Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
TomTom
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: tomtom
Note mod (Marjan):
Om bovengenoemde reden zijn beide topics samengevoegd.
Om bovengenoemde reden zijn beide topics samengevoegd.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: tomtom
De bediening en het gebruik zijn supermakkelijk,binnen 5 minuten kan volgens mij zelfs de grootste leek er mee omgaan.RoyBergen schreef:Hebben jullie ervaring met het gebruik van tom tom, Ik denk erover om zo'n ding aan te schaffen, maar vraag me af hoe makkelijk het is (voor iemand die nog nooit navigatie heeft gehad).
Je kunt m ook huren bij de autohuur, maar voor onze vakantie van 30 dagen wordt dat wel heel duur.....
tips welkom
groeten Roy
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: TomTom
Is het niet véél voordeliger, als je toch een navigatiesysteem zou willen aanschaffen, dit in Amerika te doen?
Dan heb je al een kaartje voor US en schaf je thuis (of misschien ook wel in de us) een kaartje aan voor Europa.
Zit er aan te denken dit te doen.
Als ik online bij Wal*Mart kijk is deze al verkrijgbaar vanaf 166 dollar (dat is met de huidige koers slechts 105 euro!)
Of zie ik hierbij iets over het hoofd?
Dan heb je al een kaartje voor US en schaf je thuis (of misschien ook wel in de us) een kaartje aan voor Europa.
Als ik online bij Wal*Mart kijk is deze al verkrijgbaar vanaf 166 dollar (dat is met de huidige koers slechts 105 euro!)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
Het enige dat ik zo kan bedenken is dat wat je ginder koopt misschien niet in het nederlands is en misschien enkel in dat onverstaanbaar Engels ... . Om Nederlandstalige stemmen erop te zetten: zoiezo geen probleem, het enige wat MISSCHIEN is dat de menu's Engelstalig zijn.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
TomTom kun je instellen op heel veel verschillende talen, waaronder Nederlands. Lijkt mij dat dat ook kan met de TomTom's die je in Amerika koopt. Kun je ook even controleren in de winkels waar altijd wel een showmodel staat.Racerke schreef:Het enige dat ik zo kan bedenken is dat wat je ginder koopt misschien niet in het nederlands is en misschien enkel in dat onverstaanbaar Engels ... . Om Nederlandstalige stemmen erop te zetten: zoiezo geen probleem, het enige wat MISSCHIEN is dat de menu's Engelstalig zijn.
Met de nieuwe generatie TomTom's en recente softwareversies (waarbij complete steden- en straatnamen en wegnummers uitgesproken worden) dien je de TomTom overigens wel in te stellen op de taal van het land waar je op dat moment bent. Anders worden namen niet goed uitgesproken. Voor Amerika moet de TomTom dus ingesteld worden op: US-English.
Roland
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij hebben vorig jaar ook een TomTom in de VS aangeschaft. Daar was de TT idd veel voordeliger dan hier en dat is met de huidige dollarkoers alleen maar toegenomen. Wij hebben daar de TT gebruikt met de Engelse stem, en later thuis heeft Jerry de Nederlandse stem toegevoegd.José schreef:Is het niet véél voordeliger, als je toch een navigatiesysteem zou willen aanschaffen, dit in Amerika te doen?
@Jerbia: en is het menu ook in het nederlands? Dat weet ik niet zeker...
Of gaat ie in de VS geleerd doen??
Welke is dat dan? Versie 6 die ik heb zegt enkel links, rechts, bestemming bereikt enzo.Met de nieuwe generatie TomTom's en recente softwareversies (waarbij complete steden- en straatnamen en wegnummers uitgesproken worden) dien je de TomTom overigens wel in te stellen op de taal van het land waar je op dat moment bent. Anders worden namen niet goed uitgesproken. Voor Amerika moet de TomTom dus ingesteld worden op: US-English.

Ah voila ... dan zou ik gewoon wachten en ginder een GPS kopen mensen!!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
En dan zonder te oefenen hoe het ding werkt onderweg zodat je jezelf midden in de desert en zonder benzine af gaat vragen hoe je op tijd kan komen voor de terugvluchtRacerke schreef:Ah voila ... dan zou ik gewoon wachten en ginder een GPS kopen mensen!!

- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Mijn ouders en schoonouders hebben wel een tomtom! Dus we weten hoe ie werkt!En dan zonder te oefenen hoe het ding werkt onderweg zodat je jezelf midden in de desert en zonder benzine af gaat vragen hoe je op tijd kan komen voor de terugvlucht

Maar denk niet dat je gauw verdwaald met dat ding.. (Wat is dan het nu van de tomtom?)

Reisverslag juni 2009:
Reisverslag mei 2008:
Reisverslag mei 2008:
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelfs mijn 6 jaar oude Garmin, die ik hier in de US heb gekocht, spreekt Nederlands en ... Vlaams. De prijzen van GPS zakken hier zienderogen. Er beginnen ook wat minder bekende merken op te duiken die het toch redelijk schijnen te doen. Delphi heeft een GPS voor $120 en Nextar heeft hier momenteel een aanbieding voor $99.Racerke schreef:Het enige dat ik zo kan bedenken is dat wat je ginder koopt misschien niet in het nederlands is en misschien enkel in dat onverstaanbaar Engels ... . Om Nederlandstalige stemmen erop te zetten: zoiezo geen probleem, het enige wat MISSCHIEN is dat de menu's Engelstalig zijn.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook in Europa is ie geleerd...Racerke schreef:Welke is dat dan? Versie 6 die ik heb zegt enkel links, rechts, bestemming bereikt enzo.Met de nieuwe generatie TomTom's en recente softwareversies (waarbij complete steden- en straatnamen en wegnummers uitgesproken worden) dien je de TomTom overigens wel in te stellen op de taal van het land waar je op dat moment bent. Anders worden namen niet goed uitgesproken. Voor Amerika moet de TomTom dus ingesteld worden op: US-English.

Ik heb op mijn GO 720 T versie 7.221 van TomTom staan.
De volgende kaarten heb ik: Western and Central Europe v710.1677 en North America v710.1584 waarmee je ook een text-to-speech en speech-to-text functie heb. Naast het voorlezen door TomTom van de steden- en straatnamen kan ik nl. ook de bestemming inspreken i.p.v. in te toetsen.

Roland
Ik neem me tom 920 mee omdat ik nou eenmaal een gps freak ben, en ook omdat ik alles adressen die ik wil bezoeken gewoon in de favorieten zet.............zoals net, imax bij de grand canyon
Komt nog bij dat de vrouw een slechte navigator is en ik een luie kaartlezer
Komt nog bij dat de vrouw een slechte navigator is en ik een luie kaartlezer

- Dennis Dr.
- Amerika-ontdekker
Ik neem hem wel mee. Altijd handig. Ding huren daar is heel duur. Kun je beter een kopen heb je er hier ook nog wat aan.
Voor mensen die al een tomtom (met sd kaart of intern geheugen) hebben en de kaart nog niet hebben van the states. Laat het even weten
Voor mensen die al een tomtom (met sd kaart of intern geheugen) hebben en de kaart nog niet hebben van the states. Laat het even weten

Maak je niet druk om het verleden, maar geniet van het heden.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb de afgelopen dagen op Google Earth onze route bekeken en heb - dankzij de vele foto's die daar als lichtblauwe bolletjes op staan - vele interessante plekjes gevonden. Maak er een Waypoint van (zo'n grote gele punaise). Met het programmaatje Tyre kun je deze punten overnemen op je TomTom en zie daar, zo kun je hele dagroutes met allerlei interessante plekjes thuis al klaarmaken en zo op je TomTom zetten.
Jan Gijs
-
- Amerikakenner
Als ik op de Tom Tom side kijk zie ik steeds minder dat er gebruikt wordt gemaakt van die SD kaartjes en de mogelijkheid om ze te kopen.
Uiteindelijk koop je volgens mij een tom Tom en moet je die gewoon via je computer updaten.
Zonde als je een oud exemplaar koopt in de USA waar binnen afzienbare tijd geen kaarjes meer te koop voor zijn.
Uiteindelijk koop je volgens mij een tom Tom en moet je die gewoon via je computer updaten.
Zonde als je een oud exemplaar koopt in de USA waar binnen afzienbare tijd geen kaarjes meer te koop voor zijn.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jan Gijs,JGK schreef:Ik heb de afgelopen dagen op Google Earth onze route bekeken en heb - dankzij de vele foto's die daar als lichtblauwe bolletjes op staan - vele interessante plekjes gevonden. Maak er een Waypoint van (zo'n grote gele punaise). Met het programmaatje Tyre kun je deze punten overnemen op je TomTom en zie daar, zo kun je hele dagroutes met allerlei interessante plekjes thuis al klaarmaken en zo op je TomTom zetten.
Ik ben deze ochtend ook alweer druk bezig om dagroutes met Tyre te maken. Ik vind het echt een prachtig programma voor de TomTom, je kunt zo heel gedetailleerde routes maken.

Roland
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Roland,Coyote schreef:Jan Gijs,JGK schreef:Ik heb de afgelopen dagen op Google Earth onze route bekeken en heb - dankzij de vele foto's die daar als lichtblauwe bolletjes op staan - vele interessante plekjes gevonden. Maak er een Waypoint van (zo'n grote gele punaise). Met het programmaatje Tyre kun je deze punten overnemen op je TomTom en zie daar, zo kun je hele dagroutes met allerlei interessante plekjes thuis al klaarmaken en zo op je TomTom zetten.
Ik ben deze ochtend ook alweer druk bezig om dagroutes met Tyre te maken. Ik vind het echt een prachtig programma voor de TomTom, je kunt zo heel gedetailleerde routes maken.![]()
Roland
Ik ben er afgelopen vrijdag mee begonnen (tijdgebrek), maar de combinatie van Google Earth, Tyre en TomTom werkt meer dan verslavend. Ik besteed heel veel tijd aan de voorbereiding, want ik vind het leuk om het maximale uit zo'n trip te halen. :dance: :dance: :dance:
Jan Gijs