingelogd :) Ik stuur m je per PB door want andrs vind ik m niet zo direct terug.
Groetjes,
Carine
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Roland, het gaat om qualifying miles per jaar. Dus als je in enig jaar 50.000 qualifying miles haalt, ben je Premier Executive. In deze speciale periode tellen je miles dubbel om die 50.000 te halen. Ik ga het dit jaar ook net halen. Ik heb nu iets van 36.000 qualifying miles door mijn vluchten dit jaar en volgende maand ga ik naar Las Vegas. Ik zou het eigenlijk net niet gaan halen, maar doordat die miles naar Las Vegas dubbel tellen, ga ik precies over de 50.000 heen en ben ik volgend jaar weer Premier Executive.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dank je wel Carine voor de link. Zal 'm hier ook nog even voor andere belangstellenden plaatsen:

http://www.united.com/page/article/0,67 ... QS%20offer

Ik geloof dat ik er niet zo 1, 2, 3 voor in aanmerking kom en 50.000 mijlen in één jaar haal ik (helaas :wink: ) niet.

Roland

dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Coyote schreef:
Ik geloof dat ik er niet zo 1, 2, 3 voor in aanmerking kom en 50.000 mijlen in één jaar haal ik (helaas :wink: ) niet.
Als je er 25000 haalt (en met die double EQM promoties is dat niet zo heel veel) dan ben je al Premier. 50000 is Premier Executive.
Met Premier (komt overeen met star alliance silver) heb je ook al goeie voordelen: gratis economy+, priority checkin, priority security lanes zijn de voornaamste denk ik. Met Premier Executive (star alliance gold) zijn de voornaamste extra voordelen de lounge access telkens je met star alliance vliegt en de 100% RDM bonus (dwz, telkens je met united zelf vliegt krijg je dubbele redeemable miles). Met star alliance gold mag je inchecken bij de first class balies, met silver meestal bij de business balies.
Voordeel van Mileage Plus t.o.v. Miles and More is dat je al bij 50000 EQM een gold card hebt, bij M&M pas op 100000. Verder hebben enkel united elites gratis economy plus.
Een heel belangrijk verschil tussen de verschillende programma's zijn ook de aangerekende kosten bij award tickets. Bij united zijn die heel laag, bvb dit jaar nog een gratis ticket BRU-IAD-BRU en de taksen en kosten waren maar 60 euro of iets dergelijks. Bij KLM zit je makkelijk aan 250 euro kosten per "gratis" ticket. Daarom probeer ik mijn KLM/AF miles vooral te gebruiken voor gratis business tickets, dan heb je door die hoge kosten uiteindelijk een veel groter voordeel.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

En hoelang houd je dan die status? Ook voor een jaar of behoud je die status, ook als je het erop geen 50.000 mijlen haalt?

United Airlines is inderdaad een goede partij wat mijlen betreft. Heb begin deze maand nog een ticket geboekt op de mijlen, slechts EUR 43 tax en EUR 18 boekingskosten omdat ik het via de telefoon moest regelen (multy-city). Als je het online kunt regelen ben je op dit moment slechts EUR 43 kwijt.

Roland

Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Je behoudt een status bij de meeste airlines voor 1 jaar. Het jaar daarop moet je dus weer het aantal miles gevlogen hebben om de status te behouden. Op Flyertalk zie je dan ook regelmatig mensen die een dagje gaan vliegen om zo aan die laatste paar miles te komen :lol:
Clint's Thoughts
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Coyote schreef:En hoelang houd je dan die status? Ook voor een jaar of behoud je die status, ook als je het erop geen 50.000 mijlen haalt?

United Airlines is inderdaad een goede partij wat mijlen betreft. Heb begin deze maand nog een ticket geboekt op de mijlen, slechts EUR 43 tax en EUR 18 boekingskosten omdat ik het via de telefoon moest regelen (multy-city). Als je het online kunt regelen ben je op dit moment slechts EUR 43 kwijt.

Roland
je hebt de elite status (bij United) vanaf het moment dat je de drempel bereikt, heel het daarop volgende kalenderjaar, en dan nog tot eind januari van het jaar daarna. Tot vorig jaar was het tot eind februari, maar ze hebben er nu een maand afgepitst...
Dus bvb als je in oktober 2009 de drempel van 25000 bereikt, ben je van dan af Premier tot eind januari 2011.
Laatst gewijzigd door dujardin op 24 okt 2009, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Extra vluchtje heb ik ook wel eens om die reden gedaan :mrgreen: ! Maar inderdaad, geldt volgens mij bij alle maatschappijen voor 1 jaar. Overigens bij KLM zak je maximaal 1 level. Aangezien ik (zakelijk) weinig gevlogen heb dit jaar, zak ik helaas terug naar Gold dit jaar ... Maar anders had ik mijn Silver niet eens gehaald, dus dat is nog mooi meegenomen. Hoe dat bij andere maatschappijen is, weet ik eerlijk gezegd niet. Maar ga er maar wel vanuit dat een status voor 'slechts' 1 jaar geldt.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik vlieg te weinig om dat voordeel te hebben. Dit jaar wel 2x naar Amerika geweest maar met verschillende maatschappijen.

Ach, dan maar stug doorsparen. :D

Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Kan er mij iemand vertellen hoe het juist bij Delta (skymiles)te werk gaat?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer