Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe lang van te voren aanwezig zijn op vliegveld?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Re: Hoe lang van te voren aanwezig zijn op vliegveld?

Bericht door Coyote »

Ik ben altijd ruim op tijd op Schiphol. Zeker 3 tot 3,5 uur van te voren. Dit geldt dan voor mijn vluchten naar Amerika. Ik vind het helemaal geen straf om op Schiphol rond te lopen. Ik vind het heerlijk om lekker relaxed aan de vakantie te beginnen. Na de douane mag ik graag nog wat in de diverse winkels rondkijken en nog wat te eten/drinken nemen. Ik heb nooit het gevoel dat ik moet 'wachten', de tijd gaat voor mijn gevoel altijd lekker snel. :D

Ik zou zeggen, doe wat je zelf prettig vindt. En of dat nu 2, 3 of 4 uur van te voren is dat maakt niet uit.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Precies, ik ben ook dol op Schiphol. Lekkere 'reissfeer' en uitgebreid koffiedrinken... En ik word zenuwachtig als de tijd te krap is. Dus ga ik liever ook ruim op tijd, dat geeft mij veel meer rust. Maar mijn vriend krijgt juist vliegstress zodra hij op Schiphol aankomt en wil er liefst zo kort mogelijk zijn. Je begrijpt, het is bij ons thuis altijd gezellig op de ochtend voor vertrek!!!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Als wij naar Griekenland gaan, vliegen we meestal rond 6 uur ´s ochtends.
Zó vroeg is Schiphol beslist niet leuk. Er is meestal maar 1 koffiebar open en nog geen enkele winkel.
Vorig jaar ging de eerste winkel pas een half uur voor ons vertrek open en hadden we helemaal geen tijd om even te winkelen. Zelfs niet voor een tijdschrift, aangezien het naar de gate minstens 20 min. lopen was.
Ook overdag verveel ik me er meestal al snel. Drie uur voor vertrek is voor mij een noodzakelijk kwaad. De winkels heb ik snel bekeken. Wel even leuk is de dependance van het Rijksmuseum, maar die is maar klein.
Amerikaanse vliegvelden vind ik nog erger. Daar zijn maar enkele winkels per terminal. Wegens vertraging hebben we in 2007 5 uur op SFO rondgehangen. Saai ! De uitzondering was Miami Int´l Airport, die destijds niet in verschillende terminals was verdeeld.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Sinds de E-tickets ben ik wel wat makkelijker geworden met hoe vroeg ik op Schiphol ben
Vroeger was ik er vaak al 3 of 3,5 uur van tevoren, maar laatst moest ik om 8:05 's morgens naar New York
Ik had online al ingechecked en alleen handbagage bij me...
Tsja...je zou wel gek zijn als je dan al om 5 uur op Schiphol gaat rondlopen toch?
Ik was er om 6:15 en om 6:30 was ik al door de paspoortcontrole en alles heen. Had ik dus alsnog 1,5 uur de tijd.

Ik vind 2 uur van tevoren ook wel genoeg nu je online al ingechecked hebt. Je bagage afgeven gaat vaak best snel.
De adviestijden van 3 uur zijn nog altijd gebaseerd op het tijdperk van voor de E-tickets en dus eigenlijk een beetje overdreven....
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Hangt een beetje van het vertrekuur en vertrekdag af natuurlijk.
Als het een drukke periode en een druk moment is zou ik 3 uur nemen, en als het een rustige periode op een rustig uur is, dan is 1,5u wel genoeg.
Dus, minimaal 1,5u, maximaal 3u
Voordeel van de tijd wat ruim te nemen is dat je nog tijd hebt om lekker tax-free te shoppen (hoewel ik tegenwoordig weinig prijsverschil zie met de producten die niet tax-free zijn...dit even ter zijde :lol: )
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De adviestijden van 3 uur zijn nog altijd gebaseerd op het tijdperk van voor de E-tickets en dus eigenlijk een beetje overdreven....
De drie uur is ingevoerd na 9/11 omdat er toen zwaardere securitychecks kwamen bij de gate voor vluchten naar Amerika, voor vluchten naar andere bestemmingen geld nog steeds de twee uurs regel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer