Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Binnenlandse vluchten / auto huren / overnachtingen
Ok hier even ter verduidelijking. Mijn excuses voor de onduidelijkheid.
Tips om rond te trekken, ik zal deze info wel vragen in de topics die hierover gaan later vandaag of morgen. Wat ik nu belangrijk vindt is weten de vollegorde en tijd die ik eventueel tussenin ga verliezen en mee moet incalculeren
-1-
Vlucht naar Baltimore
Deze mag ik eventueel veranderen in een andere luchthaven in Washington (is misschien interessant om te veranderen om een rechtstreekse vlucht te krijgen naar de volgende bestemming)
-2-
Binnenlandse vlucht van de vorige bestemming naar Phoenix of Flagstaff
Deze steden heb ik toevallig gekozen, ik weet niet of hier iets te zien is: het is dichtbij de Grand Canyon waar ik mijn rondrit wil beginnen.
Als er een andere luchthaven interessanter is: laat maar weten.
Auto huren en via volgende plaatsen rondrit:
Grand Canyon
Page
Bryce Canyon
Zion NP
Las Vegas
Death Valley
Yosmite NP
San Fransico
Santa Barbara
Los Angeles
San Diego
Mexico
Palm Springs
Auto droppen afhankelijk van kosten én luchthaven ofwel in Californië ofwel in Arizona.
-3-
Binnenlandse vlucht naar ofwel Indianapolis ofwel naar Chicago
Dit hangt af van of ik naar een trainingsdag voor de Indy 500 ga of niet. Als ik dat doe dan is het verschil dat mijn auto gehuurd wordt in een andere staat én ik er een dag langer ben.
(Indianapolis)
Chicago
Detroit
Toronto
Niagara Falls
Dan weet ik het niet ... moet ik nog opzoeken wat hier in de buurt te beleven is én of ik via een vlucht of met de huurwagen naar Baltimore rij. Ik drop mijn auto dus in Pennsylvania, New York of Baltimore.
Hoe kom ik te weten wat het verschil in kosten is om mezelf te motiveren om naar een andere staat te rijden?
-4-
4 dagen op betaalt: prijs gewonnen
waarvan 2 dagen activiteiten én twee vrije dagen: om DC te bezoeken
-5-
Terugvlucht vanuit Baltimore of een andere luchthaven van DC
Wordt de vollegorde van mijn reis 1-2-3-4 of 1-3-2-4 ?? Tips??
Dus, voor mijn rondritten zit ik in de staten: Californië, Arizona, Nevada, Indiana, Illinois, Michigan, Toronto (Canada), New York, Pennsylvania en Maryland. Hoeveel moet ik ongeveer berekenen per nacht in een gewoon hotel, motel of B&B ?
Verder, ik rij hier altijd met GPS via pda, BT-reciever van tomtom. Software ook. Dit toestel werkt in Amerika?
De sigarettenaanstekers (om mijn pda en gsm) op te laden zijn van hetzelfde voltage als hier?
Kan je trouwens enkel automatische versnellingsbakken vinden in de VS of is manueel écht duurder nadat je het speciaal aanvraagd? Ik heb nl al met een automatic gereden hier maar door de reflex om de ambriage in de rammen heb ik toch meerdere keren me rotverschrokken. (de techniek linkerbeen onder de zetel duwen zal het worden als manueel niet kan)
Tips om rond te trekken, ik zal deze info wel vragen in de topics die hierover gaan later vandaag of morgen. Wat ik nu belangrijk vindt is weten de vollegorde en tijd die ik eventueel tussenin ga verliezen en mee moet incalculeren
-1-
Vlucht naar Baltimore
Deze mag ik eventueel veranderen in een andere luchthaven in Washington (is misschien interessant om te veranderen om een rechtstreekse vlucht te krijgen naar de volgende bestemming)
-2-
Binnenlandse vlucht van de vorige bestemming naar Phoenix of Flagstaff
Deze steden heb ik toevallig gekozen, ik weet niet of hier iets te zien is: het is dichtbij de Grand Canyon waar ik mijn rondrit wil beginnen.
Als er een andere luchthaven interessanter is: laat maar weten.
Grand Canyon
Page
Bryce Canyon
Zion NP
Las Vegas
Death Valley
Yosmite NP
San Fransico
Santa Barbara
Los Angeles
San Diego
Mexico
Palm Springs
Auto droppen afhankelijk van kosten én luchthaven ofwel in Californië ofwel in Arizona.
-3-
Binnenlandse vlucht naar ofwel Indianapolis ofwel naar Chicago
Dit hangt af van of ik naar een trainingsdag voor de Indy 500 ga of niet. Als ik dat doe dan is het verschil dat mijn auto gehuurd wordt in een andere staat én ik er een dag langer ben.
(Indianapolis)
Chicago
Detroit
Toronto
Niagara Falls
Dan weet ik het niet ... moet ik nog opzoeken wat hier in de buurt te beleven is én of ik via een vlucht of met de huurwagen naar Baltimore rij. Ik drop mijn auto dus in Pennsylvania, New York of Baltimore.
Hoe kom ik te weten wat het verschil in kosten is om mezelf te motiveren om naar een andere staat te rijden?
-4-
4 dagen op betaalt: prijs gewonnen
waarvan 2 dagen activiteiten én twee vrije dagen: om DC te bezoeken
-5-
Terugvlucht vanuit Baltimore of een andere luchthaven van DC
Wordt de vollegorde van mijn reis 1-2-3-4 of 1-3-2-4 ?? Tips??
Dus, voor mijn rondritten zit ik in de staten: Californië, Arizona, Nevada, Indiana, Illinois, Michigan, Toronto (Canada), New York, Pennsylvania en Maryland. Hoeveel moet ik ongeveer berekenen per nacht in een gewoon hotel, motel of B&B ?
Verder, ik rij hier altijd met GPS via pda, BT-reciever van tomtom. Software ook. Dit toestel werkt in Amerika?
De sigarettenaanstekers (om mijn pda en gsm) op te laden zijn van hetzelfde voltage als hier?
Kan je trouwens enkel automatische versnellingsbakken vinden in de VS of is manueel écht duurder nadat je het speciaal aanvraagd? Ik heb nl al met een automatic gereden hier maar door de reflex om de ambriage in de rammen heb ik toch meerdere keren me rotverschrokken. (de techniek linkerbeen onder de zetel duwen zal het worden als manueel niet kan)
Even een nieuw vraagje over binnenlandse vluchten... Southwest heeft écht wel superprijzen als ik dat zo zie. Wat is het addertje?
Is dat een gammel ding waar je doodziek uitkomt of valt dat mee?
Heeft iemand ervaring met de 'Wanna get away'-zitjes?? Deze prijs is 1/3e soms van de middenklasse 'Business'.
Als dit niet aangeraden is voor vluchten van 3 a 4u dan weet ik dat graag.
Heeft iemand ervaring met de 'Wanna get away'-zitjes?? Deze prijs is 1/3e soms van de middenklasse 'Business'.
routeplanner
maps.google.com is mijn favoriet.Heeft iemand trouwens een goed routeplannerprogramma om de afstanden per dag te berekenen... ??
-
Vegasgirl
- Amerikakenner
- Contacteer:
Is het heel erg dat ik jouw teksten gewoon soms absoluut niet kan volgen (of moet ik daarvoor meer know-how hebben van het 'Vlaamse'?).Racerke schreef:Even een nieuw vraagje over binnenlandse vluchten... Southwest heeft écht wel superprijzen als ik dat zo zie. Wat is het addertje?
Ik vind ook dat je echt onwijs makkelijk doet door 100 vragen te stellen die je echt met een beetje moeite (of zelfs zonder moeite) gewoon zelf kan vinden.
En sinds wanneer komen mensen doodziek uit een vliegtuig omdat het gammel is? Ik volg dit niet. Je spreekt hier niet over propellorvliegtuigjes oid (zoals in de bush bush in Afrika, Azie etc) als je dat soms bedoeld, het is in de VS niet zo ouderwets meer hoor....
1Vegasgirl schreef:1111Racerke schreef:Even een nieuw vraagje over binnenlandse vluchten... Southwest heeft écht wel superprijzen als ik dat zo zie. Wat is het addertje?
Is het heel erg dat ik jouw teksten gewoon soms absoluut niet kan volgen (of moet ik daarvoor meer know-how hebben van het 'Vlaamse'?).
2222
Ik vind ook dat je echt onwijs makkelijk doet door 100 vragen te stellen die je echt met een beetje moeite (of zelfs zonder moeite) gewoon zelf kan vinden.
3333
En sinds wanneer komen mensen doodziek uit een vliegtuig omdat het gammel is? Ik volg dit niet. Je spreekt hier niet over propellorvliegtuigjes oid (zoals in de bush bush in Afrika, Azie etc) als je dat soms bedoeld, het is in de VS niet zo ouderwets meer hoor....
Het is soms moeilijk om de vragen die in mij opkomen samen te bundelen.
2
Ik stel misschien 100 vragen maar dat komt doordat ik over wagenverhuur en vliegtuigen 100 vragen heb. Of dat makkelijk doen is? Weet ik niet zo direct, het gaat mij vooral om pasklare oplossingen te vinden. Zoals ik eerder Mapquest kreeg en erna Southwest. Perfecte antwoorden maar nu is mijn vraag voordat ik definitief boek: is zo'n stoel kwalitatief goed om een vlucht van 4u mee door te maken.
3
Jij weet dat, ik weet niet waar ik het mee moet vergelijken. Vandaar al die vragen...
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Racerke schreef:
Southwest Airlines is de grootste low-cost maatschappij ter wereld, en bij mijn weten de enige luchtvaartmaatschappij die al sinds de oprichting in 1971 nog nooit een kwartaal verlies heeft geleden. Er wordt uitsluitend gevlogen met moderne boeings 737, waarvan zij met een aantal van 502 toestellen ook weer de grootste vloot hebben van alle maatschappijen, de gemiddelde leeftijd van de vloot is 9 jaar. Het is een zeer betrouwbare maatschappij waar wij al verschillende keren mee gevlogen hebben, een business-class is er zoals bij de meeste low-cost airlines niet, er is maar één klasse. Ik heb dan ook geen idee wat je bedoelt met "Wanna get away"zitjes?Even een nieuw vraagje over binnenlandse vluchten... Southwest heeft écht wel superprijzen als ik dat zo zie. Wat is het addertje?
-
Vegasgirl
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik snap het wel, maar jij stelt vragen die zo subjectief te beantwoorden zijn... daar schiet je volgens mij niet zoveel mee op. Omdat 1 iemand roept dat hij bijv Martinair helemaal geweldig vind, wil niet zeggen dat dat ook zo is. Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik zou daarom voor dat soort vragen eerder kijken nr objectief meetbare punten. Prijzen bijvoorbeeld. Dat is een goed vergelijking, niet of jij het op een vliegtuigstoel het wel of niet 4 uur volhoudt. Er zijn hier bijvoorbeeld ook mensen die BC vliegen of Economy Plus, die zullen de stoelen van de 'normale'economy misschien helemaal niets vinden en ook zulke antwoorden geven.Racerke schreef:1Vegasgirl schreef: 1111
Is het heel erg dat ik jouw teksten gewoon soms absoluut niet kan volgen (of moet ik daarvoor meer know-how hebben van het 'Vlaamse'?).
2222
3333
Het is soms moeilijk om de vragen die in mij opkomen samen te bundelen.
2
Ik stel misschien 100 vragen maar dat komt doordat ik over wagenverhuur en vliegtuigen 100 vragen heb. Of dat makkelijk doen is? Weet ik niet zo direct, het gaat mij vooral om pasklare oplossingen te vinden. Zoals ik eerder Mapquest kreeg en erna Southwest. Perfecte antwoorden maar nu is mijn vraag voordat ik definitief boek: is zo'n stoel kwalitatief goed om een vlucht van 4u mee door te maken.
3
Jij weet dat, ik weet niet waar ik het mee moet vergelijken. Vandaar al die vragen...
Kijk anders een op de website http://www.turbulentie.nl voor een hoop ervaringen en meningen. Zelfde geldt voor autoverhuur. Mij maakt het echt niet uit waar ik mijn auto huur (is toch allemaal 1 pot nat over het algemeen), ik kijk alleen nr de prijs. De ene keer is die via Dollar goedkoper, de andere keer via Alamo.
Op de site van allesamerika staan ook heel veel hotelrecensies, dus daar kan je ook tussenneuzen om te zien wat andere mensen ervan vonden. Heb je iets gevonden kan je ook nog kijken op http://www.tripadvisor.com.
Kijk zelf eerst eens goed rond (dat vind ik immers het leukste werk: voorpret over wie/wat/waar).
-
nicodewal
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Southwest en US Airways zijn twee opties maar zeker niet per definitie de goedkoopste. Het hangt bij vliegtarieven vooral af van de beschikbaarheid; hoe voller de vlucht, hoe duurder het ticket. Zoek dus goed op de verschillende sites voordat je iets koopt.Racerke schreef: Voor de vlucht aijn Southwest of United dus de goedkoopste.
Hoeveel vroeger moet ik er zijn?
Hoeveel baggage mag je meenemen?
Hoe pak ik dit het beste aan: toekomen in Baltimore of een andere luchthaven in Washington én mijn eerste vlucht boeken.
Verwisselen de uren niet zo veel of waarschijnlijk wel en neem ik best een reserve van 12 tot 24u voor als de vlucht naar DC te laat gaat zijn... .
Bagage: als je naar de VS gaat vanuit Europa mag je twee stuks check-in bagage meenemen (elk maximaal 23 kilo geloof ik) en dan een handtas (o.i.d.) en kleine carry-on koffer in de cabine.
Van Baltimore, Maryland (luchthaven heet officieel Baltimore Washington International of BWI) naar Washington, DC is meer dan 200 mijl dus dat is nog een aardig stukje reizen. Ik zou dus ook aanraden om vanuit dezelfde luchthaven naar Phoenix te vliegen als degene waar je aankomt vanuit Europa. Van Washington Dulles Airport (IAD) is het trouwens ook nog steeds 30 mijl rijden naar Washington National/Reagan Airport (DCA). DCA is het dichtst bij de stad zelf.
Sinds 2004 in de USA
http://emigreren.nicodewal.com - Info en mijn ervaringen
http://www.nicodewal.com - Amerika fotografie
-
nicodewal
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Alle stoelen bij Southwest zijn hetzelfde. Zoals Harry hierboven al zei, er is maar één cabine. De term "business" is wel wat verwarrend inderdaad. Het verschil is dat je de zogenoemde "business" stoelen tot op de dag van de vlucht kan boeken en je krijgt al je geld terug als je annuleert. De "wanna get away" stoelen moet je verder van tevoren boeken en als je annuleert, moet je het ticket voor een andere Southwest vlucht gebruiken, er wordt niets terugbetaald. Daarom zijn die goedkoper en minder flexibel, maar je zit in eenzelfde stoel als de man naast je die twee keer zoveel betaald.Racerke schreef: Heeft iemand ervaring met de 'Wanna get away'-zitjes?? Deze prijs is 1/3e soms van de middenklasse 'Business'.
De "wanna get away", "business" en business select" termen zijn nieuw. Die hebben ze twee weken geleden ingevoerd. De "business select" is trouwens hetzelfde als de "business" alleen je mag als eerste het vliegtuig in (priority boarding), je krijgt extra frequent flyer miles en je krijgt een gratis alcoholisch drankje.
Een voordeel bij Southwest is ook dat ze geen "change fee" vragen om je vlucht te verplaatsen naar een andere dag/tijd. Grotere carriers brengen daarvoor $50 tot $100 in rekening. Het kan echter wel zijn dat je extra moet betalen omdat het tarief dat jij oorspronkelijk boekte niet meer beschikbaar is, maar dat is een technisch verhaal.
Sinds 2004 in de USA
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Huh? Nee, hoor! Eerder zo'n 35 mijl. BWI is een heel goed alternatief voor goedkopere vluchten, als je bestemming Washington is. Er loopt zelfs een directe trein van BWI naar Washington's Union Station.nicodewal schreef:Van Baltimore, Maryland (luchthaven heet officieel Baltimore Washington International of BWI) naar Washington, DC is meer dan 200 mijl dus dat is nog een aardig stukje reizen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nog even een opmerking:
1 Ik weet niet hoe oud je bent, maar auto huren onder de 25 is een stuk duurder.
2 Volgens je planning ga je van San Diego naar Mexico, maar je mag helaas met een huurauto niet zomaar de grens naar Mexico over.
Eric
1 Ik weet niet hoe oud je bent, maar auto huren onder de 25 is een stuk duurder.
2 Volgens je planning ga je van San Diego naar Mexico, maar je mag helaas met een huurauto niet zomaar de grens naar Mexico over.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Bedankt voor alle informatie!
@ nicodewal: nu weet ik wel zeker dat ik Southwest kan nemen.
Aangezien ik nu reeds weet dat ik volgend jaar ga zal de vroegboekkorting geen probleem zijn. Tenzij iemand een andere maatschappij weet waarvan ik ook even kan vergelijken?
Kan je trouwens nadat alles geboekt is de naam van je medepassagier nog veranderen? Of is dat dan een annulatie?
Wat doe ik nu best met huurwagens?
Alamo de goedkoopste, of de enige supergoedkope oplossing via die Duitse website?
@ nicodewal: nu weet ik wel zeker dat ik Southwest kan nemen.
Aangezien ik nu reeds weet dat ik volgend jaar ga zal de vroegboekkorting geen probleem zijn. Tenzij iemand een andere maatschappij weet waarvan ik ook even kan vergelijken?
Kan je trouwens nadat alles geboekt is de naam van je medepassagier nog veranderen? Of is dat dan een annulatie?
Alamo de goedkoopste, of de enige supergoedkope oplossing via die Duitse website?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Volgens mij levert een naamswijziging op het ticket naderhand veel problemen op. Grote kans zelfs dat het helemaal niet kan. Controleer daarom altijd goed of alle gegevens juist zijn op het moment van boeken.Racerke schreef:Kan je trouwens nadat alles geboekt is de naam van je medepassagier nog veranderen? Of is dat dan een annulatie?
Ik heb hele goede ervaringen met Hotelplan. Eind december/begin januari komen de zomergidsen 2008 weer uit (te halen bij elk reisbureau). Je kunt vervolgens rechtstreeks (per mail) boeken bij Hotelplan, scheelt weer boekingskosten van het reisbureau. Ook heb ik al eens via http://www.hertz.nl/anwb gehuurd. Als je lid bent van de ANWB levert je dat 10% korting op. Let echter wel op de drop-off kosten. Waar Hotelplan geen drop-off kosten rekent (via Hertz notabene) worden die vaak wel berekent als je rechtstreeks bij Hertz huurt. Rechtstreeks bij Hertz levert vooral voordeel op als je de auto in dezelfde stad weer inlevert waar je 'm opgehaald hebt.
Roland
Edit: Stom, zie dat je uit België komt. Je zult daarom niet lid zijn van de ANWB. Via Hotelplan zul je vast wel kunnen boeken, de Hertz-tip is dan voor de Nederlandse forumleden.
Ik ben 29 dus geen probleem ... . Voor de veiligheid ga ik deze eindejaarsperiode 100% alcoholvrij rondrijden, niet dat ik nu mijn rijbewijs ga verliezen en in de VS niet mag rijden.enger003 schreef:Nog even een opmerking:
Eric
Mexico, weet ik dat dat niet mag. Maar ik heb mij laten vertellen dat dit wel zijn charmes heeft om te voet de grens over te gaan, ergens iets te gaan drinken enzo... .
Hebben jullie hier ervaringen mee? Een plaats waar dat goed is of absoluut niet ... ??
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Ná de eindejaarsperiode? Ik zou willen zeggen, dat hoor je nu al te doen...nieuwenoord schreef:Misschien na de eindejaarsperiode maar gewoon volhouden, dat alcoholvrij rijden? Lijkt me geen slecht idee ...Ik ben 29 dus geen probleem ... . Voor de veiligheid ga ik deze eindejaarsperiode 100% alcoholvrij rondrijden, niet dat ik nu mijn rijbewijs ga verliezen en in de VS niet mag rijden
Maar we raken off-topic.
Roland
Badankt Vegasgirl, met die sites kan ik lustig opzoeken.
Je hebt gelijk: dat is al een plezant 'voorspel' maar doordat ik een hoop hier al gevraagd heb zit ik me niet blind te staren op verkeerde of onmogelijke dingen.
Hotelplan ga ik ook zeker uitpluizen.
Als ik de site weet van een goede goedkope dan kan ik vergelijken en het opzoeken.
Hoe zit het met de baggage van de VS naar de VS ?
Ter verduidelijking: ik ben niet iemand die zat achter het stuur kruipt. Maar bij de eindejaarsperiode horen feestjes/drinks op het werk enzo. Dus op deze momenten gebeurde het in het verleden wel dat ik na een viertal ofzo de wagen nam om de korte afstand te overbruggen. Dit jaar dus niet... .
Je hebt gelijk: dat is al een plezant 'voorspel' maar doordat ik een hoop hier al gevraagd heb zit ik me niet blind te staren op verkeerde of onmogelijke dingen.
Hotelplan ga ik ook zeker uitpluizen.
Kan dat als je vertraging hebt dat je belt of dat je een dag te laat toekomt en dan een andere vlucht op mag of is dat niet zo simpel?Een voordeel bij Southwest is ook dat ze geen "change fee" vragen om je vlucht te verplaatsen naar een andere dag/tijd.
Welke luchtvaartmaatschappijen bedoel je dan?Southwest en US Airways zijn twee opties maar zeker niet per definitie de goedkoopste. Het hangt bij vliegtarieven vooral af van de beschikbaarheid; hoe voller de vlucht, hoe duurder het ticket. Zoek dus goed op de verschillende sites voordat je iets koopt.
Bagage: als je naar de VS gaat vanuit Europa mag je twee stuks check-in bagage meenemen (elk maximaal 23 kilo geloof ik) en dan een handtas (o.i.d.) en kleine carry-on koffer in de cabine.
Als ik de site weet van een goede goedkope dan kan ik vergelijken en het opzoeken.
Hoe zit het met de baggage van de VS naar de VS ?
Ter verduidelijking: ik ben niet iemand die zat achter het stuur kruipt. Maar bij de eindejaarsperiode horen feestjes/drinks op het werk enzo. Dus op deze momenten gebeurde het in het verleden wel dat ik na een viertal ofzo de wagen nam om de korte afstand te overbruggen. Dit jaar dus niet... .
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2595 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey
-
- 5 Reacties