Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard / Pincode
Re: pin bij creditcard
Over dat onderwerp loopt al een topic: viewtopic.php?f=10&t=22731
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Re: Creditcard / Pincode
Problemen met al die PIN-codes?
Talloze trucjes om 't te onthouden werken niet, zijn lastig of vooral: gevaarlijk!
Wat een verademing om deze geniale oplossing te zien:
(in simpel Engels, een kind kan 't lezen!)
:dance:
* Note mod,
Link verwijderd, volgens de forumregels viewtopic.php?f=1&t=11 is het niet toegestaan naar commerciele websites te verwijzen.
Zie forumregel nummer 6.
Talloze trucjes om 't te onthouden werken niet, zijn lastig of vooral: gevaarlijk!
Wat een verademing om deze geniale oplossing te zien:
(in simpel Engels, een kind kan 't lezen!)
:dance:
* Note mod,
Link verwijderd, volgens de forumregels viewtopic.php?f=1&t=11 is het niet toegestaan naar commerciele websites te verwijzen.
Zie forumregel nummer 6.
Even een oud topic omhoog.
Morgen gaan wij richting Florida en ook ik weet de code van mijn CC niet meer.
Wordt hier nu veel mee gewerkt? Aangezien het 3 jaar geleden bijna nog nergens werd gevraagd.
Meestal paspoort erbij en was in orde.
Morgen gaan wij richting Florida en ook ik weet de code van mijn CC niet meer.

Wordt hier nu veel mee gewerkt? Aangezien het 3 jaar geleden bijna nog nergens werd gevraagd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
het komt een enkele keer voor maar meestal is het nog steeds krabbel zetten en gaan. (rijbewijs laten zien werkt ook trouwens
)

89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Ik heb in zuidwesten in september toch best vaak mn code moeten gebruiken.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij afgelopen april ook, ik zou z.s.m. die pincode opzoeken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Afgelopen zomer in Florida heb ik de pincode van de creditkaart regelmatig moeten invoeren
1993 4 weken westkust
2017 3 weken Florida
New York 5 tm 12 juni
2017 3 weken Florida
New York 5 tm 12 juni
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Als je geen pincode weet, kom je dan niet in de knoei met je huurauto?Miquel schreef: Morgen gaan wij richting Florida en ook ik weet de code van mijn CC niet meer.![]()
Veel sterkte met zoeken, ik ben blij dat ik deze stress niet heb, wij gaan morgen ook naar Florida.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Het gebruik van de code komt sterk opzetten in de VS. Afgelopen jaar (2x) bijna alle transacties met de pincode moeten afrekenen.
Dus toch maar snel de pincode opvragen bij de bank/kaartvertrekker.
Dus toch maar snel de pincode opvragen bij de bank/kaartvertrekker.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Bushmaster
- Amerika-expert
hier zelfde ervaring afgelopen april Nevada, Utah, Californië ik denk ca 80% van de CC betalingen was met pincode.
Ik heb nog gevraagd waarom er nu ineens zoveel CC met pincode was, schijnt iets met verandering van aansprakelijkheid te maken te hebben als er met gestolen CC's wordt betaald.
Ik heb nog gevraagd waarom er nu ineens zoveel CC met pincode was, schijnt iets met verandering van aansprakelijkheid te maken te hebben als er met gestolen CC's wordt betaald.
Moraal van het verhaal: zorg dat je een pincode hebt.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Wow, In Alaska en Washington en Oregon hadden wij deze zomer dus niet deze ervaring! Goed om te weten. Komende zomer dus zorgen daf we van alle CCs de pincodes weten.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Ik heb ook de ervaring dat ik de code vaker wel dan niet moest invoeren. Men zei: zodra er een chip opzit, moet je de code ingeven. Ik zou er dus niet van uitgaan dat je zonder de code de kaart kan gebruiken.
Ik hoef met mijn Amerikaanse credit card nooit een pincode in te geven, er zit wel een chip op, maar ik heb geen pincode, dus krijg die vraag ook nooit. Maar met een Europese kaart, waar standaard een pincode bij zit, zal er ook hier in de VS om gevraagd worden. Het hangt dus niet alleen van het betalingssysteem af, maar ook van de kaart die je gebruikt.
Terug in Texas!
Auto is gelukkig al betaald.
Verder hebben e nog een CC een een normale bankpas.
Dus dan maar met debitcard..
Komt vast goed
Verder hebben e nog een CC een een normale bankpas.
Dus dan maar met debitcard..
Komt vast goed

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Je kan je pincode opvragen. Dan wordt hij opnieuw opgestuurd. Even op de website van je kaartverstrekker zoeken.
https://www.icscards.nl/klantenservice/ ... e-vergeten
https://www.americanexpress.com/nl/cont ... vices.html
Niet met alleen een debitcard op pad gaan: je krijgt de huurauto mogelijk al niet eens mee.
https://www.icscards.nl/klantenservice/ ... e-vergeten
https://www.americanexpress.com/nl/cont ... vices.html
Niet met alleen een debitcard op pad gaan: je krijgt de huurauto mogelijk al niet eens mee.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
De auto is al betaald.
En we hebben nog een CC.. Moet goed komen.
En we hebben nog een CC.. Moet goed komen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Gelukkig vaker pincode. wel zo veilig!
Maar onder de $25 met creditcard ook vaak betalen zonder pincode, maar draadloos (met chip)
Bij de autoverhuur is vooral cc nog swipen. Heb ik tot nu toe nog nooit mijn pincode hoeven gebruiken.
Misschien gaat dit nog wel veranderen?
Maar onder de $25 met creditcard ook vaak betalen zonder pincode, maar draadloos (met chip)
Bij de autoverhuur is vooral cc nog swipen. Heb ik tot nu toe nog nooit mijn pincode hoeven gebruiken.
Misschien gaat dit nog wel veranderen?
In NYC was het volgens mij in restaurants vaak een krabbel, bij de MTA metro pincode 0000 voor overseas cards maar bij andere automaten vaak bij winkels ed. toch wel een pincode volgens mij. Weet niet zo goed meer.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Of je veranderd hem gewoon in dezelfde pincode als je bankpas. Scheelt je wat codes onthouden.babarage schreef:Goed om te weten. Komende zomer dus zorgen daf we van alle CCs de pincodes weten.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4890 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-
- 8 Reacties